Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Mam pytanie.... Czy ktoś z was zrobił doktorat poprawienia jakości ogrzewanie w swoim chevi?
Ja już walczę trzy dni i nic..
1. Wymiana termostatu ...... ogrzewania brak.
2. Płukanie całego układu i sprawdzenie drożności ..... ogrzewania brak.
3. Kryzowanie węży nie idących do nagrzewnicy....... ogrzewania brak.
4. Przekładanie i zamiana połączeń ogrzewania (poprawianie fabryki) ...... ogrzewania brak.
5. Dzisiaj zabrakło mi pomysłów...
Mam pewną teorię..... czy wymiana pompy na inną coś da? Chodzi mi o to że różni producenci pomp wkładają różne kształty łopatek może to ma winę. Albo uszczelka pod głowicą ma zbyt małe dziurki przez które przepływa płyn z bloku do głowicy a z głowice do nagrzewnicy.
Kto już się tym bawił?
Ja już walczę trzy dni i nic..
1. Wymiana termostatu ...... ogrzewania brak.
2. Płukanie całego układu i sprawdzenie drożności ..... ogrzewania brak.
3. Kryzowanie węży nie idących do nagrzewnicy....... ogrzewania brak.
4. Przekładanie i zamiana połączeń ogrzewania (poprawianie fabryki) ...... ogrzewania brak.
5. Dzisiaj zabrakło mi pomysłów...
Mam pewną teorię..... czy wymiana pompy na inną coś da? Chodzi mi o to że różni producenci pomp wkładają różne kształty łopatek może to ma winę. Albo uszczelka pod głowicą ma zbyt małe dziurki przez które przepływa płyn z bloku do głowicy a z głowice do nagrzewnicy.
Kto już się tym bawił?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, o 00:09 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prośba o umieszczanie wątku w odpowiednim do modelu auta dziale.
Powód: Prośba o umieszczanie wątku w odpowiednim do modelu auta dziale.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
A czy węże wchodzące do kabiny są ciepłe?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Wąż wchodzący do kabiny jest ciepły.
Wychodzący wąż z kabiny zimny.
Nagrzewnica została przepłukana i ma przelot w dwie strony.
Wąż na wyjściu robi się ciepły dopiero powyżej 5000 obrotów/min. silnika i wtedy zaczyna grzać.
Zaczynam się zastanawiać czy nie wymienić pompy wody na inną niż "oryginalna" albo dołożyć elektryczną pompę wody.
Problem z elektryczną pompą będzie taki że nie wiem jak ją zasterować, bo przecież nie można jej podłączyć na stałe.
Tak na marginesie to kilka dni temu spędziłem trzy godziny na dworze przepłukując cały układ chłodzenia wężem ogrodowym.
Wyleciało dużo brązowego czegoś ale nic to nie pomogło
Wychodzący wąż z kabiny zimny.
Nagrzewnica została przepłukana i ma przelot w dwie strony.
Wąż na wyjściu robi się ciepły dopiero powyżej 5000 obrotów/min. silnika i wtedy zaczyna grzać.
Zaczynam się zastanawiać czy nie wymienić pompy wody na inną niż "oryginalna" albo dołożyć elektryczną pompę wody.
Problem z elektryczną pompą będzie taki że nie wiem jak ją zasterować, bo przecież nie można jej podłączyć na stałe.
Tak na marginesie to kilka dni temu spędziłem trzy godziny na dworze przepłukując cały układ chłodzenia wężem ogrodowym.
Wyleciało dużo brązowego czegoś ale nic to nie pomogło
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Ogólnie na razie u mnie Evanda ma bardzo sprawne ogrzewanie więc wszystko wskazuje, że u ciebie jest problem albo nadal z drożnością nagrzewnicy (mimo płukania gdzie wydaje się drożna) albo z wymuszaniem obiegu przez pompę (ale tu by mógł być objaw przegrzewania się). Jakie temperatury ma silnik? Po wskaźniku widać, że się nagrzewa? Spróbuj jeszcze raz przepłukać nagrzewnicę ciepłą wodą z octem. Ktoś na dziale Lacetti walczył z tym problemem. Poczytaj, może uda się coś zaradzić.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Dzisiaj będę testował wydajność pompy. W mojej evandzie mam też LPG i jest podpięty równolegle do nagrzewnicy parownik. Ten parownik też jest niedogrzany. Myślę że trzeba zrobić doktorat z pompy wody.
Jeśli u Ciebie ogrzewanie działa poprawnie to możesz napisać jaką pompę wody masz wstawioną, może to jest trop......
Co do temperatury silnika to nagrzewa się prawidłowo i trzyma temperaturę.
Jeśli u Ciebie ogrzewanie działa poprawnie to możesz napisać jaką pompę wody masz wstawioną, może to jest trop......
Co do temperatury silnika to nagrzewa się prawidłowo i trzyma temperaturę.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Pompa wody poszła jakaś tania i chyba dobra od razu przy wymianie rozrządu. Może był to SKF ale nie pamiętam. Jeśli parownik jest równolegle do nagrzewnicy i też jest niedogrzany to znaczy, że może być problem z pompą wody (urwany wirnik, łopatki etc.) lub też z uszczelką pod głowicą i robiącymi się korkami powietrznymi w układzie.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Uszczelkę pod głowicą wymieniałem w marcu. A że było ciepło to nie zwracałem uwagi na słabe ogrzewanie.
Uszczelka Victor Reinz. Zastanawiam się czy te uszczelki nie mają zbyt małych otworów przez które przepływa płyn chłodniczy.
To też kolejna teoria. W piątek dobieram się do pompy wody.
Uszczelka Victor Reinz. Zastanawiam się czy te uszczelki nie mają zbyt małych otworów przez które przepływa płyn chłodniczy.
To też kolejna teoria. W piątek dobieram się do pompy wody.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Artur, parownik/reduktor po dłuższej jeździe powinien w zasadzie parzyć dłoń, masz możliwość sprawdzenia przez złącze lpg jaka jest jego temperatura?
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Parownik też jest niedogrzany.
Z wszystkich informacji jakie dostałem co należy sprawdzić i co może nie działać to prawdopodobną usterką jest nieodpowiednia pompa wody. Pewien gość od pomp wysokiego ciśnienie (hydroforów) wyjaśnił mi dlaczego pompy słabo działają. Trzeba sprawdzić jej osadzenie głębokość ilość i kształt łopatek. Ale to dopiero będę wiedział po weekendzie.
Ale dzięki wszystkim za podpowiedzi. Dzisiaj jeszcze raz sprawdzam nagrzewnicę i wydajność pompy wody.
Z wszystkich informacji jakie dostałem co należy sprawdzić i co może nie działać to prawdopodobną usterką jest nieodpowiednia pompa wody. Pewien gość od pomp wysokiego ciśnienie (hydroforów) wyjaśnił mi dlaczego pompy słabo działają. Trzeba sprawdzić jej osadzenie głębokość ilość i kształt łopatek. Ale to dopiero będę wiedział po weekendzie.
Ale dzięki wszystkim za podpowiedzi. Dzisiaj jeszcze raz sprawdzam nagrzewnicę i wydajność pompy wody.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Czy układ jest dobrze odpowietrzony? Jakby padła pompa to miałbyś problemy z chłodzeniem silnika, przecież wirnik kręci się na jednym wałku z rolką, całość trzyma łożysko. Musiałby się wirnik urwać, ale wtedy byś nie miał chłodzenia silnika. Pompa to popularny wyrób opel/daewoo, tej konstrukcji łopatek nie da się źle zrobić.
Cała magistrala wodna jest za silnikiem pod kolektorem, gdzie masz wpięte węże od reduktora? Próbowałeś zagiąć węże reduktora, tak żeby nie przechodził przez niego płyn chłodniczy? Tylko wtedy musisz na benzynie odpalić i nagrzać.
Ja proponuję zagiąć te węże od reduktora, nagrzać i odpowietrzyć układ.
EDIT: jeszcze jedno, skąd wiesz, że silnik nagrzewa się prawidłowo? Sprawdzałeś jakimś ELMem czy czymś podobnym temperaturę płynu?
Cała magistrala wodna jest za silnikiem pod kolektorem, gdzie masz wpięte węże od reduktora? Próbowałeś zagiąć węże reduktora, tak żeby nie przechodził przez niego płyn chłodniczy? Tylko wtedy musisz na benzynie odpalić i nagrzać.
Ja proponuję zagiąć te węże od reduktora, nagrzać i odpowietrzyć układ.
EDIT: jeszcze jedno, skąd wiesz, że silnik nagrzewa się prawidłowo? Sprawdzałeś jakimś ELMem czy czymś podobnym temperaturę płynu?
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Zdarzały się przypadku ukręcenia wirnika w pompach ale to już było dawno i od wielu lat o tym nie słyszałem. Węża można na chwilę zdrutować i zobaczyć co będzie ale skoro parownik jest niedogrzany to nie sądzę by to pomogło. Warto zobaczyć jakie są temperatury na silniku i jak ona rośnie. Można to zrobić zwykłym ELM na Bt. Będzie widać jak się nagrzewa, po ilu i przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i jaka jest potem temperatura. Programem do gazu po podpięciu się do instalacji można sprawdzić temperaturę na parowniku.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
No "Panowie" Sprawa się wyjaśnia......
Wyjąłem pompę wody i zobaczcie co tam zastałem...
Wyjąłem pompę wody i zobaczcie co tam zastałem...
- Załączniki
-
- WP_20171018_17_49_53_Pro.jpg (850.33 KiB) Przejrzano 5857 razy
-
- WP_20171018_17_49_45_Pro.jpg (986.35 KiB) Przejrzano 5857 razy
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
To pompa Magneti Marelli. Jakościowo dobra. A brak wirnika to efekt płukania układu kwaskiem cytrynowym.
Nie polecam.
Poza tym ta pompa nie do końca jest dobra. Poprzedni właściciel założył taką pompę, a ja przy wymianie rozrządu kupiłem dokładnie taką samą przekonany że to jest oryginał. Powieliłem błąd. Niestety trzeba dokładnie sprawdzać jakie części się kupuje do używanego auta. Ktoś mógł założyć złe a my w dobrej wierze to czasami powielamy. Ja teraz założę taką pompę....
Ma inny kształt i wchodzi głębiej.
Jak zamontuję to napiszę o efektach.
A termostat wymieniłem tydzień temu ma temperaturę otwarcia 87 stopni. Taki jest dostępny w sklepie.
Ale na allegro znalazłem termostat na 92 stopnie. Już do mnie jedzie, i będzie założony.
Nie polecam.
Poza tym ta pompa nie do końca jest dobra. Poprzedni właściciel założył taką pompę, a ja przy wymianie rozrządu kupiłem dokładnie taką samą przekonany że to jest oryginał. Powieliłem błąd. Niestety trzeba dokładnie sprawdzać jakie części się kupuje do używanego auta. Ktoś mógł założyć złe a my w dobrej wierze to czasami powielamy. Ja teraz założę taką pompę....
Ma inny kształt i wchodzi głębiej.
Jak zamontuję to napiszę o efektach.
A termostat wymieniłem tydzień temu ma temperaturę otwarcia 87 stopni. Taki jest dostępny w sklepie.
Ale na allegro znalazłem termostat na 92 stopnie. Już do mnie jedzie, i będzie założony.
- Załączniki
-
- c402b9f54725991fc8337bdb973c.jpg (21.87 KiB) Przejrzano 5856 razy
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Sprawdź czy przy tym drugim termostacie obudowa będzie pasować bo mimo, że wyglądają identycznie to różnią się głębokością osadzenia trzpienia. Chyba, że kupujesz komplet a nie wkład. Wymień pompę i pewnie będzie ok.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Artur, ale numer z tą pompą wody. Wygląda jakby miała blaszane łopatki, zupełnie inna konstrukcja od tego co powinno być. Super, że problem udało się rozwiązać, choć przyznam szczerze kompletnie nie stawiałem na pompę wody... bo konstrukcja tej odpowiedniej jest trudna do uszkodzenia. Na tej Twojej widać zagięcia, ona musiała o coś dodatkowo szorować.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Zagięcia na "pozostałości łopatek" zrobiłem sam. Pompa nie tarła o nic.
A teraz zdjęcie starego termostatu po "kuracji" kwaskiem cytrynowym.
A teraz zdjęcie starego termostatu po "kuracji" kwaskiem cytrynowym.
- Załączniki
-
- WP_20171013_10_36_14_Pro.jpg (861.99 KiB) Przejrzano 5845 razy
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Teraz będę sprawdzał termostat. Mam dwie obudowy - starą i nową z nowym termostatem na 87 stopni.
Dokupiłem sam wkład termostatu na 92 stopnie i zamierzam testować jak to działa.
Oczywiście że sprawdzę czy stara obudowa nie jest wyrobiona i czy nowa ma te same wymiary co stara - ale to dopiero wieczorem.
Dokupiłem sam wkład termostatu na 92 stopnie i zamierzam testować jak to działa.
Oczywiście że sprawdzę czy stara obudowa nie jest wyrobiona i czy nowa ma te same wymiary co stara - ale to dopiero wieczorem.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 14:11
- Reputacja: 0
- Imię: Waldek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Arturze,
Musisz się cieszyć, że nawaliła Ci tylko pompa wody...W przypadku kłopotów z parownikiem i nagrzewnicą na naprawę należałoby poświęcić więcej czasu
Pozdrawiam
Waldek
Musisz się cieszyć, że nawaliła Ci tylko pompa wody...W przypadku kłopotów z parownikiem i nagrzewnicą na naprawę należałoby poświęcić więcej czasu

Pozdrawiam
Waldek
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Bardzo dobry film, sam go kiedyś tutaj wrzucałem.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
No. Mam nadzieję że nie będę musiał wymieniać nagrzewnicy....
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Ale to aż dziwne, ze silnik się nie przegrzewał. 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Dzisiaj skończyłem montować nową pompę. Po lewej na zdjęciu to stara a po prawej nowa.
Różnice:
Po lewej - pasuje ale nie działa na 100% dobrze. Zbyt dużo miejsca w gnieździe i wirnik pracował w pustej przestrzeni nie był skuteczny.
Po prawej - pompa gdzie wirnik nie pracuje w pustej przestrzeni gniazda więc wytwarza większe ciśnienie płynu chłodzącego.
Efekt - ogrzewanie działa już po chwili.
podobno takie problemy z ogrzewaniem miały:
Leganzy
Tacumy
Rezzo
Nubiry
Te wszystkie auta miały te same silniki 2.0 benzyna.
Różnice:
Po lewej - pasuje ale nie działa na 100% dobrze. Zbyt dużo miejsca w gnieździe i wirnik pracował w pustej przestrzeni nie był skuteczny.
Po prawej - pompa gdzie wirnik nie pracuje w pustej przestrzeni gniazda więc wytwarza większe ciśnienie płynu chłodzącego.
Efekt - ogrzewanie działa już po chwili.
podobno takie problemy z ogrzewaniem miały:
Leganzy
Tacumy
Rezzo
Nubiry
Te wszystkie auta miały te same silniki 2.0 benzyna.
- Załączniki
-
- WP_20171020_16_56_13_Pro.jpg (872.67 KiB) Przejrzano 5818 razy
-
- WP_20171020_16_55_59_Pro.jpg (1 MiB) Przejrzano 5818 razy
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
I mimowolnie stałeś się teraz fachowcem od pomp i układu chłodzenia. 


Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Doktorat z ogrzewania w Chevi Evanda, Rezzo, Tacuma, Leganza i innych w których był ten sam silnik uważam za "obroniony"
Teraz szukam kolejnego wezwania a znając moje Chevi na pewno niedługo coś go zaboli.
Pozdrawiam
Teraz szukam kolejnego wezwania a znając moje Chevi na pewno niedługo coś go zaboli.
Pozdrawiam
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Nigdy nie widziałem takiej pompy jak po lewej. Wymieniałem wiele pomp w Nubirze bo jeździłem nią przez ponad 200 tyś kilometrów, miały wirniki plastikowe i metalowe ale zawsze takie same jak ta po prawej. Do Evanda także taką założyłem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość