Drżenie kierownicy i pokrewne

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Evanda
ODPOWIEDZ
daszczu
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 30 lis 2014, o 20:19
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Evanda
Silnik: .
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa/Sanok
Kontakt:

Drżenie kierownicy i pokrewne

Post autor: daszczu » 14 kwie 2016, o 21:42

Powiem tak powoli niektórych rzeczy mam już dość:P
W Evandzie mam maglownice do regeneracji to wiem napewno na lewym drążku lekko stuka, chociaż drążki i końcówki mają nie dużo przebiegu, pozatym stukało już przed wymianą,
po zimie zaczęło mi wibrować kierownicą, z przodu nowe tarcze plus klocki, z tyłu nieszczęśliwie klocki skończyły się na blachach i przycharatało leciutko tarcze od wewnętrznej strony (stała jedna prowadnica), założyłem nowe klocki (klocki plus i tył TRW, tarcze mikody), dodam też że przednie lewe koło zimowe było zjedzone od wewnętrznej strony ale tylko jedno i hm nie tak jak od zbieżności gdyż powiedzmy że 1cm jest ścięty i to nieregularnie, teraz założyłem kółka z nowymi oponami oczywiście przeważone jest to samo identycznie wibruje, ponad 120 czuć lekkie wibracje na kierownicy, przy hamowaniu czuć do 60 km/h poniżej już nie,

TERAZ pytanie jak uważacie tarczę mi zwichrowało czy magiel to wszystko prowokuje

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Drżenie kierownicy i pokrewne

Post autor: XaRaDaS » 14 kwie 2016, o 22:41

przy 120 to stawiałbym na wyważenie kół jak to się objawia tylko podczas jazdy. Może zmień warsztat, bo czasem maszyna może nie wiedzieć, a ma błędy już, u mojego brata tak było i w wrześniu nie mogłem u niego z "zniżką" zmienić opon, bo mówił, że ma właśnie wyważarkę zepsutą. Ostatnio z 2 tyg. może z 1 tydzień byłem i wyważał mi koła i teraz mam git. Wcześniej przy 110 km/h miałem drgania na kierownicy, teraz przy 130 km/h mam zero drgań. Jeszcze jedno może być, łożyska w kołach, ale tego objawu nie pamiętam, bo miałem jak jeszcze lanosem jeździłem, ale chyba się buczeniem objawiało. Dodatkowo ja bym sprawdził zbieżność, bo jeżeli masz coś z drążkiem to może on powodować skrzywienie koła i będzie się potęgować, bo oponę zjedziesz rantem jakimś.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Drżenie kierownicy i pokrewne

Post autor: MarcinekNu2 » 15 kwie 2016, o 14:49

Miałem ostatnio przygodę z tarczami. Zrobiłem generalny remont hamulców przód i tył w tym ręczny i mimo, że tarcze z przodu były w bardzo dobrym stanie oprócz tego, że trochę biły postanowiłem je wymienić. Padło na polskiego producenta o niemiecko brzmiącej nazwie. Tracze założone, klocki Breck i przy 80-120 przy hamowaniu trzęsie kierownicą jak diabli. Tarcze docierałem od samego początku bardzo powoli. Po 250 km zdemontowałem i założyłem stare. Teraz drżenia w zakresie do 140-150 nie ma prawie wcale. Nowe tarcze poszły do reklamacji. Zobaczymy co będzie. Nie kupowałem chińszczyzny tylko produkt polski :o . A przy okazji też mam przekładnie do roboty, z powodu wycieku. Luzu nie widzę większego. Zresztą luz można trochę przykasować.
U mnie też przy 120 czuć delikatnie drgania na kierownicy tak na letnich jak i na zimowych. Zaczynam stawiać na która półoś.

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Drżenie kierownicy i pokrewne

Post autor: krzych1b » 28 lis 2021, o 18:21

Trochę odgrzeję kotleta. Stosował ktoś ten patent? https://www.youtube.com/watch?v=1SrEpFI ... r&index=46
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Evanda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość