Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Evanda
ODPOWIEDZ
arek1995
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 9 sty 2018, o 21:34
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: arek1995 » 25 lip 2021, o 15:41

Witam,
Czyściłem przepustnicę w swojej Evandzie( 2.0 benzyna bez gazu) i po tym zabiegu zaczęła utrzymywać obroty ok. 1100/1200 i czasami na moment spadają do normalnych. Dodatkowo wywala błąd P0507
Podciśnienia i zaślepki założone-szczelne.
Robiłem adaptację przepustnicy wg instrukcji z forum - reset komputera, zapłon włącz na 5 sek,wyłącz, odpal i zostaw do nagrzania,włącz klime na 10 sek, wyłącz.
Niestety nie pomaga.
Dzisiaj dodatkowo wyczyściłem silniczek krokowy - bez zmian.
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć co jeszcze sprawdzić,lub jeśli to kwestia adaptacji-jak ją przeprowadzić?
Ps. mam jeszcze problem z elektrycznymi lusterkami,a nie mogę znaleźć schematów. Kiedyś korzystałem ze strony autocats ale jest już niedostępna. Znacie jakieś alternatywy?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: Kraviec » 28 lip 2021, o 00:12

Linki od gazu nie naciągnąłeś za mocno? Generalnie nawet bez adaptacji powinno działać prawidłowo. Coś tam rozkręcałeś dodatkowo? Dolot dobrze i szczelnie założony?

Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 595
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 32
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: chocisz » 28 lip 2021, o 21:06


arek1995
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 9 sty 2018, o 21:34
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: arek1995 » 29 lip 2021, o 02:41

chocisz - BARDZO dziękuję za schemat!
Kraviec-Linka gazu jest luźna,przepustnica całkiem zamknięta-regulacji nie ruszałem.
Dolot według mnie jest założony poprawnie,zresztą nie pierwszy raz go ściągałem. Jedyną rzeczą która jest zmieniona po czyszczeniu to rurka między pokrywą zaworów a przepustnicą.Stara była całkowicie zatkana. Jest możliwość że celowo?
Jutro rozbiorę dolot i na odpalonym silniku zatkam przepustnicę. Jak zgaśnie to znaczy że jest szczelny,dobrze kombinuję?

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: Kraviec » 29 lip 2021, o 22:05

Czekaj czekaj, jaką rurkę zmieniałeś? Odmę? Może ona miała jakiś zaworek w sobie i teraz uwolniłeś przelot powietrza.
Zatkaniem przepustnicy nie sprawdzisz tego, jeśli nawet jest lewe powietrze to będzie go za mało, a i ciekawe co powie MAP sensor na brak ciśnienia - tak czy inaczej pewnie od razu zgaśnie.

arek1995
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 9 sty 2018, o 21:34
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: arek1995 » 30 lip 2021, o 02:30

Wymieniałem rurkę/przewód zaznaczony na zdjęciu na czerwono.
https://zapodaj.net/50f0ec6ee70aa.jpg.html
Stary przewód był zatkany(być może celowo? :zastanawiasie: )
Przez weekend będę walczył z tematem,a teraz chciałem jeszcze zapytać czy opisany przeze mnie sposób adaptacji krokowca/przepustnicy jest prawidłowy?Ewentualnie w Chevrolet Explorer jest taka opcja?

arek1995
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 9 sty 2018, o 21:34
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

Post autor: arek1995 » 31 lip 2021, o 20:23

W kwestii podwyższonych i delikatnie falujących obrotów niestety nie wiele udało mi się ustalić. Ponownie sprawdziłem wszystkie zaślepki i króćce podciśnień w przepustnicy- na 100% nie ma żadnej nieszczelności, dodatkowo zatkałem gumowy przewód który ostatnio wymieniałem. Sprawdziłem silniczek krokowy,porusza się bez zacięć,oring jest cały,gniazdo czyste. Pod komputerem tylko błąd p0507. Silnik utrzymuje obroty 1000-1300,po włączeniu klimatyzacji spadają do około 900.
Miałby ktoś pomysł co jeszcze sprawdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Evanda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości