Witam serdecznie. Mam w swoim samochodzie kilka problemów i gdyby choć na jeden udało się znaleźć rozwiązanie było by super. Zacznę od tego, że w niedzielę wracałem z trasy i w pewnym momencie zjeżdżając z górki zobaczyłem jak wskazówka prędkościomierza opada na sam dół. Czy to może być jakiś bezpiecznik do wymiany ? Kiedyś podobnie miałem z astrą F.
Drugi problem towarzyszy mi już jakiś czas i żaden mechanik nie wie co może być nie tak. Po ruszeniu i dojechaniu do wyjazdu z bramy wciskam sprzęgło i automatycznie obroty mi szybują do 1100 albo 1500 i utrzymują się do momentu kiedy samochód nie zatrzyma się do zera. To samo się dzieje jak wciskam sprzęgło aby zmienić bieg na wyższy ale wtedy obroty potrafią poszybować aż do 2000. Potrafi mi się również sam rozpędzać. Wrzucę jedynkę dwójkę lub inny bieg i sciągam noge z gazu a on sam rozpędza się do 1100 lub 1500 i trzyma wartość. Już naprawdę nie wiem gdzie z nim iść i co może być przyczyną.
Problemy z prędkościomierzem i obrotami Evanda z LPG
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 wrz 2020, o 14:45
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 16DXC 131KM
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Karczew
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Problemy z prędkościomierzem i obrotami Evanda z LPG
Wyczyść na początek silnik krokowy.
- TheOne
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: TheOne
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 131KM
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: Problemy z prędkościomierzem i obrotami Evanda z LPG
Witam czy udało się ustalić przyczynę problemu z obrotami???
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 lis 2018, o 22:09
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 SED
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problemy z prędkościomierzem i obrotami Evanda z LPG
Co do licznika to masz na 100 proc zwarcie lub uszkodzoną kostkę abs w kole lub czego nie życzę czujnik obrotów w skrzyni bo są w jednej "pętli" i awaria z któregoś z nich wywala błąd momentu obrotowego skrzyni co może zmylić nawet fachowca a to czynnik lub kostka w kole czyli przy piascie.
Co do obrotów jeżeli to automat lub też nie to lewe powietrze kolektora ale sprawa znana w tych modelach i naprawa 12pln kosztuje czyli uszczelka pod podstawką egr gdyż jest tam kanał z kolektora oraz chłodzący i jej awaria powoduje cuda. Jak coś to mam wszelkie dane z naprawy, model uszczelki i namiar na nią. No i trzeba dać tam na wszelki na nową uszczelkę dobry uszczelniacz na temperaturę a przy okazji wyczyszcozne czujniki temperatury znajdujące się w podstawce głównie styki połączenie jednego widoczne na zew. i łatwo śniedzieją. Mi autko podbijało obroty tak samo i na czerwonym potrafił wyrywać się do przodu bo to automat a po chwili się stabilizowały ale czasami znów podbijały bo krokowiec głupiał. No i trzeba po tym zrobić procedure nauki obrotów tech 2 a jak nie ma to znam taką bez użycia interfejsów która na 100 proc działa.
Co do obrotów jeżeli to automat lub też nie to lewe powietrze kolektora ale sprawa znana w tych modelach i naprawa 12pln kosztuje czyli uszczelka pod podstawką egr gdyż jest tam kanał z kolektora oraz chłodzący i jej awaria powoduje cuda. Jak coś to mam wszelkie dane z naprawy, model uszczelki i namiar na nią. No i trzeba dać tam na wszelki na nową uszczelkę dobry uszczelniacz na temperaturę a przy okazji wyczyszcozne czujniki temperatury znajdujące się w podstawce głównie styki połączenie jednego widoczne na zew. i łatwo śniedzieją. Mi autko podbijało obroty tak samo i na czerwonym potrafił wyrywać się do przodu bo to automat a po chwili się stabilizowały ale czasami znów podbijały bo krokowiec głupiał. No i trzeba po tym zrobić procedure nauki obrotów tech 2 a jak nie ma to znam taką bez użycia interfejsów która na 100 proc działa.
Jaro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość