moduł komfortu sterowania
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 kwie 2017, o 00:53
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
moduł komfortu sterowania
Witam ostatnio zaczeły mi świrować kierunkowskazy znaczy przyspieszyły tempo migania. Żarówki sprawne więc postanowiłem wymienić moduł sterownia w którym jest przekaźnik. Po wymianie modułu na taki o identycznym numerze auto nie odpala a kierunki dalej świrują.
Czy trzeba i jak zakodować moduł lub kluczyk ktoś pomoże?
Czy trzeba i jak zakodować moduł lub kluczyk ktoś pomoże?
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3504
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
A może po prostu na stykach samej manetki jest jakieś zwarcie. U mnie jak tak się działo wymieniłem samą manetkę kierunkowskazu i problem zniknął .
-
- Fachman
- Posty: 5091
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 40
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
A może po prostu spalona żarówka, lub zamontowana jakąś ledowa!
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 kwie 2017, o 00:53
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
A dlaczego auto nie odpala jak podłącze inny moduł sterowania?
jak mogę sprawdzić ta manetke od kierunków ?
Żarówki sa wszystkie sprawne .
Ledy mam na żarówkach postojowych od dwóch miesięcy a kierunki zaczęły swirowac jakies dwa tyg temu . Dodatkowo mam ledy na desce rozdzelczej ale to jakies dwa lata juz tam sa chyba.
jak mogę sprawdzić ta manetke od kierunków ?
Żarówki sa wszystkie sprawne .
Ledy mam na żarówkach postojowych od dwóch miesięcy a kierunki zaczęły swirowac jakies dwa tyg temu . Dodatkowo mam ledy na desce rozdzelczej ale to jakies dwa lata juz tam sa chyba.
-
- Fachman
- Posty: 5091
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 40
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
Bo pewnie nie zaprogramowany pod twoje auto.paulfredi pisze:A dlaczego auto nie odpala jak podłącze inny moduł sterowania?.
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 kwie 2017, o 00:53
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
Żarówki sprawne. Manetka została wymieniona .
Brak poprawy.
Brak poprawy.
-
- Fachman
- Posty: 5091
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 40
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
A prawdzałeś na tym innym kompie, czy dobrze działają kierunkowskazy.?
Może faktycznie uszkodzony jest sterownik.
Może faktycznie uszkodzony jest sterownik.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
W pierwszym poście napisał, że było to samo.
Ja mam przypuszczenie, że sterownik wykrywa niewłaściwy pobór prądu. Dlaczego?, ponieważ kierunkowskazy sterowane są przez BCM i są kody błędów (zwarcia do masy czy zasilania), stąd BCM jest w stanie śledzić czy dany sygnalizator działa poprawnie. Może gdzieś jest słabe połączenie, słaba masa, przetarty kabel i gdzieś przywiera i BCM jest w stanie to ogarnąć i zasygnalizować w taki właśnie - tradycyjny sposób?
Tak czy inaczej trzeba zrobić diagnostykę.
1. Możnaby dobrym interfejsem sprawdzić czy BCM nie zarejestrował DTC.
2. Pasowałoby sprawdzić jak każda żarówka świeci (porównać jasność) w obwodzie samochodu. Najlepiej interfejsem wysterować każdy kierunek z osobna, i zrobić pomiary napięcia na złączach (z osadzonymi żarówkami).
Ja mam przypuszczenie, że sterownik wykrywa niewłaściwy pobór prądu. Dlaczego?, ponieważ kierunkowskazy sterowane są przez BCM i są kody błędów (zwarcia do masy czy zasilania), stąd BCM jest w stanie śledzić czy dany sygnalizator działa poprawnie. Może gdzieś jest słabe połączenie, słaba masa, przetarty kabel i gdzieś przywiera i BCM jest w stanie to ogarnąć i zasygnalizować w taki właśnie - tradycyjny sposób?
Tak czy inaczej trzeba zrobić diagnostykę.
1. Możnaby dobrym interfejsem sprawdzić czy BCM nie zarejestrował DTC.
2. Pasowałoby sprawdzić jak każda żarówka świeci (porównać jasność) w obwodzie samochodu. Najlepiej interfejsem wysterować każdy kierunek z osobna, i zrobić pomiary napięcia na złączach (z osadzonymi żarówkami).
-
- Profesjonalista
- Posty: 567
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: moduł komfortu sterowania
Temat stary, ale mogę powiedzieć, że miałem to samo w Captivie, może to będzie jakiś trop... Ale... Mam założone w miejscu kierunkowskazów ledy z aliexpress, które świecą jako dzienne i zmieniają się w kierunkowskazy, jak nie działała mi jedna żarówka, bo nie stykało w gnieździe żarówki od kierunkowskazów to występował właśnie dokładnie ten sam objaw czyli szybkie miganie kierunkowskazu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość