Problem z rozruchem

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Evanda
ODPOWIEDZ
Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 21 lis 2014, o 20:59

Witam
Prosze o pomoc.A mianowicie
Po wczorajszej jezdzie zaparkowalem auto i poszedlem do domu.Wszystko bylook.Dzis z samego rana wsiadam krece rozrusznikiem i kicha-nie odpala.
Dopiero jak podczas odpalania wcisnalem pedal gazu auto odpalilo.Tak musialem potrzymac auto na obrotach przez jakis czas.Gdy troche pochodzilo bylo juz ok.Pojezdzilem troche auto przelaczylo sie na gaz i smigalo extra.
Gdy zgasilem je problem z odpaleniem powrocil.I znow noga na pedal i potrzymanie na obrotach.
Jak sadzicie co sie moze dziac ze taki problem sie pojawil?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: etac » 21 lis 2014, o 21:04

Pierwszy kierunek do poszukiwań:
- pompa paliwa?
- wtryskiwacze benzynowe?
- regulator biegu jałowego?

:zastanawiasie:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 21 lis 2014, o 21:08

Dziwne jest to ze jak juz zagrzeje sie jako tako to potem poprzez przezucanie z gazy na benzyne juz problemow nie ma.Ladnie przezuca,jadac na benzynie ładnie ciagnie jakby nigdy nic :-( Jednak wystarczy zgasic auto i ponownie odpalic to bez nogi na pedale gazu nie da sie odpalic

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: etac » 21 lis 2014, o 21:13

Posluchaj czy po przekreceniu stacyjki slychac brzeczenie pompy i potem takie "cyk" z przekaznika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 21 lis 2014, o 21:15

Dzieki za odpowiedz
Jutro to zrobie.
Jesli bedzie słychac jaki kolejny krok podejmowac?Co i jak sprawdzac-aby nie wymieniac dobrych podzespołow?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: huri_khan » 21 lis 2014, o 21:17

A może wtryskiwacze gazowe "zalewają".
Kończąc jazdę około 1km przed domem przełącz się z gazu na benzynę.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: Problem z rozruchem

Post autor: nadamus » 21 lis 2014, o 21:18

silnik krokowy do wyczyszczenia + przepustnica.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Sebastian » 21 lis 2014, o 21:18

Ile lat ma parownik LPG ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: etac » 21 lis 2014, o 21:20

Todzik pisze:Dzieki za odpowiedz
Jutro to zrobie.
Jesli bedzie słychac jaki kolejny krok podejmowac?Co i jak sprawdzac-aby nie wymieniac dobrych podzespołow?
Jak nie slychac, lub trzeba czekac dlugo to pompa paliwa padła, opcja huriego tez w wchodzi w rachube, bo na mieszance LPG + Pb ciezko bedzie mu odpalic.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 21 lis 2014, o 21:23

A wiec wtryski gazowe troche puszczaja i to od dawna bo rano zawsze dluzej krecił.
krokowiec czyscilem w tym roku na wiosne ale wiem ze dalem ciala bo robilem z nim cos czego nie wolno-wciskalem trzpien i wyciagalem chcac go wyczyscic(teraz wiem ze tak nie wolno)
Podzialam z tym co napisaliscie wszyscy i mam nadzieje ze to pomoze

Etac-ale jak rozchula sie to jezdzi ładnie i na pb i na gazie.
Martwi mnie to najbardziej ze po odpaleniu musze silnik trzymac przez chwile na obrotach

Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 21 lis 2014, o 21:24

Seba-nie mam parownika to Lpi Vialle

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: etac » 21 lis 2014, o 21:29

Todzik pisze:A wiec wtryski gazowe troche puszczaja i to od dawna bo rano zawsze dluzej krecił.
krokowiec czyscilem w tym roku na wiosne ale wiem ze dalem ciala bo robilem z nim cos czego nie wolno-wciskalem trzpien i wyciagalem chcac go wyczyscic(teraz wiem ze tak nie wolno)
Podzialam z tym co napisaliscie wszyscy i mam nadzieje ze to pomoze

Etac-ale jak rozchula sie to jezdzi ładnie i na pb i na gazie.
Martwi mnie to najbardziej ze po odpaleniu musze silnik trzymac przez chwile na obrotach
No to jest jeszcze opcja ze rozjechały się mapy silnika, ale zacząć trzeba od Pb.

Obawiam się ze bez jakiegos Torque lub innego podłaczenia komputera będziemy długo gdybac :zastanawiasie:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: huri_khan » 21 lis 2014, o 21:30

Todzik pisze:A wiec wtryski gazowe troche puszczaja i to od dawna bo rano zawsze dluzej krecił.
Ja dla mnie dyskusja powinna się skończyć dopóki nie wymienisz wtrysków które jak sam napisałeś są główną przyczyną :tak:

P.S. Jeszcze możesz sprawdzić mapę w dolnym zakresie obciążeń silnika czy nie jest przylana lub uboga.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 21 lis 2014, o 21:31

podlaczyc sie nie problem-mam CE i w telefonie torque wiec jestem wstanie sie połaczyc tylko na co zwrocic uwage?
Huri-na wymiane wtryskow teraz mnie nie stac-niestety

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: huri_khan » 21 lis 2014, o 21:41

Todzik pisze:.Dzis z samego rana wsiadam krece rozrusznikiem i kicha-nie odpala.
Todzik pisze:A wiec wtryski gazowe troche puszczaja i to od dawna bo rano zawsze dluzej krecił.
Todzik pisze:Co i jak sprawdzac-aby nie wymieniac dobrych podzespołow?
Todzik pisze:Huri-na wymiane wtryskow teraz mnie nie stac-niestety

{:/
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: etac » 21 lis 2014, o 21:46

Czyli zostaje wyjezdzic gaz do końca i jezdzic na Pb ;)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: wszim » 22 lis 2014, o 00:15

Todzik pisze:Dziwne jest to ze jak juz zagrzeje sie jako tako to potem poprzez przezucanie z gazy na benzyne juz problemow nie ma.Ladnie przezuca,jadac na benzynie ładnie ciagnie jakby nigdy nic :-( Jednak wystarczy zgasic auto i ponownie odpalic to bez nogi na pedale gazu nie da sie odpalic
To mi wygląda na klasykę gatunku jak wtrysk nie trzyma i po zgaszeniu zawali ci gazem z rurek cały dolot. Na tym ciężko zapalić. Dopiero jak przepustnicę szeroko otworzysz to przedmuchasz tałatajstwo.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pawel

Re: Problem z rozruchem

Post autor: pawel » 22 lis 2014, o 13:25

Może być problem z gazem. Sam tak miałem w seicento. Pomagało tak jak pisał huri, kilometr przed wyłączeniem silnika jazda na Pb a później pomogła po prostu regulacja instalacji. Chociaż nie wiem na ile to poskutkuje, jak wtryskiwacze są już do wymiany.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Sebastian » 22 lis 2014, o 16:28

Najprosciej odpiąc wąz przepustnicy i sprawdzić czy rano nie czuć gazu w przewodach dolotowych, i będzie wiadomo czy to wtryski/reduktor przepuszczają .
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Todzik
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 10 maja 2014, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Wiazow
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: Todzik » 22 lis 2014, o 21:35

Paweł-mam LPi-ciekły wtrysk gazu-jest to instalacja praktycznie bezobsługowa(nie reguluje sie)
Seba-jak wyzej(nie mam reduktora :-(

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: etac » 22 lis 2014, o 22:00

No to jak: kleimy gumą do żucia, czy naprawiamy samochód?

Bo obawiam sie ze jeśli wiesz ze wytryski sa do wymiany to od nich trzeba zacząc 8-)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: wszim » 23 lis 2014, o 21:26

Todzik pisze:Paweł-mam LPi-ciekły wtrysk gazu-jest to instalacja praktycznie bezobsługowa(nie reguluje sie)
Seba-jak wyzej(nie mam reduktora :-(
Niemanie reduktora niewiele zmienia. Bo o ile zrozumiałem to jest nadal wtrysk pośredni tylko, że LPG w stanie ciekłym. A wręcz gorzej na moje oko, bo duże ciśnienie ciekłego gazu zapodaje we wtryskiwacze. Jak jest nieszczelny któryś, to z rurek odprowadzi ciekły gaz który się elegancko rozpręży i rozlezie po całym kolektorze. Pomysł Seby z poniuchaniem z rury nie jest taki gupi ;) .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problem z rozruchem

Post autor: huri_khan » 23 lis 2014, o 22:04

etac_owiec pisze:Czyli zostaje wyjezdzic gaz do końca i jezdzic na Pb ;)
Zgadzam się w 100%, następnym tematem może być: zapalił się silnik po skończonej jeździe, co mogło być przyczyną ?
Todzik nie zrozum mnie źle ale z gazem nie ma żartów, napisz jakie będą Twoje następne kroki.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Evanda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość