camaro rs 3.6 turbo

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Camaro
ODPOWIEDZ
Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 20 sie 2023, o 12:33

siemanko forumowicze.

Chcialbym zasiegnac waszej opinni na temat uturbienia tego silnika. jest to fabryczny 3.6 lgx z wlaczanym afm. Chcialbym osiagnac okolo 400 kucyków.
Co myslicie na ten temat? moze polecicice jakies konkretne turbo / intercooler? Wydech obecnie zostal przywrócony do fabrycznego ze wzgledu na to ze flowmaster flowfx na trasach przy jezdzie z 2-3tys obrotow byl za bardzo basowy, nie byl glosny, ale ciezki dla ucha. Juz zakupilem rm motors e300 x2, takze zabawy ciag dalszy :) Moze polecicie mi kogos kto by sie tym zajal na dolnym slasku? czyli zaturbienie silnika+ soft?

autko jest w pelni zdrowe, na chwile obecna nie wykazuje zadnego bledu w sterownikach.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: etac » 20 sie 2023, o 12:40

oj toś chyba nie trafił z pytaniem do tego forum. :shock:

My to raczej użytkownicy skromnych autek, ale pewnie Dorota ma coś do powiedzenia :P
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

BeKa
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: BeKa » 20 sie 2023, o 13:32

ale co to że jeździ 90% matizami czy podobnymi turbo czy sc to w każdym robi się podbnie
uturbienie to u ciebie najlpiej soft twin turbo + ic + wieksze wtryski + pewnie odprężenie silnika do tego np det3 do sterownia wtryskiem zapłonem koszt 25k+
nie wiem czy nie łatwiej szukać gotowego kitu sc w usa

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 20 sie 2023, o 16:10

no właśnie gotowe kity kosztują np 6000 $ za kompresor edelbrocka. a udało mi się wyczytać że turbo jest dużo przyjaźniejsze dla silnika i tańsze. Przeglądając internety udalo mi sie znalesc info ze 400 koni mozna zrobic bez ingerencji w uklad paliwowy. co mnie wlasnie do tego zachecilo. Są filmy na yt z camaro rs 511 koni. ale tam byla juz gruba impreza. Natomiast o turbo stricte jest malo informacji

BeKa
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: BeKa » 20 sie 2023, o 20:58

policz sobie koszty custom turbo a zestaw
do customa potrbuje dwa kolektory turbo ( trzeba zrobic zasianie uleju i spływ) plus downpipe potem trzba to jakoś spiąć filtr-turbo- ic-przpustnica. no i znalezc miejsce na rury i ic.
to że wtryski wydoją nie zanczy że warto je zostawić bo możes zmiec badziewne afr i wypalisz tłoki albo zawory. przydała by sie sonda szeroka do tego a raczej dwie no i det3 jeśli się nie uda na seryjnym ecu zmienić program do tego jakiegoś magika co to wystroi .
koszt będzie oscylował powyżej 25-30 tys obecnie jeśli sam tego nie ogarniesz

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 26 sie 2023, o 00:35

zorientowalem sie jesli chodzi o sam chip. v tuning stwierdził że przyrosty rzedu 10-15% można uzyskać dzieki zmianie oprogramowania. Także niedługo będzie najpierw czipowane. pozniej zobaczymy. Myślę że 380 kucy będzie zadowalające w tak lekkiej karoserii

Fair
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 9 paź 2023, o 20:04
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Camaro
Silnik: 3.6
LPG: Nie.
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Fair » 9 paź 2023, o 20:26

Nie brałem wcześniej pod uwagę samego strojenia. Daj proszę znać gdzie mniej więcej robiłeś chipowanie i jak to wyszło, jak już coś podziałasz.
Też myślałem nad modyfikacjami, ale do tej pory zasadzałem się na zestaw z kompresorem, tylko wtedy musiałbym już pewnie pomyśleć nad modami napędu itd. i znowu by się to rozrosło.

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 10 paź 2023, o 17:29

Napewno wkleję wykresy. Tylko myślę czy robić to przed zimą. Co prawda mam nowe zimówki ale 50koni to już będzie efekt który chyba zostawię na wiosne

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: dokia » 10 paź 2023, o 20:43

Masz już wybranego tunera?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 11 paź 2023, o 07:43

Wstępnie tak. Gwarantują przyrost od 10 do 15 % mocy przy zachowaniu fabrycznego spalania. Jeszcze będę chciał obgadac jak oni to robią w sensie 3 trybów jazdy. Tzn na każdym Jet przyrost czy tylko na sporcie itd. Może dzisiaj do nich podjadę zapytac

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: dokia » 11 paź 2023, o 10:18

Też jestem ciekawa, bo np w dieslach jest możliwe tylko na sporcie, w benzynach niestety w całym spektrum zazwyczaj i na wszystkich trybach.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 11 paź 2023, o 11:34

I tu mamy rozczarowanie. Przyrost oczywiście jest do wykonania ale kosztem spalania. Ponadto przy dużych przyrostach jest ryzyko uszkodzenia tłoków. W skrócie mówiąc odpuszczam sobie chipa. Właśnie wróciłem od tunera.

BeKa
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: BeKa » 11 paź 2023, o 12:55

realne przyrosty w NA będą oscylować w okolicy 5-8% zastanawia mnie czemu powiedział ze kosztem spalania jak trzeba zubożyć mieszankę by to uzyskać? tłoki uszkodzisz przez np spalanie stukowe albo zbyt wysoka temperaturę spalania

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Gr8v6 » 11 paź 2023, o 17:33

Mówił że po podkręceniu dawki jest możliwość że wtrysk naleje na tłok. Ogólnie odradził mi chipa za 3500

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: dokia » 11 paź 2023, o 17:36

Te konie to dodają zwiększeniem dawki paliwa i powietrza. To takie doświadczenia na silnikach. Mi zakleiło nagarem wtryski i wymagały mycia ultradźwiękowego.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

BeKa
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: BeKa » 11 paź 2023, o 19:51

w silnikach doladowanych zwieksza sie doladowanie i dawke paliwa w na zmniejszasz dawke bo w 99% przypadków producentnt przelewa silnik by było bezpiecznie

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: bubu1769 » 11 paź 2023, o 19:55

NA - naturally aspirated - wolnossących

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: dokia » 11 paź 2023, o 20:43

BeKa pisze:
11 paź 2023, o 12:55
realne przyrosty w NA będą oscylować w okolicy 5-8% zastanawia mnie czemu powiedział ze kosztem spalania jak trzeba zubożyć mieszankę by to uzyskać? tłoki uszkodzisz przez np spalanie stukowe albo zbyt wysoka temperaturę spalania
Chyba nie piszesz o silnikach turbodoładowanych , co?
Rzędówki ogólnie są słabsze, przy V o dużej pojemności czip będzie bardziej bezpieczny.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Fair
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 9 paź 2023, o 20:04
Reputacja: 0
Imię: Kacper
Samochód: Camaro
Silnik: 3.6
LPG: Nie.
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: camaro rs 3.6 turbo

Post autor: Fair » 11 paź 2023, o 21:16

No dobra, dzięki za info w takim razie. Trochę czasu mam w kieszeni. W takim wypadku trzeba będzie coś pokombinować z zestawami do turbo i strojeniem... i potem z przeniesieniem napędu. Jak się już będzie na to zanosić, to też coś wstawię w tym wątku dla potomnych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Camaro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość