Witam,
Czy ktoś wie za co jest odpowiedzialny konkretnie ten zawór ? Z moich informacji on odlacza cylindry I bierze udział w timing zmiennych faz ... może ktoś wie co konkretnie robi ?
Wystąpiła u mnie dziwna awaria i albo ja sam jestem za to odpowiedzialny albo po prostu awaria. Miałem odpiera kostkę elektryczną od innego zaworu który siedzi w walku. Niestety była też już poluzowana środa a ja zamiast włączyć tylko on trzymając długo przycisk nacisnąłem jak zwykle hamulec i odpaliłem samochód. O Dziwo odpalił a nie powinien jeśli była odpoeta kostka i dziwne ze odpalił. I teraz zastanawiam się czy to nie ja doprowadziłem do uszkodzenia tego zaworu vvt. Oba wyglądają tak jak by zostały wyrwane. Na końcach jest chyba element który przykreca się lub refukuje sruba/ ampulem. Oczywiście on występuje w całości jak się kupuje nowa cxeec. U mnie obecnie wygląda to tak że zarówno po lewej jak i prawej oba elementy zostały ukrecone i siedzą w środku. Na zdjęciu będzie widać środek gdzie siedzi zawór i element który tam został oraz oba te zawory. To nie są elementy ruchome w silniku i dziwne ze coś tskiego się stało. Na ten moment nie wiem dlaczego. Czy ktoś może się wypowiedzieć jesli coś wie ?
Oryginalnie element wygląda jak na 4 zdjęciu. Cały zaznaczony w koło element siedzi wyrwany w pokrywie/silniku
Czy ktoś ma książkę, instrukcje lub jakiś schemat do tego silnika lub wie gdzie można coś podobnego namierzyć?
Czy ktoś wie z jakim momentem należy przykręcac pokrywę zaworów???
Czy ktoś ma zdjęcie silnika po zdjęciu pokrywy zaworów ?
Czy ktoś może ma zdjęcie miejsce tego elementu po zdjęciu pokrywy ?
Czy ktoś wie czy uszczelka zaworów jest jednorazowa ? Teoretycznie nie w praktyce podczas demontarzu powinno się dać nowa uszczelkę ale w nie jednym świeżym samochodzie te uszczelki nie są jednorazowe. A do sprawdzenia i testu/diagnozy problemu może okazać się że to nie będzie konieczne. Najwyżej pocieknie gdzie trochę oleju i uszczelkę wymienię jak rozwiąże glowny problem.
Mogę wyjąć to przynajmniej próbować bez demontarzu dekla zaworów. Może płaskimi się uda bo to siedzi tylko na oringu więc tym bardziej nie rozumiem jaka siła się zadziała że to zostało wyrwane... jak sądzę miejsce zaznaczone na czerwone to miejsce gdzie ampul trzyma trzpień... Więc po 1 brakuje mi 2 metalowych elementów.
Mogą one uszkodzic silnik lub po prostu spłyną do miski olejowej Czy utkną w filtrze tego nie wiem...
Może jeśli zdejmę pokrywę to znajdę je i po prostu usunę i to chyba było by najrozsądniejsze?
Może to zostało urwane już wcześniej I dlatego miałem problem z mocą i raz palił dobrze a raz źle.
Może w sumie nie wiem co teraz dalej z tym zrobić bo jeśli kupię 2 nowe sztuki może okazać się że zostaną uszkodzone w taki sam sposób... Więc będzie problem kolejny pieniężny i będę co znowu szukał środek pod pokrywa zaworów
2016r 3.6 lgx zawór vvt górny boczny awaria, pokrywa zaw. Moment dokręcania?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 mar 2023, o 14:10
- Reputacja: 0
- Imię: RAFAŁ
- Samochód: Camaro
- Silnik: 3.6 v6 75 tys
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: 2016r 3.6 lgx zawór vvt górny boczny awaria, pokrywa zaw. Moment dokręcania?
Chętnie bym pomógł ale nie mogę zrozumieć o co ci dokładnie chodzi.
Weź popraw tekst tak żeby był czytelny po Polsku.
Z tego co udało mi się zrozumieć to oberwały ci się końcówki elektrozaworów zmiennych faz rozrządu.
Tak patrząc po zdjęciach w tym nowym zaworze widać kołek zabezpieczający u ciebie tego nie widzę i podejrzewa że końcówka była po prostu zaprasowana, a mogła się uszkodzić od wibracji.
Oberwane elementy powinno dać się wyciągnąć jakimś małym haczykiem.
Z odpiętymi wtyczkami od tych elektrozaworów samochód normalnie odpali, po prostu będzie pokazywało błąd.
Co do książki serwisowej to tutaj powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz:
https://cardiagn.com/chevrolet-camaro-2 ... -diagrams/
Niestety ale ta strona nie działa poprawnie na FF więc musisz skorzystać z innych przeglądarek.
Weź popraw tekst tak żeby był czytelny po Polsku.
Z tego co udało mi się zrozumieć to oberwały ci się końcówki elektrozaworów zmiennych faz rozrządu.
Tak patrząc po zdjęciach w tym nowym zaworze widać kołek zabezpieczający u ciebie tego nie widzę i podejrzewa że końcówka była po prostu zaprasowana, a mogła się uszkodzić od wibracji.
Oberwane elementy powinno dać się wyciągnąć jakimś małym haczykiem.
Z odpiętymi wtyczkami od tych elektrozaworów samochód normalnie odpali, po prostu będzie pokazywało błąd.
Co do książki serwisowej to tutaj powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz:
https://cardiagn.com/chevrolet-camaro-2 ... -diagrams/
Niestety ale ta strona nie działa poprawnie na FF więc musisz skorzystać z innych przeglądarek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości