2016r 3.6 lgx zawór vvt górny boczny awaria, pokrywa zaw. Moment dokręcania?

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Camaro
ODPOWIEDZ
Henoh
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 26 mar 2023, o 14:10
Reputacja: 0
Imię: RAFAŁ
Samochód: Camaro
Silnik: 3.6 v6 75 tys
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

2016r 3.6 lgx zawór vvt górny boczny awaria, pokrywa zaw. Moment dokręcania?

Post autor: Henoh » 2 maja 2023, o 12:56

Witam,

Czy ktoś wie za co jest odpowiedzialny konkretnie ten zawór ? Z moich informacji on odlacza cylindry I bierze udział w timing zmiennych faz ... może ktoś wie co konkretnie robi ?

Wystąpiła u mnie dziwna awaria i albo ja sam jestem za to odpowiedzialny albo po prostu awaria. Miałem odpiera kostkę elektryczną od innego zaworu który siedzi w walku. Niestety była też już poluzowana środa a ja zamiast włączyć tylko on trzymając długo przycisk nacisnąłem jak zwykle hamulec i odpaliłem samochód. O Dziwo odpalił a nie powinien jeśli była odpoeta kostka i dziwne ze odpalił. I teraz zastanawiam się czy to nie ja doprowadziłem do uszkodzenia tego zaworu vvt. Oba wyglądają tak jak by zostały wyrwane. Na końcach jest chyba element który przykreca się lub refukuje sruba/ ampulem. Oczywiście on występuje w całości jak się kupuje nowa cxeec. U mnie obecnie wygląda to tak że zarówno po lewej jak i prawej oba elementy zostały ukrecone i siedzą w środku. Na zdjęciu będzie widać środek gdzie siedzi zawór i element który tam został oraz oba te zawory. To nie są elementy ruchome w silniku i dziwne ze coś tskiego się stało. Na ten moment nie wiem dlaczego. Czy ktoś może się wypowiedzieć jesli coś wie ?


Oryginalnie element wygląda jak na 4 zdjęciu. Cały zaznaczony w koło element siedzi wyrwany w pokrywie/silniku


Czy ktoś ma książkę, instrukcje lub jakiś schemat do tego silnika lub wie gdzie można coś podobnego namierzyć?

Czy ktoś wie z jakim momentem należy przykręcac pokrywę zaworów???

Czy ktoś ma zdjęcie silnika po zdjęciu pokrywy zaworów ?
Czy ktoś może ma zdjęcie miejsce tego elementu po zdjęciu pokrywy ?

Czy ktoś wie czy uszczelka zaworów jest jednorazowa ? Teoretycznie nie w praktyce podczas demontarzu powinno się dać nowa uszczelkę ale w nie jednym świeżym samochodzie te uszczelki nie są jednorazowe. A do sprawdzenia i testu/diagnozy problemu może okazać się że to nie będzie konieczne. Najwyżej pocieknie gdzie trochę oleju i uszczelkę wymienię jak rozwiąże glowny problem.

Mogę wyjąć to przynajmniej próbować bez demontarzu dekla zaworów. Może płaskimi się uda bo to siedzi tylko na oringu więc tym bardziej nie rozumiem jaka siła się zadziała że to zostało wyrwane... jak sądzę miejsce zaznaczone na czerwone to miejsce gdzie ampul trzyma trzpień... Więc po 1 brakuje mi 2 metalowych elementów.
Mogą one uszkodzic silnik lub po prostu spłyną do miski olejowej Czy utkną w filtrze tego nie wiem...
Może jeśli zdejmę pokrywę to znajdę je i po prostu usunę i to chyba było by najrozsądniejsze?
Może to zostało urwane już wcześniej I dlatego miałem problem z mocą i raz palił dobrze a raz źle.

Może w sumie nie wiem co teraz dalej z tym zrobić bo jeśli kupię 2 nowe sztuki może okazać się że zostaną uszkodzone w taki sam sposób... Więc będzie problem kolejny pieniężny i będę co znowu szukał środek pod pokrywa zaworów 😉
Załączniki
Screenshot_20230502_125717_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20230502_115732_Gallery22.jpg
20230430_170346_22222.jpg
20230502_123955_2222.jpg
20230502_123955_2222.jpg (40.88 KiB) Przejrzano 1080 razy

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 2016r 3.6 lgx zawór vvt górny boczny awaria, pokrywa zaw. Moment dokręcania?

Post autor: bubu1769 » 2 maja 2023, o 14:50

Chętnie bym pomógł ale nie mogę zrozumieć o co ci dokładnie chodzi.
Weź popraw tekst tak żeby był czytelny po Polsku.
Z tego co udało mi się zrozumieć to oberwały ci się końcówki elektrozaworów zmiennych faz rozrządu.
Tak patrząc po zdjęciach w tym nowym zaworze widać kołek zabezpieczający
9f01e298175f6a1bb30992bee8d5e213.jpg
u ciebie tego nie widzę i podejrzewa że końcówka była po prostu zaprasowana, a mogła się uszkodzić od wibracji.
Oberwane elementy powinno dać się wyciągnąć jakimś małym haczykiem.
Z odpiętymi wtyczkami od tych elektrozaworów samochód normalnie odpali, po prostu będzie pokazywało błąd.
Co do książki serwisowej to tutaj powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz:
https://cardiagn.com/chevrolet-camaro-2 ... -diagrams/
Niestety ale ta strona nie działa poprawnie na FF więc musisz skorzystać z innych przeglądarek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Camaro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości