Strona 1 z 1

Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 31 sie 2019, o 08:54
autor: Chev67
Witam po dłuższej przerwie. Mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Od jakiegoś czasu zauważyłem że coś jest nie tak - wskazówka leżała praktycznie tak jak przy zgaszonym pojeździe (1mm się podnosiła, a raczej drgnęła).
Zatankowałem do ,,odbicia" i nic. Zero różnicy. W praktyce pełny bak, a wskazówka leży.
Żeby się nie bawić w wyciąganie pompy przy pełnym baku pojeździłem tak trochę i postanowiłem sprawdzić pływak i ogólnie jak to wygląda w zbiorniku. Pływak wyglądał w porządku, ale cała pompa/koszyk widziały już lepsze dni. W zbiorniku było 9cm benzyny (przy przyłożeniu miarki do zakresu pracy pływaka (pompa wyciągnięta na stół) powinno wskazywać jakieś 3/4 baku.

Kupiłem nową pompę (z koszem i pływakiem) marki Magneti Marelli (robią b. dużo części fabrycznych, na pierwszy montaż), myśląc że pomoże.
No niestety. Nie pomogło.
Po załączeniu zapłonu wskazówka pokazywała ,,0". Po ponownym załączeniu zapłonu (robiłem to kilkakrotnie żeby odpowietrzyć pompę), pokazywała 1/2, za trzecim razem pełen bak. Potem za każdym kolejnym razem było znowu minimum.

Teraz pytanie - na logikę winny może być jedynie licznik bądź sama instalacja.
Gdyby winna była instalacja (kable) to według mnie wskazówka nie powinna nawet drgnąć.
Czyli koniec końców jeśli moje rozumowanie jest poprawne do wymiany mam licznik?
Sprawdzałem płytkę od tyłu, luty wyglądają na zdrowe.
Czy ktoś ma może schemat które kable są odpowiedzialne za wskazania poziomu paliwa?
Z pompy wychodzi 6 kabli, z czego dwa napędzają samą pompę, reszta (4) wydaje się mieć związek z pracą pływaka (trochę przekombinowaną zresztą).
Wiem że w liczniku prawa kostka odpowiada za wskazania poziomu paliwa, bo po jej odłączeniu wskaźnik nie drga.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim i może pomóc?
Nie chcę wydawać kolejnych pieniędzy w błoto, bo już z pompą jestem w plecy blisko 200zł :)

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 1 wrz 2019, o 14:13
autor: Chev67
Czyli nie pozostaje mi nic innego (chyba) jak sprawdzić inny licznik...

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 11:06
autor: Chev67
Dobra, jeździłem tak trochę, kupiłem inny, sprawny licznik i dalej nic. Nic nie poprawił, nic nie popsuł.

Ostatnio jednak W KOŃCU zapaliła się kontrolka check engine (wiem, dziwnie brzmi że się cieszę z tej kontrolki).
Szybkie podłączenie OBD2 i jest - kod błędu PO463 (Czujnik poziomu paliwa – wysoki sygnał wejściowy)

Cały zestaw pompa + pływak wymieniony na nowy
Licznik inny (w 100% sprawny) nie robi różnicy

Winna może być instalacja (przewody, uziemienie itp) albo komputer.

Czy ktoś ma schemat instalacji pływaka?

Na jakiejś rosyjskiej stronie widziałem schemat według którego minus (uziemienie) to 6 pin, kolor PPL/BLK (fiolet/czerń) i łączy się z pinem 17 w ECM który ma kolor GRY (jak mniemam skrót od Grey = szary)
Z kolei ,,fuel level sensor signal" (sensor sygnału poziomu paliwa) to pin 1 na pompie DK BLU (ciemny niebieski), i nie zmienia koloru przez całą swoją drogę do ECM - pin 46.

Czy ktoś może potwierdzić że to dobry schemat / oznaczenia?

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 11:14
autor: bubu1769
Tu masz schemat, ogólnie sygnał poziomu i tak idzie przez ECM.
J6B15057.png

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 11:21
autor: Chev67
Ja znalazłem takie coś, w porównaniu do schematu powyżej bardzo prosty:

Obrazek

Elektrykiem/elektronikiem nie jestem i przyznam szczerze Twojego schematu za bardzo odczytać nie potrafię. Chodzi mi o to że chcę ,,iść" za przewodem od pompy do ECM bo podejrzewam że gdzieś jest przerwany/przetarty albo lekko zwarty.

Szkoda że autocats . ws już się nie otwiera, tam było (chyba) wszystko.

Dodano po 14 minutach 27 sekundach:
Raczej mam ECM ,,typu" Sirius D4 (na kompie oznaczenie M4, kostka u góry, Twój schemat jest do HV-240 i MR-140), i tu mam taki schemat z kolei:

Obrazek

Piny zgadzają się z tym schematem ,,prostym - rosyjskim".

Dlaczego Chevrolet tak to skomplikował?
Nie dość że można mieć 3 różne ECM w Lacetti, to jeszcze mając przykładowo Sirius D4 i tak ma się kilka różnych wiązek/schematów...
Skąd wiedzieć co mam ja?

Chyba po prostu pójdę za pinem ,,1" i ,,6" pompy paliwa i sprawdzę czy coś gdzieś nie gra

Dodano po 16 minutach 16 sekundach:
[edit] Ostatnio zmieniony 13 lut 2020, o 11:49 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Link do nielegalnego oprogramowania.

Strona ze schematami to... nielegalne oprogramowanie?

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:01
autor: bubu1769
Niestety ale takie jest stanowisko naszego forum.
Nie podajemy odnośników do nielegalnych kopii TIS-a.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:10
autor: Chev67
Ok, w pełni popieram takie stanowisko.
Gdzie znajdę legalną kopię TIS-a (Technical Information System)?
Korzystam z ,,nieoficjalnych" bo i je trudno znaleźć, o oficjalnych/legalnych nie wspominając.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:19
autor: bubu1769
Tutaj można znaleźć oficjalny dostęp do TIS:
https://www.acdelcotds.com/subscriptions

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:29
autor: Chev67
Czyli jeśli dobrze czytam 85zł (20EUR, 1EUR = 4,26PLN) za dzień dostępu za coś, co powinno być dostępne w książce serwisowej...
Tak, ze stanowiskiem forum się zgadzam, ale takich praktyk wyciągania kasy nie.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:38
autor: bubu1769
Takie mamy czasy.
Po co sprzedawać coś raz skoro można pobierać opłatę za każdym razem jak ktoś chce skorzystać z informacji?
Coraz mniej rzeczy człowiek posiada na własność.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:39
autor: etac
zapytaj więc w serwisie. Tam płacą ten sam abonament w rozliczeniu rocznym.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 12:40
autor: Chev67
Racja, ale pamiętam że UOKiK coś odnośnie tych książek serwisowych już kiedyś próbował ogarnąć.

Dobra, ale wracając do tematu, którym schematem się kierować:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Każdy odnośnie SIRIUS D4, każdy inny.

Mam Nubirę 1.6 z 2005 (fachowo to Daewoo Nubira, tak po sprowadzeniu wpisali w Polsce mimo że wszędzie Chevrolet Nubira, znaczki oznaczenia itd).

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 13:05
autor: zzzz
Ja bym zaczął od sprawdzenia, które z pinów w ECM są wykorzystane.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 14:01
autor: etac
Chev67 pisze:
13 lut 2020, o 12:40
Racja, ale pamiętam że UOKiK coś odnośnie tych książek serwisowych już kiedyś próbował ogarnąć.
ogarnęli, wcześniej wcale nie było dostępu.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 13 lut 2020, o 14:57
autor: Chev67
Nie ma to jak postęp, za niedługo będziemy musieli płacić żeby się dowiedzieć jaki olej lać (w książce serwisowej Opla Astry J (2016) napisali ,,olej 5W30 lub 5W40", niezależnie od tego jaki silnik)

Dobra, dzięki wielkie za pomoc/podpowiedzi, jutro na spokojnie spróbuję to ogarnąć.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 28 wrz 2021, o 10:57
autor: krzych1b
Minął rok i nic dalej nie wiemy .No i co kolego , ogarnąłeś temat? Bo inni mają podobny problem.

P.S. Jeżeli ktoś może pomóc , to niech podpowie , bo elektrykiem to ja nie jestem , a kolega z forum Grzegorz92 też nie. Walczymy z tematem : "Wymiana pompy paliwa . Nie pokazuje poziomu paliwa".

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 28 wrz 2021, o 11:01
autor: etac
Kolega nie był u nas już od roku, czyli norma. Rzucić temat, ale rozwiązania już niewielu przynosi.

Re: Poziom paliwa ciągle 1mm powyżej minimalnego.

: 28 wrz 2021, o 11:51
autor: krzych1b
Temat "świeży" jest na forum viewtopic.php?f=58&t=11807&p=188578#p188578
A tu zapytałem , bo może kolega rozwiązał swój problem tylko "zapomniał" napisać :D

P.S. etac.Już dawno proponowałem , aby takie niedokończone tematy , umieszczać w "Nowym Dziale o nazwie "Kosz" , "Przedszkole" , "Niedokończone problemy itp. Może wtedy co poniektórzy tzw. "forumowicze" nauczyliby się korzystać z forum i szanować czas tych , co chcą pomóc . Chyba , że w regulaminie forum "stoi jak byk"- ...Zaczynamy temat i nie piszemy , jak rozwiązałem swój problem , bo mam to .....gdzieś :D
Ale ja tego punktu jakoś nie mogę się dopatrzeć :zastanawiasie: