ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Gdyby to współpracowało to mnie urządza bo w romach są auta USA i jest PT Cruiser a ojciec ma to auto. Dlatego potrzebuję pewniaka na 231 żeby zagadało z cascade
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Ja chyba nie sprawdzę u siebie ile mam kilometrów na liczniku. Ten program działa z Lacetti (AVEO,MATIZ), ale tylko z silnikiem SiriusD42.dnk
Ja mam silnik MR-140/HV-240 a więc lipa
Ja mam silnik MR-140/HV-240 a więc lipa
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
T18SED to też MR-140 z tego co czytam. A więc się nic nie dowiem
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
To te moje dwa interfejsy:
Stary, działający z CX, na układzie FT232RL: Nowy, nie działjący z CX, na układzie CH340T Układy LM393M i LM339 to komparatory.
Stary, działający z CX, na układzie FT232RL: Nowy, nie działjący z CX, na układzie CH340T Układy LM393M i LM339 to komparatory.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Z tego co doczytałem u towarzyszy za wschodniej granicy to HiSCAN powinien działać na każdym interfejsie opartym o układy FTDI czy to FT232R czy też FT231X.
Ogólnie potrzebny jest konwerter osiągający przynajmniej prędkość 10400.
Ogólnie potrzebny jest konwerter osiągający przynajmniej prędkość 10400.
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Koledzy wszystko jasne z tym moim ekranem startowym . Dzisiaj odpaliłem na innym laptopie i rosyjski jest dalej krzaczkami ale wszystko jest widoczne na ekranie.Zainstalowałem spolszczony i tu jest ZONK .Czyli mam coś skopane w laptopach.
Poproszę jeszcze raz ale na PRIV. działające wasze spolszczone 1.7 programy. Z góry dziękuję
Poproszę jeszcze raz ale na PRIV. działające wasze spolszczone 1.7 programy. Z góry dziękuję
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Ja już się pogubiłem, co i jak połączyć mam, aby odczytać poduszki. Reszta działa bo sprawdzałem, a kabel jest taki sam jak ma krzych1b
Na razie wywaliłem zworkę z pinów 11/12 i zrobiłem 12/13, do tego przelutowałem kabelek z pin3 na pin13
Na razie wywaliłem zworkę z pinów 11/12 i zrobiłem 12/13, do tego przelutowałem kabelek z pin3 na pin13
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
I powinno być wszystko dobrze , u mnie działa prawidłowo.Jak pisał Andrey z Donbasu , są różne chipy montowane w tych kablach i nie wszystkie po takim podłączeniu działają . Jak to lutowanie ci nie zadziała tzn. że trzeba polutować inaczej . Może lutowanie z postów MAREK3 coś podpowie( ale on ma bez przełącznika)
No jest jeszcze jedna opcja jak masz chipa FTDI . Zostawić kabel na nodze 3-ciej tak jak jest w oryginale, a dolutować ( dodać) kabelek z pin--7 do pin-u 12-go i zrobić zworę 12+13 PIN .I wtedy masz wszystko po kolei ,jak jest w opisie na wtyczce pod przełącznikiem.
To co napisałem wcześniej w postach,to było śledzenie wszystkich postów w tym temacie i analizowanie .Oraz sprawdzanie kabla po lutowaniu.
P.S. Program wyświetla się teraz normalnie , po zmniejszeniu ikon na pulpicie laptopa.
No jest jeszcze jedna opcja jak masz chipa FTDI . Zostawić kabel na nodze 3-ciej tak jak jest w oryginale, a dolutować ( dodać) kabelek z pin--7 do pin-u 12-go i zrobić zworę 12+13 PIN .I wtedy masz wszystko po kolei ,jak jest w opisie na wtyczce pod przełącznikiem.
To co napisałem wcześniej w postach,to było śledzenie wszystkich postów w tym temacie i analizowanie .Oraz sprawdzanie kabla po lutowaniu.
P.S. Program wyświetla się teraz normalnie , po zmniejszeniu ikon na pulpicie laptopa.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Coś pokombinowałem i zadziałało, teraz muszę sprawdzić błąd. O ile pamiętam z wczoraj to wyszedł 0201, a w TIS tego nie ma.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Chyba błąd 1-go wtryskiwacza -brak obwodu
Załóż nowy temat na forum , bo się robi zamieszanie
Załóż nowy temat na forum , bo się robi zamieszanie
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
XsaRaDas -Pewnie stary błąd miałeś ,tak jak u mnie był 0202, tak u ciebie wyskoczył 0201
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Witam, jeśli chodzi o elektronikę lutowanie i tym podobne jestem ciemną masą. Czy jest ktoś kto może mi w łopatologiczny sposób objaśnić, który kabel jest lepszy i prostszy do przerobienia. Vag kkl czy Vag kkl + fiat?
Jeśli tak to, który i jak przerobić?
Jeśli tak to, który i jak przerobić?
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Najważniejsze to to żeby kabel był na chipie FTDI bo inaczej program nie będzie go odczytywać.
A przeróbka polega na spięciu razem pinów 3,7,8,9 i 13.
Czy zrobisz to na sztywno przewodem czy prz rezystory tak jak ja tutaj:
viewtopic.php?f=34&t=1287&p=153853#p152379
To już bez wiekszej różnicy.
A przeróbka polega na spięciu razem pinów 3,7,8,9 i 13.
Czy zrobisz to na sztywno przewodem czy prz rezystory tak jak ja tutaj:
viewtopic.php?f=34&t=1287&p=153853#p152379
To już bez wiekszej różnicy.
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Kupuj od fiata ,lutujesz tylko dwa razy( patrz moje posty w tym temacie) no i masz przełącznik.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 61
- Rejestracja: 26 lut 2020, o 08:30
- Reputacja: 0
- Imię: Miller
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8B 141KM
- LPG: NIE
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Kabel diagnostyczny Warszawa
Panowie, czy jest wśród nas ktoś z Warszawy kto mógłby pomóc w diagnostyce ABS w Cruze?
Kupiłem VAGKKL ale chyba mam coś z lapkiem bo w żaden sposób nie mogę połączyć sie z autem
Pomoże ktoś z Warszawy?
Kupiłem VAGKKL ale chyba mam coś z lapkiem bo w żaden sposób nie mogę połączyć sie z autem
Pomoże ktoś z Warszawy?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kabel diagnostyczny Warszawa
Otwórz wtyczkę i sprawdź na jakim scalaku jest zrobiony ten interfejs musi być na chipie FTDI.
viewtopic.php?f=58&t=8212&p=134837#p134837
viewtopic.php?f=58&t=8212&p=134837#p134837
-
- Aktywny
- Posty: 61
- Rejestracja: 26 lut 2020, o 08:30
- Reputacja: 0
- Imię: Miller
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8B 141KM
- LPG: NIE
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kabel diagnostyczny Warszawa
Jest na chipie FTDI. Gdy w programie klikam na "TEST adaptera K-Line" dostaję taki komunikat jak w załączniku, więc program kabel widzi. Jednakże po wpięciu do auta wyskakuje czerwony komunikat o nieznanej treści
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kabel diagnostyczny Warszawa
CX ma bodajże tylko dwa sterowniki ABS do wyboru i może być tak jak u mnie w Aveo że się nie połączysz.
Druga sprawa to czy masz przerobiony kabel, tzn. dołożony przełącznik bądź spięte piny 7,12,13 razem?
Możesz też spróbować połączyć się programem HiScan/CASCADE, u mnie nim dało radę.
Druga sprawa to czy masz przerobiony kabel, tzn. dołożony przełącznik bądź spięte piny 7,12,13 razem?
Możesz też spróbować połączyć się programem HiScan/CASCADE, u mnie nim dało radę.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
mam przerobiony kabel do Lacetti F18D3 MR-140, tylko pojęcia nie mam czy on współpracuje z Cruzem
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Według schematów to w Cruzie komunikacja z ABS idzie przez BCM a linia komunikacji jest na pinie 1 w złączu OBD.
-
- Aktywny
- Posty: 61
- Rejestracja: 26 lut 2020, o 08:30
- Reputacja: 0
- Imię: Miller
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8B 141KM
- LPG: NIE
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Tak mi wychodzi ze schematów, możliwe że coś źle odczytuje.
Warto sprawdzić gdzie fizycznie się znajdują piny w złączu OBD.
Warto sprawdzić gdzie fizycznie się znajdują piny w złączu OBD.
-
- Aktywny
- Posty: 61
- Rejestracja: 26 lut 2020, o 08:30
- Reputacja: 0
- Imię: Miller
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8B 141KM
- LPG: NIE
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Prawie 6 lat studiów na wydziale elektrycznym a nie kumam tych posranych schematów samochodowych
Podałbyś źródło tych schematów?
Podałbyś źródło tych schematów?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: ECU scan Fiat, Alfa raz jeszcze
Chevrolet TIS.
Do znalezienia we własnym zakresie, tu możemy podawać jedynie dostęp do wersji oficjalnej, płatnej.
Do znalezienia we własnym zakresie, tu możemy podawać jedynie dostęp do wersji oficjalnej, płatnej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości