Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ok . ale jutro wieczorem ( a właściwie dzisiaj), bo za kilka godzin idę do pracy .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ok. Zetkniesz w wątek o wtyczkach? Sprawdzisz czy masz tam taką białą i do czego jest wpięta? Bo dynda luźno ale nie widzę gdzie by miała być podłączona
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Panowie, tam oryginalnie nie ma izolacji. Jest to zrobione specjalnie, bo taśma izolacyjna może powodować zatrzymanie wody + ew. degradacje izolacji.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Papieju , jak będę miał możliwość ,to ci zrobię zdjęcia tych wtyczek .Ja ich u siebie nie bardzo kojarzę . Ale poszukam na 200% , bo mnie zaciekawiłeś.
A tu masz zdjęcia kostki ,patrz na czarny peszel jak idzie i taką brązową kropkę. To jest spód złącza kostki i trzyma się ona blachy pod aku.
Pod tą niebieską nakrętką , mam masę z aku i kur...a, przykręcony sterownik gazu. Akurat tam jest szczelina pomiędzy nadkolem a "fartuchem " błotnika.Muszę to przenieść , bo od spodu jest wtyka od lpg narażona na syf spod koła. No i tam nie łączył mi biały przewód od TechLevela.Docisnąłem go w gnieździe i TechL.. chyba zaczął działać prawidłowo. Na razie nie będę się wypowiadać na ten temat , do czasu jak nie sprawdzę go metodą kolegi barusa.
A tu masz zdjęcia kostki ,patrz na czarny peszel jak idzie i taką brązową kropkę. To jest spód złącza kostki i trzyma się ona blachy pod aku.
Pod tą niebieską nakrętką , mam masę z aku i kur...a, przykręcony sterownik gazu. Akurat tam jest szczelina pomiędzy nadkolem a "fartuchem " błotnika.Muszę to przenieść , bo od spodu jest wtyka od lpg narażona na syf spod koła. No i tam nie łączył mi biały przewód od TechLevela.Docisnąłem go w gnieździe i TechL.. chyba zaczął działać prawidłowo. Na razie nie będę się wypowiadać na ten temat , do czasu jak nie sprawdzę go metodą kolegi barusa.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2019, o 20:56 przez krzych1b, łącznie zmieniany 2 razy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Czyli mówisz nie ruszać? I tak jeszcze muszę się wstrzymać z nadkolem bo wyjaśniła się przyczyna wycieku ze skrzyni, do jednej śruby dekla był przymocowany uchwyt przewodów paliwa do webasta i przy demontażu skrzyni wyrwali, gwint się zerwał i śruba wkręcona aby aby i puściło w końcu. Czekam na narzędzia i muszę to przegwintować na większy rozmiar i dać nową śrubę
Dodano po 26 minutach 44 sekundach:
Teraz to po zawodach
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ja bym nie ruszał, mnie też to trochę zszokowało, ale po przemyśleniu jest to sensowne i zamierzone działanie producenta
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
No to teraz wiesz , gdzie jest jeszcze jedna masa od MAP-A i kolegi EGR-a
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Tylko ja z tym problemów nie mam
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Zawsze się przyda wiedza gdzie jest, w razie draki z Mapem . Inni skorzystają.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Szlag by trafił ,po co ja zglądałem do tego tematu Dzisiaj mi na gazie ,wywaliło dwa błędy 0 106 i starego znajomego P0 107 . Chyba wymiana MAP-a się szykuje.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
A może trzeba już wymienić całe auto? Bo znalazłem w necie coś takiego i zaczął mi się włos na głowie jeżyć https://www.ms-motorservice.com/pl/tech ... u-jalowym/
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Gdybyś był bliżej, to pożyczyłbym Ci mojego starego-sprawnego MAP'a.
Ewentualnie zamów sobie ten - https://www.aliexpress.com/item/3279507 ... 4c4dCx0fjT
U mnie działa poprawnie, a okresowe falowanie obrotów upatruje w przepustnicy (map kupiłem, bo cena całkiem przyjemna, wiec zacząłem od prostych rzeczy).
A jeśli masz ewidentnie błędy od czujnika to w nim + jego wtyczce należy szukać problemu.
Ewentualnie zamów sobie ten - https://www.aliexpress.com/item/3279507 ... 4c4dCx0fjT
U mnie działa poprawnie, a okresowe falowanie obrotów upatruje w przepustnicy (map kupiłem, bo cena całkiem przyjemna, wiec zacząłem od prostych rzeczy).
A jeśli masz ewidentnie błędy od czujnika to w nim + jego wtyczce należy szukać problemu.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Sebastian dziękuję .Dziwi mnie to , że ja nie mam ,jako tako falowania silnika .Auto odpala dobrze ,nie gaśnie ,jedynie raz na jakiś czas ,auto lekko szarpnie w czasie jazdy i już wywala błąd. Pisałem o tym chwilowym zaniku napięcia w swoim temacie "Jak sprawdzić MAP Sensor " .Minęło trochę czasu , od kiedy poprawiłem złączki i punkty masowe ( z powodu wywalania P0107), a teraz po raz pierwszy, doszedł ten P0106 . Na razie wykasowałem i jeżdżę . Muszę zajrzeć jeszcze do tej kostki pod blachą akumulatora, bo tam jeszcze nie czyściłem masy. Dodam , że to się dzieje ,gdy jeżdżę na lpg .
Kiedyś oglądałem na youtub filmik ze stronki RU ,jak gościu naprawiał silniczek , który znajduje się w środku przepustnicy. To on ponoć odpowiada za falowanie obrotów.Tylko nie pamiętam , czy to się tyczyło silnika 1,6 czy 1,8 .
Kiedyś oglądałem na youtub filmik ze stronki RU ,jak gościu naprawiał silniczek , który znajduje się w środku przepustnicy. To on ponoć odpowiada za falowanie obrotów.Tylko nie pamiętam , czy to się tyczyło silnika 1,6 czy 1,8 .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Panowie
Dzisiaj z Ciekawości sprawdziłem w swoim Lacettim Sedan 1.6 2006r. newralgiczne miejsce 3 mas Które jest opisywane na rosyjskiej stronie zapewne znanej wszystkim
https://translate.googleusercontent.com ... U9KUuV9gJw
podlaczylem jeden kabel do czujnika temp powietrza (pomarańczowy kabelek)
drugi kabelek do 13 otworu wtyczki komputera
Multimetr ustawiłem na wartość pomiaru omów ( 200)
i wykazało mi 6.5 xD
Samochód jeździ dobrze tylko wywala co jakiś czas błąd EGR i standardowo szarpie na 1-wszym biegu żabkuje
no i w tym roku doszło drganie silnika na jałowym biegu co jakiś czas i nie jest to przez włączający się wentylator chłodnicy także wydaje mi się że czas sie za to zabrać
Jak zrobi się cieplej to zabiorę się za naprawę tego kabelka Lacetti i tak nie jeździ w zimie także się nie śpieszy.
Mierzył ktoś z was to ?
Dzisiaj z Ciekawości sprawdziłem w swoim Lacettim Sedan 1.6 2006r. newralgiczne miejsce 3 mas Które jest opisywane na rosyjskiej stronie zapewne znanej wszystkim
https://translate.googleusercontent.com ... U9KUuV9gJw
podlaczylem jeden kabel do czujnika temp powietrza (pomarańczowy kabelek)
drugi kabelek do 13 otworu wtyczki komputera
Multimetr ustawiłem na wartość pomiaru omów ( 200)
i wykazało mi 6.5 xD
Samochód jeździ dobrze tylko wywala co jakiś czas błąd EGR i standardowo szarpie na 1-wszym biegu żabkuje
no i w tym roku doszło drganie silnika na jałowym biegu co jakiś czas i nie jest to przez włączający się wentylator chłodnicy także wydaje mi się że czas sie za to zabrać
Jak zrobi się cieplej to zabiorę się za naprawę tego kabelka Lacetti i tak nie jeździ w zimie także się nie śpieszy.
Mierzył ktoś z was to ?
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Najlepiej popraw (przeczyść) wszystkie masy w bolidzie .Nie zaszkodzi.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
To też , no i bede robił przy okazji wszystkie wtyczki przeczyszczał i konserwował na tej ruskiej stronce było to opisane
Ale to jak zrobi się cieplej bo nie chce mi się grzejnika włączać w garażu
Gdy to zrobię pewnie wrzucę parę fotek gdzie co się znajduje.
Ale to jak zrobi się cieplej bo nie chce mi się grzejnika włączać w garażu
Gdy to zrobię pewnie wrzucę parę fotek gdzie co się znajduje.
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Jak dalej będzie miał "delirium" , to ci zostanie do sprawdzenia silniczek elektryczny wewnątrz przepustnicy. Jest też do tego manual na ruskiej stronce jak to rozebrać. Wielu ludzi wymienia całą przepustnicę, co przynosi niepotrzebny wydatek.Gościu też fajnie pokazał ,jak ustawić na znaki to czarne kółko przy przepustnicy ,co po nim chodzi linka gazu.To się chyba tyczyło ustawienia linki gazu i wolnych obrotów . Ale tu nie jestem pewien i nie będę się wypowiadał . Może ktoś z kolegów forumowiczów wie lepiej ode mnie , i się pochwali wiedzą w tym temacie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ta Stronka To jest Baza Wiedzy o tym aucie i dzięki tamtemu gościowi można ogarnąć większość silnika oraz jego bolączki oczywiscie jeżeli poprzedni własciciel i jego mechanicy nie narobili jakiejś kaszany z elektroniką .
Ja jestem tym szczęściarzem że samochód jest u mnie od początku i pod maską wymieniane do tej pory tylko plyny exploatacyjne swiece, przewody i regenerowany alternator a tak to wszystko nie skalane ręką mechanika
przebieg 119 000 km
Ja jestem tym szczęściarzem że samochód jest u mnie od początku i pod maską wymieniane do tej pory tylko plyny exploatacyjne swiece, przewody i regenerowany alternator a tak to wszystko nie skalane ręką mechanika
przebieg 119 000 km
Ostatnio zmieniony 31 gru 2019, o 09:36 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis o programie CE - informacje już są dostępne na forum.
Powód: Usunięto zapis o programie CE - informacje już są dostępne na forum.
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
A jakie są oznaki, że trzeba to rozbierać? Bo nie bardzo wiem czym objawia się "delirium".
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Fonetycznie (po rusku) to brzmi tak:"Lacetti diergajetsa". Drżenie ,falowanie silnika ,i chyba gaśnięcie albo loteryjne odpalanie(odpali za którymś razem).
Nie bardzo teraz pamiętam , bo czytałem o tym dość dawno, przed czyszczeniem i adaptacją przepustnicy u siebie. Dokia podawała ruski link w którymś poście , musisz przelecieć tematy.Na razie zrób masy.
Nie bardzo teraz pamiętam , bo czytałem o tym dość dawno, przed czyszczeniem i adaptacją przepustnicy u siebie. Dokia podawała ruski link w którymś poście , musisz przelecieć tematy.Na razie zrób masy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4216
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Nie licząc odpalania to cała reszta pasuje w moim przypadku więc całkiem prawdopodobne że to mnie dotyczy. Przyjrzę się temu wątkowi w wolnym czasie, ale na razie na to się nie zanosi
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Bardziej ,to chodzi o falowanie silnika.W przepustnicy znajduje się jeszcze tzw."potencjometr przepustnicy" i to razem współpracuje z tym silniczkiem .Przez wytarcie ścieżek ,auto potrafi czasami zgasnąć lub poszarpywać. Ale to nie jest element ,który szybko pada .
Po kolei trzeba eliminować najprostsze rzeczy .Czyli czyszczenie Mapa,przepustnicy i jej adaptacja,sprawdzić wszystkie masy ,sprawdzenie wtyczek i podgięcie konektorków dla lepszego styku.Z tego co pamiętam , to opór powinien wynosić poniżej 1 ohma .
Po kolei trzeba eliminować najprostsze rzeczy .Czyli czyszczenie Mapa,przepustnicy i jej adaptacja,sprawdzić wszystkie masy ,sprawdzenie wtyczek i podgięcie konektorków dla lepszego styku.Z tego co pamiętam , to opór powinien wynosić poniżej 1 ohma .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości