Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 29 mar 2014, o 19:53

Nie mam niestety żadnych kluczy do wyjęcia radia. Ma je ktoś i może pokazać jak wyglądają? Są jakieś uniwersalne dla marki Blaupunkt czy do konkretnego modelu?
Druga sprawa to jak jest z wyjście AUX. Tzn co mogę do niego podpiąć i czy np dało by się podpiąć jakąś mp3?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: etac » 29 mar 2014, o 19:54

Do wyjecia jest potrzebny klucz nasadkowy chyba numer 7, ale ramke trzeba wczesniej zdjac.

Uzyje troche zdjec kolegi kondziek z autokacik.pl

Obrazek

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: konradoo » 29 mar 2014, o 20:09

Z moich zbiorów:) widać wszystkie zatrzaski:)
Załączniki
IMG_20140329_200811.jpg
IMG_20140329_200811.jpg (487.89 KiB) Przejrzano 3988 razy
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 29 mar 2014, o 22:01

orzech pisze: Druga sprawa to jak jest z wyjście AUX. Tzn co mogę do niego podpiąć i czy np dało by się podpiąć jakąś mp3?
Potrzebny tylko kabel mini ISO-mini jack ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: karpior » 29 mar 2014, o 23:25

dokładnie, potrzebna przejściówka "mini iso aux", co do podłączania mp3 to fabryczne radio nie ma regulacji czułości wejścia aux więc najprawdopodobniej poziom dźwięku będzie dużo niższy niż np. z radia FM lub płyty CD - co może denerwować przy przełączaniu się ze źródła na źródło. Ja u siebie musiałem dołożyć mini wzmacniacz słuchawkowy + stabilizator napięcia (ok. 40PLN), ale jest to tzw. "prowizorka" do czasu zmiany radia na lepsze (czyt. z regulacją poziomu aux in).
Pamiętaj, że przy max głośności w odtwarzaczu mp3, a w zasadzie w czymkolwiek z wyjściem słuchawkowym (a nie liniowym) będą występować zniekształcenia :(

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 19 lip 2014, o 20:19

Powracam do tematu, bo dopiero teraz zabrałem się za kabelek :P
Ramkę udało mi się zdjąć bez uszkodzeń ale mam kłopot z odpięciem linek od pokręteł temperatury itp. Wie ktoś może jak się je odpina, żebym mógł swobodnie zdjąć całą ramkę? Ciężko bez tego a i od razu poprawiłbym zimne luty na płytce od klimy.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: konradoo » 19 lip 2014, o 23:22

Pisz PW do XaRaDaSa. On pomoże,bo już kilka razy zdejmował. Ja mam automat,więc nie pomogę niestety
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2014, o 11:59

Orzech linki bardzo łatwo się ściąga, o ile dobrze pamiętam to lekko przekręcić trzeba zaczep i odgiąć, albo to przy zakładaniu tak szło :zastanawiasie:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 21 lip 2014, o 09:31

No kurde mam z tym kłopot. Linkę łatwo się zdejmuje z takiego trzpienia ale coś tam jeszcze trzyma i choć czytałem temat na autokąciku to kurde ni mogę sobie z tym poradzić :ocochodzi:
Jak dziś żonka wróci z pracy będzie atakował dalej.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: etac » 21 lip 2014, o 10:02

Możesz w ostateczności podjechać do mnie po 18.

Rozbierałem trochę wiec i tutaj damy rade.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: rwicik » 21 lip 2014, o 10:20

orzech pisze:Powracam do tematu, bo dopiero teraz zabrałem się za kabelek :P
Ramkę udało mi się zdjąć bez uszkodzeń ale mam kłopot z odpięciem linek od pokręteł temperatury itp. Wie ktoś może jak się je odpina, żebym mógł swobodnie zdjąć całą ramkę? Ciężko bez tego a i od razu poprawiłbym zimne luty na płytce od klimy.
Na końcu pancerza linki jest zatrzask - trzeba to obrócić i dopiero końcówka linki swobodnie zejdzie.
Po prawo ułatwisz sobie działanie, jeśli wyjmiesz schowek.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 21 lip 2014, o 10:30

Po robocie wejdę do auta i zobaczę jak to szło, ale jak pisałem wcześniej i jak podaje rwicik trzeba przekręcić taki plastikowy zatrzask, jest on na górze linki i obracasz go w przeciwną stronę niż linka idzie, czyli w kierunku komory silnika, o ile dobrze pamiętam. Może dzisiaj sobie zdejmę panel, żeby go okleić ponownie folią, to cyknę fotki.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 21 lip 2014, o 11:53

Ok. Popatrzyłem trochę na manuale do lanosa i wydaje się być podobne. Będę dziś próbował.
Etac_owiec będę miał na uwadze jak mi się dziś nie uda :)

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 21 lip 2014, o 22:00

Dobra wyjąłem. Kurde, te linki są na takich zatrzaskach a do tego przykręcone malutkimi śrubkami. Łatwo wyjąć nie jest. Niestety poszło mi jedna sprężynko/blaszaka, dokładnie TAKA. Gdzie taką dostać? :pomoc:
Do tego zamierzam od razu zrobić porządek z zimnymi lutami na płytce od klimy, bo zdarza mi się, że klimka nie odpali a tu urlop coraz bliżej. Którą stronę płytki trzeba poprawić? Można się samemu za to zabrać czy oddać jakiemuś specowi?
Sprawa ostatnia, będę malował od razu całą konsolę środkową, bo mam powycieraną i ogólnie nieładną. Jakieś rady? Jakiego lakieru użyć, żeby to było w miarę trwałe?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: etac » 21 lip 2014, o 22:04

https://www.google.pl/search?q=spinka+d ... B650%3B609

albo w ASO pare złotych kosztuje,

a moze oklejanie, bo jak malowanie to chyba konradoo cos tam modzil
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: Sebastian » 22 lip 2014, o 02:51

Dot. Lutów:
Ja jeszcze nie rozbierałem ale patrzac na fotki to luty są tylko z jednej strony ;)
Zrobione w technologii przewlekanej, więc nawet oporówką za 15zł polutujesz ;) i nawet lepiej oporówką niż transformatorówką z powodu przepięć ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: huri_khan » 22 lip 2014, o 07:55

Seba tak z ciekawości, miałeś kiedyś przepięcie lutując transformatorówką?

Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 22 lip 2014, o 09:29

Luty są z jednej strony, wystarczy zdjąć plastikową obudowę tą od strony wnętrza konsoli. Jak będziesz lutował to leć wszystko, ja tak zrobiłem i spokój jest. Co do spinki, też jedną zgubiłem i panel się trzyma na 5 teraz. Kurcze, zapomniałem że ona wpadła gdzieś tam do środka i to może ona mi ostatnio brzęczała :D

Jakie śrubki i gdzie je miałeś ? bo ja sobie nie przypominam, żebym coś przy linkach odkręcał :zastanawiasie:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: karpior » 22 lip 2014, o 09:40

co do spinek to ja kupiłem w ASO (najpierw zamówiłem mailowo) - spinki 94530631 - 1 sztuka kosztuje 1,10 zł brutto. Wziąłem od razu 10szt. bo bardzo chętnie wpadają one w otchłań konsoli środkowej przy ściąganiu elementów ;)

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 22 lip 2014, o 09:46

Właśnie się zastanawiałem czy trzeba się dobrać do płytki od strony pokręteł/przycisków czy tylko jej tył wystarczy. Poszukam dziś u mnie w mieścinie kogoś kto by się przy tym pobawił ale coś mi się wydaje, że może być słabo. Czy sam to będę umiał polutować to też nie wiem ;)
Dzięki za info o spinkach. Chyba też zakupię od razu w ASO z 10szt, bo sporo ich użyto w laćku.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: konradoo » 22 lip 2014, o 09:48

Weź te spinkę na wzór i coś dobierz sobie po romixie... Znajdziesz coś i w lepszych cenach, bo w Aso za spinkę to pewnie z 5zł/szt.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 22 lip 2014, o 09:58

Orzech miałeś lutownicę kiedyś w rękach ?? Jak tak to samemu dasz radę ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 22 lip 2014, o 10:05

No miałem, nawet czasami jakieś tam kabelki polutuję :D Jak nie znajdę nikogo, który mi to zrobi za normalną cenę, to może faktycznie sam sobie to zrobię.
Dzięki Konrado za stronkę. Już chyba u nich znalazłem :)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: XaRaDaS » 22 lip 2014, o 10:59

Orzech, nie dawaj nikomu. Jak samemu zrobisz i coś się będzie dziać to winić siebie będziesz mógł, a jak ktoś Ci źle polutuje i za jakiś czas znowu to samo będziesz miał to nie dość, że zapłaciłeś to i znowu trzeba będzie wyciągać :D u mnie tak było, chyba przed moim lutowaniem 2x było poprawiane, tylko że ktoś kto to robił to jak widziałem potem luty, to stwierdziłem, że chyba w piwnicy bez światła lutował. Glutów pełno, więc odsysaczką tyle cyny zdjąłem, że starczyłoby na 3x lutowanie ;) samemu piękne srebrne luty porobiłem. Jak chcesz to możemy się umówić, wyślesz do mnie i jak tylko dojdzie to tego samego dnia Ci polutowane odeślę ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wyjęcie radia fabrycznego, jakie klucze?

Post autor: orzech » 22 lip 2014, o 11:19

No właśnie myślałem, że jakby mi to ktoś miał polutować po łebkach za 5 dyszek to ja dziękuję. Twoja propozycja jest kusząca tylko kurde czasowo by to wyszło długawo a ja potrzebuję jak najszybciej, bo ciężko bez panelu jeździć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość