Jaki akumulator?
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
W poprzednim aucie GM dokładnie 10 lat, był bezobsługowy, nie można było sprawdzać czy uzupełniać poziomu elektrolitu.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Centra Futura w dieslu wytrzymała 4-ry lata ale przed remontem alternatora bo nie doładowywał. A i pojemność aku była duża a jazda tylko po mieście. Następna Centra Fu...ra " odjechała" wraz z autem po 5-ciu latach użytkowania (oczywiście po regeneracji altka) do nowego właściciela. Jenox 3 lata.
Córka miała w Nubirze II oryginalny DAEWOO przez 10-ć lat. Obecnie w Lacetonie 3-ci rok jeździ bezobsługowy Autoparts (akumulator robiony specjalnie dla firmy handlującej akumulatorami). Jednak korki do sprawdzania elektrolitu wyczaiłem pod nalepką. Ostatecznie zawsze można wyciągnąć "magiczne oczko" do sprawdzenia elektrolitu, ew. nawiercić otwory nad celami w pokrywie.
Córka miała w Nubirze II oryginalny DAEWOO przez 10-ć lat. Obecnie w Lacetonie 3-ci rok jeździ bezobsługowy Autoparts (akumulator robiony specjalnie dla firmy handlującej akumulatorami). Jednak korki do sprawdzania elektrolitu wyczaiłem pod nalepką. Ostatecznie zawsze można wyciągnąć "magiczne oczko" do sprawdzenia elektrolitu, ew. nawiercić otwory nad celami w pokrywie.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2019, o 05:26 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: niedoładowywał = nie doładowywał + interpunkcja
Powód: niedoładowywał = nie doładowywał + interpunkcja
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
U mnie akumulator wytrzymał 13 lat
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1579
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 32
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
A u mnie w nubirze2 Delcor wytrzymał 11,5-12 lat.
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 27 gru 2013, o 14:01
- Reputacja: 2
- Imię: Mirosław
- Samochód: Cruze LT+ (hb)
- Silnik: 1,6 124KM
- Lokalizacja: Ząbki (Mazowsze)
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
W Lacettim fabrycznego Delkora wymieniłem po 7 latach, ale trochę a wyrost, bo działał bez problemu, ale chciałem mieć pewność na zimę. Kupiłem nowego Delkora i po 6 latach w jak najlepszej kondycji sprzedałem razem z samochodem.
-
- Profesjonalista
- Posty: 844
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Fabryczny po 10 latach na Vartę i ten wytrzymał dokładnie 5 lat.Po nim kupiłem Forse ma dobre opinie ale ile wytrzyma to już się nie dowiem.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 lis 2019, o 11:14
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: spark
- Silnik: 2.0. diesel
- LPG: nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Z moich skromnych obserwacji wynika, że średnio drugi akumulator po fabrycznym wytrzymuje połowę czasu fabrycznego. Średni czas fabrycznego to ok 8 lat w samochodach kupowanych do 2010-2012 roku. Teraz się nie wypowiem ale moim zdaniem czas użytkowania fabrycznego aku się skrócił. Przykładowo w Hondzie Civic, którą kupiłem w salonie w 2010 roku aku padł jeszcze na gwarancji. Wymienili w serwisie.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Bo kiedyś to robili akumulatory "Nieekologiczne i nie biodegradalne" a teraz ma wytrzymać 3-4 lata ( albo i mniej ) i adieu.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Bo akumulator seryjny ma wytrzymać od momentu wyprodukowania po koniec okresu rozszerzonej gwarancji.
Akumulatory kupne mają wytrzymać tylko okres gwarancji.
Akumulatory kupne mają wytrzymać tylko okres gwarancji.
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
nie ma co otwierać nowego wątku bo po co ? miałem problem, ale go rozwiązałem i tu napiszę.
Miałem akumulator exide excell plus EB621 L+ (inaczej centra plus CB621). Pewnego dnia siadł i już nie powstał ... sam się rozładowywał po naładowaniu i jeden dzień bez jeżdżenia to dzień stracony. Akumulator ten miał 62Ah i 540A rozruchowego wg jakiejś tam normy. W piwnicy stał u mnie dobry akumulator 45Ah 400A z innego auta którego się już pozbyłem z P+. No to sobie wrzuciłem tą baterię zamiast martwego aku. modyfikacją było jedynie przedłużenie kabelków do słupków na aku. Zrobiłem to podwójnym grubym kablem i cieszyłem się że auto znowu ładnie odpala i można śmigać. A że to benzyna ze zdrowym rozrusznikiem to nie przejmowałem się że to mniejszy akumulator jest. Problem pojawił się po jakimś czasie (gdy zrobiło się chłodniej trochę). Podczas odpalania po dłuższym postoju - silnik kręci jak szalony = akumulator naładowany, ale nie chce odpalić. Czasem tak po 2 aż do 6 próby i odpalał. Stawiałem na kostkę w stacyjce, czujnik położenia wałka rozrządu czy nawet cewkę. A winny okazał się akumulator. kupiłem Centrę CB621. Problem odpalania jak ręką odjął. Podejrzewam że albo napięcie spadało zbyt nisko podczas rozruchu na mniejszym aku i komp świrował, lub pobór prądu był tak duży że komp wstać nie chciał (lub centralka LPG).
Piszę to dlatego, żeby niektórzy wiedzieli, że padający akumulator (który ma już mniejszą sprawność) też może spowodować problem z zapłonem podczas odpalania, mimo że rozrusznik kręci.
Miałem akumulator exide excell plus EB621 L+ (inaczej centra plus CB621). Pewnego dnia siadł i już nie powstał ... sam się rozładowywał po naładowaniu i jeden dzień bez jeżdżenia to dzień stracony. Akumulator ten miał 62Ah i 540A rozruchowego wg jakiejś tam normy. W piwnicy stał u mnie dobry akumulator 45Ah 400A z innego auta którego się już pozbyłem z P+. No to sobie wrzuciłem tą baterię zamiast martwego aku. modyfikacją było jedynie przedłużenie kabelków do słupków na aku. Zrobiłem to podwójnym grubym kablem i cieszyłem się że auto znowu ładnie odpala i można śmigać. A że to benzyna ze zdrowym rozrusznikiem to nie przejmowałem się że to mniejszy akumulator jest. Problem pojawił się po jakimś czasie (gdy zrobiło się chłodniej trochę). Podczas odpalania po dłuższym postoju - silnik kręci jak szalony = akumulator naładowany, ale nie chce odpalić. Czasem tak po 2 aż do 6 próby i odpalał. Stawiałem na kostkę w stacyjce, czujnik położenia wałka rozrządu czy nawet cewkę. A winny okazał się akumulator. kupiłem Centrę CB621. Problem odpalania jak ręką odjął. Podejrzewam że albo napięcie spadało zbyt nisko podczas rozruchu na mniejszym aku i komp świrował, lub pobór prądu był tak duży że komp wstać nie chciał (lub centralka LPG).
Piszę to dlatego, żeby niektórzy wiedzieli, że padający akumulator (który ma już mniejszą sprawność) też może spowodować problem z zapłonem podczas odpalania, mimo że rozrusznik kręci.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Specjaliści potrafią bez przedłużania okablowania, oczywiście nie polecam, powyginane klemy, a plusowa narażona na czynniki atmosferyczne, ciekawe czy podczas powrotu na swoje miejsca nie popękają
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Jaki akumulator?
Ja mam akurat plusową na zewnątrz czyli tak jak na zdjęciu . Czyżby u mnie było nie fabrycznie?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości