Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Przejrzałem dużo tematów odnośnie szarpania, posprawdzałem, co się dało a problem pojawia się i znika.
Z błędów to pojawia się czasami w oczekujących błąd czujnika wałka rozrządu, ale lampka się nie zapala.
Proszę o ukierunkowanie, który czujnik / okablowanie może krzaczyć, biorąc pod uwagę pojawianie się i znikanie błędu.
Np. jechałem z Gdańska do Kwidzyna, nie było problemu. Zatrzymałem się na chwilę po pół godziny jazdy i po odpaleniu zaczął nierówno chodzić.
Następnego dnia jechałem w trasę to przez pierwszą godzinę jazdy było ok. i potem zaczął szarpać.
Inna wskazówka jest taka, że po uruchomieniu wydaje się być ok. a szarpanie zaczynało się po przełączeniu na gaz, tylko, że przy jeździe na Pb dzieje się tak samo.
Z błędów to pojawia się czasami w oczekujących błąd czujnika wałka rozrządu, ale lampka się nie zapala.
Proszę o ukierunkowanie, który czujnik / okablowanie może krzaczyć, biorąc pod uwagę pojawianie się i znikanie błędu.
Np. jechałem z Gdańska do Kwidzyna, nie było problemu. Zatrzymałem się na chwilę po pół godziny jazdy i po odpaleniu zaczął nierówno chodzić.
Następnego dnia jechałem w trasę to przez pierwszą godzinę jazdy było ok. i potem zaczął szarpać.
Inna wskazówka jest taka, że po uruchomieniu wydaje się być ok. a szarpanie zaczynało się po przełączeniu na gaz, tylko, że przy jeździe na Pb dzieje się tak samo.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Przyczyn może być wiele : MAP sensor , tradycyjny problem 3-ech mas oraz co się rzadko zdarza , piny w komputerze (popsikać wszystkie wtyczki te duże - kontakt sprayem do elektroniki) Posprawdzać i poprawić wszystkie masy w aucie . Brudna przepustnica , a w samej przepustnicy jest taki silniczek elektryczny gdzie wysiadają szczotki . Wymiana tych szczotek jest trudna ale wykonalna . Poszperaj na stronach: moylacetti.ru lub www.drive2.ru o szarpaniu w tych silnikach. A kol. sebastian z forum ma duże doświadczenie w tych sprawach 

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Akurat problem trzech mas mnie nie dotyczy.
Przepustnicę jakoś latem czyściłem wraz ze ścieżkami potencjometru, ale nie badałem jej dogłębnie.
W sumie jest ogrzewana płynem, więc tam się skupię.
Przepustnicę jakoś latem czyściłem wraz ze ścieżkami potencjometru, ale nie badałem jej dogłębnie.
W sumie jest ogrzewana płynem, więc tam się skupię.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
brudna przepustnica lub lewe powietrze
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Wyczyściłem przepustnicę i ścieżki od potencjometry, jak również na próbę odłączyłem płyn, żeby nie była ogrzewana. Nie pomogło.
Zarówno zachowanie przepustnicy, jak i map i innych czujników na OBD wygląda ok, jedynie wskazanie temperatura płynu dochodzi do 96 stopni. Nie wiem, czy to przekłamanie, czy faktycznie tak mocno się grzeje.
Tym nie mniej problem na pewien czas znikł. Na trasie Kwidzyn - Gdańsk śmigał jak nowy. Jak wracałem to przez pewien czas było ok., potem zaczął burczeć przy przyśpieszaniu, a w Tczewie przestał ciągnąć i zaczął szarpać, że mało mi głowa nie odpadła
Wyczułem, że w zakresie 1800-2100 obr jako tako jedzie i jakoś dotoczyłem się do Kwidzyna. Po drodze widziałem, że korekty krótkoterminowe wtrysku szły mocno w dół a po przyjeździe na miejsce w pamięci miał błędy zbyt bogatej mieszanki i czujnika wałka rozrządu.
Zarówno zachowanie przepustnicy, jak i map i innych czujników na OBD wygląda ok, jedynie wskazanie temperatura płynu dochodzi do 96 stopni. Nie wiem, czy to przekłamanie, czy faktycznie tak mocno się grzeje.
Tym nie mniej problem na pewien czas znikł. Na trasie Kwidzyn - Gdańsk śmigał jak nowy. Jak wracałem to przez pewien czas było ok., potem zaczął burczeć przy przyśpieszaniu, a w Tczewie przestał ciągnąć i zaczął szarpać, że mało mi głowa nie odpadła

Wyczułem, że w zakresie 1800-2100 obr jako tako jedzie i jakoś dotoczyłem się do Kwidzyna. Po drodze widziałem, że korekty krótkoterminowe wtrysku szły mocno w dół a po przyjeździe na miejsce w pamięci miał błędy zbyt bogatej mieszanki i czujnika wałka rozrządu.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Możliwe , że czujnik daje ciała . Wyczyść przy okazji czujnik położenia wału korbowego , masz łatwy dostęp .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Dzisiaj chciałem przetestować koncepcję, czy będzie miała jakiś wpływ na problem jazda bez osłony silnika + kolejny raz mierzyłem rezystancję przewodów od czujników do ECU, bo skoro problem narósł to ewentualne problemy z przewodzeniem powinny się nasilić - wiązki wyszły ok.
Po odpaleniu zaczął ledwo chodzić - niskie obroty, brak reakcji na gaz, gaśnięcie po chwili. Chodzi na tyle krótko, że nie rejestrują się błędy w OBD.
Temperaturę cieczy chłodzącej pokazuje 33 stopnie, czujnik temp. powietrza pokazuje temp otoczenia.
Czy możliwe, że czujnik temperatury przekłamuje i samochód myśli, że jest rozgrzany i daje za krótki czas wtrysku?
Po odpaleniu zaczął ledwo chodzić - niskie obroty, brak reakcji na gaz, gaśnięcie po chwili. Chodzi na tyle krótko, że nie rejestrują się błędy w OBD.
Temperaturę cieczy chłodzącej pokazuje 33 stopnie, czujnik temp. powietrza pokazuje temp otoczenia.
Czy możliwe, że czujnik temperatury przekłamuje i samochód myśli, że jest rozgrzany i daje za krótki czas wtrysku?
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
To ile przeklamują czujniki temp. Sprawdza się z rana na nieodpalonym silniku i wnioskuje ze ty to sprawdziles po tym jak samochód rzekomo chwile pracował nie wiem ile to jest chwila,
Sprawdź z rana temp czy się pokrywa z jakimś zewnętrznym termometrem, nie tym co Ci pokazuje smartfon w pogodzie.
Sprawdz odrazu dwa czujniki zapewne powinno Ci wyświetlać również temp powietrza dolotowego
Odrazu Ci powiem jeżeli będzie przeklamanie nie większe jak ok. 5* a nawet przy takich objawach jak ty masz nawet nawet do 10* to by nie bylo to
Tymbardziej że pisałes ze temp dochodzi do 96*
Przu 98* uruchamia się pierwszy bieg wentylatora
Nikt nie pisze nic o świecach i przewodach zapłonowych
Kiedy byly wymieniane te komponenty to jest podstawa w tym silniku mieć sprawny zapłon
Przy dużych szarpaniach blędnie będzie czasem zapisywalo usterkę czujnika wałka.
Wiem że nie wyświetla błędów dotyczących zaplonu ale zweryfikuj
No i profilaktycznie wyczysc najpierw tak jak Ci napisal to Krzych czujnik walu
Dostęp jest wspanialy
Potrzebujesz tylko imbusa
Wyciągasz i czyścisz tą maź z opiłkami
Dokładnie pozbądź się z niego opiłków
I radze usterkę ogarnąć szybko nie jeździć tak
Bo szybko wykonczysz mozliwe ze Katalizator ( jezeli to problem z zapłonem-i zaraz będziesz mial problemy z mulącym samochodem jeżeli go nadtopi )
Jezeli nie zapłon wykonczysz poduche lub poduchy silnika ewentualnie o przegubach wewnętrznych nie pisze bo raczej to wytrzymają lub zrobi sie luz nie wpływajacy na odczucia z jazdy.
Podsumowując
Wszyscy dali Ci odpowiedź działaj i niekombinuj
Sprawdź;
*Przekłamanie czujników
*Wyczyść czujnik wału ( jest obok filtra oleju w bloku)
*Wymiana świec lub przedowód bądź cewki.
Sprawdź z rana temp czy się pokrywa z jakimś zewnętrznym termometrem, nie tym co Ci pokazuje smartfon w pogodzie.
Sprawdz odrazu dwa czujniki zapewne powinno Ci wyświetlać również temp powietrza dolotowego
Odrazu Ci powiem jeżeli będzie przeklamanie nie większe jak ok. 5* a nawet przy takich objawach jak ty masz nawet nawet do 10* to by nie bylo to
Tymbardziej że pisałes ze temp dochodzi do 96*
Przu 98* uruchamia się pierwszy bieg wentylatora
Nikt nie pisze nic o świecach i przewodach zapłonowych
Kiedy byly wymieniane te komponenty to jest podstawa w tym silniku mieć sprawny zapłon
Przy dużych szarpaniach blędnie będzie czasem zapisywalo usterkę czujnika wałka.
Wiem że nie wyświetla błędów dotyczących zaplonu ale zweryfikuj
No i profilaktycznie wyczysc najpierw tak jak Ci napisal to Krzych czujnik walu
Dostęp jest wspanialy
Potrzebujesz tylko imbusa
Wyciągasz i czyścisz tą maź z opiłkami
Dokładnie pozbądź się z niego opiłków
I radze usterkę ogarnąć szybko nie jeździć tak
Bo szybko wykonczysz mozliwe ze Katalizator ( jezeli to problem z zapłonem-i zaraz będziesz mial problemy z mulącym samochodem jeżeli go nadtopi )
Jezeli nie zapłon wykonczysz poduche lub poduchy silnika ewentualnie o przegubach wewnętrznych nie pisze bo raczej to wytrzymają lub zrobi sie luz nie wpływajacy na odczucia z jazdy.
Podsumowując
Wszyscy dali Ci odpowiedź działaj i niekombinuj
Sprawdź;
*Przekłamanie czujników
*Wyczyść czujnik wału ( jest obok filtra oleju w bloku)
*Wymiana świec lub przedowód bądź cewki.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
może reduktor gazowy i/lub wtryski popuszczają i podczas jazdy na benzynie może szarpać lub dusić silnik oraz mogą być problemy z porannym odpaleniem silnika .
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Czujnik wału czyściłem wielokrotnie, dzisiaj kolejny raz go wyjąłem, sprawdziłem a nawet podmieniałem na inny.
Dzisiaj podmieniałem cewkę zapłonową i odłączałem po kolei czujniki i sondę lambda. Za każdym razem błędy od czujników pokazywały się w OBD a praca silnika się nie zmieniała.
Świece są całe w sadzy a program od LPG pokazuje czasy wtrysku benzyny rzędu 20-30ms.
Świece były wymieniane w wakacje a niedawno je oglądałem i były ładne beżowe.
Zdejmowałem też rurę z dolotu, żeby sprawdzić, czy nie ma za mało powietrza.
Nieprawidłowy odczyt temperatury cieczy na plus by raczej powodował skracanie czasów wtrysku.
Dzisiaj podmieniałem cewkę zapłonową i odłączałem po kolei czujniki i sondę lambda. Za każdym razem błędy od czujników pokazywały się w OBD a praca silnika się nie zmieniała.
Świece są całe w sadzy a program od LPG pokazuje czasy wtrysku benzyny rzędu 20-30ms.
Świece były wymieniane w wakacje a niedawno je oglądałem i były ładne beżowe.
Zdejmowałem też rurę z dolotu, żeby sprawdzić, czy nie ma za mało powietrza.
Nieprawidłowy odczyt temperatury cieczy na plus by raczej powodował skracanie czasów wtrysku.
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Jprdl a przewody zapłonowe !!??
Ewidentnie nie ma spalania mieszanki jak swiece są okopcone
Kiedy byly wymieniane przewody zapłonowe ...
Wg książki wymiana co 90 000km
U mnie oryginalne wytrzymały 88000km
Następnie kupiłem NGK
I aktualnie zrobilem 85 000 i pomalu przymierzam się do zmiany nawet jak nie beda przerywać to przy 90 000 km je zmieniam bo wg mnie i tak sie wysłużyły i zwrócily
Jeżeli dawno zmieniales i zapewne nie zapisujesz ile przejeździleś
To je wymień NGK ok. 250-300zł
I radze nie oszczędzać bo przy pierwszej wymianie bralem
Tesle/iskry i cholera wie co jeszcze i wszystkie przerywały więc oddawalem odrazu do sklepu na reklamacje, dopiero drugi zestaw NGK nie przerywał
A bylem pewien ze to przewody
Bo mrygał check i zglaszal bląd p0300
A po zatym to byl świezy przebieg więc nic innego w tak swiezym aucie nie mogło paść więc bylem pewien że tylko przewody.
Ewidentnie nie ma spalania mieszanki jak swiece są okopcone
Kiedy byly wymieniane przewody zapłonowe ...
Wg książki wymiana co 90 000km
U mnie oryginalne wytrzymały 88000km
Następnie kupiłem NGK
I aktualnie zrobilem 85 000 i pomalu przymierzam się do zmiany nawet jak nie beda przerywać to przy 90 000 km je zmieniam bo wg mnie i tak sie wysłużyły i zwrócily
Jeżeli dawno zmieniales i zapewne nie zapisujesz ile przejeździleś
To je wymień NGK ok. 250-300zł
I radze nie oszczędzać bo przy pierwszej wymianie bralem
Tesle/iskry i cholera wie co jeszcze i wszystkie przerywały więc oddawalem odrazu do sklepu na reklamacje, dopiero drugi zestaw NGK nie przerywał
A bylem pewien ze to przewody
Bo mrygał check i zglaszal bląd p0300
A po zatym to byl świezy przebieg więc nic innego w tak swiezym aucie nie mogło paść więc bylem pewien że tylko przewody.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Czujnik wału : rezystancja w temp +20 st ok 550 ohm w tem p +60 st ok 580 ohm w temp -10 st ok 540 ohm .
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Co do przewodów to raz skusiłem się na NGK i bardzo szybko miały przebicie. Wróciłem do Sentecha, to już chyba czwarte auto w którym używam przewodów tej firmy i nigdy nie zawiodły. W Punto też je mam i tłukę kilometrów, w tej chwili obsługują trzeci komplet świec które wytrzymują około 60tys km. I nic się nie dzieje. NGK jak dla mnie są mega przereklamowane i to już nie ta jakość co 15 lat temu
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Przewody wymieniane ze 2-3 miesiące temu. Raczej małe szanse, żeby wszystkie na raz miały przebicie.
Coraz bardziej skłaniam się do koncepcji, że obecny problem nie jest związany z tematem posta, tylko to nowa awaria.
Do sprawdzenia został mi jeszcze układ paliwowy i tutaj potencjalną przyczyną może być nieszczelność węża w pompie paliwa.
Ciśnienie jest za małe, wtryskiwacze nie rozpylają, a leją, a ECU wydłuża czasy wtrysku bo nie jest w stanie osiągnąć obrotów w danych warunkach.
Coraz bardziej skłaniam się do koncepcji, że obecny problem nie jest związany z tematem posta, tylko to nowa awaria.
Do sprawdzenia został mi jeszcze układ paliwowy i tutaj potencjalną przyczyną może być nieszczelność węża w pompie paliwa.
Ciśnienie jest za małe, wtryskiwacze nie rozpylają, a leją, a ECU wydłuża czasy wtrysku bo nie jest w stanie osiągnąć obrotów w danych warunkach.
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Dobra przeanalizowałem jeszcze ten Twój problem
I żeby niebrnąć w nieskończoność z tym tematem ,jezeli masz adapter obd a wnioskuje z tematu że masz.
Odpal obd program car scanner w nim można zrobić adaptacje przepustnicy, przy tym zerują się korekty krótko i dlugo terminowe również.
Robisz adaptacje
Odpalasz tylko na benzynie i na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach podaj wartości jakie
Wskazuje map sensor
Oraz czy sonda nr 1 faluje, ma falować w okolicach 0.2-0.8v
I żeby niebrnąć w nieskończoność z tym tematem ,jezeli masz adapter obd a wnioskuje z tematu że masz.
Odpal obd program car scanner w nim można zrobić adaptacje przepustnicy, przy tym zerują się korekty krótko i dlugo terminowe również.
Robisz adaptacje
Odpalasz tylko na benzynie i na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach podaj wartości jakie
Wskazuje map sensor
Oraz czy sonda nr 1 faluje, ma falować w okolicach 0.2-0.8v
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Zaświtała nadzieja.
Wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa, żeby wypalić benzynę w przewodach i odpalił na dotyk i miał normalne obroty 1200, co prawda przez kilka sekund, ale chodził idealnie.
Myślałem, że się naprawił i po podłączeniu pompy będzie działał, ale nie.
Więc biorę się za demontaż pompy.
Wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa, żeby wypalić benzynę w przewodach i odpalił na dotyk i miał normalne obroty 1200, co prawda przez kilka sekund, ale chodził idealnie.
Myślałem, że się naprawił i po podłączeniu pompy będzie działał, ale nie.
Więc biorę się za demontaż pompy.
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
To nie będzie to bo pisales ze na gazie i benzynie jest to samo
Ale spoko zajrzyj i wymień pompe odrazu bo tak zaglądać to nic z nie znajdziesz xD
Jak bys pomyslał to bys podpiął manometr aby zmierzyć ciśnienie jakie nabija bez rozbierania pompy.
Obd by nam powiedziało wszystko
Korekty krótko i dlugo terminowe
Ale tylko po zresetowaniu adaptacji
Bo po jezdzie na gazie znając zycie jak większość Polaków jezdzi na LPG do pierwszej poważnej awarii bez wymian filtrów i regulacji, z tąd później problemy nawet na PB bo sie wszystko rozjeżdza.
Ale spoko zajrzyj i wymień pompe odrazu bo tak zaglądać to nic z nie znajdziesz xD
Jak bys pomyslał to bys podpiął manometr aby zmierzyć ciśnienie jakie nabija bez rozbierania pompy.
Obd by nam powiedziało wszystko
Korekty krótko i dlugo terminowe
Ale tylko po zresetowaniu adaptacji
Bo po jezdzie na gazie znając zycie jak większość Polaków jezdzi na LPG do pierwszej poważnej awarii bez wymian filtrów i regulacji, z tąd później problemy nawet na PB bo sie wszystko rozjeżdza.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Lacetti ledwo odpala i po chwili gaśnie.
Zostawmy na razie oryginalny temat z szarpaniem, bo póki co Lacetti jest unieruchomione.
Wężyki w pompie były całe, czyli albo padł regulator ciśnienia i ciśnienie jest za duże i dlatego go zalewa.
Druga opcja, to ECU nie wiedzieć czemu daje długie czasy wtrysku, a jak wyjmiemy bezpiecznik i spadnie ciśnienie paliwa, to dawka robi się akceptowalna i silnik ładnie chodzi.
Jak ciśnienie paliwa będzie w normie, to chyba będę szukał auto-kasacji
Wężyki w pompie były całe, czyli albo padł regulator ciśnienia i ciśnienie jest za duże i dlatego go zalewa.
Druga opcja, to ECU nie wiedzieć czemu daje długie czasy wtrysku, a jak wyjmiemy bezpiecznik i spadnie ciśnienie paliwa, to dawka robi się akceptowalna i silnik ładnie chodzi.
Jak ciśnienie paliwa będzie w normie, to chyba będę szukał auto-kasacji

-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Zaczynasz wszystko od dupy strony, typowe dla nie doświadczonych wymieniaczy, zaczynaj od prostych rzeczy które możesz sam szybko zweryfikować, a które mogą
Przynieść pozytywną ściezkę poszukiwań.
Zaczynasz od od rzeczy które brało by się pod uwagę którąś z kolei jezeli poprzednie kroki nie przynoszą skutku
Sprawdzileś przewody/węże przy pompie spoko nauczyles sie wyjmowac pompę w tym aucie stracileś czas smochód dalej nie działa
A przewody/węże przy pompie jest to rzecz która praktycznie nigdy nie ulegnie uszkodzeniu chyba ze jakiś poprzedni Janusz coś drutował.
Ostatni raz biorę udział w tym wątku bo szkoda mi czasu na pisanie trace czas aby napisać coś tym bardziej dzieląc się swoim zdobytym doswiadczeniem aby pomóc Ci rozwiązać problem, a Ty i tak robisz po swojemu.
Proste rzeczy ;
Masz smaochód na Gaz wiec na poczatku odrzuć Januszowe oszczędnosci i zweryfikuj czy silnik pracuje poprawnie na zasilaniu benzyną do której został zaprojetowany.
*Zakreć zawór na butli
* Niestety ale jest duża szansa że gaz mógł rozjechać wszystkie korekty i z tąd te wysokie czasy wtrysków oczywiscie moze być to przez podzespoły osprzętu silnika.
* Resetujesz adaptacje sterownika aby od pierwszego startu silnik wystartował z fabrycznymi ustawieniami jezeli sa gdzies jakies nieszczelnosci czy problemy z doplywem paliwa paliwem odrazu bedziesz widział to po korektach ze mimo fabrycznych ustawień korekty ida na plus lub minus
Ale u Ciebie skoro nie zgłasza zadnych blędów to znaczy ze problem nie jest na tyle duży że wykraczają korekty poza zakres przy którym zostaje wyrzucona ikona check
Z kąd wgl odczytywałeś te czasy wtrysku bo przy takich czasach dawno byś miał check zwiazany z paliwem
*Kolejno sprawdzasz sonde nr 1 napisalem w poprzednim poscie jak
Ma ona działać bo wplywa na mieszanke paliwową
Ale nie mas chcecka to prawdopodobnie dziala ale zweryfikuj
Najprawdopodobnie mozesz mieć problem z zaworem Evap lub zaworem PVC.
EVAP Znajdz go wyciągnij i dmuchnij lub wciągnij powietrze, ma blokować całkowicie przepływ
PVC sprawdz jak go sprawdzic tu na forum było omawiane.
Nieszczelność bedziesz widzial ją po wskazaniach MAP sensora jezeli jest sprawny oczywiscie
Powysze rzeczy są najprostszymi ktore szybko zweryfikujesz
Przynieść pozytywną ściezkę poszukiwań.
Zaczynasz od od rzeczy które brało by się pod uwagę którąś z kolei jezeli poprzednie kroki nie przynoszą skutku
Sprawdzileś przewody/węże przy pompie spoko nauczyles sie wyjmowac pompę w tym aucie stracileś czas smochód dalej nie działa
A przewody/węże przy pompie jest to rzecz która praktycznie nigdy nie ulegnie uszkodzeniu chyba ze jakiś poprzedni Janusz coś drutował.
Ostatni raz biorę udział w tym wątku bo szkoda mi czasu na pisanie trace czas aby napisać coś tym bardziej dzieląc się swoim zdobytym doswiadczeniem aby pomóc Ci rozwiązać problem, a Ty i tak robisz po swojemu.
Proste rzeczy ;
Masz smaochód na Gaz wiec na poczatku odrzuć Januszowe oszczędnosci i zweryfikuj czy silnik pracuje poprawnie na zasilaniu benzyną do której został zaprojetowany.
*Zakreć zawór na butli
* Niestety ale jest duża szansa że gaz mógł rozjechać wszystkie korekty i z tąd te wysokie czasy wtrysków oczywiscie moze być to przez podzespoły osprzętu silnika.
* Resetujesz adaptacje sterownika aby od pierwszego startu silnik wystartował z fabrycznymi ustawieniami jezeli sa gdzies jakies nieszczelnosci czy problemy z doplywem paliwa paliwem odrazu bedziesz widział to po korektach ze mimo fabrycznych ustawień korekty ida na plus lub minus
Ale u Ciebie skoro nie zgłasza zadnych blędów to znaczy ze problem nie jest na tyle duży że wykraczają korekty poza zakres przy którym zostaje wyrzucona ikona check
Z kąd wgl odczytywałeś te czasy wtrysku bo przy takich czasach dawno byś miał check zwiazany z paliwem
*Kolejno sprawdzasz sonde nr 1 napisalem w poprzednim poscie jak
Ma ona działać bo wplywa na mieszanke paliwową
Ale nie mas chcecka to prawdopodobnie dziala ale zweryfikuj
Najprawdopodobnie mozesz mieć problem z zaworem Evap lub zaworem PVC.
EVAP Znajdz go wyciągnij i dmuchnij lub wciągnij powietrze, ma blokować całkowicie przepływ
PVC sprawdz jak go sprawdzic tu na forum było omawiane.
Nieszczelność bedziesz widzial ją po wskazaniach MAP sensora jezeli jest sprawny oczywiscie
Powysze rzeczy są najprostszymi ktore szybko zweryfikujesz
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Długie czasy wtrysku odczytałem w aplikacji od gazu i potwierdziłem Chevrolet explorerem.
Z potencjometru zrobiłem "emulator MAP' i ustawiłem go na prawidłowe podciśnienie biegu jałowego, wtedy auto odpalało bez problemu i przez chwilę chodziło znośnie i potem gasło. Wtedy CE pokazywał już sensowne wartości czasu wtrysku rzędu 6ms.
Przypomniałem sobie, że czujnik ciśnienia jest w instalacji gazowej i z jego wkazań wynika na to, że problemem jest nieszczelność.
Czyli w ruch pójdzie wytwornica dymu i ewentualnie kontrola stopnia sprężania.
Z potencjometru zrobiłem "emulator MAP' i ustawiłem go na prawidłowe podciśnienie biegu jałowego, wtedy auto odpalało bez problemu i przez chwilę chodziło znośnie i potem gasło. Wtedy CE pokazywał już sensowne wartości czasu wtrysku rzędu 6ms.
Przypomniałem sobie, że czujnik ciśnienia jest w instalacji gazowej i z jego wkazań wynika na to, że problemem jest nieszczelność.
Czyli w ruch pójdzie wytwornica dymu i ewentualnie kontrola stopnia sprężania.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
możne masz:
- uszkodzone przewody zapłonowe , wtedy szarpie na gazie , możne również na benzynie , jak mocno zużyte kable, u mnie 6-msc przewody miały zerwane zaciski w fajkach świec , na 2 cylindrach .
- świece stare lub pęknięte izolatory wtedy szarpie na gazie i benzynie
- cewka
- korozje na punkach masowych karoserii i silnika - to może dawać przedziwne błędy na obd2 / ważne sa dwa : przy rozruszniku i sterowniku silnika /
- stary akumulator , spadki napięć
- uszkodzone przewody zapłonowe , wtedy szarpie na gazie , możne również na benzynie , jak mocno zużyte kable, u mnie 6-msc przewody miały zerwane zaciski w fajkach świec , na 2 cylindrach .
- świece stare lub pęknięte izolatory wtedy szarpie na gazie i benzynie
- cewka
- korozje na punkach masowych karoserii i silnika - to może dawać przedziwne błędy na obd2 / ważne sa dwa : przy rozruszniku i sterowniku silnika /
- stary akumulator , spadki napięć
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Gość pisał że 2 miesiące temu wymieniał
Widocznie jest pewien przewodów więc dalem z tym spokój
Najważniejsze rzeczy do sprawdzenia pisałem wyżej
Moze zapomniałem napisać o Tym zeby sprawdzil czy map sensor nie przeklamuje
Na zaplonie samym na wskazywać ok. 96-99 kpa
Tak samo na pełnym przuśpieszaniu
Na obrotach jalowych nie sprawdzi bo mu skacze ale powonno być 28-35 wieksze rozbieznosci z reguly oznaczają problemy.
Wszystko ma napisane ale woli kombinować
Chyba ze sprawil wszustko co pisałem pod obd a nie napisał
Punkty masowe tez dobra wskazówka warto sprawdzić.
Według tego co kombinuje z autem i zrobil z "emulatorem MAP" raczej myśle ze wie co z czym się je i wie jak rozpoznać szarpanie przez ukł zaplonowy lub przez czujniki
Ale o czujnikach pisałem latwo większość wyeliminować sprawdzajac wiekszosc z nich na zimnym silniku pod obd lub jiz na samym zaplonie niektóre z nich powonny wskazywać określone wartości
Jezeli nie wskazują to jest albo problem na nich z masą lub ogólnie z masą lub są poprostu uszkodzone.
Temat zakonczy się zapewne jak większość bez Echa...
Widocznie jest pewien przewodów więc dalem z tym spokój
Najważniejsze rzeczy do sprawdzenia pisałem wyżej
Moze zapomniałem napisać o Tym zeby sprawdzil czy map sensor nie przeklamuje
Na zaplonie samym na wskazywać ok. 96-99 kpa
Tak samo na pełnym przuśpieszaniu
Na obrotach jalowych nie sprawdzi bo mu skacze ale powonno być 28-35 wieksze rozbieznosci z reguly oznaczają problemy.
Wszystko ma napisane ale woli kombinować
Chyba ze sprawil wszustko co pisałem pod obd a nie napisał
Punkty masowe tez dobra wskazówka warto sprawdzić.
Według tego co kombinuje z autem i zrobil z "emulatorem MAP" raczej myśle ze wie co z czym się je i wie jak rozpoznać szarpanie przez ukł zaplonowy lub przez czujniki
Ale o czujnikach pisałem latwo większość wyeliminować sprawdzajac wiekszosc z nich na zimnym silniku pod obd lub jiz na samym zaplonie niektóre z nich powonny wskazywać określone wartości
Jezeli nie wskazują to jest albo problem na nich z masą lub ogólnie z masą lub są poprostu uszkodzone.
Temat zakonczy się zapewne jak większość bez Echa...
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
ja tez byłem pewien swoich przewodów zapłonowych i świec / beru / i ... mam nowe od 3 dni
dlatego o tym pisałem .

dlatego o tym pisałem .
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Ja tez o Tym pisałem
Bo u siebie przerabiałem akcje z przewodami pisałem wyżej o tym, ale to jego wybór a pomysly się juz raczej skonczyly wszystko co najbardziej moze powodowac takie problemy oraz ponad to zostalo juz napisane w tym temacie.
Bo u siebie przerabiałem akcje z przewodami pisałem wyżej o tym, ale to jego wybór a pomysly się juz raczej skonczyly wszystko co najbardziej moze powodowac takie problemy oraz ponad to zostalo juz napisane w tym temacie.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Szarpanie - pojawia się i znika - Lacetti 1.6 LPG + Pb
Żeby zakończyć temat. Na 95% przyczyną końcowej awarii jest uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica.
Długo to wypierałem, ale wszystko na to wskazuje. Trochę wprowadzało mnie w błąd, że w określonych warunkach było przez chwilę dobrze.
Informacyjnie: Temperatura silnika 92 stopnie była faktycznie, a nie było to przekłamanie czujnika.
Jakiś czas temu sprawdzałem świece i jedna była upaćkana od zewnątrz olejem z płynem.
Sprawność MAP potwierdziłem podłączając czujnik razem z wakumetrem i wytwarzając podciśnienie strzykawką.
Szczelność dolotu sprawdziłem wytwornicą dymu. Wyszła nieszczelność przy zaworze EGR.
Po zaślepieniu EGR dolot był szczelny ale po odpaleniu wakumetr pokazywał, że podciśnienie jest nieprawidłowe.
Ostatnią potencjalną przyczyną poza UPG mogło być serwo hamulców, bo na wężu jest zawór zwrotny więc dym tam nie dotarł - po zaślepieniu otworu nic się nie zmieniło, czyli pozostała na placu boju UPG.
Gdyby Lacetti było w lepszym stanie blacharskim to bym je naprawiał, bo ma działającą klimę, nową nagrzewnicę, Android auto i kamerę cofania, a tak, to pójdzie na sprzedaż.
Tutaj jest dobre kompendium wiedzy odnośnie podciśnienia: https://www.ms-motorservice.com/int/pl/ ... alowym-124
Długo to wypierałem, ale wszystko na to wskazuje. Trochę wprowadzało mnie w błąd, że w określonych warunkach było przez chwilę dobrze.
Informacyjnie: Temperatura silnika 92 stopnie była faktycznie, a nie było to przekłamanie czujnika.
Jakiś czas temu sprawdzałem świece i jedna była upaćkana od zewnątrz olejem z płynem.
Sprawność MAP potwierdziłem podłączając czujnik razem z wakumetrem i wytwarzając podciśnienie strzykawką.
Szczelność dolotu sprawdziłem wytwornicą dymu. Wyszła nieszczelność przy zaworze EGR.
Po zaślepieniu EGR dolot był szczelny ale po odpaleniu wakumetr pokazywał, że podciśnienie jest nieprawidłowe.
Ostatnią potencjalną przyczyną poza UPG mogło być serwo hamulców, bo na wężu jest zawór zwrotny więc dym tam nie dotarł - po zaślepieniu otworu nic się nie zmieniło, czyli pozostała na placu boju UPG.
Gdyby Lacetti było w lepszym stanie blacharskim to bym je naprawiał, bo ma działającą klimę, nową nagrzewnicę, Android auto i kamerę cofania, a tak, to pójdzie na sprzedaż.
Tutaj jest dobre kompendium wiedzy odnośnie podciśnienia: https://www.ms-motorservice.com/int/pl/ ... alowym-124
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość