Kontrolka Airbag
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Za kierownicą , to jest wtyka od zwijacza w kierownicy . Tak mi się wydaje. Ktoś na forum opisał dokładnie , gdzie są wtyczki od wszystkich poduszek ,
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
- Reputacja: 3
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 95KM 16V
- LPG: LPG Tech
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Odpiąłem wtyczkę właśnie za kierownicą, spsikałem sprayem, ale niestety zero efektu. Po odpięciu wtyczki za kierownicą błąd poduszki znika z deski rozdzielczej, ale wydaje się to oczywiste. Czy natomiast mogę przypuszczać, że problem jest właśnie z tą kostką? Po odpaleniu samochodu błąd poduszki od razu się pojawia, po chwili znika na sekundę i później świeci aż do śmierci.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 lis 2021, o 02:59
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 SX 110
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Witam kupiłem już kabel jest przerobiony jak w schemacie i mam program chevrolet Explorerm oraz cascade 0.94. Lecz nie mogę usunąć błędu,bo ciągle świeci ikona airbag,(błędy to 31 i 52).Po usunięciu wtyczki i zlutowaniu na stale od strony kierowcy,pojawil się jeszcze( błąd 6).Czy to coś poważnego ,ten błąd 31 Usterka wewnętrzna modułu diagnostyczno-czujnikowego (SDM).Jak coś gdzie tego szukać lub naprawić. moje auto chevrolet Lacetti 1.6 2005 rok. Proszę was o pomoc .Z góry dziękuję i pozdrawiam
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
prawdopodobnie spowodowane:
Diagnostyczny kod usterki (DTC) 31
Wewnętrzna awaria czujnika i modułu diagnostycznego (SDM)
Opis obwodu
Gdy kluczyk zapłonu znajduje się w położeniu ON, moduł diagnostyczno-czujnikowy (SDM) przeprowadza wstępną kontrolę w celu zidentyfikowania poważnych problemów w samym SDM.
Diagnostyczny kod usterki (DTC 31) ustawiony, gdy
Czujnik i moduł diagnostyczny nie wykonują diagnostyki. W takim przypadku wymień wiązkę przewodów modułu przed wymianą SDM.
DTC 31 - Moduł wykrywania i diagnostyki usterek wewnętrznych (SDM)
ADiagnostyczny kod usterki (DTC) 52
Wysoka rezystancja obwodu wyzwalania bocznej poduszki powietrznej kierowcy
Opis obwodu
Gdy kluczyk zapłonu znajduje się w położeniu ON, moduł diagnostyczno-czujnikowy (SDM) przeprowadza wstępną kontrolę w celu zidentyfikowania poważnych problemów w samym SDM.
Po tych testach moduł mierzy napięcia w obwodach zapłonu i wyzwalania poduszek powietrznych, sprawdzając, czy mieszczą się one w zakresach znamionowych. SDM monitoruje napięcia w przewodach niskiego napięcia poduszki powietrznej kierowcy i pasażera pod kątem zwarcia do masy lub zwarcia do napięcia.
Moduł diagnostyczno-czujnikowy (SDM) testuje okablowanie do modułu bocznej poduszki powietrznej kierowcy, przepuszczając pomijalny prąd przez obwód wewnętrzny i sprawdzając jego rezystancję.
Diagnostyczny kod usterki (DTC 52) ustawiony, gdy
Rezystancja pętli wyzwalania bocznej poduszki powietrznej kierowcy jest większa niż 2,7 oma.
DTC 52 - Wysoka rezystancja pętli wyzwalania bocznej poduszki powietrznej kierowcy
to prawdopodobnie jest gdzieś zwarcie.Diagnostyczny kod usterki (DTC) 6
Niska rezystancja pętli wyzwalania poduszki powietrznej pasażera
Opis obwodu
Gdy kluczyk zapłonu znajduje się w położeniu ON, moduł diagnostyczno-czujnikowy (SDM) przeprowadza wstępną kontrolę w celu zidentyfikowania poważnych problemów w samym SDM.
Po tych testach moduł mierzy napięcia w obwodach zapłonu i wyzwalania poduszek powietrznych, sprawdzając, czy mieszczą się one w zakresach znamionowych. SDM monitoruje napięcia w przewodach niskiego napięcia poduszki powietrznej kierowcy i pasażera pod kątem zwarcia do masy lub zwarcia do napięcia.
Moduł diagnostyczno-czujnikowy (SDM) testuje okablowanie do modułu poduszki powietrznej pasażera, przepuszczając pomijalny prąd przez obwód wewnętrzny i testując jego rezystancję.
DTC 6 ustawia się, gdy
Rezystancja pętli wyzwalania poduszki powietrznej kierowcy jest mniejsza niż 1,4 oma.
Zworka uszkodzona i należy wymienić SDM.
DTC 6 - Niska rezystancja pętli wyzwalania poduszki powietrznej pasażera
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 lis 2021, o 02:59
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 SX 110
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Witam więc dzięki forum i was tutaj,udało mi się naprawić problem z błędem 31 ,52,6 .Zrobiłem według wskazówek bubu1769 . I chciałem się podzielić ta informacja, jak udało mi się naprawić błędy.
Wiec pierwszą rzeczą sprawdziłem okablowanie, było ok.
Druga rzeczą, kupiłem nowy moduł airbag(koszt 50 złotych) i wymieniłem go.Wtedy już nie było błędów 31 i 53 oraz program chevrolet Explorerm zaczął juz poprawnie działać (łączyć się z modułem) i usuwać błędy. Znikała ikona airbag , ale po 6 sekundach wyskakiwał jeszcze jeden błąd 6.
Czyli coś jeszcze było nie tak, więc trzecia rzeczą którą zrobiłem, to odkręciłem schowek i sprawdzałem poduszkę pasażera.Okazało się że wtyczka była wsadzona, ale nie do końca.
Po włączeniu stacyjki ikona airbag znikła, i już się nie pojawiła,zero błędów . Napisałem to , bo może się to komuś kiedyś przydać. Jeszcze raz dziękuję bubu1769 za wskazówki i pozdrawiam wszystkich
Wiec pierwszą rzeczą sprawdziłem okablowanie, było ok.
Druga rzeczą, kupiłem nowy moduł airbag(koszt 50 złotych) i wymieniłem go.Wtedy już nie było błędów 31 i 53 oraz program chevrolet Explorerm zaczął juz poprawnie działać (łączyć się z modułem) i usuwać błędy. Znikała ikona airbag , ale po 6 sekundach wyskakiwał jeszcze jeden błąd 6.
Czyli coś jeszcze było nie tak, więc trzecia rzeczą którą zrobiłem, to odkręciłem schowek i sprawdzałem poduszkę pasażera.Okazało się że wtyczka była wsadzona, ale nie do końca.
Po włączeniu stacyjki ikona airbag znikła, i już się nie pojawiła,zero błędów . Napisałem to , bo może się to komuś kiedyś przydać. Jeszcze raz dziękuję bubu1769 za wskazówki i pozdrawiam wszystkich
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
No to kciuk w górę dla bubu. Jest nieoceniony .
Podaj wskazówki , będzie dlapotomnych.
Podaj wskazówki , będzie dlapotomnych.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Ciekawi mnie ten błąd 6 i nie dopięta wtyczka.
Jakby rezystancja była za wysoka to rozumiem ale że za niska
Chyba że jest tak jak w niektórych przypadkach co się spotkałem sprężynowa zworka która mostkuje piny po wypięciu wtyczki, ale czy przy samej poduszce takie coś by było stosowane
Jakby rezystancja była za wysoka to rozumiem ale że za niska
Chyba że jest tak jak w niektórych przypadkach co się spotkałem sprężynowa zworka która mostkuje piny po wypięciu wtyczki, ale czy przy samej poduszce takie coś by było stosowane
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 lis 2021, o 02:59
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 SX 110
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Zrobiłem wcześniej zdjęcie, przynajmniej wejścia od poduszki pasażera na kokpicie .Wiec ona tak wygląda, wtyczka nie była dociśnięta ,tylko luźna.
Po wciśnięciu, weszła w zatrzaski. Po przekręceniu kluczyka ikona znikła ,a w programie chevrolet Explorer, brak błędów.
Po wciśnięciu, weszła w zatrzaski. Po przekręceniu kluczyka ikona znikła ,a w programie chevrolet Explorer, brak błędów.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Czyli jednak w gnieździe jest ta sprężynka zwierająca piny przy wypięciu wtyczki.
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
- Reputacja: 3
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 95KM 16V
- LPG: LPG Tech
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Mam taki kabelek jak poniżej, ale na żadnym przełączeniu Cascade 0.94 nie chce się połączyć z modułem poduszek. Do silnika normalnie wchodzi na "7", ale do poduszek ani drgnie. Macie jakiś pomysł?
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Poduchy powinny być na pinie 13, sprawdź dokładnie połączenia w tym swoim interfejsie bo już nie raz były z nimi cyrki.
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
- Reputacja: 3
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 95KM 16V
- LPG: LPG Tech
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Wybaczcie, jestem kompletną amebą jeśli chodzi o elektronikę, ale czy przypadkiem w tym moim kabelku nie mam tylko trzech możliwości?
- pin 1/9
- pin 3
- pin 12
Jeśli chodzi o ten kabelek to interesuje mnie w zasadzie tylko możliwość podpięcia pod poduszki. Możecie proszę na szybko powiedzieć co należy tutaj przelutować? Postów tego typu na forum jest milion, ale nie znalazłem dobrze wytłumaczonego opisu do tego kabla.
Połączenie powinno być jednocześnie z pinami 7/12/13 czy wystarczy dorobić do 13 (jak widać na obrazku to chyba jest pusto)?
- pin 1/9
- pin 3
- pin 12
Jeśli chodzi o ten kabelek to interesuje mnie w zasadzie tylko możliwość podpięcia pod poduszki. Możecie proszę na szybko powiedzieć co należy tutaj przelutować? Postów tego typu na forum jest milion, ale nie znalazłem dobrze wytłumaczonego opisu do tego kabla.
Połączenie powinno być jednocześnie z pinami 7/12/13 czy wystarczy dorobić do 13 (jak widać na obrazku to chyba jest pusto)?
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
"wystarczy" do 13 - tyle że nie można łączyć razem. Zobacz czy pin 13 nie jest "zlany" z 12 (bo ja chyba tak miałem w tym co kupiłem - trzeba rozdzielić)
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Miałeś zworę tak jak u mnie 11 i 12 Jakby miał 12 i 13 , to by miał poduszki.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
Zgadza się,
aż mnie w końcu zmusiliście do rozkręcania, poniżej foty - jednak wziąłem kabelek z "3" pinu i podpiąłem na 13 - u mnie w cheviexplore działa na protokole SRS 1.1
aż mnie w końcu zmusiliście do rozkręcania, poniżej foty - jednak wziąłem kabelek z "3" pinu i podpiąłem na 13 - u mnie w cheviexplore działa na protokole SRS 1.1
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Kontrolka Airbag
I to jest jedno z prawidłowych połączeń kabli . Mogłeś jeszcze diodę przenieść na drugą stronę płytki i odwrócić gniazdo obd o 180* . Miałbyś wtedy przełącznik i diodę na wierzchu .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości