Pompa paliwa

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
strowger
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Pompa paliwa

Post autor: strowger » 16 paź 2020, o 08:51

Panie i Panowe - czy pompa paliwowa z zespołem zasilającym była taka sama w silnikach 1.4/1.6/1.8?

Mam 1.8 F18D3, na deklu mam numer 96447440 - na allegro masa pomp od 1.6, w sklepach też nowe są, ale piszą 1.4/1.6. Mojego silnika brak.

Błąd, czy były rzeczywiście jakieś różnice? Chciałem kupić tą pompę: https://allegro.pl/oferta/elektryczna-p ... 9491939655

Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 595
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 32
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: chocisz » 17 paź 2020, o 09:05

z tego co się orientuję to pasuje do wszystkich wersji silnikowych 2003-2014 HTB/SED/KOMBI 1.4/1.6/1.8

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: GoLL@B » 20 paź 2020, o 20:07

Możesz zerknąć też tutaj, do T18SED też wkładałem z takim numerem (96447440).
viewtopic.php?f=56&t=6155

Awatar użytkownika
sapphir
Aktywny
Posty: 78
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Nubira
Silnik: 1,8 F18D3
LPG: LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: sapphir » 28 paź 2020, o 09:38

Z zewnątrz wygląda tak samo, jednak do 1,8 mocniejsze, dają większe ciśnienie. Wiem bo kiedyś chciałem sam wkład wymienić, kupiłem ten tańszy i auto się dusiło nie chciało jechać. Kupiłem używkę od 1,8 i problem znikł.

Wkłady do silników 1,4 / 1,6 dają po 3bary a do 1,8 daje 3,8 bara.
Z tego co się orientuję to do lacetti 1,8 pasuje i jest taki sam wkład jak do Daewoo Rezzo / Tacuma. Oczywiście pompę z 1,8 można zamontować do 1,4 czy 1,6 większe ciśnienie nic nie zmieni, odwrotnie już się nie da.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 28 paź 2020, o 09:55

Za ciśnienie odpowiada regulator i powinno o się mieścić w granicach 3-4 bar.
Po wymianie wkładu czy też samego regulatora powinno się odłączyć zasilanie od ECM żeby mapy mogły się zresetować i zacząć ustawiać pod nowe ciśnienie.

Awatar użytkownika
sapphir
Aktywny
Posty: 78
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Nubira
Silnik: 1,8 F18D3
LPG: LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: sapphir » 28 paź 2020, o 10:30

Reki nie dam sobie uciąć że trzeba resetować ECM. Ale z tego na co zwróciłem uwagę to wkłady do silników 1,4 i 1,6 dają po 3 bary a do 1,8 dają 3,8 bara. 

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 28 paź 2020, o 11:11

Sprawdziłem dla pewności i według TIS-a ciśnienie paliwa powinno mieścić się w granicach 284 -325 kPa (41 - 47 psi).

Awatar użytkownika
sapphir
Aktywny
Posty: 78
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Nubira
Silnik: 1,8 F18D3
LPG: LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: sapphir » 28 paź 2020, o 11:20

Czyli od 2,84 bara do 3,25 bara

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 28 paź 2020, o 11:34

Tak, u mnie w Aveo powinno byś około 3,8 - 4 bar.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 18 mar 2024, o 07:32

skąd takie wartości ciśnienia , jak rozumiem w 1,4 t250 101 KM. Po numerach dla zespołu pompy 96802754 wszędzie mi pokazuje 3 bary.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2024, o 08:42 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 18 mar 2024, o 08:42

Z TIS-a
Test ciśnienia paliwa
Wymagane narzędzia

Wskaźnik ciśnienia paliwa DW 100-763
Procedura
Przestroga: Układ paliwa jest pod ciśnieniem. W celu uniknięcia rozlania paliwa, obrażeń lub pożaru, konieczne jest zlikwidowanie ciśnienia w układzie paliwa przed odłączeniem przewodów paliwa.
Zlikwiduj ciśnienie paliwa. Patrz "Likwidacja ciśnienia w układzie paliwa" w niniejszej części.
Zainstalować wskaźnik ciśnienia paliwa DW 100-763.
Zmierz ciśnienie paliwa.
Specyfikacja ciśnienia paliwa: 380 kPa (napięcie akumulatora: 13,2V)

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 18 mar 2024, o 09:04

Mierzyłeś może na listwie lub masz informacje z czyjejś autopsji że na listwę podawane jest faktycznie 3,8 bara ?

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 18 mar 2024, o 19:30

Coś jest nie tak z tą wartością 3,8 bara ciśnienia paliwa. Wszystkie dostępne gotowe zestawy pompy (cały kosz pompy) po vin są na 3 bary. Próbując skompletować kosz na nowych elementach wszystkie regulatory ciśnienia (jakie znalazłem) są na 3 bary. Na forum opla który ma identyczne wtryskiwacze max ciśnienie na listwie jakie uzyskują to 2,9-3,0 bara. Prawdopodobnie sama pompa w koszu jest zastosowana na 3,8 bara i ktoś tą wartość przepisał do TIS-a, nie uwzględniając pracy regulatora. Chyba że 1,4 101KM ma specjalny regulator w koszu , który wizualnie jest identyczny , a ma inną nastawę (sprężynę) na 3,8 bara. Nie wiem , nie znam się... Pytanie, czy faktycznie ktoś fizycznie zmierzył ciśnienie ok 4 bar na listwie wtryskiwaczy przy sprawnym układzie ?
P.S. Jest tu temat ale odnośnie silnika 1,2 została zastosowana pompka (sam wkład) na 3bary i ponoć nie dawała rady pracować poprawnie, dopiero wymiana na taką 3,8 rozwiązało problem. Nie było podane jaki ta pierwsza miała wydatek i jakiej jakości była, ale mniejsza. Czyli w mojej ocenie sam wkład trzeba dać na 3,8 bara żeby zawór przelewowy sobie popracował, czyli sztywne 3 bary trzymał.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 18 mar 2024, o 20:13



Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 18 mar 2024, o 22:13

takie znalazłem nr regulatorów ciśnienia 96977462/94669569/96423299 są na 3 bary, albo te 3 bary są mocno umowne, albo są jeszcze inne regulatory na 4 bary , a ich nie znalazłem. Muszę kupić cały kosz pompy używkę zgodną z numerami, bo inaczej przekombinuje.

bubu, ale Ty wymieniałeś kiedyś regulator , pamiętasz na jaki ?

Także wschodnie kino, od ok 7 minuty ładnie widać 4 bary

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 18 mar 2024, o 22:25

Ja kupiłem dokładnie ten:
https://pl.aliexpress.com/item/40010281 ... nav-review
Numery się zgadzają z tymi co ty znalazłeś.
A sprawdzałeś jakie jest ciśnienie u ciebie?
Ja wymieniłem regulator niepotrzebnie bo błędnie zmierzyłem ciśnienie na wyjściu ze zbiornika i pokazało ponad 5 bar, a ciśnienie musi być mierzone przy samej listwie ze względu na budowę linii paliwowej.
Później chyba mierzyłem na listwie ale nie pamiętam, jak będę miał chwile to postaram się jeszcze raz sprawdzić.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 18 mar 2024, o 22:39

Dobra, stała się jasność ... Ty kupiłeś 3,5 bara , właśnie znalazłem na ali 3,8 bara i to wszystko te same numery- tylko opisy inne. Czyli loteria. Nie sprawdzałem, nie zdążyłem ... układ nie działa obecnie.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 18 mar 2024, o 22:53

Obstawiam że i tak wszystkie są ustawione na to samo ciśnienie, a bardziej na zakres ciśnień bo wiadomo jak to jest z powtarzalnością u myfreandów, tylko każdy podaje taką wartość jaka najbardziej pasuje pod potrzeby kupujących.
Sprawdź najpierw prawidłowo jakie masz u siebie ciśnienie, żebyś niepotrzebnie ni narobił sobie kosztów i pracy tak jak ja.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 19 mar 2024, o 12:05

Tak może być z tymi zaworami jak piszesz. Spuszczałem paliwo pompą, czyli przekaźnik na krótko i leci , tyle teorii. Leciało pierwsze 5 sekund , po nich dramatyczny spadek wydatku i tak za każdym razem po uruchomieniu pompy. Może i ona jest w stanie budować ciśnienie, tego nie wiem, ale wydatek spada. Czyli kosz jest zapchany , filtr samej pompki którego się nie kupi pewnie też, zawór przelewowy o którym rozmawialiśmy wyżej zapewne też agonia i przyzwoitość techniczna nakazuje jego wymianę. Chwilowo obraziłem się na to auto, szanowana jeździ innym. To się po mojemu wszystko zgadza , dlaczego wyło wypadanie zapłonów błędy typu P300 (szarpania , wibracje i inne wuje...) oraz dlaczego siał P0171, no bo z czego ma dać dawkę jak mało paliwa i korekty podbijał do ok 20% długoterminowe. Woda w baku syf na sitku, dziękuję za uwagę, tyle ;) Jak finalnie się okaże że ten mały filierek w baku był przyczyną mojego upodlenia, straty czasu, pieniędzy i powstania kilku teorii spiskowych.... to się zirytuje ;)
Co jest najciekawsze. Stara zasada dolewania denaturatu do benzyny żeby wodę wyeliminować. Czyli etanol i coś tam pomaga. Tylko tankując obecnie 95 , a taka była lana , tam jest/być powinno ok 10% tego etanolu i co i nic , woda w baku była ;)

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 19 mar 2024, o 12:28

Ty masz w nim LPG?
Czy czasem nie było jeżdżone na rezerwie?
Aveo z racji metalowego zbiornika ma problemy z jego korozją a właśnie dodatek etanolu w paliwe powoduje łapanie wilgoci z powietrza co wzmaga korozję.

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 19 mar 2024, o 12:35

Nie mam lpg, zawsze tankowane pod korek i nigdy nie było rezerwy, a z takiej przyczyny że jak był kupowany to mało paliwa miał i nie świeciła rezerwa. Czy faktycznie aż tak mało miał żeby się zaświeciła , czy jeszcze nie nie mam pojęcia do tej pory. Uznałem że coś tam jest uszkodzone ż pływakiem i szanowna miała info że ma tankować przy 1/4 baku , bo może jej paliwa zabraknąć i tak robiła. Auto ok roku u nas, zawsze tankowane do pełna i to na nowej stacji " markowej", ostatnia rzecz jaka mi przyszła do głowy to woda w baku. Co lał poprzednik do baku , temat otwarty, podobnie jak jakość paliwa na "markowych" stacjach. Przy tankowaniu pod korek nie kapie , także jakaś szczelność jest, oring na korku wlewu wizualnie też ok. Bądź mądry.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 19 mar 2024, o 13:53

Jeśli nigdy nie zaświeciła się rezerwa to może też być spowodowane uszkodzeniem czujnika.
W Aveo czujnik rezerwy jest oparty o termistor który jeśli nie jest zanurzony w benzynie delikatnie się rozgrzewa zmniejszając swoją odporność co powoduje zaświecenie się kontrolki.
W Matizie/Sparku miałem taki przypadek że ten czujnik się uszkodził, prawdopodobnie właśnie od jeżdżenia na zbyt niskim poziomie paliwa w zbiorniku.
W każdym bądź razie dopiero jak wyciągniesz zespół pompy będzie można zobaczyć co dokładnie się tam dzieje.

Awatar użytkownika
skull
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
Reputacja: 36
Imię: Michał
Samochód: Chevrolet Lacetti SW
Silnik: F16D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: skull » 20 mar 2024, o 10:17

W Lacetti jest również takie samo rozwiązanie - tu jest art o badaniu napięć na tym termistorze w stosunku do zapełnienia baku: https://www.drive2.ru/l/595839370938820493/

Dlatego też nie warto zamieniać lampki w liczniku na LED - bo działa to mocno analogowo.
Sam ostatnio sprawdzałem czy ta lampka mi się zaświeci i niestety mimo wskazówki głęboko na czerwonym polu nie zapala się, również odczyt z komputera doszedł do ok 6,5-7 litra i nic, a jak z wykresu widać ta lampka powinna się pojawić już przy 15-16 litrach (później wartość napięcia niewiele się zmienia)

Pewnie warystor do wymiany. Sitko ma pompie raz już wymieniałem - warystor wskazany czerwoną strzałką:
Załączniki
Annotation 2024-03-20 101550.jpg

Awatar użytkownika
WINORED
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1,4 101 KM
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: WINORED » 20 mar 2024, o 11:31

Obstawiam że jednak to jest termistor, a nie warystor. Pytanie jest takie, jeśli ja dobrze rozumiem zasadę działania. Skąd jest brany punkt odniesienia, tzn z którego czujnika. Sama temperatura paliwa zmienia się wraz z temperaturą otoczenia czasami mamy +30 na zewnątrz , a czasami -30.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5840
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 347
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pompa paliwa

Post autor: bubu1769 » 20 mar 2024, o 11:41

On nie mierzy temperatury paliwa.
Jest on połączony szeregowo z żarówką od rezerwy, jeśli jest zanurzony w benzynie to jest chłodzony i ma wysoką oporność.
Jak jest na wierzchu to przez płynący przez niego prąd delikatnie się rozgrzewa zmniejszając oporność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość