Kontrolka Check

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 20 kwie 2015, o 22:28

XaRaDaS pisze:pozostaje zakup na początek elma
Powiem tak, Chevrolet explorer z elm nie współgra. Współgra za to PCMSCAN czy coś w ten deseń, ale moim skromnym zdaniem pokazywał głupoty (no chyba, że dlatego, że to transmisja bezprzewodowa przez BT :P )

PCMSCAN ma możliwość rejestrowania parametrów, nie pamiętam już dokładnie czy w postaci tabelarycznej czy także obrazowej na wykresie. Ale nie pamiętam już czy musiał być w wersji pełnej, płatnej, czy inne funkcje były okrojone.

Jakoś Chevrolet Explorerowi bardziej bym zaufał. Jeśli chodzi o interfejs, ja kupowałem akurat interfejs VIAKENa:
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-ka ... -piny.html

Ale ponoć najzwyklejszy chiński też działa.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 20 kwie 2015, o 22:41

A ten tłumaczony przez Marka to przez zwykłego elma się nie połączy ? A z tego co widzę, to ten tylko przez USB działa ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 20 kwie 2015, o 22:47

torque pro ma możliwość
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 21 kwie 2015, o 10:56

Witam, dziękuje wszystkim za pomoc!! Dzwoniłem do jednego z warsztatów i opisałem problem powiedzieli, że pewnie za bogata mieszanka i dlatego wywala bład sondy i żebym udał się do gazownika. Więc spróbuje teraz pojeździć na samej benzynie. Ten zawór odcinający gaz jest gdzieś przy samej butli?? Po odłaczeniu akumulatora wykasuję się błąd Check??

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 11:03

Tak na tzw wielozaworze na butli jest pokrętełko mechaniczne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 21 kwie 2015, o 11:16

Kontrolkę check możesz zgasić odłączając ujemną klemę na 10 sek. Oczywiście zrób to jak już pozbędziesz się gazu, żeby nie wywaliło ponownie check :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 18:33

:zastanawiasie: czemu ujemną, nie wszystko jedno którą?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: huri_khan » 21 kwie 2015, o 18:34

Bo jak ujemna dotknie karoserii to się nic nie stanie ;)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 18:40

A jak odłączona dodatnia dotknie karoserii to co się stanie? :ocochodzi:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: huri_khan » 21 kwie 2015, o 18:47

Ujemna jest stale połączona z karoseria a jak "+" połączymy z "-" to będzie zwarcie
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 21 kwie 2015, o 18:56

Bo zawsze ujemną odłączasz najpierw ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 20:03

huri_khan pisze:Ujemna jest stale połączona z karoseria a jak "+" połączymy z "-" to będzie zwarcie
Ale na odłączonej klemie nie ma już "+" bo został on na zacisku akumulatora. No chyba że chodzi o resztkówki z pojemności kondensatorowych, ale to marna energia, której za ułamek sekundy już nie ma. :zastanawiasie: Nie zrobi zwarcia.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, o 20:09 przez wszim, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: huri_khan » 21 kwie 2015, o 20:04

Racja, mój błąd
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 20:08

XaRaDaS pisze:Bo zawsze ujemną odłączasz najpierw ;)
Ale dlaczego?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 21 kwie 2015, o 20:16

A nad tym się nie zastanawiałem, wszędzie zawsze pisali odłącz ujemną klemę, wiesz jak podłączasz urządzenia diagnostyczne to jakieś tam napięcie idzie i może żeby nie wywalić bezpieczników jakiś. Plus odłączysz od akumulatora, ale zewrze się na karoserii z minusem, a ty przez maszynę podasz napięcie i sruuu po bezpiecznikach i szukaj teraz dodatkowo. Ale to moje przemyślenia i mogę się mylić, nie mnie osądzać wszelkie serwisówki, TISy itp.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 21 kwie 2015, o 20:17

Chodzi o kierunek prądu?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 21 kwie 2015, o 20:19

Może różnica w potencjałach lub jak złapiesz plusa gołą łapą i dotkniesz karoserii to cię może popieścić :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 20:29

Eeee myślałem że coś się dowiem a wy tak na ślepo jak te owce. Jak dla mnie słaby sens tego przepisu, w zasadzie o nim nie słyszałem dlatego zapytałem ale na razie chaszcze widzę. :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 21 kwie 2015, o 20:32

Się czepiasz ;) tak podają to tak rób, a nie doszukujesz się jakiejś wyższej ideologii :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 20:34

Andrzeju dobrze wiesz, że to nie w moim stylu. :tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 20:42

A ja już wiem. Wujek google mi podpowiedział. Dlatego odpinamy najpierw minus żeby w trakcie odkręcania śruby na klemie nie dotknąć metalowym kluczem do karoserii. Kluczem!
Obrazek
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 21 kwie 2015, o 20:47

No to wiadoma sprawa, dla mechaników.... szukaliśmy jakiegoś mega wyspecjalizowanego wytłumaczenia..
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 21 kwie 2015, o 20:47

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... lator.html

Tu jest to w miarę sensownie opisane. Oczywiście trzeba być mega niezdarą by akurat klucz zagnieździł Ci się między biegunem a karoserią (ale oczywiście nie jest to niemożliwe, szczególnie w autach, gdzie jest ciasno i blisko klem biegnie jakaś rama np.). Jako, nie ma wtedy żadnego obciążenia, to mamy zwarcie ...

Ale gdyby jednak miało Ci się to zdarzyć, to bezpieczniej jest zdjąć minusową najpierw.

Ale tak patrząc, równie dobrze, możesz być takim niezdarą, że jakoś Ci się zagnieździ między wciąż podłączonym plusem, a pozostawionym biegunem ujemnym :Y
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, o 20:52 przez GoLL@B, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 21 kwie 2015, o 20:51

Oprócz potwierdzenia mechanicznej sensowności , wybacz Goll@B - reszta same bzdury. :H
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 21 kwie 2015, o 20:55

wszim pisze:Oprócz potwierdzenia mechanicznej sensowności , wybacz Goll@B - reszta same bzdury. :H
Przyznam, że do końca nie czytałem nawet :) Szukałem, gdzie będzie o tym kluczu. Chodzi o to, że być może w niektórych autach możesz mieć większą możliwość zetknięcia się z karoserią, gdy masz wciąż podpiętą klemę ujemną.

W Laczku raczej ciężko mi to sobie wyobrazić nawet, jak można to zrobić, jakiś chyba strasznie długi klucz by musiał być. No i dodatkowo strasznie mocno zakręcone, tak by trzeba było użyć siły, przy której klucz się może omsknąć :D

PS. przeczytałem całość. O czym dokładniej piszesz, że same bzdury, moim zdaniem jest to naciągane bardziej na język ludzki (żeby można było sobie wyobrazić, o co chodzi). Fakt, nie jest to pisane profesjonalnym językiem dla fachowców. Z tą spawarką to chyba jednak przegięli... mi się nigdy to nie udało, choć zwarcia mi się zdarzały :D
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, o 20:58 przez GoLL@B, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości