Czujnik map
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Czujnik map
A Co do programu diagnostycznego polecam Car Scanner ma bardzo dużo opcji a to dzieki temu że rozpoznaje sterownik silnika w moim przypadku jest to Sirius D42 i pokazuje wszystkie opcje co chevrolet explorer w tym nawet przebieg samochodu,nie wiem jak w przypadku innego sterownika montowanego w chevrolecie
Program aby pokazywał wsYstkie opcje jest płatny ok. 14zł na sklepie play ale wg mnie warto
Program aby pokazywał wsYstkie opcje jest płatny ok. 14zł na sklepie play ale wg mnie warto
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Lekki update: mam przewody do podciśnienia, ale jeszcze ich nie założyłem. Wczoraj przy okazji wymiany oleju przeczyściłem masę przy rozruszniku i drugą w okolicy akumulatora. Jakaś poprawa chyba jest. Została mi jeszcze jedna obok absu, ktoś wie może od czego ona jest? Stwierdziłem, że chyba dołożę jeszcze jakieś dodatkowe, wydaje mi się, że chyba warto.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Jak obok absu to pewnie od niego 

-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Ja tam nie wiem co konstruktor miał za fantazję, wcale by mnie nie zdziwiło zupełnie inne rozwiązanie
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Historii ciąg dalszy. Tak wracając jeszcze do tego od czego jest ta masa to przyznam, że nie wiem, odkręciłem ją, odpaliłem samochód i nie było żadnej różnicy. Spodziewałem się, że jest od absu i jak to odłączę to się zaświeci kontrolka, że nie działa, ale nie zauważyłem żadnej zmiany.
Wracając do tematu wcześniejszego, wróciłem na początku tygodnia jeszcze raz do gazownika i okazało się, że reduktor był skończony, dmuchał gazem w kolektor i nie dało się przez to go wyregulować. W ostatnim czasie były też trudności z odpalaniem bo się ten gaz zbierał. Po wymianie odpala jak trzeba i jeździ się o wiele lepiej i praktycznie już nie szarpie. Wcześniej po prostu go zalewało i zdarzało się, że zupełnie gasł. Zanim przyjechałem tam to pojeździłem na benzynie i miałem korekty jak na screenie, czyli prawilnie, mogłoby tak zostać tak mi się wydaje. I byłbym nawet skłonny tak zostawić, w trasie wygląda to nawet lepiej, tylko zauważyłem, że podjeżdżając pod światła te korekty się trochę zmieniają, coś go podlewa i zmieniają się na ok. -10 albo i trochę więcej. I tak jest zarówno na gazie jak i benzynie. Jak stoję to się tak utrzymują ok -8 powiedzmy, jak ruszam to znowu jest lepiej. Zastanawiam się czy w innych laczkach też tak jest. Nie wiem również z jakiego powodu, ale mimo, że silnik pracuje całkiem dobrze to nadal czuć, że drży i tego skąd to się akurat bierze to nie mam już pomysłu.
Wracając do tematu wcześniejszego, wróciłem na początku tygodnia jeszcze raz do gazownika i okazało się, że reduktor był skończony, dmuchał gazem w kolektor i nie dało się przez to go wyregulować. W ostatnim czasie były też trudności z odpalaniem bo się ten gaz zbierał. Po wymianie odpala jak trzeba i jeździ się o wiele lepiej i praktycznie już nie szarpie. Wcześniej po prostu go zalewało i zdarzało się, że zupełnie gasł. Zanim przyjechałem tam to pojeździłem na benzynie i miałem korekty jak na screenie, czyli prawilnie, mogłoby tak zostać tak mi się wydaje. I byłbym nawet skłonny tak zostawić, w trasie wygląda to nawet lepiej, tylko zauważyłem, że podjeżdżając pod światła te korekty się trochę zmieniają, coś go podlewa i zmieniają się na ok. -10 albo i trochę więcej. I tak jest zarówno na gazie jak i benzynie. Jak stoję to się tak utrzymują ok -8 powiedzmy, jak ruszam to znowu jest lepiej. Zastanawiam się czy w innych laczkach też tak jest. Nie wiem również z jakiego powodu, ale mimo, że silnik pracuje całkiem dobrze to nadal czuć, że drży i tego skąd to się akurat bierze to nie mam już pomysłu.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Jeżeli ci silnik drży na LPG , to masz za ubogą mieszankę . Landi Rezzo nie jest tak łatwo dopracować jak np. mojego Tech-a . Jak stroisz , to nie patrz na Mapy tylko na korekty krótko i długo terminowe Pb/LPG
i tym koryguj .
i tym koryguj .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Tzn nie ja to robię i raczej skłaniam się, że to nie jest kwestia gazu bo jest tak samo na benzynie i gazie
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Czujnik map
A jak wygląda u ciebie mieszanka paliwowo- pwietrzna? Książkowo?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
A jak to sprawdzić?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Chyba program Chexpl. To się fachowo nazywa mieszanka stechiometryczna i jest wyrażona w %- paliwo do powietrza . Ale tu niech się wypowiedzą inni .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
O tym, że coś takiego istnieje to słyszałem, ale że tutaj można to odczytać to nie spodziewałem się. Spojrzę w wolnej chwili
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Tego nie sprawdzi bo nie ma sondy szerokopasmowej w lacetti
Tutaj wskaznikiem są korekty krótkie i długie 0= 14.7
Na jałowych zostaw go na dłuzej pod domem na PB nie wiem dwa-trzy wlączenia wentylatora i powinny być ok korekty a jak tak nadal bedą tzn że hmm wyczyść przepustnice bo wysoki jiż % jest
Wskazania mapa prawidłowe są
Mowa caly czas o Benzynie
Tutaj wskaznikiem są korekty krótkie i długie 0= 14.7
Na jałowych zostaw go na dłuzej pod domem na PB nie wiem dwa-trzy wlączenia wentylatora i powinny być ok korekty a jak tak nadal bedą tzn że hmm wyczyść przepustnice bo wysoki jiż % jest
Wskazania mapa prawidłowe są
Mowa caly czas o Benzynie
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Czujnik map
No to musi mu gazmen wystroić lpg na korekty w czasie jazdy . Podpiąć się kablami pod OBD i pod Lpg i sprawdzać i korygować ( u mnie np. suwakiem).
Na you tubie jest filmik , jak gościu stroi Volvo na korekty i w ogóle nie patrzy na wyrysowane Mapy w programie .
Na you tubie jest filmik , jak gościu stroi Volvo na korekty i w ogóle nie patrzy na wyrysowane Mapy w programie .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Dokładnie, nie mam tej opcji w Chevrolet explorer.lukaslacetti pisze: ↑31 mar 2021, o 20:19Tego nie sprawdzi bo nie ma sondy szerokopasmowej w lacetti
W czasie jazdy to wyglądają jeszcze lepiej i do tego bym się nie doczepił. Przy niskich obrotach oraz na luzie jak stoi to mu się trochę zmienia, ale to jest tak samo na gazie jak i benzynie. A nie ma sensu skupiać się na gazie jeśli na benzynie będzie tak samo.
Przy czym do tego wszystkiego to wrócę jeszcze bo zauważyłem, że w międzyczasie (na pewno po zmianie reduktora już), rozwalił mi się element idący od gruszki. Jak się nazywa to zaznaczone? Powinno być tak jak na drugim zdjęciu
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Czujnik map
zawór elektromagnetyczny 96333470, 96440655, 25183354
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Ok, dzięki wielkie 

-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Jak wyżej Elektrozawór sterujący zmienną geometrią klap wirowych
wszystko tam sterowane na zasadzie impulsu i podciśnień musi być szczelne na tip top.
Co do korekt jezeli tylko na jałowym masz cyrki to wystarczy korekte wprowadzić dla czasów wtrysku na jałowych obrotach mowa o LPG
ale najpierw musisz miec podcisnienia ogarniete mam nadzieje ze te wezyki co kupiles juz wymieniłes i ten elektrozawór zmien
wszystko tam sterowane na zasadzie impulsu i podciśnień musi być szczelne na tip top.
Co do korekt jezeli tylko na jałowym masz cyrki to wystarczy korekte wprowadzić dla czasów wtrysku na jałowych obrotach mowa o LPG
ale najpierw musisz miec podcisnienia ogarniete mam nadzieje ze te wezyki co kupiles juz wymieniłes i ten elektrozawór zmien
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Czujnik map
Dopóki kolega nie zrobi porządku z benzyną , to o jeździe na Lpg nie ma co marzyć . Zasada jest prosta jak drut . Lpg jest paliwem alternatywnym
w stosunku do Pb. Należy tak "oszukać sterownik Pb , aby sterownik "lpg " robił swoją robotę.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość