Kontrolka Check
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
bardziej obstawiam,że nie fabryka tylko w serwisie u dealera. Tylko z zagranicy ciągnięte to tak nazwane. Dziwne tylko, że jest naklejka na tym. Jakoś wrzucę foto butli. Zwykła instalka, żadnych dodatkowych udogodnień
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Więc jaka tam ona fabryczna
I wszystko jasne. Choć dalej nie wiemy co za szpejstwo konkretnie jest wsadzone (sterownik, wtryskiwacze, reduktor).


-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
To wygląda mi na błędy pierwszej sondy.XaRaDaS pisze:P0134, P0135
U mnie to był błąd lejących wtrysków. Może być też błąd czegoś innego, co wskazuje na za bogatą mieszankę - czyli jak najbardziej sonda.XaRaDaS pisze:P1133
Zdjąłbym osłonę przy kolektorze i sprawdził także jego stan. Może masz cały popękany, jak ja

Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, o 19:00 przez GoLL@B, łącznie zmieniany 3 razy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Jak znam te holenederskie instalacje, to po mimo dobrej jazdy wtryskiwacze poszly juz na "emeryture".
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- czariusz
- Aktywny
- Posty: 52
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
- Reputacja: 0
- Imię: Czarek
- Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Wiem, tylko że butle mam Holenderska.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Instalacja koltec necam,już wymieniona więc nie wiem co tam za wtryski były.. Butla firmy WVM.
O partsy pisz PW.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Czy po zdjęciu klemy wszystkie błędy giną bezpowrotnie ???? Mi raz na miesiąc zapali się check a z racji tego
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....ale nie wiem czy te błędy zostają do odczytu czy nie....
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....ale nie wiem czy te błędy zostają do odczytu czy nie....
KL1NF35BJ6K260134
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
iskat1973 pisze:Mi raz na miesiąc zapali się check a z racji tego
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....



- czariusz
- Aktywny
- Posty: 52
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
- Reputacja: 0
- Imię: Czarek
- Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Nie wiadomo ile lat auto jeżdziło bez tej żaróweczki, co sadzicie jeśli sie z powrotem nie zapali to olać problem??
- robik
- Zasłużony dla forum
- Posty: 1506
- Rejestracja: 28 cze 2014, o 16:08
- Reputacja: 2
- Imię: Robert
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: LPGTECH
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
iskat1973 w ten sposób likwidujesz objaw ale nie przyczynę gasisz kontrolkę ale pozostaje w pamieci kompa ..może czasami warto wiedzieć co się dzieje ?
Każdy wschód słońca...to dzień bliżej końca.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Czym szybciej zdiagnozujesz i naprawisz tym mniejsze koszta. To jest auto, nie serce, tu czas nie leczy "ran" 

O partsy pisz PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
To nie jest dobre rozwiązanieiskat1973 pisze:Czy po zdjęciu klemy wszystkie błędy giną bezpowrotnie ???? Mi raz na miesiąc zapali się check a z racji tego
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....ale nie wiem czy te błędy zostają do odczytu czy nie....

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Oby, ale raczej na to nie licz. Bardziej prawdopodobna jest sytuacja jaką opisał kolega GoLL@B.czariusz pisze:Nie wiadomo ile lat auto jeżdziło bez tej żaróweczki, co sadzicie jeśli sie z powrotem nie zapali to olać problem??
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
A ja tez moge.......XaRaDaS pisze:Albo podjechać na żoliborz do mnie i podłączymy mój elm i się sczyta błędy torque. A takie przypadki są nagminne, możliwe że nie masz poduszek, może być też błahostka, albo naprawdę coś poważnego.

KL1NF35BJ6K260134
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Jak nie będzie innej możliwości, to zapraszamy na spot-a 17 maja na Bemowie.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Z brakiem kontrolki (ale abs) juz się spotkałem
Ale że coś jest nie tak, było wiadomo od kupna (mina handlarza po próbie poprzedzonej dialogiem "-ABS działa? , -"Działa!", "-To się trzymaj"
i pisk z zablokowanych kół).
Podłączenie pod kompa - 2 błedy - czujnik koła, i błąd komunikacji wewnatrz sterownika (prawdopodobnie luty). Moduł oddany do przelutowania - znów podłączone - lista błedów nie mieściła się na stronie kompa
("fachofffiec elektronik")
Moduł wymieniony na inny o trochę innym numerze - znów bład - "czujnik kola prawy przód", czujnik odpięty od koła, miernik wskazywał bardzo duży opór, w pewnym momencie wskazał jakiś tam (wiekszy od poprzedniego) ale wrócił zaraz do bardzo dużej wartości, i wtedy dostał strzała z rękojeści srubokręta
i... ożył
Działa jakoś od jesieni
Naprawa zamknęła się w ok. 100-150zł (+70-100 za przelutowanie i zepsucie
)


Podłączenie pod kompa - 2 błedy - czujnik koła, i błąd komunikacji wewnatrz sterownika (prawdopodobnie luty). Moduł oddany do przelutowania - znów podłączone - lista błedów nie mieściła się na stronie kompa

Moduł wymieniony na inny o trochę innym numerze - znów bład - "czujnik kola prawy przód", czujnik odpięty od koła, miernik wskazywał bardzo duży opór, w pewnym momencie wskazał jakiś tam (wiekszy od poprzedniego) ale wrócił zaraz do bardzo dużej wartości, i wtedy dostał strzała z rękojeści srubokręta


Działa jakoś od jesieni

Naprawa zamknęła się w ok. 100-150zł (+70-100 za przelutowanie i zepsucie

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- czariusz
- Aktywny
- Posty: 52
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
- Reputacja: 0
- Imię: Czarek
- Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Witam, no i dzisiaj niestety wracając z pracy kontrolka sie zapalila
Co zauważyłem dodatkowo to jakoś dziwnie szarpie przy zmianie biegów, poza tym posiadam instalacje gazowa przy odpaleniu pobiera benzyne wtedy miga mi pomarańczowa dioda, jak się przełaczy na gaz to pali się swiatłem ciągłym zieolna, a teraz po pewnym czasie zielona zmienia się w lekko pomarańczową tak jakby jednocześnie brał gaz i benzyne, mozliwe to jest? Czy ktoś z was wie gdzie znajde w Wawie mechanika który mi się zajmię tą sondą??

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
No to raczej nie sonda sam w sobie, raczej masz problemy z ciśnieniem z reduktora.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Czyżby reduktor mówił
??
Zobacz czy jak go na gazie mocno pociśniesz, czy nie przerzuca się na benzynę?

Zobacz czy jak go na gazie mocno pociśniesz, czy nie przerzuca się na benzynę?
O partsy pisz PW.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Przełącz na noPb i sprawdź czy wtedy też szarpie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- czariusz
- Aktywny
- Posty: 52
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
- Reputacja: 0
- Imię: Czarek
- Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Słuchajcie kody wskazują że sonda, a objawy że reduktor? Czy to i to jednoczesnie? 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Sonda jest czujnikiem dla układu który reduktor ustala. Więc jak układ działa nieprawidłowo to info dostajesz z sondy, reduktor nie podlega kontroli przez OBDII
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
Czariusz słuchaj etaca bo dobrze prawi. Tak jak stawiałem problem masz z LPG a błędy od sondy to tego objawy. Żeby potwierdzić teorię pojeździj z 200km na samej benzynie i jeżeli błąd się nie pojawi to masz potwierdzenie, że LPG do naprawy.

-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
@czariusz masz możliwość podjechania do kogoś, kto mógłby Cię podpiąć Chevrolet explorerem? Dobre byłoby zrobić log jak pracuje sonda, zarówno na benzynie jak i na LPG.
Przykład mojej długiej diagnostyki, widać sygnały z 2 sond. Sonda pierwsza pracuje prawidłowo, widać częste zmiany amplitudy, czyli następuje regulowanie składem mieszanki.
Druga pracuje nieprawidłowo. Jej wahania powinny być znacznie mniejsze. No i faktycznie do wymiany u mnie był katalizator albo sama sonda. Pomimo, że gaz regulowałem, że nie wpływał znacząco na korekty, sygnał sondy za katem był nieprawidłowy. Zakupiłem akurat używkę komplet, więc nie wiem, co dokładniej było zepsute, ale ewidentnie pomogło. Po wymianie nic nie musiałem już regulować, a błędy nie pojawiają się od 10tyś km.
A tu drugi sygnał, po przełączeniu na benzynę (przejeździłem dużo, dużo więcej i błąd nie wyskakiwał), sygnał wygląda na mniej więcej prawidłowy -> widać na drugiej sondzie znacznie rzadsze wahania i sygnał raczej w miarę stabilny, powyżej 0,5V [akurat zaznaczył mi się fragment wykresu, gdzie był dół, dlatego jest 0,087V]: Jak widać, dużo można z tego wyczytać. Dobrze by było poszukać kogoś, kto Ci się podłączy, albo zakupić samemu, koszt niemal żaden, bo potem na pewno jeszcze się przyda. Podjedziesz do jednego mechanika i zapłacisz tyle za odczytanie, co za cały interfejs.
Wracając do samej 'awarii'. Zacząłbym od jednej strony. Musiałbym sobie dokładniej przypomnieć o zasadzie korekt krótko i długoterminowych (najwyżej ktoś mądrzejszy mnie poprawi
), ale wydaje mi się, że uszkodzona sonda I, odpowiedzialna za skład mieszanki, może mieć wpływ na dalsze dziwne rzeczy. Jeśli dobrze pamiętam, przekłamany sygnał sondy I, będzie wpływać na to, co odczyta sonda II, nawet jak jest sprawna. Ta z kolei będzie wprowadzać korekty do obecnej sytuacji i po pewnym czasie samochód na tyle, na ile może, zadaptuje się do istniejącej sytuacji.
Nie jestem pewien, czy po skasowaniu błędów, kasują się także korekty. Jeśli tak, to może być powód, dlaczego nagle po 'checku' odczuwasz jakieś szarpania itd. Komputer nagle zmienia parametry na serwisowe.
Oczywiście może być też tak, jak podpowiadają inni koledzy. Możliwe, iż zużyty już reduktor powoduje nieprawidłowości, ile już km ma instalka najechane? Jeśli to coś związanego wyłącznie z LPG, błędy nie powinny pojawiać się podczas jazdy na PB9X. Zalecałbym pojeździć na samej benzynie, wtedy też można dojść do jakichś sensownych wniosków (zanim zacznie się wydawać kasę na 'zgadywankę'). Polecałbym odciąć LPG całkowicie. Mam tu na myśli zakręcić zawór przy butli, wypalić gaz z rur. Następnie ściągnąć klemę z aku (na pewien czas, jedni mówią 15min, inni, że pewniej na całą noc). Spowoduje to skasowanie korekt i adaptacja będzie szła od 'punktu 0'. Dzięki zakręceniu i wypaleniu gazu z rur, jesteś pewien, że gdyby wtryski się nie domykały, to gaz nie będzie przedostawać się do kolektora (a miałeś 1133, który w przypadku LPG często wiąże się z lejącymi wtryskami i za bogatą mieszanką). Potem jeździsz pewien czas na benzynie. Jeśli błędy sond się nie pojawiają, to znaczy że sonda działa. Jeśli jest zawieszona to i na benzynie wywali błąd. Oczywiście będzie to znaczyć, że sondzie należy się bliżej przyjrzeć. Najlepiej przyjrzeć się charakterystyce pracy, ale pamiętać należy, że to co pokazałem na wykresach, to mocno przybliżony przebieg. Jeśli jest wyraźnie zawieszona, wykres to pokaże. Ale może się okazać, że dopiero na analizatorze widma wyjdą nieprawidłowości.
Gdy już będziemy wiedzieli, że wszystko jest ok z "benzynowymi" podzespołami samochodu, bądź też nie, będzie można zastanawiać się nad tym, co z LPG. Bo może okazać się tak, że 'to tylko sonda', albo to 'tylko reduktor' a może 'tylko wtryski', które leją -> za bogata mieszanka (ile samochód spala?)
Przykład mojej długiej diagnostyki, widać sygnały z 2 sond. Sonda pierwsza pracuje prawidłowo, widać częste zmiany amplitudy, czyli następuje regulowanie składem mieszanki.
Druga pracuje nieprawidłowo. Jej wahania powinny być znacznie mniejsze. No i faktycznie do wymiany u mnie był katalizator albo sama sonda. Pomimo, że gaz regulowałem, że nie wpływał znacząco na korekty, sygnał sondy za katem był nieprawidłowy. Zakupiłem akurat używkę komplet, więc nie wiem, co dokładniej było zepsute, ale ewidentnie pomogło. Po wymianie nic nie musiałem już regulować, a błędy nie pojawiają się od 10tyś km.
A tu drugi sygnał, po przełączeniu na benzynę (przejeździłem dużo, dużo więcej i błąd nie wyskakiwał), sygnał wygląda na mniej więcej prawidłowy -> widać na drugiej sondzie znacznie rzadsze wahania i sygnał raczej w miarę stabilny, powyżej 0,5V [akurat zaznaczył mi się fragment wykresu, gdzie był dół, dlatego jest 0,087V]: Jak widać, dużo można z tego wyczytać. Dobrze by było poszukać kogoś, kto Ci się podłączy, albo zakupić samemu, koszt niemal żaden, bo potem na pewno jeszcze się przyda. Podjedziesz do jednego mechanika i zapłacisz tyle za odczytanie, co za cały interfejs.
Wracając do samej 'awarii'. Zacząłbym od jednej strony. Musiałbym sobie dokładniej przypomnieć o zasadzie korekt krótko i długoterminowych (najwyżej ktoś mądrzejszy mnie poprawi

Nie jestem pewien, czy po skasowaniu błędów, kasują się także korekty. Jeśli tak, to może być powód, dlaczego nagle po 'checku' odczuwasz jakieś szarpania itd. Komputer nagle zmienia parametry na serwisowe.
Oczywiście może być też tak, jak podpowiadają inni koledzy. Możliwe, iż zużyty już reduktor powoduje nieprawidłowości, ile już km ma instalka najechane? Jeśli to coś związanego wyłącznie z LPG, błędy nie powinny pojawiać się podczas jazdy na PB9X. Zalecałbym pojeździć na samej benzynie, wtedy też można dojść do jakichś sensownych wniosków (zanim zacznie się wydawać kasę na 'zgadywankę'). Polecałbym odciąć LPG całkowicie. Mam tu na myśli zakręcić zawór przy butli, wypalić gaz z rur. Następnie ściągnąć klemę z aku (na pewien czas, jedni mówią 15min, inni, że pewniej na całą noc). Spowoduje to skasowanie korekt i adaptacja będzie szła od 'punktu 0'. Dzięki zakręceniu i wypaleniu gazu z rur, jesteś pewien, że gdyby wtryski się nie domykały, to gaz nie będzie przedostawać się do kolektora (a miałeś 1133, który w przypadku LPG często wiąże się z lejącymi wtryskami i za bogatą mieszanką). Potem jeździsz pewien czas na benzynie. Jeśli błędy sond się nie pojawiają, to znaczy że sonda działa. Jeśli jest zawieszona to i na benzynie wywali błąd. Oczywiście będzie to znaczyć, że sondzie należy się bliżej przyjrzeć. Najlepiej przyjrzeć się charakterystyce pracy, ale pamiętać należy, że to co pokazałem na wykresach, to mocno przybliżony przebieg. Jeśli jest wyraźnie zawieszona, wykres to pokaże. Ale może się okazać, że dopiero na analizatorze widma wyjdą nieprawidłowości.
Gdy już będziemy wiedzieli, że wszystko jest ok z "benzynowymi" podzespołami samochodu, bądź też nie, będzie można zastanawiać się nad tym, co z LPG. Bo może okazać się tak, że 'to tylko sonda', albo to 'tylko reduktor' a może 'tylko wtryski', które leją -> za bogata mieszanka (ile samochód spala?)
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check
I o to chodziło GoLL@B pięknie rozpisane, ja akurat o LPG mam takie pojęcie, że to do kuchenek się stosuje. Błędy sczytaliśmy i podałem, domysłów pełno, ale właśnie takiego ukierunkowania brakowało 
Czarek niestety tego programu nie mam i nie wiem czy na androida jest, więc pozostaje zakup na początek elma i pobranie z neta program. Nie wiem czy torque ma taką możliwość sprawdzenia, bo się nie zagłębiałem w wykresy. Nie potrzebowałem, zerknij w necie czy ma możliwość rejestracji wykresów.

Czarek niestety tego programu nie mam i nie wiem czy na androida jest, więc pozostaje zakup na początek elma i pobranie z neta program. Nie wiem czy torque ma taką możliwość sprawdzenia, bo się nie zagłębiałem w wykresy. Nie potrzebowałem, zerknij w necie czy ma możliwość rejestracji wykresów.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość