Kontrolka Check

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 19 kwie 2015, o 18:43

bardziej obstawiam,że nie fabryka tylko w serwisie u dealera. Tylko z zagranicy ciągnięte to tak nazwane. Dziwne tylko, że jest naklejka na tym. Jakoś wrzucę foto butli. Zwykła instalka, żadnych dodatkowych udogodnień
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 19 kwie 2015, o 18:47

Więc jaka tam ona fabryczna :H I wszystko jasne. Choć dalej nie wiemy co za szpejstwo konkretnie jest wsadzone (sterownik, wtryskiwacze, reduktor).
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 19 kwie 2015, o 18:55

XaRaDaS pisze:P0134, P0135
To wygląda mi na błędy pierwszej sondy.
XaRaDaS pisze:P1133
U mnie to był błąd lejących wtrysków. Może być też błąd czegoś innego, co wskazuje na za bogatą mieszankę - czyli jak najbardziej sonda.

Zdjąłbym osłonę przy kolektorze i sprawdził także jego stan. Może masz cały popękany, jak ja :D U mnie na pewno miał przedmuchy, bo było widać ślady sadzy. Być może i w drugą stronę zaciągał tlen i przekłamywał sondę? Ale ... u mnie mimo to sonda błędu nie wywalała. Choć przy próbie jej wyciągnięcia do przełożenia, zniszczyła się sama sonda. Była tak zapieczona, że wykręciła się z gwintem. Kolektor i tak wymieniłem w całości i kupiłem drugą sondę (w końcu miała już dobrze ponad 200tyś). Być może u Ciebie ktoś też próbował wymienić, nie dał rady (bo wiązałoby się to dodatkowo z wymianą kolektora oraz jego uszczelki) i olał, a żeby ukryć wyjął żaróweczkę.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, o 19:00 przez GoLL@B, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 19 kwie 2015, o 18:56

Jak znam te holenederskie instalacje, to po mimo dobrej jazdy wtryskiwacze poszly juz na "emeryture".
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 19 kwie 2015, o 18:58

Wiem, tylko że butle mam Holenderska.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 19 kwie 2015, o 19:41

Instalacja koltec necam,już wymieniona więc nie wiem co tam za wtryski były.. Butla firmy WVM.
O partsy pisz PW.

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: iskat1973 » 19 kwie 2015, o 20:06

Czy po zdjęciu klemy wszystkie błędy giną bezpowrotnie ???? Mi raz na miesiąc zapali się check a z racji tego
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....ale nie wiem czy te błędy zostają do odczytu czy nie....
KL1NF35BJ6K260134

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 19 kwie 2015, o 20:26

iskat1973 pisze:Mi raz na miesiąc zapali się check a z racji tego
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....
:shock: Wszystkie awarie w ten sposób naprawiasz? Może też wyciągnij żaróweczkę i wtedy dopiero będzie po sprawie. :lol:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 19 kwie 2015, o 20:37

Nie wiadomo ile lat auto jeżdziło bez tej żaróweczki, co sadzicie jeśli sie z powrotem nie zapali to olać problem??

Awatar użytkownika
robik
Zasłużony dla forum
Posty: 1506
Rejestracja: 28 cze 2014, o 16:08
Reputacja: 2
Imię: Robert
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: LPGTECH
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: robik » 19 kwie 2015, o 20:40

iskat1973 w ten sposób likwidujesz objaw ale nie przyczynę gasisz kontrolkę ale pozostaje w pamieci kompa ..może czasami warto wiedzieć co się dzieje ?
Każdy wschód słońca...to dzień bliżej końca.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 19 kwie 2015, o 21:13

Czym szybciej zdiagnozujesz i naprawisz tym mniejsze koszta. To jest auto, nie serce, tu czas nie leczy "ran" :P
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 19 kwie 2015, o 21:33

iskat1973 pisze:Czy po zdjęciu klemy wszystkie błędy giną bezpowrotnie ???? Mi raz na miesiąc zapali się check a z racji tego
ze denerwuje mnie jak coś swieci to :do boku, klucz 10 ,klema+ na min w gore i po sprawie....ale nie wiem czy te błędy zostają do odczytu czy nie....
To nie jest dobre rozwiązanie ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: Regulus » 19 kwie 2015, o 21:44

czariusz pisze:Nie wiadomo ile lat auto jeżdziło bez tej żaróweczki, co sadzicie jeśli sie z powrotem nie zapali to olać problem??
Oby, ale raczej na to nie licz. Bardziej prawdopodobna jest sytuacja jaką opisał kolega GoLL@B.

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: iskat1973 » 19 kwie 2015, o 21:57

XaRaDaS pisze:Albo podjechać na żoliborz do mnie i podłączymy mój elm i się sczyta błędy torque. A takie przypadki są nagminne, możliwe że nie masz poduszek, może być też błahostka, albo naprawdę coś poważnego.
A ja tez moge....... :Y ???
KL1NF35BJ6K260134

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: Regulus » 19 kwie 2015, o 23:01

Jak nie będzie innej możliwości, to zapraszamy na spot-a 17 maja na Bemowie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: Sebastian » 19 kwie 2015, o 23:17

Z brakiem kontrolki (ale abs) juz się spotkałem :D Ale że coś jest nie tak, było wiadomo od kupna (mina handlarza po próbie poprzedzonej dialogiem "-ABS działa? , -"Działa!", "-To się trzymaj" :lol: i pisk z zablokowanych kół).
Podłączenie pod kompa - 2 błedy - czujnik koła, i błąd komunikacji wewnatrz sterownika (prawdopodobnie luty). Moduł oddany do przelutowania - znów podłączone - lista błedów nie mieściła się na stronie kompa :lol: ("fachofffiec elektronik")
Moduł wymieniony na inny o trochę innym numerze - znów bład - "czujnik kola prawy przód", czujnik odpięty od koła, miernik wskazywał bardzo duży opór, w pewnym momencie wskazał jakiś tam (wiekszy od poprzedniego) ale wrócił zaraz do bardzo dużej wartości, i wtedy dostał strzała z rękojeści srubokręta :D) i... ożył :D
Działa jakoś od jesieni ;)

Naprawa zamknęła się w ok. 100-150zł (+70-100 za przelutowanie i zepsucie :roll: )
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 20 kwie 2015, o 14:21

Witam, no i dzisiaj niestety wracając z pracy kontrolka sie zapalila :( Co zauważyłem dodatkowo to jakoś dziwnie szarpie przy zmianie biegów, poza tym posiadam instalacje gazowa przy odpaleniu pobiera benzyne wtedy miga mi pomarańczowa dioda, jak się przełaczy na gaz to pali się swiatłem ciągłym zieolna, a teraz po pewnym czasie zielona zmienia się w lekko pomarańczową tak jakby jednocześnie brał gaz i benzyne, mozliwe to jest? Czy ktoś z was wie gdzie znajde w Wawie mechanika który mi się zajmię tą sondą??

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 20 kwie 2015, o 14:25

No to raczej nie sonda sam w sobie, raczej masz problemy z ciśnieniem z reduktora.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 20 kwie 2015, o 15:59

Czyżby reduktor mówił :papa: ??
Zobacz czy jak go na gazie mocno pociśniesz, czy nie przerzuca się na benzynę?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: Sebastian » 20 kwie 2015, o 17:34

Przełącz na noPb i sprawdź czy wtedy też szarpie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 20 kwie 2015, o 19:31

Słuchajcie kody wskazują że sonda, a objawy że reduktor? Czy to i to jednoczesnie? :(

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 20 kwie 2015, o 19:46

Sonda jest czujnikiem dla układu który reduktor ustala. Więc jak układ działa nieprawidłowo to info dostajesz z sondy, reduktor nie podlega kontroli przez OBDII
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 20 kwie 2015, o 21:37

Czariusz słuchaj etaca bo dobrze prawi. Tak jak stawiałem problem masz z LPG a błędy od sondy to tego objawy. Żeby potwierdzić teorię pojeździj z 200km na samej benzynie i jeżeli błąd się nie pojawi to masz potwierdzenie, że LPG do naprawy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 20 kwie 2015, o 21:55

@czariusz masz możliwość podjechania do kogoś, kto mógłby Cię podpiąć Chevrolet explorerem? Dobre byłoby zrobić log jak pracuje sonda, zarówno na benzynie jak i na LPG.

Przykład mojej długiej diagnostyki, widać sygnały z 2 sond.
1.png
1.png (22.13 KiB) Przejrzano 3672 razy
Sonda pierwsza pracuje prawidłowo, widać częste zmiany amplitudy, czyli następuje regulowanie składem mieszanki.
Druga pracuje nieprawidłowo. Jej wahania powinny być znacznie mniejsze. No i faktycznie do wymiany u mnie był katalizator albo sama sonda. Pomimo, że gaz regulowałem, że nie wpływał znacząco na korekty, sygnał sondy za katem był nieprawidłowy. Zakupiłem akurat używkę komplet, więc nie wiem, co dokładniej było zepsute, ale ewidentnie pomogło. Po wymianie nic nie musiałem już regulować, a błędy nie pojawiają się od 10tyś km.

A tu drugi sygnał, po przełączeniu na benzynę (przejeździłem dużo, dużo więcej i błąd nie wyskakiwał), sygnał wygląda na mniej więcej prawidłowy -> widać na drugiej sondzie znacznie rzadsze wahania i sygnał raczej w miarę stabilny, powyżej 0,5V [akurat zaznaczył mi się fragment wykresu, gdzie był dół, dlatego jest 0,087V]:
2.png
2.png (16.83 KiB) Przejrzano 3672 razy
Jak widać, dużo można z tego wyczytać. Dobrze by było poszukać kogoś, kto Ci się podłączy, albo zakupić samemu, koszt niemal żaden, bo potem na pewno jeszcze się przyda. Podjedziesz do jednego mechanika i zapłacisz tyle za odczytanie, co za cały interfejs.

Wracając do samej 'awarii'. Zacząłbym od jednej strony. Musiałbym sobie dokładniej przypomnieć o zasadzie korekt krótko i długoterminowych (najwyżej ktoś mądrzejszy mnie poprawi :) ), ale wydaje mi się, że uszkodzona sonda I, odpowiedzialna za skład mieszanki, może mieć wpływ na dalsze dziwne rzeczy. Jeśli dobrze pamiętam, przekłamany sygnał sondy I, będzie wpływać na to, co odczyta sonda II, nawet jak jest sprawna. Ta z kolei będzie wprowadzać korekty do obecnej sytuacji i po pewnym czasie samochód na tyle, na ile może, zadaptuje się do istniejącej sytuacji.
Nie jestem pewien, czy po skasowaniu błędów, kasują się także korekty. Jeśli tak, to może być powód, dlaczego nagle po 'checku' odczuwasz jakieś szarpania itd. Komputer nagle zmienia parametry na serwisowe.

Oczywiście może być też tak, jak podpowiadają inni koledzy. Możliwe, iż zużyty już reduktor powoduje nieprawidłowości, ile już km ma instalka najechane? Jeśli to coś związanego wyłącznie z LPG, błędy nie powinny pojawiać się podczas jazdy na PB9X. Zalecałbym pojeździć na samej benzynie, wtedy też można dojść do jakichś sensownych wniosków (zanim zacznie się wydawać kasę na 'zgadywankę'). Polecałbym odciąć LPG całkowicie. Mam tu na myśli zakręcić zawór przy butli, wypalić gaz z rur. Następnie ściągnąć klemę z aku (na pewien czas, jedni mówią 15min, inni, że pewniej na całą noc). Spowoduje to skasowanie korekt i adaptacja będzie szła od 'punktu 0'. Dzięki zakręceniu i wypaleniu gazu z rur, jesteś pewien, że gdyby wtryski się nie domykały, to gaz nie będzie przedostawać się do kolektora (a miałeś 1133, który w przypadku LPG często wiąże się z lejącymi wtryskami i za bogatą mieszanką). Potem jeździsz pewien czas na benzynie. Jeśli błędy sond się nie pojawiają, to znaczy że sonda działa. Jeśli jest zawieszona to i na benzynie wywali błąd. Oczywiście będzie to znaczyć, że sondzie należy się bliżej przyjrzeć. Najlepiej przyjrzeć się charakterystyce pracy, ale pamiętać należy, że to co pokazałem na wykresach, to mocno przybliżony przebieg. Jeśli jest wyraźnie zawieszona, wykres to pokaże. Ale może się okazać, że dopiero na analizatorze widma wyjdą nieprawidłowości.

Gdy już będziemy wiedzieli, że wszystko jest ok z "benzynowymi" podzespołami samochodu, bądź też nie, będzie można zastanawiać się nad tym, co z LPG. Bo może okazać się tak, że 'to tylko sonda', albo to 'tylko reduktor' a może 'tylko wtryski', które leją -> za bogata mieszanka (ile samochód spala?)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: XaRaDaS » 20 kwie 2015, o 22:04

I o to chodziło GoLL@B pięknie rozpisane, ja akurat o LPG mam takie pojęcie, że to do kuchenek się stosuje. Błędy sczytaliśmy i podałem, domysłów pełno, ale właśnie takiego ukierunkowania brakowało ;)

Czarek niestety tego programu nie mam i nie wiem czy na androida jest, więc pozostaje zakup na początek elma i pobranie z neta program. Nie wiem czy torque ma taką możliwość sprawdzenia, bo się nie zagłębiałem w wykresy. Nie potrzebowałem, zerknij w necie czy ma możliwość rejestracji wykresów.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość