Post
autor: LWX » 30 lip 2016, o 22:56
Hej, też wymieniałem u siebie dwa miesiące temu. Po odłączeniu akumulatora po wymianie nie było żadnych problemów. Oryginalne miałem 14 V 1.4 W i były przylutowane do takich małych blaszek, trzymających je w plastikowym koszyczku. Wymieniłem na 12 V 1.2 W i jest ok. Nie bawiłem się w lutowanie, da się to złożyć "na styk" (po odczepieniu od tych blaszek). Jak się dobrze poukłada przewody wystające z żarówki, to nic złego nie powinno się dziać, bo siedzą ciasno. Rada ode mnie jest taka, żeby wymieniać wszystkie na raz, a nie tylko te przepalone. Powody są dwa: 1) nowe mogą świecić jaśniej/ciemniej od starych i mamy nierównomierne podświetlenie (z tego powodu ja rozkręcałem dwa razy), 2) jak zaczynają się przepalać, to już zazwyczaj wszystkie są zmęczone, więc żeby za kilka tygodni nie wymieniać kolejnych, lepiej wymienić od razu wszystkie. 14 V w oryginale jest po to, żeby wydłużyć ich żywot. Z drugiej strony wymiana jest banalnie prosta (ale wiadomo, nie chce się, ja się zabierałem za to pół roku), więc zobaczymy jak będzie na 12 V. Komplet żarówek (10 szt.) kosztował 8 pln, kupione na stacji benzynowej. W oryginalne za 24 pln/szt. chyba nie ma sensu się bawić. W kolory też się nie bawiłem, wszystkie gumki wyleciały do kosza, różnicy w kolorze podświetlenia nie widać. Z drugiej strony żarówka w gumce gorzej oddaje ciepło, więc to też może skracać jej żywotność.