Naprawa podświetlenia zegarów

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kapczur
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 30 wrz 2014, o 11:05
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: kapczur » 9 cze 2016, o 18:41

Jedna z żarówek podświetlająca zegary czasami gaśnie w czasie jazdy, póki co pomaga puknięcie w to miejsce i żarówka znowu świeci :) ale chciałbym to naprawić...

Czy ktoś wymieniał podświetlenie albo dobierał się do licznika i może coś podpowiedzieć?
Można odłączyć licznik (są chyba 2 złącza) bez strachu, że po ponownym podłączeniu wystąpią jakieś problemy/błędy?
Jaki jest dostęp do żarówek podświetlających zegary, są one jakoś na wierzchu czy czeka mnie dużo rozkręcania?
Czy żarówki są tego samego typu co w podświetleniu środkowego panelu (nawiew, ogrzewanie)?

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: karpior » 9 cze 2016, o 21:49

U siebie demontowałem licznik (upalona kostka świateł), wyczytałem żeby to robić na odpiętym akumulatorze żeby nie było jakiś błędów, ale że mi się nie chciało to nie odpinałem klem :) i nic się nie wydarzyło

Awatar użytkownika
bartekm2000
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 7 sie 2014, o 10:25
Reputacja: 0
Imię: Bartek
Samochód: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: bartekm2000 » 21 cze 2016, o 14:55

Panowie podpowiedzcie jakie są żarówki w zegarach w Lacetti ? Muszę powymieniac a wygodniej było by sobie przegotowac zestaw zamiast 2x rozkręcać :)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: XaRaDaS » 21 cze 2016, o 15:11

Są ponoć dwa rodzaje, ja znalazłem coś takiego, ale nie ma oznaczenia jaka to żaróweczka. Tak mi się zdaje, że tam siedzą typu W5W T10.

http://dochevroleta.pl/pl/p/zarowka-12v ... -rezzo/578

Niestety, ale w zależności od modeli i roku mogą siedzieć różne żaróweczki od T10, przez T5 i nawet bx8,5d, więc bez rozebrania nie dowiesz się ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
maniekl
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 6 maja 2016, o 18:05
Reputacja: 0
Imię: Maniek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: EL
Kontakt:

Re: Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: maniekl » 14 lip 2016, o 22:35

Ponieważ musiałem wymienić popalone żarówki oświetlajace zegary i poświetlające pokrętła nawiewu rozebrałem kokpit i w Lacetti 2008r. sedan są następujące żarówki: zegary B8.5 z zielonymi kapturkami (oryginalnie 1,4W ja wymieniłem na 1,2W) a pokrętła podświetlają T5 również w zielonych kapturkach silikonowych osadzone w oprawkach.

qbis22
Aktywny
Posty: 55
Rejestracja: 28 cze 2016, o 07:18
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: qbis22 » 27 lip 2016, o 11:46

też niedawno wymieniałem żaróweczki przy podświetleniu i powiem tak oryginalne mają chorą cenę 24pln, dlatego zrobiłem tak, odlutowałem te żarówki z oprawek, podjechałem do sklepu motoryzacyjnego kupiłem co pasowało za 1 pln, nawet mieli już pomalowane na zielono, polutowałem poskładałem i świeci:)

LWX
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2015, o 21:47
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Naprawa podświetlenia zegarów

Post autor: LWX » 30 lip 2016, o 22:56

Hej, też wymieniałem u siebie dwa miesiące temu. Po odłączeniu akumulatora po wymianie nie było żadnych problemów. Oryginalne miałem 14 V 1.4 W i były przylutowane do takich małych blaszek, trzymających je w plastikowym koszyczku. Wymieniłem na 12 V 1.2 W i jest ok. Nie bawiłem się w lutowanie, da się to złożyć "na styk" (po odczepieniu od tych blaszek). Jak się dobrze poukłada przewody wystające z żarówki, to nic złego nie powinno się dziać, bo siedzą ciasno. Rada ode mnie jest taka, żeby wymieniać wszystkie na raz, a nie tylko te przepalone. Powody są dwa: 1) nowe mogą świecić jaśniej/ciemniej od starych i mamy nierównomierne podświetlenie (z tego powodu ja rozkręcałem dwa razy), 2) jak zaczynają się przepalać, to już zazwyczaj wszystkie są zmęczone, więc żeby za kilka tygodni nie wymieniać kolejnych, lepiej wymienić od razu wszystkie. 14 V w oryginale jest po to, żeby wydłużyć ich żywot. Z drugiej strony wymiana jest banalnie prosta (ale wiadomo, nie chce się, ja się zabierałem za to pół roku), więc zobaczymy jak będzie na 12 V. Komplet żarówek (10 szt.) kosztował 8 pln, kupione na stacji benzynowej. W oryginalne za 24 pln/szt. chyba nie ma sensu się bawić. W kolory też się nie bawiłem, wszystkie gumki wyleciały do kosza, różnicy w kolorze podświetlenia nie widać. Z drugiej strony żarówka w gumce gorzej oddaje ciepło, więc to też może skracać jej żywotność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość