Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
-
- Profesjonalista
- Posty: 656
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 19
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Hej, ostatnio czytałem trochę to ruskie forum i tematy o Lacetti artykuły jak i komentarze
W tych lacetti jest wiele przewodów tak łączonych w ten słaby sposób aczkolwiek najbardziej problematycznym jest chyba ten z tematu gdzie masa idzie przez
map-sensor/czujnik temp pow. dolotowego/sonda lambda.
Oczytając się znalazłem że jeszcze jest tak masowany Czujnik Temp silnika/Przepustnica/EGR
z racji tego że czasem mi wywalało błąd EGR pomimo że jest nowy sprawny, oraz silnik czasem tak jak tam gościu pisał potrafił szarpnąć po dodatniu gazu jak i puszczaniu, najczęściej było to w korku na pierwszym biegu delikatnie dodając gazu potrafił zażabkować.
Mierzyłem u siebie PINY przy ECU (19 oraz 55) jak w tamtym temacie
https://moylacetti.ru/provaly-lachetti/
i rzeczywiście u mnie już też oporność pokazywała ok. 5,5 Ohma ale to nic jak poruszałem wiązką to tragedia zaczęło skakać na 30 a nawet 50.
Dostałem się do tego kabelka jest w tak kijowym miejscu że masakra, tamten z 3Mas to pikuś przy tym. no ale udało się wymienić
Jeden idzie do ECU a trzy się zbiegają do niego połączyłem jak trzeba i oporność spadła.
Niestety jeszcze nie testowałem ale cieszyłem się że chociaż silnik odpalił.
Aha i nieopodal kabelka z tych 3mas z tego tematu był też jakiś szary chyba którego kiedyś tutaj pisałem na drugiej stronie że nie wymieniłem, dziś od razu to zrobiłem. Pozdrawiam.
W tych lacetti jest wiele przewodów tak łączonych w ten słaby sposób aczkolwiek najbardziej problematycznym jest chyba ten z tematu gdzie masa idzie przez
map-sensor/czujnik temp pow. dolotowego/sonda lambda.
Oczytając się znalazłem że jeszcze jest tak masowany Czujnik Temp silnika/Przepustnica/EGR
z racji tego że czasem mi wywalało błąd EGR pomimo że jest nowy sprawny, oraz silnik czasem tak jak tam gościu pisał potrafił szarpnąć po dodatniu gazu jak i puszczaniu, najczęściej było to w korku na pierwszym biegu delikatnie dodając gazu potrafił zażabkować.
Mierzyłem u siebie PINY przy ECU (19 oraz 55) jak w tamtym temacie
https://moylacetti.ru/provaly-lachetti/
i rzeczywiście u mnie już też oporność pokazywała ok. 5,5 Ohma ale to nic jak poruszałem wiązką to tragedia zaczęło skakać na 30 a nawet 50.
Dostałem się do tego kabelka jest w tak kijowym miejscu że masakra, tamten z 3Mas to pikuś przy tym. no ale udało się wymienić
Jeden idzie do ECU a trzy się zbiegają do niego połączyłem jak trzeba i oporność spadła.
Niestety jeszcze nie testowałem ale cieszyłem się że chociaż silnik odpalił.
Aha i nieopodal kabelka z tych 3mas z tego tematu był też jakiś szary chyba którego kiedyś tutaj pisałem na drugiej stronie że nie wymieniłem, dziś od razu to zrobiłem. Pozdrawiam.
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Może byś dał jakieś zdjęcia i zaznaczył gdzie , co i jak? Bo z opisu , to trochę nie jasno widać.
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
-
- Profesjonalista
- Posty: 656
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 19
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Nie robiłem zdjęć wszystko masz opisane w temacie u Ruskich,
tylko tyle powiem że tak jak gosciu pisał ze jest tam nieopodal węża do nagrzewnicy tam jest taki wspornik na którym jest przymocowana ta wiązka zeby nie latała i zaraz pod tą obejmą ucinasz ją sciągasz cały oplot i tam jest ten kabelek no kijowy dostęp
ja sciągałem zbiornik wyrównawczy, wtyczkę od EGR, wtyczkę od czujnika stuku( jest koło zaworu absorbera z tyłu silnika), masę od rozrusznika no i wtyczki od ECU i tego mniejszego obok ECU przecisnąłem koło zbiorniczka wyrównawczego i dzięki temu mogłem ruszać całą wiązką w przód i w tył ok. 5cm co mi bardzo pomogło.
Trochę Ciężko było pracy na ok. 4h. Ale cóż miałem czas a chciałem się pozbyć kolejnego wadliwego połączenia.
Nie jeździłem jeszcze ale podczas przygazówek jakoś lepiej łapał stabilne obroty jałowe nie wiem czy to narazie efekt placebo czy efekt tego że resetowałem Adaptacje po tym wszystkim na dniach pojeżdzę i zobaczę.
tylko tyle powiem że tak jak gosciu pisał ze jest tam nieopodal węża do nagrzewnicy tam jest taki wspornik na którym jest przymocowana ta wiązka zeby nie latała i zaraz pod tą obejmą ucinasz ją sciągasz cały oplot i tam jest ten kabelek no kijowy dostęp
ja sciągałem zbiornik wyrównawczy, wtyczkę od EGR, wtyczkę od czujnika stuku( jest koło zaworu absorbera z tyłu silnika), masę od rozrusznika no i wtyczki od ECU i tego mniejszego obok ECU przecisnąłem koło zbiorniczka wyrównawczego i dzięki temu mogłem ruszać całą wiązką w przód i w tył ok. 5cm co mi bardzo pomogło.
Trochę Ciężko było pracy na ok. 4h. Ale cóż miałem czas a chciałem się pozbyć kolejnego wadliwego połączenia.
Nie jeździłem jeszcze ale podczas przygazówek jakoś lepiej łapał stabilne obroty jałowe nie wiem czy to narazie efekt placebo czy efekt tego że resetowałem Adaptacje po tym wszystkim na dniach pojeżdzę i zobaczę.
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
To nie dla mnie , ale dla tych co mają silnik 1,6
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
-
- Profesjonalista
- Posty: 656
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 19
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
To się tyczy 1.4 oraz 1.6 fakt 1.8 ma inaczej wpięte przewody ale zapewne tez sie znajdą takie połączenia ale nie wpływajace na prace silnika.
Pomiedzy 1.4 a 1.6 jest róznica w srednicy i skoku tłoka i inny ECU jest zastosowany lub ten sam z innym oprogramowaniem sterujacym pracą silnika a reszta kopiuj wklej.
Pomiedzy 1.4 a 1.6 jest róznica w srednicy i skoku tłoka i inny ECU jest zastosowany lub ten sam z innym oprogramowaniem sterujacym pracą silnika a reszta kopiuj wklej.
-
- Profesjonalista
- Posty: 656
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 19
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Dzisiaj było trochę jazdy samochodem,
I nie zauważyłem znacznej różnicy podczas podróżowania,może ECU ma się lepiej

Także jak nic dziwnego niedzieje sie z samochodem opisanego w tamtym temacie z linka to można narazie dać sobie spokój z tym kabelkiem
Napewno najważniejszy jest ten kabelek 3 mas bo łaczy najwazniejsze czujniki z których komputer korzysta i wie co sie dzieje ale w przypadku tego kabelka nie jest to takie must have.
Pod OBD też nie widze żadnych zmian
Czujniki temp wskazują taką samą różnicę miedzy sobą na zimnym ok.2* tak było,
Przepustnica na rozgrzanym bez obciążenia pokazuje uchylenie 0.5-0.7%.
Takze pozdrawiam.
I nie zauważyłem znacznej różnicy podczas podróżowania,może ECU ma się lepiej
Także jak nic dziwnego niedzieje sie z samochodem opisanego w tamtym temacie z linka to można narazie dać sobie spokój z tym kabelkiem
Napewno najważniejszy jest ten kabelek 3 mas bo łaczy najwazniejsze czujniki z których komputer korzysta i wie co sie dzieje ale w przypadku tego kabelka nie jest to takie must have.
Pod OBD też nie widze żadnych zmian
Czujniki temp wskazują taką samą różnicę miedzy sobą na zimnym ok.2* tak było,
Przepustnica na rozgrzanym bez obciążenia pokazuje uchylenie 0.5-0.7%.
Takze pozdrawiam.
- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Cześć.
Odkopuje temat,gdyż u mnie pojawił się problem z Map sensorem.
Otóż,auto po uruchomieniu wpadło w delirke, standardowe objawy,i wypluło błąd,odczytany później jako p0108.
Dzisiaj natomiast, zaczął wariować trzy razy podczas jazdy na LPG.
Trochę poczytałem,ale już mi się pomieszało, więc pytam: jakiego koloru mamy przewód masowy? Czarno-pomaranczowy?
Mogę zrobić tymczasową masę z kostki Map,i wrzucić na któryś punkt masowy?
Piny w kostce wyglądają dobrze,ale na wszelki wypadek już zamówiłem nową.
Chciałbym wyeliminować problem z masą,tak na szybko,wtedy ewentualnie szukać czujnika.
Poprawcie mnie jeśli źle kombinuję.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Odkopuje temat,gdyż u mnie pojawił się problem z Map sensorem.
Otóż,auto po uruchomieniu wpadło w delirke, standardowe objawy,i wypluło błąd,odczytany później jako p0108.
Dzisiaj natomiast, zaczął wariować trzy razy podczas jazdy na LPG.
Trochę poczytałem,ale już mi się pomieszało, więc pytam: jakiego koloru mamy przewód masowy? Czarno-pomaranczowy?
Mogę zrobić tymczasową masę z kostki Map,i wrzucić na któryś punkt masowy?
Piny w kostce wyglądają dobrze,ale na wszelki wypadek już zamówiłem nową.
Chciałbym wyeliminować problem z masą,tak na szybko,wtedy ewentualnie szukać czujnika.
Poprawcie mnie jeśli źle kombinuję.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
problem 3 mas jest mocno przereklamowany przez kacapów . wyczyść przepustnice , uszczelnij dolot ,aby nie było lewego powietrza , wymień świece , kable i problem powinien zniknąć.
- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Skąd więc błąd związany z Map?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Zamiast gdybać , to napisz kolego w punktach , co do tej pory sprawdziłeś i zrobiłeś? Może zostało coś przeoczone?
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
@chrobot wszystkie tematy w których występuje „map sensor” „p0108”i podobne frazy, mam w subskrypcjach (przeczytane).
@krzych1b świece czyste, przewody w porządku -sprawdzone wieczorem, żadnych przebić.
Wężyki również zdają się być całe. Jeden tylko był lekko spękany na kolanku,owinalem izolacją.
Wtyczka przyszła,ale brakło czasu na wymianę. Wczoraj silnik wpadł w drgawki,szybko wysiadłem,łapalem za wiązki w nadzieji że coś znajdę.
Od niedzieli jeżdżę bez plastikowej osłony silnika,by mieć szybki dostęp. Co ciekawe,problemy występują gdy jest bardzo ciepło,w chłodny,czy wilgotny czas jest spokój.
Gdy problem się pojawia po uruchomieniu,wystarczy odczekać może z 15sekund, nie ruszać pedału gazu,i przechodzi samoistnie. Przy dodaniu gazu, bądź próbie jazdy nie przechodzi,trzeba go zgasić. I próbować ponownie uruchomić.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
@krzych1b świece czyste, przewody w porządku -sprawdzone wieczorem, żadnych przebić.
Wężyki również zdają się być całe. Jeden tylko był lekko spękany na kolanku,owinalem izolacją.
Wtyczka przyszła,ale brakło czasu na wymianę. Wczoraj silnik wpadł w drgawki,szybko wysiadłem,łapalem za wiązki w nadzieji że coś znajdę.
Od niedzieli jeżdżę bez plastikowej osłony silnika,by mieć szybki dostęp. Co ciekawe,problemy występują gdy jest bardzo ciepło,w chłodny,czy wilgotny czas jest spokój.
Gdy problem się pojawia po uruchomieniu,wystarczy odczekać może z 15sekund, nie ruszać pedału gazu,i przechodzi samoistnie. Przy dodaniu gazu, bądź próbie jazdy nie przechodzi,trzeba go zgasić. I próbować ponownie uruchomić.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3942
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 40
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ostatnio miałem sytuację, że w w zielonym Lacetti padł MAP - cały czas pokazywał 50kPa (?), tyle samo ile po odpięciu wtyczki.
Lekkie uderzenie w niego powodowało, że zaczynam jakieś inne wartości pokazywać, ale często też były to głupoty. Wymiana na inny pomogła.
Lekkie uderzenie w niego powodowało, że zaczynam jakieś inne wartości pokazywać, ale często też były to głupoty. Wymiana na inny pomogła.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Powiem szczerze , że ten mój nowy z firmy NTY , sprawuje się bez zarzutu . Pieniądze małe i działa normalnie. Choć "laceton" ponoć nie lubi zamienników 
Ja bym stawiał dalej na "przejścia -połączenia "masowe. Zapodaj dodatkowy przewodzik masowy z MAP-a . A jak to nic nie zmieni , to zostaje podmiana ECU .
Zastanawiam się jeszcze , czy potencjometr przepustnicy nie robi takich cyrków . Jest opis na forum , jak go zregenerować.

Ja bym stawiał dalej na "przejścia -połączenia "masowe. Zapodaj dodatkowy przewodzik masowy z MAP-a . A jak to nic nie zmieni , to zostaje podmiana ECU .
Zastanawiam się jeszcze , czy potencjometr przepustnicy nie robi takich cyrków . Jest opis na forum , jak go zregenerować.
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Udało się przeprowadzić diagnostykę CheviExplorer. Na luzie około 33 kPa, podczas jazdy wartości rosną w górę, zmieniając się cały czas.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
- Profesjonalista
- Posty: 656
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 19
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
No to działa prawidłowo
Jeszcze na samej stacyjce sprawdz jakie wartosci wskazuje powinno być 0.96-0.99 (96-99kPa)jak bedzie tyle to map jest ok.
Jeszcze na samej stacyjce sprawdz jakie wartosci wskazuje powinno być 0.96-0.99 (96-99kPa)jak bedzie tyle to map jest ok.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3942
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 40
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
I ważne jest, czy podczas pracy na wykresie nie ma jakiś "pików" czy innych dziwnych sygnałów.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 29
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Wydaje mi się, że problem 3 mas nie rozwiąże tego problemu. Jeśli on byłby winien to prędzej ciągle przekłamywałby wartości odczytywane przez czujnik. Pytanie właśnie czy nie ma jakiś pików, czyli czy inny czujnik by robił to samo. Jeśli nie to może wystarczy wymienić stary czujnik. Jeśli inny robiłby to samo to może coś nie łączy, choć jeśli problem jest jedynie po odpaleniu, a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przechodzi (tak zrozumiałem) to chyba wątpiłbym, że czujnik wraz ze swoimi połączeniami go generuje. Prędzej bym się zastanowił nad sterownikiem czy nie żyje swoim życiem, ale jak to zdiagnozować to nie mam pomysłu.
- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Sprawdzając błędy znalazłem jeszcze p1628 ,coś z immobiliserem. Czy oba mają wspólną cechę?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 562
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 28
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Raczej nie łączyć, u mnie też czasami się pojawia ten od immo 

- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ok,pytałem bo w którymś opisie błędu była wzmianka o czujniku temperatury. Nieważne.
We wtorek przyszedł Map sensor NTY za niecałe 4 dychy, po podłączeniu sprawdzam w programie, na stacyjce pokazuje 114kPa. Pomyślałem że będzie lipa,ale po uruchomieniu nic złego się nie działo. Do dzisiaj przejechane 500km problem ustąpił,auto ma stabilne obroty na luzie. Podczas jazdy przy zmianie biegów brak poszarpywania. Usterka wydaje się być usunięta.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
We wtorek przyszedł Map sensor NTY za niecałe 4 dychy, po podłączeniu sprawdzam w programie, na stacyjce pokazuje 114kPa. Pomyślałem że będzie lipa,ale po uruchomieniu nic złego się nie działo. Do dzisiaj przejechane 500km problem ustąpił,auto ma stabilne obroty na luzie. Podczas jazdy przy zmianie biegów brak poszarpywania. Usterka wydaje się być usunięta.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 562
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 28
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
viewtopic.php?f=58&t=1000#p174573
tu robiłem test czujnika NTY, mimo dobrej jazdy proponuję sprawdzić zużycie paliwa, nieprawidłowe odczyty to i dawkowanie paliwa może być nieprawidłowe
tu robiłem test czujnika NTY, mimo dobrej jazdy proponuję sprawdzić zużycie paliwa, nieprawidłowe odczyty to i dawkowanie paliwa może być nieprawidłowe
- macieq03
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 18:33
- Reputacja: 2
- Imię: Maciej
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6 16V 109km
- LPG: BRC SQ FLY
- Lokalizacja: RJA
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Wiem, czytałem. Będę monitorował działanie czujnika. Wyglada jednak na to że poprzedni miał problem z poprawną pracą.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Mój NTY , działa do dzisiaj bezproblemowo
, a pisałem o nim chyba wieki temu 


Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość