1.6B problemy po wymianie silnika
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
chrobot jesteś wstanie polecić jakiś endoskop, który będzie się nadawał do sprawdzenia np. zaworów?
lakaslacetti z tego co wiem 1.4 i 1.6 z zewnątrz niczym się nie różnią, czy montaż złego silnika dałby taki efekt? Czytałem tu na forum o przeszczepach 1.4 <-> 1.6 bez zmiany sterownika i samochody jeździły.
W każdym razie nie pisałem wcześniej silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa, jest silny smród spalin i świece szybko się okopcają.
lakaslacetti z tego co wiem 1.4 i 1.6 z zewnątrz niczym się nie różnią, czy montaż złego silnika dałby taki efekt? Czytałem tu na forum o przeszczepach 1.4 <-> 1.6 bez zmiany sterownika i samochody jeździły.
W każdym razie nie pisałem wcześniej silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa, jest silny smród spalin i świece szybko się okopcają.
-
- Stały bywalec
- Posty: 270
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 8
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
ja robiłem przeszczep 1,4 na 1,6 bez wymiany ecu i jest ok .
endoskop - dowolna mała kamerka , ja mam kupioną f-my no-mame z aliexpresu za 2 USD i działa.
przydatny jest również STETOSKOP DIAGNOSTYCZNY WARSZTATOWY SAMOCHODOWY
na aledrogo 22 zeta
endoskop - dowolna mała kamerka , ja mam kupioną f-my no-mame z aliexpresu za 2 USD i działa.
przydatny jest również STETOSKOP DIAGNOSTYCZNY WARSZTATOWY SAMOCHODOWY
na aledrogo 22 zeta
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Po wymianie głowicy problem rozwiązany.
Co ciekawe zdemontowana głowica nie wygląda źle poza większą ilością nagaru na dwóch środkowych cylindrach. Czy jest możliwe, że jakaś awaria w głowicy powstała z powodu długiego "leżakowania" silnika bez odpalania?
Co ciekawe zdemontowana głowica nie wygląda źle poza większą ilością nagaru na dwóch środkowych cylindrach. Czy jest możliwe, że jakaś awaria w głowicy powstała z powodu długiego "leżakowania" silnika bez odpalania?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 4073
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 181
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Scenic 2 1.6, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Zależy od warunków przechowywania.
Pomóż mi pomóc sobie. 
Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Trzeba się zalogować żeby działało
https://chevrolet.7zap.com/en/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/

Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Trzeba się zalogować żeby działało
https://chevrolet.7zap.com/en/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Jeszcze odświeżę temat z nową wideozagadką, nie chcę zakładać ososbnego tematu. Po stronie rozrządu i osprzętu słychać podczas pracy silnika metaliczne dzwonienie. Dźwięk nie pochodzi z głowicy bo spod korka oleju nie słychać tego dźwięku. Ktoś rozpoznaje co może wydawać taki dźwięk? Pompa wody? Napianacz rozrządu? Rozrusznik? Coś jest dokręcone niewłaścwie? Dźwięk jest głośniejszy jak silnik trochę pojeździ (rozgrzeje się) i jest słyszaly też w kabinie. Przypominam, że części rozrządu są nowe. Wideo w linku:
https://streamable.com/5whnlf
https://streamable.com/5whnlf
-
- Profesjonalista
- Posty: 598
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 15
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Ja bym ściągnął obudowę paska rozrządu i sprawdził na napinaczu wskaźnik jakie wskazuje napięcie paska jest raczej za słabe
Do ściągnięcia również obudowa filtra powietrza.
Jak nie masz dwóch lewych rąk i masz czas przede wszystkim to dasz radę
Mi ten dźwięk mówi że moze cos być w mechanizmach paskowych nie tak
To jest najprostsza rzecz do sprawdzenia tak wstępnie nie trzeba nic wymieniać tylko sprawdzić stan napięcia
Edit:
Ale teraz mi sie tak skojarzyło
Sprawdź dla bezpieczeństwa ten rozrząd ale dokładniej zbadaj słuchem czy to nie alternator mogą łożyska być
Do ściągnięcia również obudowa filtra powietrza.
Jak nie masz dwóch lewych rąk i masz czas przede wszystkim to dasz radę
Mi ten dźwięk mówi że moze cos być w mechanizmach paskowych nie tak
To jest najprostsza rzecz do sprawdzenia tak wstępnie nie trzeba nic wymieniać tylko sprawdzić stan napięcia
Edit:
Ale teraz mi sie tak skojarzyło
Sprawdź dla bezpieczeństwa ten rozrząd ale dokładniej zbadaj słuchem czy to nie alternator mogą łożyska być
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Wrzucam do oceny fotki rozrządu:
Zimny silnik, przed uruchomieniem (temp. otoczenia 27°C):

Zimny silnik w trakcie pracy zaraz po odpaleniu:

Według znaków jest mocniej niż powinien ale nie wiem jaka jest tolerancja.
Zimny silnik, przed uruchomieniem (temp. otoczenia 27°C):

Zimny silnik w trakcie pracy zaraz po odpaleniu:

Według znaków jest mocniej niż powinien ale nie wiem jaka jest tolerancja.
-
- Profesjonalista
- Posty: 598
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 15
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Hmmm no tak jest mocniej skoro w tę stronę nie ma tragedi ale nie powinien hałasować jeszcze przy takim napięciu
Chyba ze sie sypną któryś z napinaczy bo wcześniej mógł byc wiekszy naciąg a po czasie zaczyna sie luzować delikatnie
Możesz spróbować ściągnąć pasek od alternatora i podpalić bez niego
Jeżeli jest hałas to znaczy ze w rozrządzie coś i radze to ogarnąć szybko bo takie rzeczy mogą jeździć długo ale mogą trzasnąć z dnia na dzień
Chyba ze sie sypną któryś z napinaczy bo wcześniej mógł byc wiekszy naciąg a po czasie zaczyna sie luzować delikatnie
Możesz spróbować ściągnąć pasek od alternatora i podpalić bez niego
Jeżeli jest hałas to znaczy ze w rozrządzie coś i radze to ogarnąć szybko bo takie rzeczy mogą jeździć długo ale mogą trzasnąć z dnia na dzień
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości