Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2020, o 06:56
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Witam,
wymieniłem pompę paliwa (całą z koszem) i przestało pokazywać poziom paliwa tj. wskazówka wskazuje zero. Pompa to magnetii marelli. Pojawił się również check enginne.
wymieniłem pompę paliwa (całą z koszem) i przestało pokazywać poziom paliwa tj. wskazówka wskazuje zero. Pompa to magnetii marelli. Pojawił się również check enginne.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Pompa nowa, używana?
Warto by zacząć od jej ponownego wyciągnięcia i sprawdzenia czy czasem któryś przewód nie jest uszkodzony bądź się nie odpiął, może też sam czujnik być uszkodzony.
Błędy powodujące check to prawdopodobnie P0461, P0462 albo P0462.
Wszystkie związane z czujnikiem poziomu paliwa, ECM wykorzystuje go też do obliczenia spodziewanego ciśnienia paliwa.
Warto by zacząć od jej ponownego wyciągnięcia i sprawdzenia czy czasem któryś przewód nie jest uszkodzony bądź się nie odpiął, może też sam czujnik być uszkodzony.
Błędy powodujące check to prawdopodobnie P0461, P0462 albo P0462.
Wszystkie związane z czujnikiem poziomu paliwa, ECM wykorzystuje go też do obliczenia spodziewanego ciśnienia paliwa.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2020, o 06:56
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Dzięki za opdpowieź
Byłem u kolegi krzych1b i na komputerze pokazało właśnie błąd zbyt wysokiego napięcia na czujniku paliwa. Kiedy usuneliśmy błąd było ok, niestety po chwili znów to samo. Pompa nowa. Jak trochę paliwa w baku uleci to wyciągnę jeszcze raz i sprawdzę miernikiem ten czujnik i jak ten pływak się zacchowuje.
P.S.
kontrolka check engine sama znikła.
Byłem u kolegi krzych1b i na komputerze pokazało właśnie błąd zbyt wysokiego napięcia na czujniku paliwa. Kiedy usuneliśmy błąd było ok, niestety po chwili znów to samo. Pompa nowa. Jak trochę paliwa w baku uleci to wyciągnę jeszcze raz i sprawdzę miernikiem ten czujnik i jak ten pływak się zacchowuje.
P.S.
kontrolka check engine sama znikła.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Gwoli przypomnienia . Czujnik poziomu z Magneti M ma dwa przewody siwe ( chyba plus) , oryginał miał jeden . O co tu chodzi z tym drugim przewodem? Po skasowaniu błędu , wskazówka bardzo wolno się podnosiła . Za drugim razem po przekręceniu kluczyka podniosła się normalnie. Mam podejrzenie , że są opory w "ułożyskowaniu" pływaka i on się zacina. Macie jeszcze jakieś sugestie?
P.S. Jest jeszcze taki objaw. Po przekręceniu kluczyka na zapłon , słychać piszczenie w okolicy przepustnicy. Jak poruszałem kółkiem przepustnicy , to to piszczenie jakby zanikało . Czy w 1.6 to normalny objaw? I czy to ma może związek z nową pompą?
P.S. Jest jeszcze taki objaw. Po przekręceniu kluczyka na zapłon , słychać piszczenie w okolicy przepustnicy. Jak poruszałem kółkiem przepustnicy , to to piszczenie jakby zanikało . Czy w 1.6 to normalny objaw? I czy to ma może związek z nową pompą?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Piszczenie to normalne w przepustnicy.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Z tym napięciem , to mi coś nie gra
P.S. Zastanawiam się , czy może pływak nie jest dziurawy ? I na początku , jak nie nabrał jeszcze paliwa , to jeszcze coś pokazywał , a teraz leży sobie na dnie.
No , znalazłem ( zamiast kolegi ) coś podobnego na forum..viewtopic.php?t=8838
P.S. Zastanawiam się , czy może pływak nie jest dziurawy ? I na początku , jak nie nabrał jeszcze paliwa , to jeszcze coś pokazywał , a teraz leży sobie na dnie.
No , znalazłem ( zamiast kolegi ) coś podobnego na forum..viewtopic.php?t=8838
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2021, o 10:36 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Z ECM idą dwa przewody, jeden podaje masę, drugi odczytuje wartość, z tego co kojarzę jest wewnętrznie podciągnięty rezystorem do linii +5V dla tego idzie na nim odczytać wartości napięcie w zależności od poziomu paliwa.
Jak będę mieć chwilę popołudniu to postaram się podać z TIS-a prawidłowe wartości.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
kod błęu P0463 https://fault-code.com/p0463/
Jak filmiki nie znikną , to przyda sie dla wszystkich ( radzę gdzieś zachomikować) https://www.youtube.com/watch?v=9Mf7-bMIICY
Dla ciekawości , Fordowskie czujniki działają odwrotnie jak GM-a
https://www.youtube.com/watch?v=aArfUtaSOYg
Coś może nie łączyć ? Sprawdź ten element . Nawet jak nowy , to może nie stykać się ze ścieżkami https://www.youtube.com/watch?v=UxoDET1s5P4
Już brak mi pomysłów na nie działanie wskaźnika , ale może jeszcze coś znajdę
I mam.
Jak pomierzyć prawidłowy opór ? Tym razem na przykładzie GM-a , czyli jakby nasze https://www.youtube.com/watch?v=ZP12jBVt3Sg
Dodano po 1 godzinie 23 minutach 53 sekundach:
Jako ,że nie mogę edytować , tutaj wykład na temat błędu P0463 - GM https://www.youtube.com/watch?v=SIR-quUzZwY
Koledzy , radzę zrobić notatki ze wszystkiego co podesłałem .
Jak filmiki nie znikną , to przyda sie dla wszystkich ( radzę gdzieś zachomikować) https://www.youtube.com/watch?v=9Mf7-bMIICY
Dla ciekawości , Fordowskie czujniki działają odwrotnie jak GM-a
https://www.youtube.com/watch?v=aArfUtaSOYg
Coś może nie łączyć ? Sprawdź ten element . Nawet jak nowy , to może nie stykać się ze ścieżkami https://www.youtube.com/watch?v=UxoDET1s5P4
Już brak mi pomysłów na nie działanie wskaźnika , ale może jeszcze coś znajdę
I mam.
Jak pomierzyć prawidłowy opór ? Tym razem na przykładzie GM-a , czyli jakby nasze https://www.youtube.com/watch?v=ZP12jBVt3Sg
Dodano po 1 godzinie 23 minutach 53 sekundach:
Jako ,że nie mogę edytować , tutaj wykład na temat błędu P0463 - GM https://www.youtube.com/watch?v=SIR-quUzZwY
Koledzy , radzę zrobić notatki ze wszystkiego co podesłałem .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Proszę scalić post. Tutaj jest jasno i wyraźnie napisane co i jak ? https://www.youtube.com/watch?v=apnua6W3cME
Zapytam jeszcze z ciekawości . Czy ECU w 1.6 były montowane różne , tzn. oznaczenia nr. pinów nie są takie same ?
PS 1. Gdzie szukać przewodu masowego od pompy?
P.S 2. Może ktoś z kolegów podpowiedzieć ( pokazać na rysunku ew. zdjęciu poglądowym), na których pinach , w oryginalnej wtyczce , należy mierzyć napięciem (5V)?
Zależy mi na kolorach przewodów i sprawdzeniu u mnie w 1.8 , czy się pokrywają piny i kolory kabli z 1.6 ? Chodzi o to , czy GM coś nie namieszał.
P.S.3 Prawidłowa oporność czujnika GM powinna wynosić : od ok. 40 ohm ( pusty zbiornik) do ok. 250 ohm ( pełny zbiornik).
Zapytam jeszcze z ciekawości . Czy ECU w 1.6 były montowane różne , tzn. oznaczenia nr. pinów nie są takie same ?
PS 1. Gdzie szukać przewodu masowego od pompy?
P.S 2. Może ktoś z kolegów podpowiedzieć ( pokazać na rysunku ew. zdjęciu poglądowym), na których pinach , w oryginalnej wtyczce , należy mierzyć napięciem (5V)?
Zależy mi na kolorach przewodów i sprawdzeniu u mnie w 1.8 , czy się pokrywają piny i kolory kabli z 1.6 ? Chodzi o to , czy GM coś nie namieszał.
P.S.3 Prawidłowa oporność czujnika GM powinna wynosić : od ok. 40 ohm ( pusty zbiornik) do ok. 250 ohm ( pełny zbiornik).
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2021, o 09:27 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
W Lacetti 1.6 był montowany chyba tylko Syrius D4.
Wszystkie potrzebne sygnały znajdziesz we wtyczce od pompy. Oznaczenia kolorów przewodów Oznaczenia numerów pinów Na samych złączach też powinna być widoczna numeracja.
Napięcie mierzone na pinie od czujnika poziomu (pin 1), gdy jest on normalnie podłączony, powinno być w zakresie 0.1515 - 4.9804 V.
Można mierzyć napięcie między pinami 1 i 6.
Wszystko poza tym zakresem powoduje błąd.
Wszystkie potrzebne sygnały znajdziesz we wtyczce od pompy. Oznaczenia kolorów przewodów Oznaczenia numerów pinów Na samych złączach też powinna być widoczna numeracja.
Napięcie mierzone na pinie od czujnika poziomu (pin 1), gdy jest on normalnie podłączony, powinno być w zakresie 0.1515 - 4.9804 V.
Można mierzyć napięcie między pinami 1 i 6.
Wszystko poza tym zakresem powoduje błąd.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Dzięki . A jak fizycznie w aucie 1.6 , idzie ten przewód masowy ? Bezpośrednio do ECM ? Czy po drodze łączy się jeszcze z jakimiś masami ( tak jak np. był "Problem trzech mas" w 1.6 ) ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Według schematu idzie bezpośrednio z ECM, jakby się gdzieś łączył z innymi to by wyglądał jak masa czujnika rezerwy.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Wychodzi na to , że prawie wszystkie czujniki tego typu w Chevroletach "pracują " na napięciu +/- 5V .
Nasunęła mi się jeszcze jedna myśl jak walczyłem z Map-em. Wtyczka od nowej pompy paliwa , może mieć cieńsze "szpilki" i stąd te chece ze wskazaniem. Po prostu nie ma prawidłowego styku.
Nasunęła mi się jeszcze jedna myśl jak walczyłem z Map-em. Wtyczka od nowej pompy paliwa , może mieć cieńsze "szpilki" i stąd te chece ze wskazaniem. Po prostu nie ma prawidłowego styku.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Jest to możliwe.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Ciekawe czy kolega Grzegorz rozwiązał problem . Bo do mnie się jakoś nie może dodzwonić
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 17:47
- Reputacja: 0
- Imię: Janek
- Samochód: Nubira Kombi
- Silnik: 1,8 90 KW
- LPG: STAG
- Inny samochód: Seat Alhambra
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
U mnie wskaznik wskazuje co chce i kiedy chce ale kontrolka rezerwy działa prawidłowo więc odpuściłem naprawę.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2020, o 06:56
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Niestety po około 4 miesiącach wymieniona pompa magnetii odmówiła posłuszeństwa i przestała działać i jest obecnie na reklamacji. Kupiłem na allegro używkę orginal. Nadal nie pokazywało poziomu paliwa! Poprosiłem o pomoc elektronika, który rozwiązał problem. Mianowicie, wylutował jednen z trzech kabelków od wskaźnika poziomu paliwa (nie wiem który). Dla mnie dziwna sytuacja z tym wskaźnikiem wyszła. Zauważyłem też, że podawanie aktualnego poziomu paliwa w baku jest bardziej precyzyjne i więcej paliwa mieści się w baku.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Jakim cudem może ci się więcej paliwa w baku mieścić?
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Tu jest coś co może pomóc w rozwiązaniu zagadki . https://www.youtube.com/watch?v=P1u0a2AQERA
Dodano po 7 minutach 21 sekundach:
Propozycja dla kolegi Grzesia .Wydrukować te wszyskie nasze komentarze i dać elektronikowi niech przeczyta z uwagą. Może jemu się coś nasunie na myśl.
Dodano po 7 minutach 21 sekundach:
Niemożliwe jest możliwe Możliwe zatkanie odpowietrzenia
Propozycja dla kolegi Grzesia .Wydrukować te wszyskie nasze komentarze i dać elektronikowi niech przeczyta z uwagą. Może jemu się coś nasunie na myśl.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Mi się wydaje żę on pisząc o używanej pompie miał na myśli cały moduł, łącznie z pływakiem.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Bartek . Ja mu sprawdzałem wcześniej rezystor i było dobrze . Tu myślę , że coś nie łączy w kablach.No bo co? Dwa pływaki walnięte , wskazówka się "upitoliła" na ośce? Myślę , że tu trzeba wszystko sprawdzać po kolei , co było wcześniej napisane. A czy w Lacetti , można jakimś programem korygować wskazanie paliwa , jak np. w Seacie diesel ?
No i tu jest podobny problem do Grześkowego. https://www.youtube.com/watch?v=Ly-OrEND3qs
No i tu jest podobny problem do Grześkowego. https://www.youtube.com/watch?v=Ly-OrEND3qs
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 mar 2020, o 06:56
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wymiana Pompy paliwa. Nie pokazuje poziomu paliwa
Raczej zbiornik sam z siebie się nie powiększył. Z tego to zdaję sobie sprawę. Ale odkąd mam ten samochód myślałem że zbiornik ma 50 litrów. Dlatego bo jak wyjeździłem całe paliwo w baku to wchodziło mi tak 40-42 litry. To było przed awarią pompy. Może wskaźnik już wtedy coś przekłamywał i na wskaźniku pokazywał blisko zera, a w baku było jeszcze trochę paliwa.
P.S.
Tak kupiłem używaną pompę całą z koszem.
P.S.
Tak kupiłem używaną pompę całą z koszem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości