Wymiana sterownika silnika - immo.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3799
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 29
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Wymiana sterownika silnika - immo.

Post autor: Sebastian » 7 paź 2020, o 18:54

Cześć,
Często pojawiają się pytania nt. wymiany sterownika silnika, i czy trzeba wtedy również wymieniać immo, postanowiłem to sprawdzić na własnej skórze.

Lacetti po wymianie silnika z 1.4 na 1.6 moim zdaniem nie chodził dokładnie tak jak powinien (pod względem mocy, jak i spokoju pracy). Mimo przeprogramowania sterownika przez przyjaciół z rosji. Prędkość max co prawda osiągał lepiej niż 1.4, ale to nie było to.

No więc tak:
wymiana sterownika bez wymiany modułu immo: Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala, dioda immo w drzwiach miga, centralny zamek działa.
Wymiana sterownika bez wymiany modułu immo + przyłożenie kluczyka do pętli immo: Rozrusznik kręci, silnik nie odpala, dioda immo w drzwiach miga, centralny zamek działa.
Wymiana sterownika + wymiana pętli immo wraz z modułem (jest to jeden element) + przyłożenie kluczyka z "dobrym" immo do pętli: Rozrusznik kręci, silnik nie odpala, dioda immo w drzwiach miga, centralny zamek działa.
Wymiana sterownika + wymiana pętli immo z modułem + przełożenie pastylki do kluczyka którym auto odpalamy: ODPALA!
Oczywiście jeśli robiliśmy wcześniej próby bez wymiany ww. elementów, to w kpl. mamy checka, i błędy od immo (+ miałem kilka innych, ale one mogły się zapisać wcześniej).



Więc jeśli ktoś chce wymienić sterownik, to musi kupić sterownik + moduł immo + kluczyk, koniecznie od jednego pojazdu.

Są na allegro emulatory immo, ale emulator kosztuje 90zł, a za 90zł kupiłem stacyjkę z kluczykiem ;)
Jeśli zdecyduje ktoś się na emulator, to jeden sprzedawca mi potwierdził, że jest on kompatybilny z lacetti, takiej informacji udzielił sprzedawca "Ecu-Service_info" na allegro (nie jest to reklama).
Jest szansa, że inne również mogą działać, bo rosjanie twierdzą, że immo w lacetti nie jest trudne do oszukania i tego typu moduły działają(swego czasu był dostępny schemat + kod programu, ale z wiadomych względów został usunięty) - immo w lanosie podobno działa na takim samym protokole.

Teraz zostaje mi zaprogramować drugą pastylkę immo, abym miał dwa kluczyki + przełożenie pastylki.
Zobaczę, co powiedzą mi ludzie pracujący na TECH2 - rzekomo można zaprogramować tym interfejsem zarówno immo + pilot. Jeśli nie to zakup nowej pastylki i sklonowanie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

chrobot
Stały bywalec
Posty: 242
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 4
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Wymiana sterownika silnika - immo.

Post autor: chrobot » 15 paź 2020, o 22:55

miałem podobny problem , ale znalazłem zgubiony drugi kluczy .wnioski mamy zbieżne : w laczku kluczyk i modul imo przypisany jest do ECU.gdzies u ruskich widziałem program/zrzuty ekranów/który wycina imo z ecu.skomplikowane zagadnienie.
obdstar nie radzi sobie z przypisaniem nowego kluczka do ecu.
obdstar pro plus ponoć (?) radzi sobie , ale jest dużo droższe i nie miałem do tego dostępu .

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20658
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 69
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana sterownika silnika - immo.

Post autor: etac » 14 lip 2021, o 11:24

W razie problemów mam już szanse na programowanie kluczyka.
Wczoraj zaprogramowano w Lacetti u Sebastiana za pomocą Tech2
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1473
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 6
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Wymiana sterownika silnika - immo.

Post autor: papieju » 14 lip 2021, o 14:01

A czy ktoś jest w stanie wyprogramować immo ze sterownika silnika i zrobić kopię ECU do pliku aby w razie w zaprogramować drugi komputer? Bo nie wiem czy nie warto mieć takiego klona pod ręką

chrobot
Stały bywalec
Posty: 242
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 4
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Wymiana sterownika silnika - immo.

Post autor: chrobot » 14 lip 2021, o 22:01

1.aliexpress sa dostępne emulatory imo cena ok 30 pln
2.na jakiejś ruskiej stronie widziałem opis jak wyciąć z ecu kod odpowiedzialny za imo , ale nie pamiętam szczegółów

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3799
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 29
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wymiana sterownika silnika - immo.

Post autor: Sebastian » 15 lip 2021, o 22:06

Wycięcie immo z kompa to nie taka prosta sprawa - trzeba wpinać się "na stole" pod kość w sterowniku. Dużo prościej zastosować emulator, bo są nawet na allegro.

Kopię "map" silnika można zrobić galetto - jestem w stanie to ogarnąć jeśli ktoś chce. Jednak są to tylko mapy i ustawienia, w przypadku wymiany ECU należy kupić z takim samym czterosymbolowym oznaczeniem, bo z innym dane mapy i ustawienia mogą nie działać. Numery te są różne w zależności od wyposażenia, roku produkcji, norm które dane auto spełnia itp.

Co do słów etac - potwierdzam, wszystko działa super :D Po ponad roku ECU jest takie jak powinno ;P
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości