Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: zzzz » 21 sty 2021, o 15:20

A paliwo jakie tankujesz? Może to wina kiepskiego paliwa?

ELVIS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lip 2020, o 13:07
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 121km 89kw benzyna f18d3
Lokalizacja: Gostyń
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: ELVIS » 21 sty 2021, o 15:45

Cały czas lałem 95 na orlenie. Teraz zamierzam lać 98, jeździć i obserwować. :) Ja się trochę bawiłem przy tym programie i zauważyłem, że jak za szybko odpuszczam sprzęgło przy ruszaniu to łapie spalanie stukowe, jak ruszam normalnie jak zawsze to sporadycznie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: lukaslacetti » 21 sty 2021, o 16:06

Wogóle Na filmiku slychac ze klepią delikatnie jak by hydropopychacze
przez to może czujnik spalania stukowego wyłapywac jako stuk i cofa zapłon
Co do wycia to jak dla mnie to z rozrządu pompa wody albo napinacz
Kiedy był robiony rozrząd z pompą czy bez

ELVIS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lip 2020, o 13:07
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 121km 89kw benzyna f18d3
Lokalizacja: Gostyń
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: ELVIS » 21 sty 2021, o 16:40

Rozrząd (INA) komplet pompa, pasek, napinacz wymieniony 15k temu (parę miesięcy) i trochę mnie martwi bo od właśnie wymiany rozrządu zacząłem skarżyć się na trzęsienie, potem okazało się że mechanik gdy wymieniał rozrząd nie ustawił poduszki i zaraz zacząłem mieć wątpliwości czy prawidłowo to wymienił. Po ustawieniu poduszki było lepiej ale nadal nie to samo. Inni mechanicy sprawdzali mi ten rozrząd parę dni temu, mówią że ustawiony dobrze i gdyby był źle ustawiony to by autem ujechać nie szło. Zobaczę czy się pojawi to wycie w ciągu paru dni, chociażby jak spadnie temperatura.

Dodano po 6 minutach 19 sekundach:
Mi te metaliczne stuki od dawna też się nie podobają ale większość mechaników mówiła, że "to normalne". Nie jestem mechanikiem to się nie będę kłócił. :)

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: lukaslacetti » 21 sty 2021, o 17:08

Wibracje po wymianie rozrządu to na 100% poducha mogli ruszyc silnikiem lekko jak był odkrecony od poduszki i po ponownym jej zamontowaniu zapewne nie wchodzi swobodnie na swoje miejsce mocowania tylko przekasza ją w którąś strone
przewaznie mechanicy nie zwracają na to uwagi oraz nie przykładają sie do tego aby była co do milimetra dobrze ustawiona a to ma bardzo duże znaczenie aby prawidłowo działala
Mozesz to zrobić sam
obekrzyj ten filmik jak gosciu to robi i sobie poradzisz
https://youtu.be/beHbft-BJPw

Stuki to przewaznie popychacze jezeli auto ma niewielji przebieg a juz postukują to winą jest nieodpowiedni olej który tworzył syf w silniku lub niezbyt częsta wymiana tego oleju.
Mogą być zabrudzone ścianki popychaczy kanaliki olejowe i mogą one
nie pracować poprawnie i dlatego postukują a U ciebie delikatnie dopiero zaczynają dlatego pokusilbym się przy nastepnej wymianie oleju wymienić go troszke wcześniej i kupić płukankę liquid molly ok50zł i na rozgrzanym samochodzie takim po trasie 30km wlać ją i zostawic aby popracował nawet z 30-50min oczywiscie na postoju
możesz na 2-3 min utrzymać równo z 2000-2500obr .
To wszystko nie zaszkodzi a moze i pomoże

Olej oryginalnie lany do cheviego to 5w30 ale polecam 5w40

ELVIS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lip 2020, o 13:07
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 121km 89kw benzyna f18d3
Lokalizacja: Gostyń
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: ELVIS » 21 sty 2021, o 18:37

Wymieniałem właśnie olej tydzień temu, płukanka Liquid Moly zrobiona tylko faktycznie zostawiłem go na niej na kilkanaście min jak było ja ulotce. :) Olej 5w30 GM zalałem (miałem dylemat nad 5w40). Wymienię teraz szybciej i zrobię to. Ogólnie dzięki wielkie kolego, otworzyłeś mi trochę oczy. Bo drgania są mniejsze ale widać, czuć i głośno słychać nadal jak drży mi cały tunel z podłokietnikiem. No chyba aż tak złej kultury pracy ten silnik nie ma. I przypomniałem sobie jak walczyłem z tym, byłem u jednego mechanika niby ustawił mi poduszki, nie było ani trochę poprawy, to stwierdził że to nie poduszki. Inny odkrył, że to poduszka ustawił ją ale on też był trochę majdol i pewnie nie do końca dobrze ją ustawił bo jest lepiej o te 50% ale nadal drży. Mam dobrego znajomego który ma mało czasu, ale jakoś go przekupie żeby mi w to zerknął. Znowu ten 1 co rył z poduszkami o ile coś wgl zrobił to twierdził że próbował ustawić wszystkie, pytanie czy nie przestawił innych... Trzeba to zrobić raz, a porządnie. Dzięki naprawdę!

Dodano po 2 godzinach 3 sekundach:
Tutaj film pokazujący drżenia. Postawiona puszka w podstawce. Dźwięk jest głośny i to dźwięk plastików, gdybym zabrał puszkę dalej chodzi jak wiertarka.

https://youtu.be/66jHc3sfG5c

On mi ogólnie pozaznaczał coś na śrubach, a auto gdy miało wymieniany rozrząd było podniesione z jednej strony i mocno przechylone, może silnik się przestawił? Nie wiem czy z tych zdjęć można coś wywnioskować czy nie.
Załączniki
20210121_201950.jpg
20210121_201923.jpg

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: lukaslacetti » 21 sty 2021, o 21:05

Kulture silnik ma dobrą jestem pierwszym wlascicielem przebieg ok.120 000
u mnie drgania czuć dopiero od 4000 obr widocznie tez juz powoli sie cos kończy albo gumy na tłumikach albo poduszka od strony rozrządu

na biegu jałowym nie czuc wogóle pracy samochodu nic nie powinno drgać

Te sruby oznaczone są widocznie w tym celu zeby wiedział ze jiz je dokrecił odpowiednim momentem
Wlasnie odkrecajac te trzy śróby a silnik lewarujac aby nie opadł
otwory powinny sie zgrywac z tymi od wspornika silnika tylko wtedy poduszka przejmuje na siebie obciązenie i niweluje drgania które powinna niwelować , żadne siły koszące boczne nie powinny jej w tym przeszkadzać

ELVIS
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 31 lip 2020, o 13:07
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.8 121km 89kw benzyna f18d3
Lokalizacja: Gostyń
Kontakt:

Re: Nubira 1.8 pisk przy zapłonie i zimnym silniku.

Post autor: ELVIS » 21 sty 2021, o 21:08

Ja też mam przebieg 120 tys. Kupiłem go z 100 tys i gdy go kupowałem tak jak mówisz nie było czuć wcale jego pracy na jałowym. Po wymianie rozrządu zaczął się cyrk, drgania na jałowym straszne, a na obrotach ustają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość