Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 18 sie 2014, o 19:21

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z 2 rzeczami w swoim laczku. Jedna z nich to czujnik położenia wałka rozrządu (co jakiś czas wyskakuje błąd P0342).

Samochód to Lacetti 1.8 (T18SED).

Oczywiście jestem zaznajomiony już z wieloma tematami na innych forach (niekoniecznie nawet z tym samochodem).

Wiem, że najczęściej psuje się kabel, dzisiaj nawet rozbebeszyłem wiązkę już niemal do wtyczki od komputera, co ciekawe, nie widać żadnych poważnych uszkodzeń izolacji. Przy wtyczce jak lekko odgiąłem kabelek to zrobiła się dziurka, poza tym nic.

To, co mnie bardziej zastanowiło to fakt, że idą kable fioletowy, czarny i różowy, a przy samej wtyczce są już brązowy, brązowy, czarny - co wskazuje, że coś się upaliło.

Moje prośba jest skierowana do kogoś, kto też ma ten silnik, taki sam czujnik - czy mógłby pomierzyć na sprawnym czujniku rezystancje między pinami, czy pojawia się tam cokolwiek?

U mnie wszędzie wskazuje przerwę w obwodzie. Domyślam się, że jednak cokolwiek tam powinno być. Znalazłem na forum vectry takie dane, pewnie od innego auta to nie ma co przyrównywać, ale coś jednak jest.

Dodatkowe dane techniczne:
Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu zaworów wydechowych - rezystancja (styki oznaczone są na czujniku (1):
- między stykami "A" i "C" - 13,4 Om,
- między stykami "A" i "B" - 0,6 Om,
- między stykami "B" i "C" - 12,9 Om.

To, co mnie ciekawi, to dlaczego ten błąd nie występuje co parę km (w końcu wychodziłoby, że czujnik nie działa w ogóle). Jak odepnie się np. czujnik temperatury powietrza dolotowego czy od otwarcia przepustnicy, to w przeciągu jednego dnia widać błędy.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: konradoo » 18 sie 2014, o 19:32

Chwilkę czasu znajdę to pomierzę.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: etac » 18 sie 2014, o 20:01

Sprawdzalem w TIS i raczej kaza mierzyc wiazke pomiedzy modułem i czujnikiem, a nie sam czujnik.

Masz dostep do TISa?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 18 sie 2014, o 21:55

Mam gdzieś pościągany (to, co się jeszcze udało, większość rzeczy jest), aczkolwiek jakbyś mógł załączyć, to będę wdzięczny.

Akurat przytoczyłem temat z vectry, bo wygląda to bardzo podobnie (wtyczka, czujnik, pokrywa rozrządu itd):
http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/pora ... jnikw.html

Więc z tego co bym rozumiał, sam czujnik powinien jakąś rezystancję mieć (no chyba, że faktycznie źle zrozumiałem i to inaczej się mierzy). Aczkolwiek jeśli jest jakaś procedura serwisowa i masz ją na wierzchu, będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: XaRaDaS » 19 sie 2014, o 18:38

Hmm w TIS nie mam kodu P0432, jeżeli chodzi o czujnik położenia wałka to u mnie w TIS jest P0340, natomiast P0342 występuje w silnikach 1.4/1/6 i to jest troszkę dziwne, ale daję bo w obu przypadkach opis jest ten sam:

http://chomikuj.pl/XaRaDaS/Dokumenty/Di ... 692335.pdf

Niestety TIS nie opisuje jakie rezystancje powinny być, więc to trzeba posprawdzać z innym autem.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: etac » 19 sie 2014, o 18:47

TIS ma niestety dziury organizacyjne i czasem trzeba grzebać inaczej. Wiec podaj procedurę z silnika 1.6 dla omawianego błędu P0342
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: XaRaDaS » 19 sie 2014, o 19:24

Niewiele się różni ale proszę bardzo:

http://chomikuj.pl/XaRaDaS/Dokumenty/Di ... 803598.pdf
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 19 sie 2014, o 23:02

Dzięki za załączniki.

Z tego co patrzę, w jednym pdfie jest opis P0340 (a w tytule P0340-P0342), a w drugim P0342. Te 2 opisy różnią się nieco od siebie. Nie bardzo zrozumiałem, co porównywałeś, że opis jest ten sam P0340 w przypadku 1.8 oraz 1.4/1.6 ?


Intuicyjnie rozumiałbym te 2 procedury tak, że są 3 kabelki, 2 od zasilania + jeden sygnałowy. Zakładam sobie na podstawie schematu, który mam w ang. TISie:
1: +12
2: GND
3: sygnał z czujnika (czyli odpowiednio wysterowane nim napięcie)

(niestety TIS mam ściągnięty jako całą stronę. Do wyszukiwania używam opcji: szukanie tekstu w pliku. Nie mam zatem bladego pojęcia, którego silnika to dotyczy)

Jeśli jest problem między pinem 1 a 2 (np. zwarcie) to rozumiałbym to tak, że komputer reaguje na to poprzez P0340. I w procedurze jest np. aby sprawdzić, czy komputer (ECM) w ogóle podaje napięcie na czujnik kablem 1 [czy między 1 pinem a masą jest napięcie - czy lampka kontrolna, czyli pewnie próbnik na 12V, zaświeci].
Potem czy między pinem 2 - masa a B+ (pewnie jakieś +12), czy próbnik zaświeci (czyli oznaczało by to, że prawidłowo zasilany jest czujnik).

Do tej pory wszystko byłoby jasne, ale za chwilę zaczynamy sprawdzać ostatni przewód, pin 3 wtyczki (ten, który będzie sygnałowym, czy ten aby nie jest zwarty z masą lub +12, bo powinno być na nim około 5V).

Natomiast w przypadku P0342:
Od razu zakładane jest sprawdzenie przewodu sygnałowego (3 pin z 22 pinem wtyczki kompa, co ma potwierdzić, że kabel nie jest przerwany, potem sprawdzamy czy nie jest zwarty z masą i +12).

Kolejna rzecz - sprawdzenie kabelka od masy (pin 2 wtyczki od czujnika i 17 wtyczki od kompa) [co ciekawe bez sprawdzenia samej masy].

Jeśli z tym jest wszystko ok - diagnoza, wymiana czujnika (bez sprawdzania jakichkolwiek rezystancji). Jeśli wymiana czujnika nie pomogła, to kolejny krok wymiana ECM (bez sprawdzenia, czy kabel od zasilania czujnika jest ok :D).

Wychodzi na to, że problem z zasilaniem czujnika jest diagnozowany przez P0340, a P0342 oznaczałby, że czujnik jest zasilony, ale jest brak sygnału. Może być to spowodowane wadliwym czujnikiem lub problemem z ECM. Natomiast gdyby problem był z brakiem napięcia podawanego przez ECM do czujnika, objawiałoby się to P0340.

No i na tyle moich wywodów. Jutro mam nadzieję, że coś sprawdzę i coś będę więcej wiedzieć.

Ps. czy ktoś z Was ma pod ręką, albo wie, jak wpisać w angielskim TISie schemat pinów wtyczki od kompa (tam gdzie ten nieszczęsny czujnik, będę wdzięczny). Pod hasłem pinout, co ciekawe, nic mi nie znalazł w katalogach.

Dodatkowo, wciąż jestem zainteresowany opornościami czujnika w T18SED. Może to posłużyć jako upewnienie się, że zakup używanego czujnika ma sens (niby mają tydzień gwarancji rozruchowej), ale teraz P0342 nie pojawia mi się częściej niż raz na miesiąc, dwa.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: XaRaDaS » 20 sie 2014, o 09:13

GoLL@B ten pierwszy plik, to dokładnie nie przyjrzałem się i wyglądało na taki sam opis, ale dotyczy kodu P0340 w silniku 1.8, później dałem P0342, który dotyczy o dziwno silników 1.4/1.6, dlatego mnie to zmyliło. Niestety nie zagłębiałem się więcej, ale tam nic o rezystancji nie było.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: konradoo » 20 sie 2014, o 15:05

Podłóż sobie czujnik ze starego lanosa 1.5 16v/1.6 16v lub nubiry 1.6 16v i zobacz czy mu przejdzie. To te same otwieracze.
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 20 sie 2014, o 18:18

konradoo pisze:Podłóż sobie czujnik ze starego lanosa 1.5 16v/1.6 16v lub nubiry 1.6 16v i zobacz czy mu przejdzie. To te same otwieracze.
Popatrzyłem, kształtem podobne. Ceną też (mówię o używanych, a nawet w sklepie gdzie planowałem kupić do t18sed, jest o 20zł droższy), więc nie ma sensu ryzykować. Kwestia tylko obadać, co mniej więcej powinien pokazać mi ten używany czujnik. Chodzi mi o to, żeby nie okazało się tak, że np. czujnik działa i nic mu nie jest. Natomiast podczas diagnozy okaże się, że jakakolwiek rezystancja ma szanse pojawić się tylko, gdy czujnik jest zasilony. (zakładam, że sygnałem jest prawdopodobnie różne napięcie w zależności od położenia wałka, stąd też wydaje mi się, że rezystancja powinna jakaś być). No i żeby się nie okazało, że gdy czujnik nie jest zasilony, to nic nie pokazuje (np. jest jakiś przekaźnik w środku czy jakiś inny wynalazek).

Gdy ktoś, komu na pewno działa czujnik potwierdzi, że jest tam jakakolwiek rezystancja między pinami, to znaczy, że z moim jest coś nie tak. Gdyby się jednak okazało, że sprawny czujnik też pokazałby jak mój przerwę, a działa, oznaczać by to mogło, że czujnik dopiero po podłączeniu zasilania objawia jakiekolwiek oznaki życia. To też potwierdzi sensowność zakupu drugiego czujnika.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: konradoo » 20 sie 2014, o 20:35

One są identyczne - napisałem przecież...podjedź na szrot przemień i zobacz...od lanosa nie znajdziesz na moment na podmiankę??bez żadnej filozofii zobaczysz czy masz czujnik zepsuty..
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 20 sie 2014, o 20:42

Ale właśnie jak sprawdzić? Problem polega na tym, że raz na jakiś miesiąc czy 2, wyskoczy mi błąd. Dzieje się tak od dość dawna i myślałem, że skoro nie odczuwam jakiejś utraty mocy, czy strasznego spalania czy problemów z odpalaniem, to zacząłem się zastanawiać, czy on jest faktycznie uszkodzony. Po skasowaniu znów można jeździć dwa miesiące i nic nie będzie. Ponieważ błąd wyskakuje rzadko, spodziewałem się, że to pewnie kabel (gdzieś autem potrzęsie i przestanie nagle łączyć). Ale po rozbebeszeniu wiązki (tyle, ile zdołałem, byłem dość blisko - ok. 20-30 cm od wtyczki od ECM) stwierdziłem, że to raczej nie kabel. I zacząłem się zastanawiać nad czujnikiem, że może jednak to on.

Co jeszcze zaobserwowałem, po przewodach widać, że chyba się coś upaliło.

Ale z drugiej strony, gdyby padł i nie dawał nic sygnału, to robiąc ok. 2 tyś km miesięcznie pojawia się nadzwyczaj rzadko. Stąd ta niepewność i prośba, żeby porównać, czy to tylko u mnie nie ma żadnego oporu między pinami (czy w ogóle powinien być, bo może u nikogo nie ma?).

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: etac » 20 sie 2014, o 20:48

Ile moze kosztowac taki czujnik na szrocie? 20-25 zł max, wiec możesz go pomierzyć, a potem nawet założyć. Takze tak po drodze warto zajrzec po szrotach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: konradoo » 20 sie 2014, o 20:55

Jak będę w sobotę w robocie to zmierzę dokładnie,mój działa.
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 20 sie 2014, o 21:43

etac_owiec pisze:Ile moze kosztowac taki czujnik na szrocie? 20-25 zł max, wiec możesz go pomierzyć, a potem nawet założyć. Takze tak po drodze warto zajrzec po szrotach.
Wszedłem na allegro i wszystkie w granicach 80-100zł. Może i są szroty, gdzie będzie taniej, ale to musiałby być jakiś taki, który nie sprawdza cen na allegro, przed ustaleniem ceny :) . Ten najbliżej mnie (a raczej mechanika, do którego jeżdżę) jest za 80zł. I planowałem akurat przed zakupem go "sprawdzić" znając rezystancje sprawnego czujnika. Jeśli to się będzie różnić między moim a tym sprawnym, to zakładam, że warto czujnik wymienić. A dodatkowo tego zakupowanego byłbym w stanie sprawdzić.

Pisałem, że nie odczuwam zwiększonego spalania itd. Tzn. może nie odczuwam, bo się przyzwyczaiłem (w końcu trochę to już trwa, zanim się tym przejąłem). Choć na pewno odczuwam, jak wyskoczy błąd - wtedy ewidentnie samochód jedzie gorzej i więcej pali.
konradoo pisze:Jak będę w sobotę w robocie to zmierzę dokładnie,mój działa.
Będę wdzięczny. Myślę, że ta informacja przyda się i potomnym, którzy tu zajrzą.

Dzisiaj sprawdziłem dodatkowo: zasilanie na czujnik jest. Między pinem 1 a 2 jest nieco ponad 14V na odpalonym silniku.
Na pinie 3 (zakładam, że sygnałowy od kompa) jest 5,05V (wg. instrukcji powinno być ok 5V). Czyli zakładam, że z punktu widzenia zasilania jest ok.

Dodatkowo sprawdziłem ciągłość połączeń.

Pin 2 z masą akumulatora dzwoni, więc zakładam, że z masą wszystko ok.
Pin 1 z + aku nie dzwoni, ale napięcie znika też (tylko nie pamiętam, czy po zgaszeniu silnika, czy po wyłączeniu z pozycji zapłon). Zakładam, że coś jest po drodze więc nie idzie to bezpośrednio do aku (a przynajmniej jest przerywane).

Ps. po odpięciu czujnika, błąd wyskoczył natychmiast, zaraz zedytuję i podam, który.
EDIT: Spodziewałem się P0340, przy odpiętej wtyczce wyskoczył jednak standardowy P0342. Czyli jak jest czujnik, to "jakoś" musi działać, skoro jego nieobecność od razu generuje błąd (w przeciągu sekundy wyskoczył check).

Wtyczkę od kompa zdjąłem i najlepiej byłoby pomierzyć jeszcze z wtyczką - czy nie ma zwarć na kablach między wtyczką od ECM a wtykiem od czujnika (mogą przez zwarcia być jakieś przekłamania). Aczkolwiek muszę znaleźć schemat, by wiedzieć z którymi pinami na wtyczce ECM powinienem sprawdzić.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: XaRaDaS » 21 sie 2014, o 09:01

Schemat zapodam po 17 jak wrócę do domu, bo jak zwykle zapomniałem TIS przynieść do pracy sobie :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: XaRaDaS » 21 sie 2014, o 17:59

Daję 3 schematy, bo nie wiem dokładnie który to odpowiedni.

Schemat MR140

MR140


Schemat HV240
HV240

Schemat SIRIUS D4
SIRIUS D4
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 29 sie 2014, o 23:27

Dzięki, udało mi się w końcu ściągnąć.

Jutro podmienię czujnik z nubirą taty, skoro pasuje. Zobaczymy, czy faktycznie coś się zmieni, jeśli odczuję jakąś różnicę (albo tata, że coś się pogorszyło) to wtedy będę mieć odpowiedź, czy warto zainwestować w jakiś czujnik.

Dostałem też na innym forum wyniki pomiarów omomierzem (bo poprosiłem zanim napisałem tutaj) i nawet sprawny pokazuje głupoty, bo to czujnik Halla. Prawdopodobnie mój miernik nie ma zakresu kilkunastu megaohmów i dlatego interpretuje to jako przerwę.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 2 wrz 2014, o 21:27

GoLL@B pisze: Jutro podmienię czujnik z nubirą taty, skoro pasuje. Zobaczymy, czy faktycznie coś się zmieni, jeśli odczuję jakąś różnicę (albo tata, że coś się pogorszyło) to wtedy będę mieć odpowiedź, czy warto zainwestować w jakiś czujnik.
No niestety, ale nubira taty 1.6 wygląda na to, że nie posiada czujnika wałka rozrządu. Będę musiał chyba zaryzykować i po prostu wymienić ten czujnik na jakiś używany, albo nie zwracać na to uwagi, tak jak robiłem to do tej pory.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: konradoo » 2 wrz 2014, o 21:57

Nie ma czujnika?? Nie masz szrotu w okolicy?? Od lanosa podstawić i będzie jasne.
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 4 wrz 2014, o 20:45

Hmm kojarzę na pewno szrot opla. Mógłbym zahaczyć i zapytać o oplowski.

Patrzę na czujnik od vectry b, wygląda niemal tak samo, czy dobrze myślę, że będzie pasować, akurat numerów (przynajmniej jeszcze) nie odnalazłem, by porównać gdzieś kompatybilność (w sensie czy zamiennik np. obejmuje oba numery).
Obrazek

Mam na pewno numer oryginalny czujnika z t18sed: 65063162.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: etac » 4 wrz 2014, o 21:37

t18sed: 65063162.

to raczej jakies wewnetrzne numery producenta, nie katalogowe
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Rezystancja czujnika położenia wałka rozrządu (P0342)

Post autor: GoLL@B » 9 wrz 2014, o 23:10

Jeśli chodzi o Vectrę, to znalazłem artykuł wymiany tego czujnika na poniższej stronie. Są tam podane numery tego czujnika:
http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/pora ... jnikw.html

Czy ktoś kojarzy, czy i jak sprawdzić kompatybilność? Co ciekawe na samym końcu podane zostały oporności. Są one wyrażone w Ohmach, no chyba, że to błąd i miały być w MOhm (ten w Lacetti rzekomo ma wartości sięgające już MOhm).

Te czujniki są wyraźnie tańsze na allegro. Miałbym też coś na oku niedaleko, tylko musiałbym potwierdzić kompatybilność (z wyglądu niemal identyczne).

EDIT:

Znalazłem też nowy czujnik, ale do Lacetti 1.6:
http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzad ... 05998.html

konradoo wspominał, że stara Nubira 1.6 czy Lanos mają ten sam czujnik, więc można go przełożyć, wg. tej aukcji od Nubiry I/II 1.6 mamy taki czujnik:
http://allegro.pl/daewoo-nubira-i-ii-1- ... 99791.html

Po numerkach i zdjęciach wychodziło by, że to jest to samo (czyli lacetti 1.6 z nubirą 1.6 są zamienne). Pytałem natomiast w POTAKu o nowy, oryginalny czujnik do mojego 1.8. Cena ok. 450. Czy faktycznie ten nowy do 1.6 da radę zastąpić mój obecny czujnik (czyli dużo droższy), czy konradoo miałeś na myśli tylko silnik 1.6?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości