Błąd P0107

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 8 maja 2019, o 01:01

Może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie , czyli prostym językiem mechanika ,co i jak mam sprawdzić przy czujniku .
Czy ciśnienie na wykresie 34 KPa jest prawidłowe? :ocochodzi:
Poczytałem na stronce RU. o błędzie i jak sprawdzić ciśnienie bezwzględne , tylko trochę to dla mnie pisane językiem nie mechanicznym a uniwersyteckim .
Tylko końcówka tego elaboratu do mnie trafiła. :zastanawiasie:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 8 maja 2019, o 10:21

Znalazlem napisane i wyjaśnione po chłopsku. Będzie dla potomnych. https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci ... ontowanym/
Czyli przyczyną opisanego przeze mnie błędu , jest sławetny "Problem Trzech Mas " ? Dobrze myślę? :zastanawiasie:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: Sebastian » 8 maja 2019, o 20:52

Tematy już takie były - poczytaj lub zadaj pytanie w innym temacie. Ten poleci do kosza.

Ale MAP sesnor mierzy ciśnienie w kolektorze -
silnik nie pracuje, masz ciśnienie atmosferyczne (wysokie)
pracuje przy zamkniętej przepustnicy - masz duże podciśnienie (czyli niskie )
pracuje przy otwartej przepustnicy - większe niż na wolnych obrotach (zamknięta przepustnica)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 8 maja 2019, o 21:24

Możesz wywalać , ale zostaw ten z linkiem, ewentualnie jak się da ,to przenieś do odpowiedniego tematu . Bo nie wierzę ,żeby wszyscy w stu procentach ,wiedzieli o co chodzi.
I nie tylko w w chevroletach , ale w innych samochodach też. Nasze forum czytają też ludzie niezarejestrowani.
Po drugie uważam, że wiedzy ,nigdy za dużo- nawet jak się dubluje.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 10 maja 2019, o 12:02

No to ostatnie pytanie . Gdzie w silniku ( F18D3) znaleźć fizycznie masę od tego czujnika? (I nie tylko tego czujnika).Ponoć są w jakimś tajemniczym miejscu. :zastanawiasie: Na forum RU jest opis w silniku 1,6. a to nie to samo.Dotyczy silników ECU Sirius D42
Poproszę jakiś rysunek ew. zdjęcie, bo w Instrukcji serwisowej nie mogę znaleźć :pomoc:
P.S. żeby było jasne , wujka Goo..e przewaliłem od A-Z .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: Sebastian » 10 maja 2019, o 22:48

Spróbuj zrobić tymczasowo dodatkową masę, zaobserwujesz czy jest zmiana.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 11 maja 2019, o 00:12

Tak myślałem ,żeby podpiąć . Miałem jeszcze przedzwonić wszystkie przewody , ale utknąłem w schematach ( bo nie wiem jeszcze ,gdzie który idzie ) Dzisiaj walczyłem ze wszystkimi wtyczkami ( gniazdami) i potraktowałem je sprayem "Kontakt" .Sprawdziłem napięcie, (4,99 Volt) i wykasowałem błędy. Zaadaptowałem przepustnicę programem ChExpl.( bo mi się nie chciało odłączać klemy na parę minut-też działa przy adaptacji ) W niedzielę jadę w dłuższą trasę , to przegonię auto na Pb .W przepustnicy był taki syf , że wynalazki do czyszczenia przepustnic ,nie dawały rady z oczyszczeniem nagaru. Jestem pod wrażeniem , że to auto ,do tej pory jeździło bezproblemowo.
Czy masę przyczepić do silnika ,czy lepiej do karoserii .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

gawelek1980
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2019, o 11:23
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,4 turbo 140KM bezyna 2012r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: gawelek1980 » 11 maja 2019, o 11:32

http://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/ko ... a14net-nel

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Prosze pocztać opis w linku...Pozdrawiam

Dodano po 59 sekundach:
http://www.xn--pokrywy-zaworw-xob.pl/ko ... a14net-nel

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 11 maja 2019, o 12:02

Akurat nie czyściłem tego zaworka . U mnie wystaje przykręcany plastikowy króciec z pokrywy -to o ten zwór chodzi?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

gawelek1980
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 11 maja 2019, o 11:23
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Chevrolet Cruze
Silnik: 1,4 turbo 140KM bezyna 2012r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: gawelek1980 » 11 maja 2019, o 12:24

Objawy może być zwiozany z odmą z tad bład P0107

Dodano po 6 minutach 4 sekundach:
Kontrolka bład sie zapala z czasem gasnie a silnik funkcjonuje normalnie.Zawór szfankuje dlatego tak sie dzieje.Czujnik cisnienia wyłapuj zakres poza norme i stąd ten bład czasem zaworek zaczyna chodzic prawiłowo i bład znika.I występują anomalia

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 11 maja 2019, o 18:22

U mnie zawór zwrotny jest od strony grodzi i jest sprawny , bo przed chwilą sprawdzałem .W moim silniku nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów .To co jest pokazane na Oplu to inna bajka , ale się przydało , dzięki.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

markus444
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Reputacja: 11
Imię: Maciej
Samochód: Lacetti CDX
Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: markus444 » 13 maja 2019, o 23:36

Miałem ten sam błąd czujnika Map. Czasami pomagało mocniejsze wpasowanie kostki w czujnik. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Sprawdzałem czujnik i wydawał się ok, ale najwidoczniej podawał zły sygnał.
W kolektorze mam syf, który kolega opisuje. Latem mam zamiar wszystko rozkręcić i wymoczyć w benzynie. Wymienię również w kolektorze łopatki, które już stukają od dłuższego czasu.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 13 maja 2019, o 23:58

Po długiej walce ze specyfikami do przepustnic , bardzo twardy nagar , usunąłem rozpuszczlnikiem uniwersalnym . Zszedł bez bólu .Przepustnicy nie demontowałem ,tylko przytrzymałem dekiel paluchem i szmatką zmoczoną w rozpuszczlniku , wyczyściłem ścianki i dekiel w środku . Przydał się długi pędzel do tego czyszczenia . Na koniec wepchałem czystą szmatkę do wewnątrz kolektora i "wysączyłem" trochę brudu i oleju .Metoda trochę piracka ,ale silnik jakby odżył , no i nie pali się check.
Mam pytanie , Czy po takim czyszczeniu trzeba przesmarować olejem ośkę przepustnicy? Bo mi się ciut przycina jak przyspieszam.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

markus444
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Reputacja: 11
Imię: Maciej
Samochód: Lacetti CDX
Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: markus444 » 17 maja 2019, o 09:08

Możesz przesmarować ale sprawdź czy nie przesunąłeś przepustnicy i nie opiera się o ściankę gardzieli.

Dodano po 26 sekundach:
Ja mam tak zasyfione.
Załączniki
WP_20180219_13_10_19_Pro.jpg

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: krzych1b » 17 maja 2019, o 21:13

Wszystko się samo nasmarowało, po jeździe na Pb już się nie zacina.Przepustnicy chyba nie przesunąłem, no bo jak ? Jest osadzona na ośce za pomocą dwóch śrubek, no to chyba nie ma szans na zmianę położenia
No takiego syfilisa ,to ja w życiu nie widziałem.Chyba masz cały dolt tak usmarowany.Mój wyglądał wewnątrz jak wysmarowany olejem , ale jakbym rozebrał,to będzie pewnie brudny ,tak samo jak twój.
Na razie szukam klapek do kolektora od Opla .
Gdzie kupowałeś klapki i z jakiego materiału?
Zapomniałem jeszcze oczyścić krokowca , ale jak nic nie świruje z obrotami , to chyba nie ruszać?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

wojtekpaterski
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
Reputacja: 5
Imię: Wojciech
Samochód: Nubira
Silnik: F18d3 121
LPG: Stag 300
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Błąd P0107

Post autor: wojtekpaterski » 14 lis 2019, o 23:59

Witam,
Jesli moge odgrzac temat
*wyczyscilem przepustnice i zrobilem adaptacje silniczka krokowego - problem bledu p0107 minal na 1 dzien
gdzie znajduje sie mapsensor w silniku f18d3? i czy moze ktos wie w tym silniku o tych masach?
Nigdy nie wiesz co zrobi świr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości