konradoo pisze:Są dodatki do skrzyń np z liqui moly. STP "regenaratory" też dają i to jakoś skutkuje.
Jednak zacząłbym od pytania - po co chcesz to zrobić??
tutaj kilka plusów ( minusów nie stwierdzono

) użycia ceramizera do oleju skrzyń biegów, przekładni, mostów:
Ułatwia zmianę biegów, regeneruje zużyte synchronizatory.
Wycisza pracę skrzyni biegów, tylnych mostów, przekładni, reduktorów.
Zmniejsza wibracje i hałas, eliminuje zgrzyty przy zmianie biegów.
Wielokrotnie wydłuża trwałość mechanizmów, nawet do 5-ciu razy.
Regeneruje i zabezpiecza powierzchnie tarcia podczas eksploatacji i bez demontażu obrabianego zespołu poprzez tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej wypełniającej, pokrywającej i wyrównującej zarysowania, defekty i wyżłobienia.
Efektywna trwałość odbudowanej powierzchni na około 100 000 km przebiegu.
Efekt odbudowanej powierzchni pozostaje również po kolejnych wymianach oleju (przynajmniej na 100 000 km przebiegu samochodu).
Zastępuje w większości przypadków naprawy, zmniejszając wielokrotnie koszty naprawy w porównaniu z tradycyjnym remontem.
Przyczynia się do zwiększenia niezawodności i sprawności mechanizmu tym samym zwiększa bezpieczeństwo w ekstremalnych warunkach eksploatacji.
Utwardza i podwyższa odporność na zużycie trących się powierzchni, nawet 10-cio krotnie. Mikrotwardość - 4000-4500 MPa (400 - 450 kG/mm2 ) (dla porównania mikrotwardość stali wynosi przeciętnie 60 kG/mm2). Wytrzymałość na ściskanie: 2500 MPa (250 kG/mm2).
Obniża wytwarzanie ciepła pomiędzy trącymi się metalowymi częściami.
W warunkach niedostatecznego smarowania (np. przy wycieku oleju) wytworzona warstwa umożliwia czasowo dalszą pracę urządzenia bez jego zniszczenia.
W przypadku awaryjnego wycieku oleju, wytworzona warstwa ceramiczno-metalowa umożliwia kontynuację jazdy (nawet ponad 500 km).
Przedłuża okresy między wymianami oleju, zmniejszając jego zużycie.
Zabezpiecza podzespoły przed korozją i agresywnymi substancjami
chemicznymi (ważne w przypadku stosowania gorszej jakości olejów).
Chroni środowisko naturalne.
Wymiernie zmniejsza koszty przyszłych napraw urządzeń.
Zatrzymuje i zapobiega powstawaniu pittingu.
Myślę więc ,ze po bez mała 10 latach eksploatacji mojego samochodu( dokładnie 9 ) wymiana oleju w skrzyni biegów bądź dodanie ceramizera jest jak najbardziej wskazane ...
P.S - bardzo poważnie myślę nad wymianą oleju w skrzyni biegów , w warsztacie to koszt 30-60zł ( bez oleju) jestem już niemal pewny ,ze trzeba będzie to zrobić ,tym bardziej ,ze biegi nie wchodzą już z taka łatwością jak kiedyś na samym początku.