Problemy z odpalaniem. b+g
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Lacetti kombi
- Silnik: 1.6 109km
- LPG: stag
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Problemy z odpalaniem. b+g
Cześć. Mój problem jest wypowiedziany w filmiku ale tu też napiszę co jest grane. Samochód to** Chevrolet Nubira 1.6 **16v benzyna z instalacją gazową Stag. Problem to:** Nie odpala za 1 razem**, czasami za 3, 4, a jak już odpali to po dodaniu gazu spadają obroty że czasami zgaśnie, a czasami wzrastają. ( widać na filmiku). Jak auto pochodzi chwilę to później już problemu nie ma. Co wymieniłem: filtr paliwa, gazu ( jestem świeżo po przeglądzie), wymieniłem świece, moje próby diagnozy: za bogata mieszanka przez nieszczelną instalacje lpg lub nieszczelne wtryskiwacze. Zakręciłem więc butle wypaliłem gaz i następnego dnia problem się powtórzył. Zrobiłem podobny zabieg z benzyną i odłączyłem pompę paliwa, wypaliłem aż nie zgasł i rozłączyłem wąż do listwy paliwowej. Następnego dnia, znowu to samo. Czy ktoś ma jakaś teorie lub pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Z góry Dziękuję
[youtube]https://youtu.be/Q8IO7o1D_o0[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/Q8IO7o1D_o0[/youtube]
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
A czyściłeś przepustnice i dolot?
To syczenie przy otwarciu przepustnicy jest normalne.
To syczenie przy otwarciu przepustnicy jest normalne.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4216
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Przepustnice koniecznie sprawdź.
I korekty długoterminowe jak masz ustawione?
I korekty każdego wtryskiwacza na jakim są poziomie? Jakie ciśnienia na cylindrach? Czy nie spadają na którymkolwiek wtrysku zaraz przy próbie odpalenia lub zaraz po, bo wtedy by znaczyło że pompa niedomaga. Wtedy no przy przełączeniu na gaz na jakimś cylindrze mogłoby spadać ciśnienie, no ale to trzeba sprawdzić jakie tam są dane liczbowe. Korekty wtryskiwaczy są po to aby wyregulować pracę silnika. Czy masz jakieś dane o nich? Sprawdziłeś na jakim są poziomie?
Auto jak chodzi na LPG jest ok da się regulować korektami, na benzynie wchodzą na plus.
Bawiąc się przełączaniem między wtryskami PB a LPG zauważ, czy na jakimś cylindrze kiedy wchodzi na benzynę auto jakby na moment sie nie przydławi i od razu korekta nie idzie w góre.
Bo może to być walnięty wtrysk Pb też.
Ja teraz nie pamiętam danych i mogę się mylić ale przy układach pb+LPG to dłuterminowe chyba na nie mniej niż 7% aby w czasie pracy nie spadły do 5%, a wtryskiwaczy 0-1.
I korekty długoterminowe jak masz ustawione?
I korekty każdego wtryskiwacza na jakim są poziomie? Jakie ciśnienia na cylindrach? Czy nie spadają na którymkolwiek wtrysku zaraz przy próbie odpalenia lub zaraz po, bo wtedy by znaczyło że pompa niedomaga. Wtedy no przy przełączeniu na gaz na jakimś cylindrze mogłoby spadać ciśnienie, no ale to trzeba sprawdzić jakie tam są dane liczbowe. Korekty wtryskiwaczy są po to aby wyregulować pracę silnika. Czy masz jakieś dane o nich? Sprawdziłeś na jakim są poziomie?
Auto jak chodzi na LPG jest ok da się regulować korektami, na benzynie wchodzą na plus.
Bawiąc się przełączaniem między wtryskami PB a LPG zauważ, czy na jakimś cylindrze kiedy wchodzi na benzynę auto jakby na moment sie nie przydławi i od razu korekta nie idzie w góre.
Bo może to być walnięty wtrysk Pb też.
Ja teraz nie pamiętam danych i mogę się mylić ale przy układach pb+LPG to dłuterminowe chyba na nie mniej niż 7% aby w czasie pracy nie spadły do 5%, a wtryskiwaczy 0-1.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
W instalacji sekwencyjnej nie tak prosto wypalić gaz. Bo jak spadnie ciśnienie to przełącza się z automatu na benzynę, a gaz w układzie reduktora cały czas zostaje. Za krótki taki jednorazowy test.
Zgaś silnik pracujący na LPG, odepnij cienki wężyk odniesienia ciśnienia od reduktora, pośliń palec i przytknij do króćca reduktora czy nie robią się powolutku bąbelki z gazu. Jak się robią to membrana dziurawa i reduktor do regeneracji.
Zgaś silnik pracujący na LPG, odepnij cienki wężyk odniesienia ciśnienia od reduktora, pośliń palec i przytknij do króćca reduktora czy nie robią się powolutku bąbelki z gazu. Jak się robią to membrana dziurawa i reduktor do regeneracji.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Albo inaczej, odłącz zasilanie cewki na reduktorze i odłącz od niego przewód który idzie do listwy gazowej, wtedy wyleci wszystko z układu miedzy reduktorem a listwą i nic nowego nie wleci, odłącz podciśnienie od kolektora i zaślep żeby lewizny nie łapał i wtedy testuj.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Lacetti kombi
- Silnik: 1.6 109km
- LPG: stag
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę, po za tym że teraz po odpaleniu kręci się do 2000 a dopiero później się stabilizuję do lekko poniżej 1000. Zrobiłem też test szczelności. Odłączyłem filtr i dolot zasłoniłem ręką, że aż harmonijka się wciągnęła ale było szczelnie a silnik mimo wszystko nie zgasł ??? Może EGR ?
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4216
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
warto sprawdzić EGR.
A jaki był stan przepustnicy? masz foty?
A jaki był stan przepustnicy? masz foty?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Nie zgaśnie, dlatego bo za przepustnicą jest podłączona odma.Pajakx pisze:Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę, po za tym że teraz po odpaleniu kręci się do 2000 a dopiero później się stabilizuję do lekko poniżej 1000. Zrobiłem też test szczelności. Odłączyłem filtr i dolot zasłoniłem ręką, że aż harmonijka się wciągnęła ale było szczelnie a silnik mimo wszystko nie zgasł ??? Może EGR ?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 67
- Rejestracja: 15 wrz 2016, o 21:13
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira 1.6
- Silnik: 1,6 109KM
- LPG: Stag 200 GoFast listwa ACW02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Odłącz LPG od zasilania, wyjmij bezpiecznik od sterownika STAG i pojeździj kilka dni tylko na benzynie.
Chyba miałem podobny problem tylko obroty rano na chwilę mi spadały też mam STAGa i silnik 1.6.
Chyba miałem podobny problem tylko obroty rano na chwilę mi spadały też mam STAGa i silnik 1.6.
-
- Profesjonalista
- Posty: 844
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Pytanie,czy podłączyłeś do ch.expl.-program pokaże ci wszystkie dane,chek ci się zapala przy diagnostyce ,bo takie objawy sugeruja też na walnięty wtryskiwacz pb
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Wydaje mi się, że moje objawy są najbliższe do tych, które występują u kolegi Krzyśka.
Kiedy próbuję odpalić po długim postoju, nie udaje się to za pierwszym razem, muszę bardzo długo kręcić, czasami dopiero za trzecim razem odpala.
Pacjent F18D3.
Wymieniałem świece, filtr paliwa, powietrza, czujnik wału korbowego i zawór par ze zbiornika paliwa. Kolektor, przepustnica, wtryski powinny być czyste. Krokowego nie sprawdzałem, EGR jest podłączony. Prawdopodobnie katalizator jest zapchany, ale zanim się zapchał problemy i objawy były dokłądnie takie same.
Próbowałem wymieniać cewkę na nową Janmora, ale na niej w ogóle nie odpala, jak długo bym nie kręcił. Reklamowałem, mam obecnie trzecią - nie udało mi się w żadnych warunkach uruchomić na nich silnika. Pytanie dodatkowe - czy ktoś miał jakiekolwiek doświadczenia z cewkami Janmora?
Poza niechętnym odpalaniem są dodatkowe objawy, czyli jak już silnik łaskawie złapie zafaluje sobie i na obrotach jałowych pracuje w miarę normalnie, poza dźwiękiem spod maski przy dodawaniu gazu, który przypomina gwizd z wydechu poloneza. Kiedy ruszę przez kilkadziesiąt pierwszych sekund jazdy szarpie - obroty zaczynają falować niemiłosiernie, dopiero jak wbiję jedynkę i przebiję się przez około 3000 obr./min. samochód jedzie. Po kilkudziesięciu sekundach objawy ustają i wszystko działa normalnie.
Kiedy próbuję odpalić po długim postoju, nie udaje się to za pierwszym razem, muszę bardzo długo kręcić, czasami dopiero za trzecim razem odpala.
Pacjent F18D3.
Wymieniałem świece, filtr paliwa, powietrza, czujnik wału korbowego i zawór par ze zbiornika paliwa. Kolektor, przepustnica, wtryski powinny być czyste. Krokowego nie sprawdzałem, EGR jest podłączony. Prawdopodobnie katalizator jest zapchany, ale zanim się zapchał problemy i objawy były dokłądnie takie same.
Próbowałem wymieniać cewkę na nową Janmora, ale na niej w ogóle nie odpala, jak długo bym nie kręcił. Reklamowałem, mam obecnie trzecią - nie udało mi się w żadnych warunkach uruchomić na nich silnika. Pytanie dodatkowe - czy ktoś miał jakiekolwiek doświadczenia z cewkami Janmora?
Poza niechętnym odpalaniem są dodatkowe objawy, czyli jak już silnik łaskawie złapie zafaluje sobie i na obrotach jałowych pracuje w miarę normalnie, poza dźwiękiem spod maski przy dodawaniu gazu, który przypomina gwizd z wydechu poloneza. Kiedy ruszę przez kilkadziesiąt pierwszych sekund jazdy szarpie - obroty zaczynają falować niemiłosiernie, dopiero jak wbiję jedynkę i przebiję się przez około 3000 obr./min. samochód jedzie. Po kilkudziesięciu sekundach objawy ustają i wszystko działa normalnie.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Czujnik położenia wałka wymieniany? Wtyczka/przewody nie uszkodzone?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
może odma olejowa ??
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Sprawna
Wałka rozrządu?
Przewody i wtyczka wydają się być zupełnie ok, problem występuje tylko na zimnym silniku.
Ciekawostką jest również dla mnie fakt, że na nowych cewkach Janmora w ogóle nie odpala, a na starej ledwo ledwo, ale jednak
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
zmniejsz przerwę na swiecy do ok 0,6 mm , jak nastąpi poprawa, to mogą byc kable zapłonowe .
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1926
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Których on nie posiada...
Ostatnio zmieniony 10 lis 2023, o 19:03 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z cytuj
Powód: usunięto zapis z cytuj
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Jest jakaś metoda, żeby sprawdzić sprawność czujnika wałka rozrządu - jest trochę drogi i nie chcę brać go w ciemno?
Szarpanie po rozruchu ustało, problemem było sitko przed pompą paliwa. Natomiast ciężki rozruch na zimnym silniku dalej występuje.
Szarpanie po rozruchu ustało, problemem było sitko przed pompą paliwa. Natomiast ciężki rozruch na zimnym silniku dalej występuje.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Podpiąć oscyloskop
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problemy z odpalaniem. b+g
Problem rozwiązany - lejące wtryski gazu, podobne objawy występują również, jeśli reduktor siada.
Najprostszy sposób diagnozy takich problemów z odpalaniem w celu identyfikacji czy problemem jest instalacja podtlenku, to pojeździć na benzynie i sprawdzić, czy również będą problemy z uruchomieniem.
Najprostszy sposób diagnozy takich problemów z odpalaniem w celu identyfikacji czy problemem jest instalacja podtlenku, to pojeździć na benzynie i sprawdzić, czy również będą problemy z uruchomieniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości