Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Stuka, puka, kapie, cieknie...
adirks
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: adirks » 14 lut 2019, o 10:41

A jakby wymienić sterownik silnika? Są na alledrogo za ok. 100 więc można zaryzykować. Tylko jak dobrać ten sterownik? czy to musi być dokładnie z tej samej wersji samochodu? W sensie ten sam model i wyposażenie? czy wystarczy że znajdę taki do 1.6 16V i będzie pasować?

Awatar użytkownika
none7
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Reputacja: 7
Imię: Karol
Samochód: Lacetti '05
Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
LPG: STAG QNEXT PLUS
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: none7 » 14 lut 2019, o 23:04

raczej szukać zestawu startowego za 500 zł. dasz 100 zł za sterownik i będziesz szukał elektryka co Ci immobilizer ominie.

adirks
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: adirks » 15 lut 2019, o 08:58

Kurcze 500 zestaw startowy o pewnie z 500 za wymianę. A może da sie jakoś sprawdzić inaczej czy ten sterownik działa prawidłowo?
none7 - widzę że z Gdańska jesteś też. Masz może jakiś sprawdzony warsztat w 3mieście gdzie znają się na Chevi?

Awatar użytkownika
none7
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Reputacja: 7
Imię: Karol
Samochód: Lacetti '05
Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
LPG: STAG QNEXT PLUS
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: none7 » 16 lut 2019, o 00:30

sam robię. zestaw startowy sam wymienisz. komp pod maską, immo chyba pod deską. do odpalenia zostawić "nowy"kluczyk przy czytniku immo i odpalić starym

adirks
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: adirks » 26 mar 2019, o 22:33

Siema.
Wróciłem z informacją odnośnie P0300.
Wyskakiwał co jakiś czas, ostatnio częściej i na LPG.
Zgłosiłem się do mechanika serwis LPG z info że wywala ten błąd i nierówno chodzi na gazie. O wiele gorzej niż na PB.
Po sprawdzeniu mechanik dzwoni że kable WN i cewka do wymiany. 800 zł do zapłaty. Ja mówie że to dziwne bo listopadzie u nich wymieniali mi kable. On na to że wadliwa cewka dojechała już te nowe i iskra na nich skacze jak w dyskotece. OK, robimy.
Za chwile oddzwania mechanik i mówi że ma złą wiadomość.
Do wymiany listwa wtryskowa LPG. Dwa wtryski lały non stop i się nie zamykały.
Suma sumarum dzisiaj za ten serwis zapłaciłem 1150 zł. Szlak mnie trafi za raz z tym autem.
Miejmy nadzieje że chociaż check już się nie będzie pojawiać i silnik nie będzie szarpał, ale oczywiście falowanie obrotów i skakanie przy chamowaniu silnikiem bez zmian.
Oczywiście bez zmian również jest to że jak zmieniam bieg i daję sprzęgło to silnik sobie sam dodaje gazu.
Ręce opadają przy tej maszynie. A miał to być samochód tani w utrzymaniu, bezawaryjny itd itp.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: Sebastian » 26 mar 2019, o 22:53

800 za cewkę i przewody? :O

Falowanie - przewody podciśnienia szczelne? Map sensor sprawny? Wtyczka i piny od map sensora poprawione ? Zresetowana adaptacja przepustnicy?


Co do podwyższania obrotów przy wysprzeglaniu (ale tylko w przypadku gdy czas między odpuszczeniem gazu a wcisnieciem sprzęgła jest bardzo mały, gdy odpuszczamy gaz, poczekam z sekunde-dwie i wciskam sprzęgło jest ok), to też od ostatniego czyszczenia przepustnicy z tym walczę i kombinuję póki co. Niektórzy na forum pisali, że to normalne, ale moim zdaniem nie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: papieju » 27 mar 2019, o 07:37

Ładnie zdarli. Zapłaciłeś 1150zł za coś, co mogłeś zrobić sam za połowę kosztów. Kurde, a ja czyszczę komuś laptopa, stawiam system wraz z bawieniem się w zgranie danych bo panie zdjęcia z wakacji i wołając stówę mam pytania co tak drogo...

adirks
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Nubira 1.6 LPG kombi
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: adirks » 27 mar 2019, o 22:34

Sebastian pisze:
26 mar 2019, o 22:53
800 za cewkę i przewody? :O

Falowanie - przewody podciśnienia szczelne? Map sensor sprawny? Wtyczka i piny od map sensora poprawione ? Zresetowana adaptacja przepustnicy?
Przewody wymienione, map nowy, adaptacja była robiona ale w wakacje 2018.
Nie wiem co jest grane ale załamuje się pomału przy tym samochodzie.
Miała być prosta, solidna jednostka a ciągle coś i praktycznie odkąd go mam nie działa w 100% sprawnie.
Pewnie sie okaże że sie kończy silnik a tu nawet 120k nie ma najechane.

Co do mechanika to niestety jestem skazany na mechaników bo nie mam czasu na robienie samodzielnie przy aucie a po drugie to mam daleko do pracy i jak już muszę na prawdę oddać samochód to tylko na zasadzie że przed pracą podsawiam a po pracy ma być gotowy. Czas to pieniądz niestety.
I tak to jest jak się nie ma hajsu na dobre nowe auto to trzeba kupować stare koreańskie i ciągle dokładać.

chybakupierower
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:17
Reputacja: 0
Imię: Okił
Samochód: lacetti 1.4 16v
Silnik:
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: chybakupierower » 18 maja 2019, o 10:11

Widzę ,że problem występuje nada i ten sam co również u mnie.
Już pisałem trochę na ten temat ,dogrzebałem się do rosyjskich filmów,poradnikow itd.
Powymieniałem czujniki,przewody ze dwa razy ,przewody podciśnienia powietrza całkiem nowe wszyskie ,podmieniłem przepustnice
Zakręcałem butle z gazem i w ogóle szereg rzeczy sam zrobiłem odkąd kupiłem auto .
Nic to nie dało.
Z tego co nie dawno odkryłem to mam po środku pęknięty kolektor wydechowy,ponoć częsta usterka w tych chevro.
Nowy 400 zł a używanych nie widzę,znudziło mi się dokładanie do szrotów .
Hamulce z tyłu z przodu zrobić ,linka hamulca do wymiany do tego a może i przewody hamulcowe ,a może coś w zawieszeniu pan diagnosta jeszcze wymyśli bo nie długo przegląd
Szkoda kasy na remontowanie starych aut ale do pracy dojechać trzeba więc ,żeby przegląd przeszło wiadomo zrobić mus.
Tak to jest ze starymi autami,jeszcze żeby to kopa miało ale to 1.4 bg więc wymagać nie ma co tyle ,że na gazie tanio i po to kupiłem
Ogólnie w zasadzie godząc się na tą moc tego silnika nie było by tak zle z tym chevroletem lacetti bo w sumie jak na ten silnik to te 170 jechalem a 130 to tak spokojnie się buja
W miarę wygodnie nie porównując w ogóle do innych aut bo to nie ma sensu to jest ok
Jednak to podnoszenie obrotoe przy zmianie biegów czy jakby wypadanie zapłonów podczas uruchomienia silnika na benzynie i to zapalanie silnika za drugim razem zawsze a teraz to juz nawet za piątym zaskakuje dopiero
Na gazie niby ok ale trzeba czekać az się przełączy bo musi te 30 stopni osiągnąc i byloby to w porządku gdyby mozna odpalic na tej benzynie i od razu jechac a w drodze by sie przlaczyl.
Tak trzeba stać na parkingu czekać az sie rozgrzeje powariujej troche po odpaleniu wyrowna obroty bo potem trzyma rowno obroty i jak sie przelaczy na gaz to jedzie
Na benzynie byl czas ze coś grzebałem to trochę zaczął jezdzić chociaz po biegach nie przeciągnął bo się zmulał
Teraz na benzynie juz nie pojedzie a na gazie niby ok ale wolno jadac i tak poszarpuje jak sie puszcza gaz i dodaje n w korku podjezdzając do tych 50 na godzine
Wiedze mam juz na temat auta sporą gadalem z ruskimi,czytalem ogladalem grzebalem naprawialem wymienialem w silniku cuda wianki z osprzetu
cewka nieoryginalna byla zamowiona w tarnowie na alle...ale nie pasowala gorzej niz na starej
Oryginalna ze 300zl szkoda mi juz kasy
moglbym sie poddac i do mechanika oddac ale czy on bedzie mądrzejszy odemnie ,szkoda mi kasy gdyby nie poradzil a cos zrobi i kase jednak za byle co wezmie
To co ja sam juz zrobilem lub moglbym zrobic
Nie wiem czy mogę znów to samo pisać najwyżej mnie wykreślą ale rzeczy może być mnóstwo
Cewka,przewody,swiece ,uszczelka pod pokrywa zaworów u mnie na dziendobry byla bo swiece w oleju staly,czujnik map,iat,temperatury powietrze dolotowego,odpowetrzenia skrzyni korbowej,lambda wszystko to wymienilem ,katalizator ,egr,zaslepialem odsplepialem odpowiednia blacha nie z puszki i z dziura jedna zatkana a drugą odetkana,czujnik polozenia walu korbowego,czujnik polozenia walka rozrzadu,pompa paliwa,moze podczas odpalania leje benzyne i gaz,moze sterownik silnika ,na pewno adaptacje przepustnicy trzeba po czyszczeniu robic mnie sie ruskim programem niby udalo zrobic ale niby nie,
Przewody cisnienia powietrza te dalem nowe
Wtryski lub wtryskiwacz paliwa którys moze byc niesprawny zapieczony itd u mnie pompa niby pompuje ostro bo kiedys uszkodzilem przewo podcisnienia paliwa zwal jak zwal i ostro pryskal podczas krecenia rozusznikiem.
Mnie się juz znudzilo ,mam elm podlaczony do gniazda i owszem pokazuje parametry jakis kody kasuje ale to nie to tosamo co profesjonalny komputer niestety i uwierzcie jest roznica.
Takie elm nie wszysktie usterki wskaze i jeszcze trzeba dobrze sie znac na odczytywaniu parametrow i laczeniu w calosc z mechanika.
To ,że ktoś wie jakie wskazania powinny być jednej sondy czy drugiej to nic jak wiem nawet jak multimetrem pomierzyc to i tamto w osprzecie potrafię sam wiele rzeczy naprawić powymieniać,posrpawdzać ale tego nie potrafię zrobić
Nie wiem co jest odpowiedzalne za takie zachowanie się tego auta
Jest potrzebny ktos mądrzejszy odemnie bardziej doświadczony ktoś kto zajmuje się lpg np ,trzeba posprawdzać podzespoły powymieniać jak trzeba może mapy nowe trzeba wgrywać
To samo na benzynie,elektromechanik też by się przydal ogarnięty a nie Janusz co jak już warsztat podudował to niby to dobry mechanik bo kawe w poczekalni daje za niby free.
Na pewno trzeba podłączyć profesjonalny komputer
Ja mam mechanika w pracy od ciężarówek i osobówek z rozmowy z nim przez to ,że ja coś też wiem wynika iż chłopak wie co mówi i może on do czegoś dojdzie ,może.
Zakręcałem butlę z gazem jezdziłem na benzynie bo tak wyczytałem i niby było trochę lepiej na benzynie ale dowiedziałęm się od cod tego mechanika na co ja nie wpadłem a taki jestem "mądry",że to nie wystarczy a trzeba jeszcze wtyczki od wtrysków odpiąc gazowych i wtedy pojezdzić na benzynie i zobaczyć .
Dziś to idę zrobić.
Sami widzicie ,że sami nie na rzeczy oczywiste czasem nie jesteśmy wpaść mimo ,że posiadamy jakąś nie małą nawet czasem wiedzę .
Jednak właściel swojego auta podchodzi do niega trochę z emocjami w końcu się zafiksowuje a mechanik na chłodno bo to nie jego ale naprawc powinien jak swoje
To ostatnia szansa z mojej strony dla tego samochodu potem sprzedaje i kupie coś mocniejszego nowszego i chyba z grupy vag.
Nigdy na te auta nie narzekałem i nie zawodziły mnie.
P.S może być wariacja z immobilizerem jeszcze i łyse opony he

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: Sebastian » 18 maja 2019, o 10:27

Masz trochę przecinków ,,,,,,,,,,,,,,,,, powstawiaj w Twojego posta, bo aż się czytać nie da.

Ale domyśliłem się, że wymieniłeś już pół auta, ale do mechanika nie pojedziesz żeby sprawdził na podstawie odczytów z czujników co nie pracuje prawidłowo.

W sumie tak vagi się nie psują, i nawet opony się nie ścierają - super auta.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Lacetti 1.4 nierówna praca silnika P0300

Post autor: lukaslacetti » 20 maja 2019, o 08:17

wypadanie zapłonów (szarpanie z rana )z rana, zaślep Egr sprawdz szczelnosc wezyka map sensor sciagnij go calkowicie z samochodu i dmuchnij sprawdz wizualnie,
co do podnoszenia obrotów mam od nowosci ten samochód rozpisywałem się jiż nieraz na ten temat i ten typ ma takie rozwiązanie wg mnie jest to spoko sprawa pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość