Strona 1 z 1
Błąd P1133
: 21 kwie 2014, o 12:41
autor: trebor
zakupiłem elm-a dzisiaj miałem trochę czasu i się pobawiłem z programem torque.
Znalazłem błąd P1133 i go wykasowałem. Problem w tym, że on pojawił mi się już 3 raz od montażu LPG.
Objawy: podczas jazdy na lpg przełącza się chyba na Pb i z powrotem na LPG. Słychać jak zawór przy butli przełącza na lpg, a kontrolka cały czas wskazuje jazdę na lpg.
Wiecie może w czym tkwi problem?
Gdy poprzednio pojawił się check i ten błąd pojechałem do gaziarza i on go wykasował, podłączył lapka i pojechaliśmy na testy i było wsio ok.
Instalacja jest staga: sterownik qbox i wtryski ac w01
Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 21 kwie 2014, o 12:52
autor: etac
Zmień gaziarza, bo robi cie w ...
Niech wyreguluje dokładnie tą instalacje. P1133 - to błąd składu mieszanki
Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 22 kwie 2014, o 14:48
autor: trebor
gaziarza mam sprawdzonego - 4 auta u niego robiłem i było wsio ok.
I to by się chyba zgadzało, bo chyba sam ten błąd wywołałem. Skończył mi się gaz centralka dała sygnał akustyczny i przełączyła na PB. A ja kilka razy z powrotem przełączałem na LPG i chyba była wtedy uboga mieszanka i wywaliło checka.
Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 22 kwie 2014, o 18:03
autor: etac
No to wszystko jasne

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 14 gru 2014, o 18:00
autor: trebor
etac_owiec pisze:No to wszystko jasne

Nie do końca
Błąd P1133 ponownie mi się pojawił jest to na pewno wina LPG.
Po regulacji składu mieszanki było jakiś czas ok teraz znowu wywala checka ale tylko pod dużym obciążeniu silnika( przy ciężkim bucie).
Regulacja była dokonywana podczas jazdy, co się dzieje, że się mapy tak szybko rozjeżdżają?
Możliwe, że któryś wtryskiwacz leje? lub daje za małą dawkę.
Zaobserwowałem ,jeszcze jedną przypadłość mojej instalacji, mianowicie podczas jazdy na lpg kontrolka pokazuje, że jadę na lpg a słyszę jak się zawór przy butli załącza. Więc nie wiem czy jadę na Pb czy lpg. Podczas trasy 600km spalam dodatkowo ok 10-15 l Pb.
Zamierzam powalczyć z gazownikiem, który mi to instalował (mam jeszcze rok gwarancji), ale on nie chce widzieć problemu robi nową mapę i mówi , że jest ok.
Re: Błąd P1133
: 14 gru 2014, o 18:21
autor: nadamus
a jak z wydajnością parownika? może być za mały i dlatego wywala check
Re: Błąd P1133
: 14 gru 2014, o 19:56
autor: GoLL@B
Błąd 1133 to błąd za bogatej mieszanki. P0420 (błąd katalizatora) może wskazywać z kolei błąd ubogiej mieszanki (za dużo tlenu). Też miałem P1133, u mnie wtryskiwacze nie trzymały już parametrów (ok. 160tyś km miały najechane wtedy).
Jeśli któryś wtryskiwacz stracił swoją wydajność (jest np. przywieszony ze względu na brud lub zaciera się) to wyregulowanie mieszanki nie będzie łatwe, albo nawet możliwe.
Oczywiście błąd P1133, jeśli można założyć że wtryskiwacze są na 100% sprawne, wskazuje, że trzeba wyregulować. Oczywiście przed samą regulacją warto pojeździć trochę na benzynie (nie tylko na czas rozgrzewania samochodu), aby przywrócić mapę do porządku.
Pytanie, ile ma zrobiona instalacja, bo piszesz, że jeszcze jest na gwarancji i jakie tam ma włożone wtryski?
Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 14 gru 2014, o 21:34
autor: Sebastian
trebor pisze:
Zaobserwowałem ,jeszcze jedną przypadłość mojej instalacji, mianowicie podczas jazdy na lpg kontrolka pokazuje, że jadę na lpg a słyszę jak się zawór przy butli załącza. Więc nie wiem czy jadę na Pb czy lpg. Podczas trasy 600km spalam dodatkowo ok 10-15 l Pb.
A elektrozawór cyka przy opcji "but w podłogę" ? Bo jeśli tak to prawdopodobnie masz tak ustawione że powyżej jakiś obrotów ma automatycznie przełączyć na noPb.
Rada - jedź do innego gazownika, bo może ten którego teraz masz wpadł w rutynę (bo napisałeś, że robił Ci 4 auta) i nie przykłada się już tak jak kiedyś.
Jeszcze powiedz jakie masz graty pod maską ?
Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 14 gru 2014, o 22:00
autor: wszim
Seba pisze:...bo może ten którego teraz masz wpadł w rachubę

wpadł w rutynę, miałeś na myśli?

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 14 gru 2014, o 22:44
autor: Sebastian
wszim pisze:

wpadł w rutynę, miałeś na myśli?

Tak to jest jak się pisze i nie myśli

Mea culpa. Poprawione
Chodziło o to, że nie przykłada się do roboty, idzie na ilość, nie jakość, "ta mapa powinna być ok, proszę jechać".
A wiadomo, że przy LPG, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie.
Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti
: 15 gru 2014, o 11:23
autor: trebor
Seba pisze:Jeszcze powiedz jakie masz graty pod maską ?
Stag qubox, wtryski ac w01, parownik chyba kme, albo czerwony stag ? Dobrany do mocy powyżej 120KM.
Brak ustawień, że ma się przełączać powyżej jakiś obr na pb. Poprostu słychać jak zawór cyka podczas jazdy ze stałymi obr. 3000-3500.
Re: Błąd P1133
: 16 sty 2015, o 11:53
autor: grobus
Jakiś czas temu też walczyłem z błędem P1133 (błąd sondy regulacyjnej). Pojawiał się podczas jazdy na lpg, po skasowaniu pojawiał się ponownie po przejechaniu ok. 200 km. Wymieniłem sondę, świece, ale problem nadal występował. Postanowiłem przegonić samochód i po przejechaniu jakiś 150-200 km z prędkością autostradową zaczęła mi dodatkowo mrugać kontrolka check engine, która po przełączeniu na Pb po kilkudziesięciu sekundach przestawała świecić. Po sprawdzeniu błędu wyszło P0300 (wielokrotne wypadanie zapłonu). Okazało się, że powodem były 2 wtryskiwacze gazowe, które przelewały. Po ich wymianie wszystkie problemy ustąpiły.