Problem tarcz kotwicznych
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Czekam z niecierpliwością. Kolega ( pracował w IC ) jeszcze sprawdzi wymiary od Zafiry i może będą przejścia samej osłony na inne Ople ( auta). Średnica tarczy hamulcowaj Zafiry ma 264mm , więc samo przez się rozumie , że wymiar osłony musi być ciut większy - Tylko o ile cm?
Też się bawiłem blachą (za czasów pracy w DAEWOO ) przy budowie prototypów LUBLINA , HONKERA itp. dostawczaków .
Też się bawiłem blachą (za czasów pracy w DAEWOO ) przy budowie prototypów LUBLINA , HONKERA itp. dostawczaków .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
To co mam na stanie mogę wam robić zdjęcia i wymiary każdych powierzchni, tylko konkret indeks.
O partsy pisz PW.
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
konrado , zobacz które mają wymiar zewnętrzny fi 270 mm . Taki podali chłopaki wyżej w postach .Przy zacisku (rozcięcie blachy) są wymiary: 135mm wewn. , 155mm zewnątrz .Reszta nieważna bo i tak do usunięcia. Wieczorem podam wymiar tarczobębnów.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
No dobra a tak bez Januszostwa i kombinowania czy są jakieś tarcze kotwiczne które mozna poprostu zamocować w miejsce oryginalnych bez spawania cięcia doginania ?
Czy tylko oryginały za 500zł za szt.
Oraz pytanie dwa
Ta tarcza sklada się jakby z dwóch elementów ?
w których jeden element to podstawa całego wnętrza czyli szczęk itd
a drugi element to oslona tarcz hamulcowych czyli to mozna normalnie oddzielic od siebie odkręcając odpowiednie śruby ?
Czy tylko oryginały za 500zł za szt.
Oraz pytanie dwa
Ta tarcza sklada się jakby z dwóch elementów ?
w których jeden element to podstawa całego wnętrza czyli szczęk itd
a drugi element to oslona tarcz hamulcowych czyli to mozna normalnie oddzielic od siebie odkręcając odpowiednie śruby ?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Dlatego kombinujemy jak koń pod górę , od czego te osłony dobrać i delikatnie przerobić. O ile mi się wydaje , to one są w 5-ciu miejscach nitowane do głównej tarczy. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Tak na marginesie ,to jest tylko osłonka zabezpieczająca przed dostawaniem się brudu , wody , itp. do wewnątrz bębna i ochrony tarczy. Ja jednej nie mam i jest syf totalny na wszystkim co nie osłonięte.
Tak na marginesie ,to jest tylko osłonka zabezpieczająca przed dostawaniem się brudu , wody , itp. do wewnątrz bębna i ochrony tarczy. Ja jednej nie mam i jest syf totalny na wszystkim co nie osłonięte.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1930
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Są punktowo spawane te osłony. Bez nich woda dostaje się na środek tarczy i gniją od środka. Warto je mieć, ale u mnie opcja spawania nowych osłon by nie przeszła, środki były bardzo skorodowane
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Jak pisałem wcześniej , czekam na efekty adaptacji przez Sebastiana , od CADY III .krzych1b pisze: ↑28 kwie 2021, o 21:41Dlatego kombinujemy jak koń pod górę , od czego te osłony dobrać i delikatnie przerobić. O ile mi się wydaje , to one są w 5-ciu miejscach nitowane do głównej tarczy. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Tak na marginesie ,to jest tylko osłonka zabezpieczająca przed dostawaniem się brudu , wody , itp. do wewnątrz bębna i ochrony tarczy. Ja jednej nie mam i jest syf totalny na wszystkim co nie osłonięte.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
tu znalazłem ciekawe ogłoszenie w temacie:
https://sprzedajemy.pl/chevrolet-lacett ... nr54165022
Ogólnie duża kwota za oryginał wynika z tego, że są to komplety z pełnym uzbrojeniem pod hamulec ręczny
https://sprzedajemy.pl/chevrolet-lacett ... nr54165022
Ogólnie duża kwota za oryginał wynika z tego, że są to komplety z pełnym uzbrojeniem pod hamulec ręczny
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Kolego skull. Na początku tematu , kolega forumowicz robi takie osłony . Przeczytaj od początku cały temat a nie po łebkach. Ale szacunek za wytrwałość , że poszukałeś po necie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Nie, tylko oryginały.lukaslacetti pisze: ↑28 kwie 2021, o 16:47No dobra a tak bez Januszostwa i kombinowania czy są jakieś tarcze kotwiczne które mozna poprostu zamocować w miejsce oryginalnych bez spawania cięcia doginania ?
1200zł/parę
Jest to jeden element, składający się z tarczy kotwicznej, i osłony, oba elementy są zgrzane ze sobą.lukaslacetti pisze: ↑28 kwie 2021, o 16:47Ta tarcza sklada się jakby z dwóch elementów ?
w których jeden element to podstawa całego wnętrza czyli szczęk itd
a drugi element to oslona tarcz hamulcowych czyli to mozna normalnie oddzielic od siebie odkręcając odpowiednie śruby ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
@krzych1b mój błąd - za mało zdjęć w tematach, ciężko to wszystko zczytać, jak się nie było od razu na "bieżąco"
mogę jeszcze dodać, jeden link jak ktoś chce kupić nowe oryginalne trochę taniej z Korei (źródło sprawdzone, co prawda to co zamówiłem w listopadzie, doszło w marcu ... ale doszło 80$ to jakeś 300 zł teraz - pewnie jeszcze dojdzie z 50zł przesyłki:
https://www.sparekorea.com/product/part ... o=96463796
mogę jeszcze dodać, jeden link jak ktoś chce kupić nowe oryginalne trochę taniej z Korei (źródło sprawdzone, co prawda to co zamówiłem w listopadzie, doszło w marcu ... ale doszło 80$ to jakeś 300 zł teraz - pewnie jeszcze dojdzie z 50zł przesyłki:
https://www.sparekorea.com/product/part ... o=96463796
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Tarcze z caddy są trochę większe, tak jak na foto poniżej:
Jeszcze nie wiem czy będę zmniejszał, czy tak zostawię
Jeszcze nie wiem czy będę zmniejszał, czy tak zostawię
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Chodzi o to aby nigdzie nie tarło . Trochę dziwnie wygląda , ale jak zadziała to OK. Aby nie dostawał się zbytnio "syfilis".
Sabastian , o ile są za duże od oryginalnych i jaka grubość blachy ?
Sabastian , o ile są za duże od oryginalnych i jaka grubość blachy ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Koledzy , małe sprostowanie co do tytułu tematu . To co nam rdzewieje i odpada ( jak u mnie ) , to się fachowo nazywa "Panel Rozbryzgujący" , i tę część należy szukać .
Szczelina pomiędzy "panelem rozbryzgującym " a tarczą hamulcową (tylną) wynosi ok. 5mm. ( +/- 1mm)
Szczelina pomiędzy "panelem rozbryzgującym " a tarczą hamulcową (tylną) wynosi ok. 5mm. ( +/- 1mm)
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Koledzy proszę o ocenę . Chyba znalazłem wymiar zbliżony do naszego. Tylko to wycięcie na zacisk chyba ciut większe . Gość podaje dla dwóch wymiarów tarcz hamulcowych: 245mm i 265 mm
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy ... 65fddea227
https://allegro.pl/oferta/oslona-tarczy ... 65fddea227
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Nie wejdzie Ci tarcza w te mniejsze. Większe też stoją pod znakiem zapytania.
O partsy pisz PW.
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Tarcza od lacetona ma 258mm , no to ta większa osłona mogła by być . Pisałem wyżej o szczelinie pomiędzy tarczą a osłoną.
258 mm - 265mm = -7 mm . Czyli po 3,5mm na stronę - kurczę, brakuje jeszcze 1,5mm do prawidłowego wymiaru może być ciasno , albo i nie. W razie czego ,kombinerki w łapę i rozginamy ( czytaj robimy druciarstwo ).
Trzeba jechać na szrot i szukać używki aby sprawdzić.
Chyba , że konrado masz możliwość zrobienia przymiarki ?
258 mm - 265mm = -7 mm . Czyli po 3,5mm na stronę - kurczę, brakuje jeszcze 1,5mm do prawidłowego wymiaru może być ciasno , albo i nie. W razie czego ,kombinerki w łapę i rozginamy ( czytaj robimy druciarstwo ).
Trzeba jechać na szrot i szukać używki aby sprawdzić.
Chyba , że konrado masz możliwość zrobienia przymiarki ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Oryginalnej od corolli nie mam. Chyba że mam zamiennik. Jutro lookne
O partsy pisz PW.
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
O .I jesteśmy coraz bliżej naszego wymiaru 270 mm. Super wygląd.
Kto jeszcze poszuka ?
Kto jeszcze poszuka ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Zauważcie, że wymiar podany przez van vezel to wymiar "po zewnętrznej" - więc należy odjąć grubość blachy i (jeśli są) przetłoczenia.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Jak druciarstwo to po całości poco szukać wśród osłon hamulcowych FORMA DO PIZZY TARTY Ø 275 MM OCYNOWANA niecałe 5zł
https://allegro.pl/oferta/snb-forma-do- ... 9202863504
https://allegro.pl/oferta/blacha-blaszk ... 0495882741
https://allegro.pl/oferta/snb-forma-do- ... 9202863504
https://allegro.pl/oferta/blacha-blaszk ... 0495882741
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
O , blisko co raz bliżej .Nawet spawać nie będzie trzeba , przykleić na butapren i będzie trzymać ekstra.chocisz pisze: ↑4 maja 2021, o 11:40Jak druciarstwo to po całości poco szukać wśród osłon hamulcowych FORMA DO PIZZY TARTY Ø 275 MM OCYNOWANA niecałe 5zł
https://allegro.pl/oferta/snb-forma-do- ... 9202863504
https://allegro.pl/oferta/blacha-blaszk ... 0495882741
Ta druga opcja bardziej mi się podoba , bo na pierwszej będą zawirowania powietrza:D
Dodano po 29 minutach 40 sekundach:
Konrado . Tarcza do lacetti ma 258 mm , a osłona ma 270 mm.
Tarcza do Corolli ma 265mm , a ta większa osłona ma 270 mm , to by się kurcze zgadzało. Tylko teraz trzeba fizycznie wziąć w ręce: tarczę od Lacetona i osłonę od Corolli i przyłożyć razem do kupy i sprawdzić organelptycznie.
Popatrzcie na wymiary lacetona , które koledzy zrobili kilka postów wyżej. Nawet jak szczelina będzie miała np. 3mm i nie będzie tarło , to też zda egzamin ten ożenek.
Nawet jak będzie ciasno ( wariant pesymistyczny) , zawsze można rant osłony rozgiąć , rozszerzyć na zewnątrz . A osłona i tak musi być na nowo zabezpieczona , bo te oryginalne pomalowania , to o kant doo.....y potłuc.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość