Problem tarcz kotwicznych
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
No właśnie nawet na Potaku jest rozróżnienie na te do samochodów produkowanych przed i po 2006 roku
-
- Profesjonalista
- Posty: 844
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Zobacz tutaj http://www.bm-carparts.pl/produkt/1215, ... -kompletna
pasuje do wszystkich modeli i roczników
Dodano po 1 godzinie 36 minutach 54 sekundach:
Ale płacić po 500 zł za blaszkę to przesada przejrzyj wcześniejsze posty jest alternatywa przetestowana ,dobry mechanik razem z wymianą podzespołów (spręzyny klocki itp )wspawa ci nowe osłony a koszt za dwa komplety pewnie nie przekroczy 1 nowego tutaj odnośnik do kolegi z którym testowałem osłony
https://sprzedajemy.pl/chevrolet-lacett ... nr54165022
pasuje do wszystkich modeli i roczników
Dodano po 1 godzinie 36 minutach 54 sekundach:
Ale płacić po 500 zł za blaszkę to przesada przejrzyj wcześniejsze posty jest alternatywa przetestowana ,dobry mechanik razem z wymianą podzespołów (spręzyny klocki itp )wspawa ci nowe osłony a koszt za dwa komplety pewnie nie przekroczy 1 nowego tutaj odnośnik do kolegi z którym testowałem osłony
https://sprzedajemy.pl/chevrolet-lacett ... nr54165022
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Temat czytałem, więc wiem Tylko że może uda mi się z innego źródła załatwić nowe/używane w dobrym stanie za rozsądne pieniądze. I wiem że są dwa rodzaje tarcz na tył, więc analogicznie i z kotwicznymi może być coś nie tak dlatego się pytam
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Ja bym czekał i polował na używane. Wiem, jest ciężko trafić sensowne, ale przeglądałem codziennie i po jakichś 2 miesiącach upolowałem po 25zł/szt, w komplecie piasta i wszystkie elementy od hamulca.
Kupione na popularnym portalu, w sumie ocena stanu 'po zdjęciu' więc trochę ryzyko było, ale po przyjściu okazały się 'jak nowe', jest jeszcze prawie nienaruszona zębem czasu czarna farba po obu stronach tarczy.
Co do regeneracji to oczywiście można, sam o tym poważnie myślałem, ale pod warunkiem że jest jeszcze do czego spawać (a może być z tym różnie). No i trzeba znaleźć kogoś, kto się podejmie. Mój mechanik był niechętny do takiego zlecenia.
Kupione na popularnym portalu, w sumie ocena stanu 'po zdjęciu' więc trochę ryzyko było, ale po przyjściu okazały się 'jak nowe', jest jeszcze prawie nienaruszona zębem czasu czarna farba po obu stronach tarczy.
Co do regeneracji to oczywiście można, sam o tym poważnie myślałem, ale pod warunkiem że jest jeszcze do czego spawać (a może być z tym różnie). No i trzeba znaleźć kogoś, kto się podejmie. Mój mechanik był niechętny do takiego zlecenia.
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
zastanawiłem sie czy nie prościej przerobić "OSŁONA TARCZY HAMULCOWEJ TYŁ BMW 3 E46 98-05"
http://allegro.pl/oslona-tarczy-hamulco ... 86683.html
lub coś podobnego zamiast wykonywać wszystko od zera ?
http://allegro.pl/oslona-tarczy-hamulco ... 86683.html
lub coś podobnego zamiast wykonywać wszystko od zera ?
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
kjas9 pisze: ↑29 kwie 2018, o 17:04Zobacz tutaj http://www.bm-carparts.pl/produkt/1215, ... -kompletna
pasuje do wszystkich modeli i roczników
Odświeżając - jest różnica w budowie tarcz w zależności od rocznika - różnią się łapą do zacisku.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Ale przecież zacisk przykręcasz nie do tarczy kotwicznej tylko do zwrotnicy, więc same tarcze są zamienne. Co do piasty w tarczy to one lubią na krawędziach styku zardzewieć i wtedy ciężko piasty wyjąć, ale jest sposób - albo wkręcamy od tyłu w samą tarcze i piastę śruby ale tak żeby wystawały i na prasę albo zlać wd40 i walić w tarczę od tyłu młotem i zejdzie. Kupiłem do siebie teraz tarcze w używce bo moje nie istnieją i będę przekładał, rozbroiłem je żeby oczyścić i pomalować nowe tarcze i też miałem problem z wyjęciem piasty ale metoda młotkowa podziałała i wyszły. Wystarczy przy montażu przesmarować na styku i nie powinno prędko korodować. Jutro dokończę demontaż bo zostały stare szczęki i sprężynki, wyprostuję bo są lekko zagięte w transporcie, szlifujemy malujemy i po niedzieli na auto.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Wyraziłem się nieprecyzyjnie - chodziło mi o to, że profil tarczy kotwicznej różni się w zależności od rocznika zapewne, tak że łapa zacisku mocowana do tej tarczy nie pasuje. U siebie musiałem tą łapę podkładkować, żeby miała odpowiedni dystans w stosunku do tarczy hamulcowej.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
W razie czego w komplecie mam te łapy od tych tarcz, bo przysłał mi komplet - tarcza/piasta/zwrotnica/mocowanie takie podłużne długie do budy. Jak nie będzie pasować z mojej to przeszczepię tamte.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Odmalowane, na 3x podkładem Novola i na 3 x farbą Bolla do felg. Powinno starczyć co najmniej na czas jakim chce jeździć tym autem. Żałuję tylko że nie poszły w piach ale terminów nie mieli a czas goni. Ale mam pomysł na reanimację starych, odnowieniu i niech leżą.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Uzupełnię - już po robocie. Stare tarcze nie nadają się do niczego. Długotrwały brak osłon spowodował zaawansowaną korozję w środku, nawet sprężynki i rozpierak ręcznego stał dęba. Szczęki łyse. Odpuszczam temat ich regeneracji bo mija się to z celem. Huta
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Koszmar powraca . Panowie , a czy może ktoś zna wymiary tarcz od Malibu ew. może pomierzyć i przesłać na forum? https://allegro.pl/oferta/oslona-tarcza ... 4291fbf951
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Robię ostatnio reserach bo muszę ogarnąć w dwóch autach, i kupno dużo większej nie ma sensu - ciężko zmienić średnicę okręgu...
Poki co znalazłem z jakiejś toyoty, ale cena ~150zł/szt, wiec bez sensu jak na rzeźbę ;P
Znalazłem też:
golf, ridex: 1330S0130
lub z tourana: 1K0615611AB (wymiar podobno pasuje, ale jest dziwne przetłoczenie)
Poki co znalazłem z jakiejś toyoty, ale cena ~150zł/szt, wiec bez sensu jak na rzeźbę ;P
Znalazłem też:
golf, ridex: 1330S0130
lub z tourana: 1K0615611AB (wymiar podobno pasuje, ale jest dziwne przetłoczenie)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Na dzień dzisiejszy Proszę opisać nie kumatemu w tym temacie jakie są następstwa zgnicia tych tarcz kotwicznych, co się może wydarzyć? Też mam lacetti i też mnie to pewnie kiedyś złapie ten temat wiec.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2021, o 16:49 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Interpunkcja.
Powód: Interpunkcja.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Ekstremum to brak możliwości przymocowania szczęk hamulcowych i sprężynek. W następstwie brak hamulca ręcznego
O partsy pisz PW.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Najbardziej gniją osłony tarcz, same tarcze kotwicze są wykonane z grubszej blachy, wiec porządne czyszczenie i malowanie powinno pomóc póki nie ma dziur
Oczywiście najpierw gniją osłony przeciwbryzgowe, wiec trzeba kombinować....
Oczywiście najpierw gniją osłony przeciwbryzgowe, wiec trzeba kombinować....
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
mam kupione osłony z tarcz z BMW. są dość duże ale jakby pomalować je na czarno, to nie będzie źle wyglądać.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Jak zrobisz to pokaż swoje rękodzieło. Raczej ja swoje wypchnę na szrot niż będę się z tym patyczkował.
O partsy pisz PW.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Chyba udało mi się znaleźć coś co ma podobny rozmiar(katalogowo do tarcz 253 i 273mm lacetti ma 258mm), kształt standardowy bez śmiesznych przetłoczeń. Numer części to: 9571870
Postaram się w najbliższym czasie sprawdzić i porównać - póki co czekam aż mikody przyjdą
Postaram się w najbliższym czasie sprawdzić i porównać - póki co czekam aż mikody przyjdą
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Sebastian ale co to za numer i od czego ?
Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Co do przeróbki tych osłon , to średnicę zawsze można zmniejszyć lub zwiększyć.
Ponawiam pytanie -od Malibu się nada?
Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Też znalazłem od BMW E36 , E 46 na allerrogo , tylko nie wiem jakie są wymiary ( możesz podać?). Możesz podać od którego modelu zakupiłeś ? Cena jest śmiesznie niska . U mnie zgniły i odleciały właśnie te osłony. Przód się trzyma dzielnie
Co do przeróbki tych osłon , to średnicę zawsze można zmniejszyć lub zwiększyć.
Ponawiam pytanie -od Malibu się nada?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Naprawdę ciężko wyszukać ten numer w google ?
Tarcze są do caddy III, katalogowo do rozmiaru tarcz:
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] 253 [mm]
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] 273 [mm]
Tarcza w lacetti ma 258mm.
Czy pasują z malibu - tarcze w malibu mają ponad 300mm, w lacetti - patrz wyżej, na logikę będą pasować ?
Jaki masz sposób na estetyczne zmniejszenie średnicy osłony ? Bo ja nie mam pomysłu zrobić to estetycznie i prosto biorąc pod uwagę przetłoczenia, itp...
Tarcze są do caddy III, katalogowo do rozmiaru tarcz:
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] 253 [mm]
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] 273 [mm]
Tarcza w lacetti ma 258mm.
Czy pasują z malibu - tarcze w malibu mają ponad 300mm, w lacetti - patrz wyżej, na logikę będą pasować ?
Jaki masz sposób na estetyczne zmniejszenie średnicy osłony ? Bo ja nie mam pomysłu zrobić to estetycznie i prosto biorąc pod uwagę przetłoczenia, itp...
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Odpowiednio przeciąć i zespawać . Musiałbym mieć to w rękach i widzieć . Ja zajmę się tymi od BMW , bo mi wzrokowo najbardziej pasują .
Jakbyś napisał od razu , że ten nr to od Cady III , to bym cię nie pytał . Sprawdzałem wszystkie tarcze organoleptycznie z grupy VW-e i doskonale znam wszystkie wymiary. Łącznie z Mercedesem Sprinterem .
P.S. Masz migrenę , czy sobie guza nabiłeś?
Jakbyś napisał od razu , że ten nr to od Cady III , to bym cię nie pytał . Sprawdzałem wszystkie tarcze organoleptycznie z grupy VW-e i doskonale znam wszystkie wymiary. Łącznie z Mercedesem Sprinterem .
P.S. Masz migrenę , czy sobie guza nabiłeś?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Jak przeglądałem temat tarcz kila postów wyżej, to podany wymiar zewnętrzny wynosi 270mm. Czyli od Cady III byłyby OK . Jest jedno ale . Miejsce na zacisk jest jakieś duże , nie sądzisz?
Średnica zewn. tarczy od BMW , to ok. 32 cm . czyli po ok. 2,5 cm na stronę - trochę dużo ,nie sądzicie?
A to od Zafiry https://allegro.pl/oferta/tarcza-kotwic ... 7258893044
Średnica zewn. tarczy od BMW , to ok. 32 cm . czyli po ok. 2,5 cm na stronę - trochę dużo ,nie sądzicie?
A to od Zafiry https://allegro.pl/oferta/tarcza-kotwic ... 7258893044
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Otwór pod zacisk zgadza się, że jest troszkę większy, ale póki ktoś tego nie zwymiaruje to się nie dowiemy, czy to tak wygląda na zdjęciu czy tak jest...
Choć moim zdaniem łatwiej zmniejszyć otwór na zacisk, niż zmniejszyć średnicę nie tworząc "jaja" lub wielokąta złożonego z wycinków koła
Przy porównywaniu najlepiej patrzeć na średnicę tarcz hamulcowych do jakich dana tarcza kotwiczna pasuje - wymiary podawane są często wymiarami zewnętrznymi (a w przypadku gdy "felc" na końcu nie jest kątem 90* to wymiar zewnętrzny, a miejsce na tarczę znacząco się różni).
Trochę bawiłem/bawię się z blachą, i jeśli miałbym przerabiać tarcze 320mm na 280mm, to wolałbym wyciąć/wypalić okrąg na 280mm i przyspawać naokoło płaskownik z blachy - mniej roboty i wygląd lepszy
EDIT: Za całe 24.99zł z wysyłką(!) zamówiłem właśnie dwie ww. tarcze do caddy (oryginalne, używane, bez śladów rdzy, jednak przecięte w miejscu śrub - ta część i tak będzie u mnie wycięta więc bez różnicy) - myślę, że relacja z przeszczepu niebawem
Choć moim zdaniem łatwiej zmniejszyć otwór na zacisk, niż zmniejszyć średnicę nie tworząc "jaja" lub wielokąta złożonego z wycinków koła
Przy porównywaniu najlepiej patrzeć na średnicę tarcz hamulcowych do jakich dana tarcza kotwiczna pasuje - wymiary podawane są często wymiarami zewnętrznymi (a w przypadku gdy "felc" na końcu nie jest kątem 90* to wymiar zewnętrzny, a miejsce na tarczę znacząco się różni).
Trochę bawiłem/bawię się z blachą, i jeśli miałbym przerabiać tarcze 320mm na 280mm, to wolałbym wyciąć/wypalić okrąg na 280mm i przyspawać naokoło płaskownik z blachy - mniej roboty i wygląd lepszy
EDIT: Za całe 24.99zł z wysyłką(!) zamówiłem właśnie dwie ww. tarcze do caddy (oryginalne, używane, bez śladów rdzy, jednak przecięte w miejscu śrub - ta część i tak będzie u mnie wycięta więc bez różnicy) - myślę, że relacja z przeszczepu niebawem
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości