Falujące, zawieszające się obroty.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 22 lut 2014, o 22:26

Od pewnego czasu obroty jałowe lekko falowały, wydawało mi się, że jest to zawór EGR, dziś po wykręceniu go, nie zauważyłem znacznych zabrudzeń, ale mimo to został wyczyszczony.

Dodatkowo ostatnio kierowca mówił, że czasem pedał gazu lekko drży - ja nic nie wyczuwałem więc wydawało mi się że to nic takiego.
Dziś czyściłem też rurę dolotu, bo była zaolejona olejem z odmy, po wyjęciu rury okazało się, że przepustnica też jest brudna. Przepustnicę wyczyściliśmy (bez wyciągania jej z auta), wszystko poskładaliśmy, i zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie zawieszające się obroty.

Obroty na biegu jałowym nie zawieszają się za każdym razem, ale dość często - pomaga "przegazowanie".

Obroty zatrzymują się na ok. 1400obr/min, lub 2000obr/min, i czasem spadną same do "odpowiednich" 800-900, a czasem trzeba przegazować.

Raczej jest to wina silnika krokowego, bo gdy obroty są na poziomie 1,4k obr/min, to metalowy element, na czarnym kole linki:
Obrazek
który łączy się z osią klapki przepustnicy jest odchylony od pozycji "wyjściowej" o kilka mm, dopiero po chwili wraca do pozycji normalnej i wtedy obroty spadają.
Zawieszanie się obrotów doskonale widać na poniższym filmiku:


Czytałem w internecie, że na tą przypadłość może pomóc reset adaptacji przepustnicy, rosyjskim lub czeskim programem Chevrolet Explorer.

Więc pytanie do użytkowników:
Jak wykonać ten reset ustawień przepustnicy - gdzie w ty programie jest taka zakładka ?
Czy jeśli ew. reset ustawień nie pomoże, to co robić ? Wymieniać przepustnicę z silnikiem krokowym ?
Jeśli moja diagnoza jest niesłuszna to co może być problemem tego typu zachowania ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
Adonay
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 16 sie 2013, o 19:30
Imię: Radosław
Chevi: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Adonay » 22 lut 2014, o 23:30


Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2546
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: konradoo » 24 lut 2014, o 20:32

Winą ponoć obarczana jest ta sprężyna,ale wymieniać proponują cały element...nie wiem jak to jest,u mojego Taty 1.6 działo się tak,ale po pewnym czasie ustąpiło samo. Przepustnica resetowana itp czyszczona. W 1.8 nie miałem takiej przypadłości.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 31 mar 2014, o 11:33

Jakiś czas temu zrobiłem adaptację przepustnicy zgodnie z instrukcją w TIS (potem dodam procedurę), i od tamtej pory nie zauważyłem zachowania które występowało. Poprzedniej adaptacji nie kasowałem.

Dodam że wcześniej robiłem adaptacje zgodnie z instrukcjąz innego forum (takim z org w adresie), i niestety tamta instrukcja była błedna.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 7 kwie 2014, o 21:50

Jak obiecałem, tak dodaję:

Procedura uczenia się biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
- Wymiana korpusu przepustnicy na nowy (MTIA, ETC)
- wymiana zaworu IAC na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
- odłączanie zasilania (przewód akumulatora, bezpiecznik ECM, itp.) (tylko ECM firmy Delphi)
Przeprogramowanie oprogramowania ECM (tylko system Siemens D160 ECM z ETC)
Włączyć zapłon.
Zerowanie wartości adaptacyjnych z użyciem skanera diagnostycznego. (tylko MTIA)
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłączyć zapłon na 15 sekund. (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 1 sekundę, a następnie powróć do pozycji P (Parkowania). (tylko ECM firmy Siemens)
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F).
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
Odczekać 15 sekund przed ponownym uruchomieniem silnika (tylko Siemens ECM). (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

jahar
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 6 cze 2014, o 18:44
Imię: Jahar
Chevi: Lecetti
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: jahar » 8 cze 2014, o 15:50

Cześć,
Odp pewnego czasu mam podobne problemy w Lacetti, więc podpinam się pod wątek.
Zauważyłem, że podczas dohamowania samochód zaczyna delikatnieć szarpać.
Znajomy mechanik stwierdził, że to najprawdopodobniej przepustnica i ją wyczyścił.
Po odpaleniu obroty zaczęły dziwnie się zachowywać. Na początku skok do 2 k, później powolny spadek i stabilizacja.
Gorzej podczas jazdy, podczas zmiany biegu zatrzymują się na 2,5 3 k i zaraz spadają, po zrzuceniu na luz przytrzymują się na 2k, spadają do 1k, znowu 2k i do 1k.
Próbowałem zrobić adaptację przepustnicy według w/w instrukcji, jednak nie jestem w stanie doprowadzić do włączenia wiatraków, układ nie jest w stanie złapać wysokiej temperatury. Próbowałem odpalać zimny, czekałem 0,5h i nic, próbowałem się przejechać i wtedy zrobić adaptację, ale samochód i tak nie łapał temperatury.
Może coś poradzicie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 8 cze 2014, o 16:18

jahar, ja adaptację zrobiłem na ciepłym silniku (przyjechałem na parking zgasiłem i zrobiłem adaptacje). W punkcie "rozgrzej silnik..." poczekałem chwilę (może minutę, może dwie).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
bartekm2000
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 7 sie 2014, o 10:25
Imię: Bartek
Chevi: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: bartekm2000 » 8 sie 2014, o 13:47

Seba, dzięki za podpowiedź PW na drugim forum.
Niestety adaptacja u mnie nie powiodła się z powodu zupełnego braku wolnych obrotów :( Bez naciskania pedału "gazu" auto gaśnie, ponadto podobnie jak kol. jahar nie jestem w stanie przez ok. 20 min. postoju doprowadzić do włączenia wentylatora chłodnicy (?).
Pytanie dodatkowe : czy przed adaptacją robiłeś reset ruskim Chevrolet Explorerem i kablem VAG KKL ?

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 8 sie 2014, o 21:35

Witaj, ;)
Ja robiłem na ciepłym silniku, poczekałem tylko chiwilę (nie patrzałem na zegarek ale ok minuty).
A próbowałeś może delikatnie trzymać wciśnięty pedał gazu (tak żeby obroty były ok 1krpm) podczas adaptacji ?
Ja z powodu nieznajomości rosyjskiego nie robiłem resetu, chevrolet explorer.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
bartekm2000
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 7 sie 2014, o 10:25
Imię: Bartek
Chevi: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: bartekm2000 » 9 sie 2014, o 22:38

Hi,
ja tez na ciepłym.
Właśnie tak zrobiłem - starałem się utrzymywać obroty ok 800-1000.
Nie zadziałało albo za długo czekałem na włączenie wentylatorów bo ok. 20 min.
po tej całej zabawie nawet utrzymywał obroty jednak za niskiem bo ok. 500 i trząsł się silnik.
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znowu nie było wolnych obr.
Chyba jednak muszę kupić kabelek VAG KKL i pokombinować z Chevroter Explorerem ruskim.

pawj
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2014, o 20:20
Imię: Pawel
Chevi: Lacetti 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: pawj » 16 mar 2015, o 18:23

Witam. Widzę że temat dość stary ale chciałem się dowiedzieć czy ktoś z was robił adaptacje tym Chevrot Explorer i kablem VAG KKL?
Jeśli tak to może się podzielić z forumowiczami jak to zrobił i jakie były rezultaty.

tonik
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2015, o 15:26
Imię: Piotr
Chevi: Nubira 1.6SX LPG BRC
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: tonik » 7 cze 2016, o 12:57

Też przerabiałem ten problem. Adaptacja przepustnicy kilkakrotna nic nie pomagała. Byłem u kilku mechaników, zalecano mi wymianę przepustnicy. Ostatni stwierdził "Panie to rurka powietrza doprowadzajaca do zaworu ERG". Kupiłem nową rurkę na all..ro.pl + wymiana u mechanika koszt łączny poniżej 100pln i wszystko działa jak należy!

TomekG
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 9 gru 2015, o 15:02
Imię: Tomek
Chevi: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: TomekG » 12 lip 2017, o 14:28

Trochę odkopuje, ale ma ktoś aktualny link do Chevrolet Explorera? Nie mogę nigdzie znaleźć.

Arczeski
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 23 cze 2017, o 18:55
Imię: Arek
Chevi: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Świętochłowice (Śląsk)
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Arczeski » 13 lip 2017, o 18:44

sekund 5 znaleźć link.. Google pomoże :) tylko wersja po rosyjsku

chrobot
Bywalec
Posty: 147
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Imię: jan
Chevi: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: chrobot » 21 sie 2017, o 23:11

https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... w-lacetti/

post 2 od góry

jestes pewnie posiadaczem lacetti 1,4 rok modelowy MY04 i tam byly problemy z tzw wypadaniem zapłonów ,objawiało sie to nierowna praca silnika oraz świeceniem kontrolki "silniczka"check. Zapewne mało jeździsz i na małych odcinkach i stad te problemy , a mianowicie zbiera sie nagar w gniazdach zaworowych i przez to nie domyka sie zawor i jest nierona praca, ta usterka spowodowana byla nie do konca dobrze dobranym skladem metali na pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale mecz serwis oni po jakims czasie zdejmia glowice rozwierca gniazda i przeczyscza je . takie zjawisko wystepuje tylko w silniku 1,4 i jest to stara dolegliwosc oplowska.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość