Strona 1 z 1
Problem DPF
: 7 gru 2016, o 12:30
autor: GrzegorzJ
Witam, posiadam Chevroleta Nubire z 2.0 DTCi 121km z 2007r, mój problem polega na tym że któregoś razu gdy zajrzałem pod spód auta zauważyłem że przewód od DPF-a nie jest przykręcony do DPF-a a nakrętki nie ma, może ktoś wie gdzie taką nakrętkę dostać?
Zdjęcie w załaczniku.
Re: Problem DPF
: 7 gru 2016, o 20:54
autor: etac
Nie znajdziesz, tylko dorabianie, albo pewnie cały przewód w ASO
Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 15:09
autor: KoM
a może dpf jest wycięty i został specjalnie odłączony?
Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 18:38
autor: GrzegorzJ
Rozmawiałem z servisem Chevroleta i powiedzieli mi że przewód jest tylko w komplecie z DPF-em i to za grubą kasę.
A jak sprawdzić czy DPF jest wyłączony czy nie?
Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 18:43
autor: etac
odepnij przewod z czujnika roznicy cisnien, jak wywali blad tzn ze jest, jak nic to bedzie wiadomo ze go nie ma
Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 19:29
autor: GrzegorzJ
Jutro postaram się wbić pod auto i odepnę wtyczkę
Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 19:35
autor: etac
wystarczy klapę podnieść i czujnik jest kolo osłony silnika po prawej stronie, tak cos kolo turbiny.
Takie cos:

Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 20:00
autor: GrzegorzJ
Jutro zajrzę pod maskę i dam znać
Dzięki za pomoc

Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 20:04
autor: Sebastian
Pokaż jak to wygląda z bliska + zmierz gwint, może cos się da dobrać.
Re: Problem DPF
: 8 gru 2016, o 20:19
autor: GrzegorzJ
Z bliska to wygląda nie za ciekawie

bo wygląda tak jak by nie było to podłączone od dawna ale nie jestem pewny bo auto mam od czerwca tego roku.
A gwintu prawie nie ma.
Re: Problem DPF
: 9 gru 2016, o 14:45
autor: GrzegorzJ
Dzisiaj byłem przy aucie i okazuje się że po odpięciu wtyczki pojawił się błąd co wskazuje że DPF jest aktywny.
Re: Problem DPF
: 9 gru 2016, o 15:00
autor: etac
No to dziwne, bo te rurki mają za zadanie sprawdzać różnicę ciśnień przed i za DPF. A jak nie ma danych przed to jak to analizuje?

Re: Problem DPF
: 9 gru 2016, o 19:59
autor: GrzegorzJ
Nie mam pojęcia
Wiem tylko że już troszkę tak jeżdżę i żadnego błędu nie mam
Re: Problem DPF
: 12 gru 2016, o 21:53
autor: GrzegorzJ
A może ktoś się orientuje jaki jest skok gwintu, średnica i na jaki klucz jest ta nakętka na tej końcówce?
Re: Problem DPF
: 12 gru 2016, o 22:48
autor: etac
Takich danych nie ma w żadnych oficjalnie dostępnych katalogach
Re: Problem DPF
: 21 gru 2016, o 19:18
autor: GrzegorzJ
Witam, jak by ktoś kiedyś miał taki problem jak ja wcześniej opisałem to tam jest gwint m12x1
Pozdro.
Re: Problem DPF
: 27 sty 2017, o 22:20
autor: Marek3
Witam,
U mnie to samo się stało, resztki nakrętki były jeszcze na gwincie a gwint niestety też trochę skorodowany.
Tymczasem przy użyciu innej nakrętki przewód został "przydrutowany".
Docelowo planuję użyć nakrętki od przewodów hamulcowych M12x1 jednak trudno będzie założyć ją na ten przewód gdyż z obu jego stron są grzybki a przewód stalowy...
Nie wiadomo też ile taka nakrętka wytrzyma ale może na jakiś czas starczy.
A tobie udało się już to naprawić?
Pozdrawiam,
Marek.
Re: Problem DPF
: 28 sty 2017, o 15:31
autor: GrzegorzJ
Tak ja już mam to na szczęście za sobą, przegwintowałem to i założyłem makrętke.