Czyszczenie układu egr

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
jajco112
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2014, o 21:00
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: Forenza
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Czyszczenie układu egr

Post autor: jajco112 » 29 wrz 2016, o 23:23

Witam mam pytanie czy ktoś czyścił układ EGR w silniku benzynowym? Mam problem z szybko powracającym p0401 i z tego co się dowiedziałem pewno się zapchały kanały od samego zaworu. Zawór jest czysty i lekko chodzący. Zanim zdecyduje się wydać 700zł na zawór (forenza ma ten sam co captiva 2.4 i evanda 2.0). Problem polega na tym że kanały są w główicy. Zastanawiam się nad czyszczeniem podczas pracy jak to ma miejsce w ropniaku.... Pytanie tylko czy ktoś to robił? Zawór na moje szczęście jest na wierzchu, a nie tak jak w corsie 1.4 gdzie wyciągnięcie trwało 1,5h...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Czyszczenie układu egr

Post autor: XaRaDaS » 29 wrz 2016, o 23:46

Nie podałeś jaki masz silnik, ale ten błąd jednoznacznie oznacza EGR:
P0401 Zablokowana recyrkulacja spalin

Opis obwodu

Napięcie dostarczane jest do zaworu recyrkulacji spalin (EGR) obwodem napięcia zapłonu poprzez bezpiecznik. Masa dostarczana jest do zaworu EGR obwodem sterowania poprzez dolny boczny sterownik znajdujący się w module sterującym silnika (ECM). Moduł ECM monitoruje położenie czopika iglicy EGR za pomocą czujnika położenia czopika iglicy EGR. Czujnik położenia EGR wysyła napięcie zwrotne przez obwód sygnału do modułu ECM. Napięcie to jest różne zależnie od położenia czopika iglicy zaworu EGR. Moduł ECM interpretuje to napięcie jako położenie czopika iglicy zaworu EGR.
Moduł sterujący silnika (ECM) wykonuje test przepływu w układzie recyrkulacji spalin (EGR) podczas zwalniania prędkości pojazdu. Moduł ECM czyni to przez polecenie chwilowego otwarcia zaworu EGR, monitorując jednocześnie sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) oraz czujnika położenia EGR. Jeśli sygnał MAP jest niewłaściwy dla danego położenia czopika iglicy zaworu EGR, ECM zapisuje wykrytą różnicę ciśnienia MAP, a następnie dostosowuje skalibrowany licznik usterek do zadanego progu liczby usterek. Liczba testów przepływu EGR wymagana do przekroczenia progu usterek może się różnić zależnie od ilości wykrytych błędów przepływu EGR.
Zwykle, moduł ECM pozwoli na wykonanie tylko jednego testu przepływu EGR podczas jednego cyklu zapłonu. Aby wspomóc weryfikację wykonanej naprawy, ECM pozwoli na wykonanie wielu testów przepływu EGR po wykasowaniu odpowiedniego kodu.

Warunki powstania kodu DTC

Silnik pracuje.
EGR obecnie jest w trybie pracy.
Nie występują usterki EGR.

(1.4 DOHC)

Prędkość obrotowa silnika wynosi od 1792 do 2400 obr/min.

(1.6 DOHC)

Prędkość obrotowa silnika wynosi od 1792 do 2208 obr/min.

(1.4 DOHC)

Masowy przepływ powietrza wynosi między 120 a 229 mg/TDC.

(1.6 DOHC)

Masowy przepływ powietrza wynosi między 82 a 169 mg/TDC.

(1.4 DOHC)

Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 69,75°C (157,5°F).

(1.6 DOHC)

Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 70°C (158°F).

Warunki generowania kodu DTC

(P0400)
(1.4 DOHC)

Wartość adaptacyjna EGR jest większa niż 3,75 lub mniejsza niż 0,25.

(1.6 DOHC)

Wartość adaptacyjna EGR jest większa niż 1,647 lub mniejsza niż 0,392.

(P0401)

Różnica między stosunkiem EGR a wartością lambda wynosi 2% (1.4 DOHC) / 1.758% (1.6 DOHC) lub mniej.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

Lampka MIL wyłączy się na koniec 3-go kolejnego cyklu weryfikacji, w których diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
W sumie to bym zaczął od drobnego zabiegu jakim jest zaślepienie EGR, koszt to jakieś niecałe 10 zł. a jak to nie pomoże to szukałbym dalej ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

jajco112
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 sty 2014, o 21:00
Reputacja: 0
Imię: Darek
Samochód: Forenza
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Czyszczenie układu egr

Post autor: jajco112 » 30 wrz 2016, o 00:34

Silnik 2.0... egr w tej chwili zaślepiony, nie pomogło ale też była to moja pierwsza myśl. Sonda pierwsza wymieniona w zeszłym roku na oryginał gm. Czy kanały od egr mogą prowadzić bezpośrednio do zaworów? czy i tak idą do kolektora ssącego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość