Tylne zawieszenie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
greg218
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2015, o 23:19
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: siechnice
Kontakt:

Tylne zawieszenie

Post autor: greg218 » 29 cze 2016, o 22:37

Witam.Diagnosta zalecił wymianę drążków tylnych wleczonych,czy ktoś ma już doświadczenie z taką naprawą i coś bliżej na ten temat mógłby się podzielić wiedzą.Chevrolet lacetti kombi rok 2005 przebieg 160 tys.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 29 cze 2016, o 23:05

Może ten temat pomoże - http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... ead#unread, ew. zaznacz na foto o które elementy Ci chodzi.

Możesz wymienić drążki albo same gumy (nie wiem jednak czy potrzebna prasa, czy pręt gwintowany i tulejki +podkładki wystarczą - w ten sposób wymieniliśmy tulejki w amortyzatorach w busie więc da się, tylko tu może być gorzej, bo tu musi być mocnej wprasowane).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: XaRaDaS » 30 cze 2016, o 08:43

Drążki tylne wleczone są na śruby przykręcane, wymieniałem jeden i dostępność marna jest. W ASO musiałem kupować, koszt o ile dobrze pamiętam to jakieś 90 zł. za szt. i czas oczekiwania niecałe 2 tyg. bo ściągają z Holandii chyba.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: konradoo » 1 lip 2016, o 00:04

A tulej się nie dopasuje? Ja mam ponad 200 i nic z zawieszeniem,poza łącznikami,nie robiłem
O partsy pisz PW.

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Tomaj » 25 lip 2016, o 11:15

Przecież są tuleje do tylnych wahaczy.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: XaRaDaS » 15 wrz 2016, o 09:47

No i mnie dopadło chyba zawieszenie, wczoraj jak podjechałem pod dom i wysiadałem usłyszałem z tyłu skrzypnięcie. Pobujałem autem i skrzypi strasznie. Jeszcze nie zaglądałem od spodu, bo nie mam jak za bardzo, czy ktoś miał taki objaw i podzieli się informacją co to może być ? Jakieś gumy czy już czas na wymianę zawieszenia ? Przebieg niecałe 100 tyś.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: konradoo » 15 wrz 2016, o 11:05

Tulejki stabilizatora :tak:
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 15 wrz 2016, o 13:02

A skrzypi na zaciągnięty ręcznym? Puść ręczny, wrzuć bieg i wtedy bujaj ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: XaRaDaS » 15 wrz 2016, o 13:31

To jak wrócę do domu to jeszcze zerknę, bo faktycznie ręczny zaciągnięty był i tak bujałem autem.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: XaRaDaS » 15 wrz 2016, o 17:15

Sprawdziłem i przy zaciągniętym ręcznym skrzypi ;) tak więc zawieszenie sprawne, a problemu trzeba szukać w hamulcach :(
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 15 wrz 2016, o 19:37

Eeee tam - z dwa lata mi skrzypi i na razie nie mam weny tego rozbierać bo nic więcej oprócz skrzypienia się nie dzieje :)


Xa - sprawdź jak możesz czy u Ciebie jest podobnie, czy na ręcznym auto ma minimalny ruch. Najlepiej zrobić taki test - zatrzymać się na wzniesieniu, zaciągnąć ręczny i po zaciągnięciu ręcznego puścić "nożny" (albo na postoju na wzniesieniu z ręcznym: wciskasz nożny, puszczasz ręczny, zaciągasz ręczny i puszczasz nożny) - czy u Ciebie też auto minimalnie się przesuwa ?
Na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym przy założeniu klucza na śrubę koła, też koło minimalnie się kręci (jest to dosłownie 5mm - ale da się zauważyć).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: XaRaDaS » 15 wrz 2016, o 23:17

Po podjechaniu i zaciągnięciu ręcznego jak puszczę normalny to lekko się stacza, tak jakby szczęki musiały się ułożyć ;) Tak więc chyba TTTM. A i nie ważne czy jest na biegu czy na luzie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: orzech » 20 wrz 2016, o 11:26

Mam tak samo jak piszecie więc na bank TTTM :) Dwa jak jadę i zaciągam powoli ręczny to mi strzela najpierw jedna strona potem druga. Tak jakby coś się zapiekało/trzymało. Wymieniałem z tyłu tarczo-bębny i zestaw tych sprężynek itp i dalej to samo. Macie tak?

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: XaRaDaS » 20 wrz 2016, o 11:29

Ja mam, po postoju jak jadę to jak zaciągnę to też strzela i to tak porządnie, ale to nie temat o hamulcach ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: orzech » 20 wrz 2016, o 11:35

Ok, więc to też TTTM :)
EOT

Co do tylnego zawieszenia to mam już ponad 200 000 km na liczniku (moję prawie 100 000) i cisza tam z tyłu. Szok jak dla mnie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 20 wrz 2016, o 14:03

Ja przy niecałych 140kkm wymieniłem dwa łączniki stabilizatora.
Za jakiś czas zrobię sobie test amorów i zobaczę jak one się sprawują (z przodu coś mi ząbkuje opony i chce to sprawdzić).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: krzych1b » 9 cze 2021, o 16:47

To i ja się podepnę . Muszę albo wyspawać tylną belkę ( najlepiej na aucie bez rozbierania ) , albo w najgorszym wypadku kupić nową i ...... co? Wszystko wymieniać , wsadzić wszystkie nowe tuleje ? Nic nie stuka , wszystko OK. Czy składać wszystko na starych tulejach ?
Jak to ugryźć ( zdemontować najprostszym sposobem belkę do wyspawania, ) aby nie było za dużo wymieniania. Mam przejechane 219 Kkm na liczniku i grama ząbka z tyłu na oponach.
Jaki byłby koszt samych tulei ( chodzi o kpl.) na tył ? No i plus jakieś śruby specjalistyczne . Jest dylemat , bo za dużo się nawarstwiło roboty a i dużo włożyłem w złomka aby jeździł. Chwilowo brak zaskórniaków i muszę kombinować jak koń pod górę :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 9 cze 2021, o 22:49

Chce ci się bawić w spawanie, przy cenie używanej belki na poziomie 140zł ? Albo nowej bliżej 300 ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: krzych1b » 10 cze 2021, o 19:46

"Nie chcem ale muszem" , bo Laceton jeździ non stop .Te belki co oglądałem na portalach , też są w podobnym stanie jak moja. Tzn. od góry jest cacy a od spodu .......nikt nie robi zdjęć . Dlaczego? Można się tylko domyślać. :)
Co więcej , ta spodnia przetłaczana blacha ,jest po prostu cienka i szybko koroduje . U mnie są dwa miejsca skorodowane na tym wywinięciu do góry , przy zgrzewach po obu stronach. Robota na pół dnia z oczyszczeniem całości , pospawaniem i zakonserwowaniem . Nie mam kanału w garażu i to jest największy ból .
Czy idzie dostać komplet silentbloków na tył , aby nie kombinować z dobieraniem? I jaki jest koszt tego zakupu? Co jest jeszcze takiego w zawieszeniu ( belce) Lacetona , na co trzeba zwrócić uwagę ?
P.S. Jako były pracownik na wydziale budowy prototypów w DAEWOO Motor Polska , nie mam zbytnio kłopotów ze zrekonstruowaniem ew. poprawieniem fabryki . Nie ważne jakiej :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 10 cze 2021, o 20:24

No rozumiem, ale czasem łatwiej i szybciej (biorąc pod uwagę czas na zdjęcie, wyczyszczenie, pospawanie, pomalowanie + czas na schnięcie) jest kupić, zregenerować (piach + proszek + baranek, ew. przed piachem spawanie) i zamontować na spokojnie, ale kto co woli ;)

W temacie tulejek - poszukaj, kiedyś wrzuciłem komplet numerów części - tulejek do tylnego zawieszenia .
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: konradoo » 10 cze 2021, o 21:10

Podaj które potrzeba.
O partsy pisz PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: krzych1b » 10 cze 2021, o 21:31

Konrad .Napisałem na PW litanię do ciebie. Czyli patrz na nowe wszystkie graty do belki co potrzeba , co zostawić a co wyrzucić i zastąpić nowym. Sebastian .Tu mnie przekonałeś z tą belką , bo używka jednak to loteria.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: krzych1b » 22 cze 2021, o 19:53

Belka "zregenerowana" i zabezpieczona podkładem . Powiem tak -ciężko było ze śrubami mimośrodowymi aby je zdemontować .
Śruby całe , ale tuleje szlag trafił . Powiedzcie mi , po co są te "mimośrody" i co się tym reguluje i jak ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: Sebastian » 22 cze 2021, o 21:09

Mimośrodami reguluje się zbieżność tylnych kół. Więc po montażu musisz jechać na zbieżność.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie

Post autor: krzych1b » 22 cze 2021, o 21:43

A kąt pochylenia jest stały , tak jak z przodu?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości