Tylne zawieszenie
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 sty 2015, o 23:19
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: siechnice
- Kontakt:
Tylne zawieszenie
Witam.Diagnosta zalecił wymianę drążków tylnych wleczonych,czy ktoś ma już doświadczenie z taką naprawą i coś bliżej na ten temat mógłby się podzielić wiedzą.Chevrolet lacetti kombi rok 2005 przebieg 160 tys.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Może ten temat pomoże - http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... ead#unread, ew. zaznacz na foto o które elementy Ci chodzi.
Możesz wymienić drążki albo same gumy (nie wiem jednak czy potrzebna prasa, czy pręt gwintowany i tulejki +podkładki wystarczą - w ten sposób wymieniliśmy tulejki w amortyzatorach w busie więc da się, tylko tu może być gorzej, bo tu musi być mocnej wprasowane).
Możesz wymienić drążki albo same gumy (nie wiem jednak czy potrzebna prasa, czy pręt gwintowany i tulejki +podkładki wystarczą - w ten sposób wymieniliśmy tulejki w amortyzatorach w busie więc da się, tylko tu może być gorzej, bo tu musi być mocnej wprasowane).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Drążki tylne wleczone są na śruby przykręcane, wymieniałem jeden i dostępność marna jest. W ASO musiałem kupować, koszt o ile dobrze pamiętam to jakieś 90 zł. za szt. i czas oczekiwania niecałe 2 tyg. bo ściągają z Holandii chyba.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
A tulej się nie dopasuje? Ja mam ponad 200 i nic z zawieszeniem,poza łącznikami,nie robiłem
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: prawie Poznań
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Przecież są tuleje do tylnych wahaczy.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
No i mnie dopadło chyba zawieszenie, wczoraj jak podjechałem pod dom i wysiadałem usłyszałem z tyłu skrzypnięcie. Pobujałem autem i skrzypi strasznie. Jeszcze nie zaglądałem od spodu, bo nie mam jak za bardzo, czy ktoś miał taki objaw i podzieli się informacją co to może być ? Jakieś gumy czy już czas na wymianę zawieszenia ? Przebieg niecałe 100 tyś.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
A skrzypi na zaciągnięty ręcznym? Puść ręczny, wrzuć bieg i wtedy bujaj
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
To jak wrócę do domu to jeszcze zerknę, bo faktycznie ręczny zaciągnięty był i tak bujałem autem.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Sprawdziłem i przy zaciągniętym ręcznym skrzypi tak więc zawieszenie sprawne, a problemu trzeba szukać w hamulcach
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Eeee tam - z dwa lata mi skrzypi i na razie nie mam weny tego rozbierać bo nic więcej oprócz skrzypienia się nie dzieje
Xa - sprawdź jak możesz czy u Ciebie jest podobnie, czy na ręcznym auto ma minimalny ruch. Najlepiej zrobić taki test - zatrzymać się na wzniesieniu, zaciągnąć ręczny i po zaciągnięciu ręcznego puścić "nożny" (albo na postoju na wzniesieniu z ręcznym: wciskasz nożny, puszczasz ręczny, zaciągasz ręczny i puszczasz nożny) - czy u Ciebie też auto minimalnie się przesuwa ?
Na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym przy założeniu klucza na śrubę koła, też koło minimalnie się kręci (jest to dosłownie 5mm - ale da się zauważyć).
Xa - sprawdź jak możesz czy u Ciebie jest podobnie, czy na ręcznym auto ma minimalny ruch. Najlepiej zrobić taki test - zatrzymać się na wzniesieniu, zaciągnąć ręczny i po zaciągnięciu ręcznego puścić "nożny" (albo na postoju na wzniesieniu z ręcznym: wciskasz nożny, puszczasz ręczny, zaciągasz ręczny i puszczasz nożny) - czy u Ciebie też auto minimalnie się przesuwa ?
Na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym przy założeniu klucza na śrubę koła, też koło minimalnie się kręci (jest to dosłownie 5mm - ale da się zauważyć).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Po podjechaniu i zaciągnięciu ręcznego jak puszczę normalny to lekko się stacza, tak jakby szczęki musiały się ułożyć Tak więc chyba TTTM. A i nie ważne czy jest na biegu czy na luzie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Mam tak samo jak piszecie więc na bank TTTM Dwa jak jadę i zaciągam powoli ręczny to mi strzela najpierw jedna strona potem druga. Tak jakby coś się zapiekało/trzymało. Wymieniałem z tyłu tarczo-bębny i zestaw tych sprężynek itp i dalej to samo. Macie tak?
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Ja mam, po postoju jak jadę to jak zaciągnę to też strzela i to tak porządnie, ale to nie temat o hamulcach
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Ok, więc to też TTTM
EOT
Co do tylnego zawieszenia to mam już ponad 200 000 km na liczniku (moję prawie 100 000) i cisza tam z tyłu. Szok jak dla mnie.
EOT
Co do tylnego zawieszenia to mam już ponad 200 000 km na liczniku (moję prawie 100 000) i cisza tam z tyłu. Szok jak dla mnie.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Ja przy niecałych 140kkm wymieniłem dwa łączniki stabilizatora.
Za jakiś czas zrobię sobie test amorów i zobaczę jak one się sprawują (z przodu coś mi ząbkuje opony i chce to sprawdzić).
Za jakiś czas zrobię sobie test amorów i zobaczę jak one się sprawują (z przodu coś mi ząbkuje opony i chce to sprawdzić).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
To i ja się podepnę . Muszę albo wyspawać tylną belkę ( najlepiej na aucie bez rozbierania ) , albo w najgorszym wypadku kupić nową i ...... co? Wszystko wymieniać , wsadzić wszystkie nowe tuleje ? Nic nie stuka , wszystko OK. Czy składać wszystko na starych tulejach ?
Jak to ugryźć ( zdemontować najprostszym sposobem belkę do wyspawania, ) aby nie było za dużo wymieniania. Mam przejechane 219 Kkm na liczniku i grama ząbka z tyłu na oponach.
Jaki byłby koszt samych tulei ( chodzi o kpl.) na tył ? No i plus jakieś śruby specjalistyczne . Jest dylemat , bo za dużo się nawarstwiło roboty a i dużo włożyłem w złomka aby jeździł. Chwilowo brak zaskórniaków i muszę kombinować jak koń pod górę
Jak to ugryźć ( zdemontować najprostszym sposobem belkę do wyspawania, ) aby nie było za dużo wymieniania. Mam przejechane 219 Kkm na liczniku i grama ząbka z tyłu na oponach.
Jaki byłby koszt samych tulei ( chodzi o kpl.) na tył ? No i plus jakieś śruby specjalistyczne . Jest dylemat , bo za dużo się nawarstwiło roboty a i dużo włożyłem w złomka aby jeździł. Chwilowo brak zaskórniaków i muszę kombinować jak koń pod górę
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Chce ci się bawić w spawanie, przy cenie używanej belki na poziomie 140zł ? Albo nowej bliżej 300 ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
"Nie chcem ale muszem" , bo Laceton jeździ non stop .Te belki co oglądałem na portalach , też są w podobnym stanie jak moja. Tzn. od góry jest cacy a od spodu .......nikt nie robi zdjęć . Dlaczego? Można się tylko domyślać.
Co więcej , ta spodnia przetłaczana blacha ,jest po prostu cienka i szybko koroduje . U mnie są dwa miejsca skorodowane na tym wywinięciu do góry , przy zgrzewach po obu stronach. Robota na pół dnia z oczyszczeniem całości , pospawaniem i zakonserwowaniem . Nie mam kanału w garażu i to jest największy ból .
Czy idzie dostać komplet silentbloków na tył , aby nie kombinować z dobieraniem? I jaki jest koszt tego zakupu? Co jest jeszcze takiego w zawieszeniu ( belce) Lacetona , na co trzeba zwrócić uwagę ?
P.S. Jako były pracownik na wydziale budowy prototypów w DAEWOO Motor Polska , nie mam zbytnio kłopotów ze zrekonstruowaniem ew. poprawieniem fabryki . Nie ważne jakiej
Co więcej , ta spodnia przetłaczana blacha ,jest po prostu cienka i szybko koroduje . U mnie są dwa miejsca skorodowane na tym wywinięciu do góry , przy zgrzewach po obu stronach. Robota na pół dnia z oczyszczeniem całości , pospawaniem i zakonserwowaniem . Nie mam kanału w garażu i to jest największy ból .
Czy idzie dostać komplet silentbloków na tył , aby nie kombinować z dobieraniem? I jaki jest koszt tego zakupu? Co jest jeszcze takiego w zawieszeniu ( belce) Lacetona , na co trzeba zwrócić uwagę ?
P.S. Jako były pracownik na wydziale budowy prototypów w DAEWOO Motor Polska , nie mam zbytnio kłopotów ze zrekonstruowaniem ew. poprawieniem fabryki . Nie ważne jakiej
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
No rozumiem, ale czasem łatwiej i szybciej (biorąc pod uwagę czas na zdjęcie, wyczyszczenie, pospawanie, pomalowanie + czas na schnięcie) jest kupić, zregenerować (piach + proszek + baranek, ew. przed piachem spawanie) i zamontować na spokojnie, ale kto co woli
W temacie tulejek - poszukaj, kiedyś wrzuciłem komplet numerów części - tulejek do tylnego zawieszenia .
W temacie tulejek - poszukaj, kiedyś wrzuciłem komplet numerów części - tulejek do tylnego zawieszenia .
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Konrad .Napisałem na PW litanię do ciebie. Czyli patrz na nowe wszystkie graty do belki co potrzeba , co zostawić a co wyrzucić i zastąpić nowym. Sebastian .Tu mnie przekonałeś z tą belką , bo używka jednak to loteria.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Belka "zregenerowana" i zabezpieczona podkładem . Powiem tak -ciężko było ze śrubami mimośrodowymi aby je zdemontować .
Śruby całe , ale tuleje szlag trafił . Powiedzcie mi , po co są te "mimośrody" i co się tym reguluje i jak ?
Śruby całe , ale tuleje szlag trafił . Powiedzcie mi , po co są te "mimośrody" i co się tym reguluje i jak ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Tylne zawieszenie
Mimośrodami reguluje się zbieżność tylnych kół. Więc po montażu musisz jechać na zbieżność.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3061
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości