Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
grzala999
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2016, o 20:55
Imię: Piotr
Chevi: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac

Post autor: grzala999 » 25 maja 2016, o 17:17

Hej. Mam problem. Wczoraj odebrałem samochód po wymianie rozrządu i pompy, filtrów, oleju, płynu chłodniczego...
Zaraz po odbiorze zapalił się check engine i podpinając się pod komputer w firmie wyskoczył mi błąd P0113 czyli Intake air temperaturę curicit high input. Dodam że szybko się nagrzewa i w godzinach popołudniowych 25.5C temperatura silnika i odczynnika chłodzącego faluje od 91C do 99C gdzie włącza się wentylator.

Byłem rano u mechanika który robił mi serwis skasował błąd kazał obserwować. Teraz znów jest błąd.

Układ zapowietrzony?
Czujnik do wymiany?

Nie chcę przegrzać silnika.

Pomocy.

F18D3 oplowski....

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7595
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: XaRaDaS » 25 maja 2016, o 17:47

Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0113

Wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego

Opis obwodu

Czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) korzysta z termistora do sterowania napięcia sygnału przekazywanego do modułu sterującego silnika (ECM). ECM dostarcza napięcie referencyjne 5 wolt oraz masę do czujnika. Gdy powietrze jest zimne, rezystancja jest wysoka; wówczas napięcie sygnału czujnika IAT będzie wysokie. Gdy powietrze dolotowe jest ciepłe, rezystancja jest niska. wówczas napięcie sygnału czujnika IAT będzie niskie.

Warunki powstania kodu DTC

Wyłącznik zapłonu jest w pozycji ON (WŁ).

Warunki generowania kodu DTC

Napięcie IAT jest niższe niż 4,99V.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

Lampka MIL wyłączy się na koniec trzeciego kolejnego cyklu weryfikacji, w których diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.

Pomoce diagnostyczne

Gdy pojazd jest w temperaturze otoczenia, porównać temperaturę czujnika IAT z temperaturą czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT). Wartości wskazywane przez czujnik IAT i czujnik ECT powinny być względnie bliskie.
Użyć tabeli: Temperatura a wartości rezystancji do oceny możliwości odkształcenia czujnika. Patrz: "Temperatura a rezystancja" w tym rozdziale.

Zwarcie do zasilania (plusa) w jednym z obwodów czujnika może być przyczyną jednego lub więcej kodów usterek (DTC): P0108, P0113, P0118, P0123, P1106, P1111, P1115, P1121, P0463, P0533.
Jeżeli w obwodzie wejściowym czujnika nastąpiło zwarcie do zasilania, sprawdź, czy czujnik nie jest uszkodzony. Uszkodzony czujnik wykazuje nadal wysokie lub niskie napięcie, nawet po naprawieniu dotkniętego usterką obwodu. Jeżeli czujnik został uszkodzony, wymień go.
Przerwa w obwodzie uziemiającym czujnika, między ECM i połączeniem stałym, wywołuje jeden lub kilka kodów usterek (DTC): P0107, P0108, P0113, P0118, P0122, P0123, P1106, P1111, P1115, P1121, P0462, P0532.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

grzala999
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2016, o 20:55
Imię: Piotr
Chevi: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: grzala999 » 25 maja 2016, o 18:17

Dzięki za szybką i wyczerpująca i skopiowaną odpowiedź. Czyli czujnik nawala???

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7595
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: XaRaDaS » 25 maja 2016, o 18:28

Niekoniecznie, ale niestety chyba bez skanera się nie obejdzie, bo wszelkie pomoce dotyczą skanera, a nie jestem pewien czy ELM i np. Torque da radę. Może być czujnik, a może być zwarcie lub przerwa na przewodach.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 535
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Chevi: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: GoLL@B » 25 maja 2016, o 18:59

W 1.8, przynajmniej T18SED, jest ten czujnik umieszczony w rurze przy rezonatorze. Gdy ściągasz ten rezonator nad przepustnicą, trzeba go odłączyć. Może zapomnieli po założeniu z powrotem podłączyć?

Zobacz w tych okolicach:
$_35.JPG
$_35.JPG (11.21 KiB) Przejrzano 840 razy

grzala999
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2016, o 20:55
Imię: Piotr
Chevi: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: grzala999 » 26 maja 2016, o 09:11

Mam opcoma z Opla.... prześlijcie jakieś linki w jaki sposób skorzystać z skanera...z resztą dzisiaj zrobię przegląd parametrów jak się uda zgrać opcoma z Nubira

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7595
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: XaRaDaS » 26 maja 2016, o 11:58

Jeżeli masz możliwość to trzeba będzie sprawdzać temperatury i tak po kolei:
P0113.jpg
P0113.jpg (410.66 KiB) Przejrzano 800 razy
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
daro5555
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 28 paź 2015, o 15:09
Imię: Dariusz
Chevi: Nubira Kombi 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo

Post autor: daro5555 » 20 lip 2016, o 23:05

u mnie czujnik po wymianie rozrządu się wypiął. Na krótko pomógł reset w postaci odłączenia akumulatora. Jednak za jakiś czas znów obroty falowały i na lpg szalał niemiłosiernie, Spalanie było większe niż w Jelczu, po ponownym wpięciu i skasowaniu błędu jest ok
Nie bądź pijawką - znalazłeś rozwiązanie problemu ... podziel się na forum!

arnie3
Aktywny
Posty: 83
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Imię: Darek
Chevi: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac

Post autor: arnie3 » 19 lis 2019, o 23:43

Odświeżę temat. Mam też błąd P0113, który swoją drogą pojawił się po wjechaniu w kałużę. Gdzie dokładnie można znaleźć ten czujnik w silniku 1.4? U mnie obudowa filtra powietrza wygląda zupełnie inaczej a w rurze ssącej powietrza tego nie ma (jak w załączniku).
Załączniki
Screen Shot 11-19-19 at 11.43 PM.JPG

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac

Post autor: Sebastian » 20 lis 2019, o 00:18

Tylna część silnika (czyli przeciwna od rozrządu), wkręcony w bok kolektora dolotowego.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

arnie3
Aktywny
Posty: 83
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Imię: Darek
Chevi: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac

Post autor: arnie3 » 20 lis 2019, o 01:09

Dzięki wielkie, będę szukał :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości