Strona 1 z 1
filtr czasteczek stałych
: 25 kwie 2016, o 18:06
autor: kochanie1234
Mam pytanie czy ktos wie jak domowych warunkach pozbyc sie tego filtra bo jeden jest z katalizatorem a druga pószka jest pod maska. Mowa o silniku 2.0 tcdi 121km. Non stop mi sie załancza wypalanie i w wyniku czego auto pali dwa razy wiecej tzn przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 7l/100
Re: filtr czasteczek stałych
: 25 kwie 2016, o 18:30
autor: paulr
myślę że 3,5l nie ma szans by auto paliło...
Re: filtr czasteczek stałych
: 25 kwie 2016, o 18:36
autor: etac
Mechanicznie pozbędziesz sie bez problemu. Dobra kątówka i wytniesz wkład, a potem zaspawasz otwór, ale nie pozbędziesz sie w domowy sposób oprogramowania w sterowniku, co bedzie powodowac kolejne błędy - chyba ze masz dostęp do oprogramowania tym zarządzającego.
Montowanie symulatorów nie proponuje
BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
Re: filtr czasteczek stałych
: 25 kwie 2016, o 18:46
autor: Avatar
Druga sprawa ze wycięcie filtra = utrata homologacji i może być klops jak na SKP coś pinknie i zrobią pomiar spalin.
Re: filtr czasteczek stałych
: 25 kwie 2016, o 19:41
autor: P!otrek95
Jesli pozwolicie drodzy koledzy to doradzę w tej dziedzinie(DPF/FAP) domowy sposób to mozesz wiertłem 10 nawiercić dziurę w środku ale trzeba uważać na czujniki które są tam po wkręcane (próba odkrecenia równa sie 90% uszkodzenia czujnika) a program też trzeba zrobić

. Inczej jak sie tak zostawi to pierwsze co poleci to turbo później możliwe ze EGR . Emulatory tylko i włącznie w Toyotach sie stosuje bo nie da sterownika przeprogramować (producent sobie zrobił zabezpiecznie)

Re: filtr czasteczek stałych
: 25 kwie 2016, o 19:49
autor: dessal
kochanie1234 pisze:[...]Mowa o silniku 2.0 tcdi 121km. Non stop mi sie załancza wypalanie i w wyniku czego auto pali dwa razy wiecej tzn przy bardzo spokojnej jezdzie w trasie około 7l/100
A tam, przesadzasz, mój pali 8-9l na sto i wypalanie się nie załącza, możliwe że właśnie to załączanie jest powodowane emerycką jazdą, ten silnik lubi dostać "po tyłku"
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 03:30
autor: kochanie1234
No moze o polowe wiecej to przesadzilem ale powiem wam koledzy ze przed chevroletem jezdzilem passatem b5 1.9 tdi 90 km i powiem wam bez kitu ze to auto przy katowaniu w trasie nie spalilo wiecej niz 6.2 a tak do 130 km to palilo 5.4 stad moje zdziwienie ze chevi pali 7 przy 115km na godzine
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 03:35
autor: kochanie1234
A gdzie mozna zrobic ten program? ja juz wybilem wszystko ze srodka . Nie ma ani katalizatora ani tego filtra wybilem wszystko breszkom. Ale jak sie troche zagrzeje to i tak wlancza mu sie wypalanie. Tam sa jeszcze takie dwie rórki sprobuje je pozaslepiac i zobacze co wyjdzie . napisze jak cos sie dowiem
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 03:44
autor: kochanie1234
Byc moze ale ja jezdze tylko polska francjia i nie powinno zalanczac sie to wypalanie bo na atostradzie to powiinno sie wypalic dokladnie. A co to jest jeszcze za taka srebrna puszka pod maska to tez jest jakis filtr?
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 03:52
autor: kochanie1234
etac pisze:Mechanicznie pozbędziesz sie bez problemu. Dobra kątówka i wytniesz wkład, a potem zaspawasz otwór, ale nie pozbędziesz sie w domowy sposób oprogramowania w sterowniku, co bedzie powodowac kolejne błędy - chyba ze masz dostęp do oprogramowania tym zarządzającego.
Montowanie symulatorów nie proponuje
BTW Lacetti z dieslem niestety tak pali, szczególnie jak sie robi krotkie odcinki
Jak juz wczesniej pisalem ja jezdze do pracy do francji i tylko polska franja i spowrotem. Gdzie mozna to oprogramowanie zmienic u jakiegos magika czy tylko serwis? ja juz wysypalem wszystko z tego filtra jest posty jak beben ale jak dojezdzam z francji do pracy yo mam z mioeszkania tutaj z dwa kilometry to jak sie troch e zagrzeje to zaraz musie te wypalanie wlancza az zaczyna kopcic . Tam są jeszcze takie dwie rurki prawdopodobnie to jakies czujniki cisnienia jak by to pozaslepial to moze sie nie bedzie zalanczalo co?
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 06:36
autor: etac
Wręcz odwrotnie. Zapala się kontrolki awarii. Wpisz w Google usuwanie Dpf i znajdź warsztat w swojej okolicy w Polsce. Z tym silnikiem już każdy daje radę. Cena pewnie koło 1000 zl
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 06:40
autor: paulr
Pozatym z tego co czytałem rozne wpisy to golfy i pasaty tak mają ze prawie nie palą paliwa... a co ciekawe zdażają sie tez takie diesle 1.9 tdi ze mają ujemne spalanie... w chevrolecie niestety tego sie nie uświadczysz
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 14:31
autor: kochanie1234
paulr pisze:Pozatym z tego co czytałem rozne wpisy to golfy i pasaty tak mają ze prawie nie palą paliwa... a co ciekawe zdażają sie tez takie diesle 1.9 tdi ze mają ujemne spalanie... w chevrolecie niestety tego sie nie uświadczysz
najsziwniejsze jest to ze bylem na diagnostyce i powiedzial ze filter jest nadmiernie zabrudzony ale kontrolka jeszcze nigdy mi sie nie zapalila nawet po wybiciu tego filtra . Elektryk stwierdzil ze widzi na kompie róznice w cisnieniach czy cos. Ja odpielem ten czujnik co byl za katalizatorem i problemy sie skonczyly. Auto zaczelo mniej palic nie wchodzi w jaki s tryb awaryjny ktoory podnosil mi obroty a z rury zaczynal sie wydobywac niebieski dym. teraz jak odpielem to chyba druga sada lambda jest problemy sie skonczyly tylko ze czek sie swieci teraz ale mi on nie przeszkadza.
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 15:19
autor: etac
no to twoje stwerdzenia przeczą informacją jakie są na rynku i jakie ja znam.
Zastanawia mnie tylko twoje pytanie, bo raz piszesz pytanie jak sie pozbyć, a potem piszesz ze juz go nie masz

Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 18:14
autor: kochanie1234
No tak bo wybiłem ten filter i nic sie nie zmieniło wiec poszedłem dalej. Myślę ze ten filtr byl dobry tylko ten czujnik co był w katalizatorze nawalał a teraz jak go zdjąłem jest dobrze tylko czek się pali.
Re: filtr czasteczek stałych
: 26 kwie 2016, o 19:36
autor: etac
w dpf nie ma czujnika. Ja podejrzewam teraz czujnik który robił analizę ciśnień.
Re: filtr czasteczek stałych
: 27 kwie 2016, o 04:25
autor: kochanie1234
etac pisze:w dpf nie ma czujnika. Ja podejrzewam teraz czujnik który robił analizę ciśnień.
Tam za katalizatorem a przeg tym filtrem w wydechu jest taki czujnik czy sada druga na dwa kable i ja zdjelem ta kostke. We wtorek bede wracal do polski z francji to zobacze jak sie bedzie sprawowal ile mi zjara itd. A ogolnie dzieki za wszystkie info. Pozdrawiam
Re: filtr czasteczek stałych
: 21 cze 2016, o 23:47
autor: kochanie1234
Powiem tak przez kilka wyjazdow do polski po zdjeciu kostki z czujnika temperatury w dpf boło wsxzysko ok. czek sie palil ale auto fajnie jechalo malo palilo i tak dalej. A sie sielanka sonczyla. Komputer teraz calyczas wpada w tryb awaryjnyi nie ma mocy . po odpieciu klemy wraca moc ale na jakies 1000 kilometrow i znowu wpada w tryb awaryjny. trzeba go treraz dac do magika zeby przerobilk program bo od wyjazdu kazdego jest corax gorzej. Pozdrawiam
Re: filtr czasteczek stałych
: 22 cze 2016, o 08:37
autor: rajtkezjusz
Ja tam się może nie znam,ale wybijając DPF,czy wycinając nie trzeba pogrzebać w programie ? Chyba ciężko dobrać jakiś emulator,skoro przez to ,że auto ma turbo występują duże przyrosty i spadki ciśnienia spalin ?(sprawdziłem te ciśnienia,bo podłączyłem na 1 dzień apkę torque i ustawiłem alarm na ciśnieniu spalin -chciałem wybadać,czy wychwycę wypalanie DPF ). Przestawiałem próg często,bo następują szybkie i duże zmiany na ciśnieniu-domniemywam ,że to wynik turbo-co zostanie wtłoczone nagle ,musi z odp. ciśnieniem wyjść wydechem. Zwykły emulator nie da rady-tutaj chyba trzeba zrobić coś,co zmienia emulację wzgl innych parametrów,a dzięki temu nie wywali błędów.