"Problem" z odpaleniem silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

"Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: XaRaDaS » 17 mar 2016, o 11:18

Ostatnio zauważyłem u siebie, że o ile rano za pierwszym razem bez problemu odpala, to po przejechaniu może kilometra (córkę do szkoły odwożę) i wracam do auta i chcę odpalić to jakby brakowało mocy do rozruchu. Pierwsze moje kroki to pada akumulator, ale właśnie podładowałem i w sumie takim automatycznym prostownikiem z Lidla, ładował się może z 30 min. i prostownik podaje, że jest już pełny. Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę ? Czyżby rozrusznik padał, ale to chyba za każdym razem bym miał ten objaw, a nie po przejechaniu kilometra. Jak wracam z roboty to normalnie odpala od pierwszego strzału :zastanawiasie: Nie mam stuków, obroty w normie na jałowym, ew. na jedynce czasem występuje jak puszczę gaz to zamiast hamować to utrzymuje obroty i jedzie dalej. Przeglądałem TIS, ale nie wiem dokładnie czego szukać. Jakieś pomysły ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: wszim » 17 mar 2016, o 11:32

co to znaczy brakowało mocy do rozruchu, jakie fizyczne objawy?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: XaRaDaS » 17 mar 2016, o 11:59

Może źle się wyraziłem, po prostu chodzi o to, że ciężki rozruch jest, jakby właśnie akumulator padał i nie dawał napięcia, objaw typowy przy rozładowanym akumulatorze, chcesz zakręcić, a no ledwo co ciągnie i w ostatniej chwili zaskakuje. Mam to od 2-3 dni, głównie jak przejadę pod szkołę i potem chcę odpalić, to jakby mu brakowało prądu, żeby zakręcić.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

krispl
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 lut 2016, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: krispl » 17 mar 2016, o 12:00

Sprawdzałeś prąd ładowania z alternatora? Klemy czyste? Z doświadczenia wiem że padnięty aku i tak ma bardzo małą sprawność, nawet jeśli podaje że jest pełny to celle mogą nie trzymać prądu. O tyle dziwne że po zimnej nocy raczej by nie odpalił. Nasze Laczki żyją swoim życiem xD

Jeszcze że tak spytam jakieś nietypowe modyfikacje w oświetleniu robiłeś może? nowe żarówki ?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: wszim » 17 mar 2016, o 12:02

Stawiam na aku. Poszła się paść któraś cela.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: XaRaDaS » 17 mar 2016, o 12:16

Kurcze, ale trzyma napięcie, po naładowaniu 12,52V, Krispl żarówek ostatnio nie wymieniałem, ale jeszcze zwróciłem uwagę na jedno, od dłuższego czasu jak zaczynam się bawić na postoju szybami, to przygasają światła, czy to normalne w laczku ? Muszę się dowiedzieć kiedy aku był wymieniany, o ile był. Jak nie był to pewnie jego wina, bo już może mieć 8 lat wtedy.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

krispl
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 lut 2016, o 17:02
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: krispl » 17 mar 2016, o 12:38

Elektryczne szyby obciązają układ, ale u mnie nie występuje przygaszanie świateł, za to czuć minimalny spadek obrotów xD no cóż 1.6 to nie jest monstrum. Tak czy inaczej czeka Cie zakup nowego aku najprawdopodobniej ;)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: wszim » 17 mar 2016, o 12:40

Nie ma znaczenia że ładuje do dobrej wartości gdy rezystancja wewnętrzna jednego(lub kilku) ogniw poszła do lasu(wzrosła od zasiarczenia, braku elektrolitu, lub uszkodzeń płyt).
Miałem dawno temu bardzo podobne objawy = akumulator 5 letni. Na zimno zapalał a jak zagrzałem auto i sam akumulator to bałem się zgasić gdzieś na chwilę silnik bo nie miał siły nawet ruszyć rozrusznikiem. Wystarczyło zostawić auto na 2 godziny i znowu można było zapalać. Wymiana aku i po problemie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: XaRaDaS » 17 mar 2016, o 12:42

Kurcze same koszta ostatnio. No nic, trzeba się uśmiechnąć do nadwornego dostawcy ;)

Może te przygaszanie to też wina aku.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: "Problem" z odpaleniem silnika

Post autor: tdon » 17 mar 2016, o 14:46

XaRaDaS pisze:Kurcze, ale trzyma napięcie, po naładowaniu 12,52V ....
Po pierwsze zmierz napięcie w momencie rozruchu. Tylko mierz na bolcach akumulatora (nie na klemach!).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość