Zaciski hamulcowe
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
W lacetti była akcja serwisowa która polegała m.in na zmianie płynu na DOT4, więc nie wszyscy mają DOT3
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Aktywny
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 cze 2016, o 07:18
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
a zakrętki też zmieniali? bo jak nie to jak bidok który odkupił auto ma wiedzieć co lać?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Tak, oczywiście. Zakrętki przedzmianowe były czarne, a zakrętki pozmianowe są żółte.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
A ja mam czarną. Czyli nie za dobrze?
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Ja tam ostatnio jak robiłem przewody, bo diagnosta nie przepuścił auta to poszła wymiana i zalano właśnie DOT4 a nakrętki nawet nie wiem jakiego koloru mam
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... OlYNz0Lqugorzech pisze:A ja mam czarną. Czyli nie za dobrze?
Zerknij czy nr vin jest na liście.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Nie ma mnie na tej liście ale korek ma czarny.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Mnie również dopadły dwa dni temu dziwne wibracje całej budy i głuchy dźwięk dochodzący z przodu auta, w pierwszej kolejności padło na skrzynie, później pomyślałem może łożysko, po zatrzymaniu okazało się, że felga skwierczy jak patelnia ok. pewnie to tylko tłoczek
Dwa lata temu przesmarowałem zapobiegawczo tłoczki smarem do hamulców firmy K2, tłoczki pod gumą nie posiadały śladów korozji, dlatego nieco się zdziwiłem ich obecnym wyglądem. Nasuwa się tylko morał taki, że ten smar się do niczego nie nadaje, o ile nie jest gorzej i to właśnie on doprowadził do degradacji tego tłoczka. Do produktów tej firmy miałem zawsze dystans jak się okazuje słusznie, nie pomagają a szkodzą.
Dwa lata temu przesmarowałem zapobiegawczo tłoczki smarem do hamulców firmy K2, tłoczki pod gumą nie posiadały śladów korozji, dlatego nieco się zdziwiłem ich obecnym wyglądem. Nasuwa się tylko morał taki, że ten smar się do niczego nie nadaje, o ile nie jest gorzej i to właśnie on doprowadził do degradacji tego tłoczka. Do produktów tej firmy miałem zawsze dystans jak się okazuje słusznie, nie pomagają a szkodzą.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Pierwszy raz słyszę o nakładanie smaru ceramicznego na tłoczki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
do tego właśnie ten smar ma służyć
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
No to ktoś poleciał w kosmos z tym marketingiem. Ten smar się tam nie nadaje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Tylne tłoczki na szczęście nie skorodowały, mimo wszystko wyczyściłem ze starego smaru i będę testował teraz pastę firmy ATE, spore opakowanie wystarczy na długie lata, także akurat na tym nie ma co oszczędzać
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Bardzo dobry wybór pasty. Choć Bosch 5000000150 też jest fajny, a sporo tańszy.
O partsy pisz PW.
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Ja nasmarowałem prowadnice sworzni CX80 i totalna porażka . Stanęło wszystko po zimie. Chyba wrócę do starej metody grafit+olej. Przynajmniej się nie zapieką. A do tłoczków zaaplikowałem smar dedykowany od Textara . Konzystencja rzadkiej wazelinki .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Smaruje się tym, co jest przewidziane do tego. Tym samym smarem textara posmarować prowadnice, a nie jakimś smarem ogólnego zastosowania.
O partsy pisz PW.
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Do prowadnic jest smar textar cera tec
A do tłoczków jest textar hydra tec
A do tłoczków jest textar hydra tec
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Jak jest konzystencja tego smaru do prowadnic? Też taki rzadki jak do tłoczków?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
ATE jest rzadki, przezroczysty i można go stosować do tłoczków i prowadnic, tylko ten, który jest widoczny wyżej na zdjęciu, bo jest również w mniejszej tubce tylko do prowadnic, także nie mylić
K2 jest gęsty, ciemny coś jak smar grafitowy do prowadnic się nadaje
K2 jest gęsty, ciemny coś jak smar grafitowy do prowadnic się nadaje
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
To chyba jest smar "grafitowany" . Oglądałem na you tube ru , jak gość takim smarem smarował główkę szlifierki kątowej , aby wyciszyć jej pracę. Potem taki temat założyłem na elektrodzie i rozgorzała się dyskusja na ten temat. Bo przecież grafit jest przewodnikiem itp. itd.?
Proponowałbym wyszczególnić najlepsze smarowidła stosowane przez forumowiczów , które pozwolą zapomnieć na dłuższy okres czasu , o czyszczeniu i smarowaniu układu hamulcowego. Np. umieścić temat w manualach.
Proponowałbym wyszczególnić najlepsze smarowidła stosowane przez forumowiczów , które pozwolą zapomnieć na dłuższy okres czasu , o czyszczeniu i smarowaniu układu hamulcowego. Np. umieścić temat w manualach.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2022, o 20:49 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Nie chcę zakładać nowego tematu , to zapytam tu.
1. Co się bardziej wyrabia , sworzeń czy otwór w jarzmie ?
2. Jakie jest pasowanie tzn. jaki powinien być luz - wyczuwalny czy nie ? Czy tylko ma pracować sworzeń suwliwie?
1. Co się bardziej wyrabia , sworzeń czy otwór w jarzmie ?
2. Jakie jest pasowanie tzn. jaki powinien być luz - wyczuwalny czy nie ? Czy tylko ma pracować sworzeń suwliwie?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 15:55
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti 1.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Takie małe wprowadzenie, w zeszłym roku miałem wymienione klocki z tyłu, bo sie spaliły z prawej strony. Miesiąc temu miałem czyszczony zacisk (tłoczek), bo się felga grzała. Teraz kilka dni samochód stał, dzisiaj pojeździłem i czuć , że felga cieplejsza,dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów sie poprawiło.
W zacisku robi się syf, na początku mechanik mówił o wymianie rurek, ale przy odbiorze powiedział, że to wina materiału zacisku i tłoczka.
I teraz pytanie co w końcu wymienić? czy to wina materiału i wymienić cały zacisk? ale na forum tylko gumki i tłoczek się wymienia. Czy to wina płynu hamulcowego? Czy rurki/wężyki mogą zasyfiać?
W zacisku robi się syf, na początku mechanik mówił o wymianie rurek, ale przy odbiorze powiedział, że to wina materiału zacisku i tłoczka.
I teraz pytanie co w końcu wymienić? czy to wina materiału i wymienić cały zacisk? ale na forum tylko gumki i tłoczek się wymienia. Czy to wina płynu hamulcowego? Czy rurki/wężyki mogą zasyfiać?
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Możliwe że przewody elastyczne wygniły w środku. Ja poszedłem na całość i wymieniłem je na nowe, przy okazji w zasadzie kompleksowej naprawie całego układu hamulcowego. Jeden mi został bo się nie chciał odkręcić a metalowy idzie pod zbiornikiem więc trzeba będzie zrobić wiosną
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 15:55
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti 1.4
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zaciski hamulcowe
Jakby ktoś walczył z tym tematem....
Został wymieniony płyn hamulcowy i od kilku miesięcy spokój z zaciskiem.
Został wymieniony płyn hamulcowy i od kilku miesięcy spokój z zaciskiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość