Strona 1 z 1

Kod P1396

: 12 lip 2015, o 09:02
autor: XaRaDaS
Wczoraj z ciekawości sprawdzałem toru czy nie mam błędu i niestety taki mi się pokazał, nie mam tisa w tej chwili, wiec może ktoś sprawdzić?

Re: Kod P1396

: 12 lip 2015, o 09:51
autor: miks

Re: Kod P1396

: 12 lip 2015, o 13:21
autor: XaRaDaS
Problem w tym, że na tablecie siedzę i mam ograniczony dostęp, a z linka mi nie wszedł opis

Re: Kod P1396

: 12 lip 2015, o 14:09
autor: Piotr
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... cetti.html

Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1396

Czujnik prędkości koła (WSS) w układzie ABS - zmienność sygnału

Opis obwodu

Moduł sterujący silnika (ECM) określa nadmierne różnice prędkości liniowej koła. Test zmienności prędkości koła wykrywa conajmniej jedną brakującą krawędź z sygnału czujnika prędkości koła.

Warunki generowania kodu DTC

Różnica WSS jest większa niż 18 km/godz (11,2 mil/godz).
Prędkość pojazdu jest większa niż 10 km/godz (6,2 mil/godz).
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 60°C (140°F).
Napięcie pojazdu wynosi między 11 i 16 V.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

Nie zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisuje warunki, przy których nastąpiło wygenerowanie kodu DTC jedynie w postaci danych rejestru usterek (Failure Records). Ta informacja nie zostanie zapisana jako dane stopklatki.
Historia kodu DTC zostanie zapisana.

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.

Pomoce diagnostyczne

Sprawdź, co następuje:

Słabe połączenie na module ECM. Sprawdzić, czy w złączach wiązek przewodów nie ma cofniętych zacisków, nieprawidłowych połączeń, uszkodzonych zatrzasków, niewłaściwie ukształtowanych lub uszkodzonych zacisków i słabych połączeń przewodów z zaciskami.
Wiązkę przewodów - sprawdzić, czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona. Jeśli wiązka przewodów wydaje się być w porządku, to obserwować wskazania czujnika G na wyświetlaczu urządzenia skanującego podczas ruszania złączami i wiązkami przewodów biegnącymi do czujnika ciśnienia. Zmiana na wyświetlaczu wskaże miejsce wystąpienia usterki.

Przyczyną tego DTC jest przerwa w obwodzie sygnału lub przerwa w przewodzie danych szeregowych PWM pomiędzy modułem ECM i EBCM.

Opis testu

Poniższe liczby oznaczają numery poszczególnych etapów testu wg tablicy diagnostycznej:

Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie. Odnośnie przeprogramowania ECM patrz ostatnia procedura Techline.

Re: Kod P1396

: 12 lip 2015, o 14:40
autor: kliszka

Re: Kod P1396

: 12 lip 2015, o 18:41
autor: XaRaDaS
Czyli nic groźnego w sumie.

Re: Kod P1396

: 12 lip 2015, o 19:29
autor: kliszka
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.

tak jak podpowiedział ci Piotr w swojej odpowiedzi ( i ja ) będzie dobrze :tak: