http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... cetti.html
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1396
Czujnik prędkości koła (WSS) w układzie ABS - zmienność sygnału
Opis obwodu
Moduł sterujący silnika (ECM) określa nadmierne różnice prędkości liniowej koła. Test zmienności prędkości koła wykrywa conajmniej jedną brakującą krawędź z sygnału czujnika prędkości koła.
Warunki generowania kodu DTC
Różnica WSS jest większa niż 18 km/godz (11,2 mil/godz).
Prędkość pojazdu jest większa niż 10 km/godz (6,2 mil/godz).
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 60°C (140°F).
Napięcie pojazdu wynosi między 11 i 16 V.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Nie zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisuje warunki, przy których nastąpiło wygenerowanie kodu DTC jedynie w postaci danych rejestru usterek (Failure Records). Ta informacja nie zostanie zapisana jako dane stopklatki.
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Sprawdź, co następuje:
Słabe połączenie na module ECM. Sprawdzić, czy w złączach wiązek przewodów nie ma cofniętych zacisków, nieprawidłowych połączeń, uszkodzonych zatrzasków, niewłaściwie ukształtowanych lub uszkodzonych zacisków i słabych połączeń przewodów z zaciskami.
Wiązkę przewodów - sprawdzić, czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona. Jeśli wiązka przewodów wydaje się być w porządku, to obserwować wskazania czujnika G na wyświetlaczu urządzenia skanującego podczas ruszania złączami i wiązkami przewodów biegnącymi do czujnika ciśnienia. Zmiana na wyświetlaczu wskaże miejsce wystąpienia usterki.
Przyczyną tego DTC jest przerwa w obwodzie sygnału lub przerwa w przewodzie danych szeregowych PWM pomiędzy modułem ECM i EBCM.
Opis testu
Poniższe liczby oznaczają numery poszczególnych etapów testu wg tablicy diagnostycznej:
Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie. Odnośnie przeprogramowania ECM patrz ostatnia procedura Techline.