Cześć,
Szybkie pytanie - ktoś z was wymieniał ostatnio przekładnie kierowniczą w lacetti na nową i coś może polecić?
Regeneracji raczej nie chcę, bo często wytrzymuje bardzo krótko i cieknie bardziej niż wcześniej.
Ktoś stosował może przekładnie polcar S5125001-N ? Pasowała? Jakieś problemy montażowe?
Pozdrawiam
Przekładnia kierownicza - z jakiej firmy?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Przekładnia kierownicza - z jakiej firmy?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza - z jakiej firmy?
Odpowiem sobie sam
Przekładnia nr S5125001-N to ta sama przekładnia S5129004-N (dwa numery są na pudełku).
Powyższa przekładnia nie pasuje P&P do lacetti. Problem polega na tym, że nie zgadza się rozmiar krućców - kruciec który powinien być na M18, ma gwint M16, a kruciec który ma mieć M16 ma gwint M18.
Problem jest taki, że kupując zwykła redukcję nie uszczelnimy w oryginalny sposób(oryginalnie jest takie dziwne-śmieszne uszczelnienie z oringiem).
Rurka tłocząca ma 9.5mm, rurka powrotna 10mm.
Wspólnie z gościem w zakładzie zajmującym się hydrauliką siłową zrobiliśmy tak, że w maglownice zostały wkręcone nyple do hydrauliki siłowej, przewód powrotny zakuliśmy złaczką do hydrauliki siłowej (bo na rurki 10mm były końcówki) pasująca do nypla.
Natomiast przewód zasilający został obciety tam gdzie zaczyna się odcinek węża gumowego i został zakuty trochę dłuższy wąż gumowy z końcówką pasująca do nypla. Przez to ostatni odcinek węża stalowego został zlikwidowany i zamieniony na wąż gumowy.
Póki co udało się poskładać, pierwsze kilka km jest ok, zobaczymy jak w perspektywie czasu.

Przekładnia nr S5125001-N to ta sama przekładnia S5129004-N (dwa numery są na pudełku).
Powyższa przekładnia nie pasuje P&P do lacetti. Problem polega na tym, że nie zgadza się rozmiar krućców - kruciec który powinien być na M18, ma gwint M16, a kruciec który ma mieć M16 ma gwint M18.
Problem jest taki, że kupując zwykła redukcję nie uszczelnimy w oryginalny sposób(oryginalnie jest takie dziwne-śmieszne uszczelnienie z oringiem).
Rurka tłocząca ma 9.5mm, rurka powrotna 10mm.
Wspólnie z gościem w zakładzie zajmującym się hydrauliką siłową zrobiliśmy tak, że w maglownice zostały wkręcone nyple do hydrauliki siłowej, przewód powrotny zakuliśmy złaczką do hydrauliki siłowej (bo na rurki 10mm były końcówki) pasująca do nypla.
Natomiast przewód zasilający został obciety tam gdzie zaczyna się odcinek węża gumowego i został zakuty trochę dłuższy wąż gumowy z końcówką pasująca do nypla. Przez to ostatni odcinek węża stalowego został zlikwidowany i zamieniony na wąż gumowy.
Póki co udało się poskładać, pierwsze kilka km jest ok, zobaczymy jak w perspektywie czasu.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza - z jakiej firmy?
Regenerowałem rok temu i odpukać sucho i cicho
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości