Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
SkillFakr
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2025, o 02:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Chevrolet Lacetti
Silnik: 1.8L F18D3 89kW
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Post autor: SkillFakr » 21 sty 2025, o 02:51

Chevrolet Lacetti 2006 hatchback
Nigdy sie nie spotkałem żeby ktoś majstrował przy układzie hamulcowym w tym samochodzie dlatego chce stworzyć historię, jako iż wiemy że lacetti dzieli częsci z astrą G/Zafirą A chciałbym sie dowiedzieć jak to wygląda.
Mój problem polega na chęci konwersji tylnych hamulców z systemu tarczo-bęben na same tarcze, z tego co zauważyłem to mocowania piasty w astrze G są takie same jak w lacetti ale nachodzi mnie pytanie czy aby napewno? według dobrego przyjaciela GPT nic nie jest pewne lecz zaleca on wymiane całych zwrotnic również na te z astry G tylko pojawia się problem z mocowaniem łączników stabilizatora oraz mocowania samych amortyzatorów. Oczywiście wiem, że wymiana tarcz, zacisków, linek będzie wymagana tylko korci mnie pytanie czy to PASUJE p&p? Jeżeli nie to co należałoby zrobić aby było to możliwe? Z tego co sie zaorientowałem to do tej pory nie ma gotowych kit-ów na takie modyfikacje.
Astra G ma inny rozstaw (4x100) więc nasuwa się kolejne pytanie, czy zwrotnice bądź piasty przód pasują p&p?
Niezbyt korci mnie bawienie się w przetaczanie łożysk bądź toczenie samych zwrotnic stąd moje pytania, Jeżeli nikt nie będzie pewien to wezmę to wyzwanie na siebie :tak:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Post autor: etac » 21 sty 2025, o 06:17

Nie pozostaje nic innego jak zaprzyjaźnić się z najbliższym złomowiskiem i spróbować takiej przekładki na używkach. A potem pochwalić się tutaj efektami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 622
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 38
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Post autor: chocisz » 21 sty 2025, o 11:30

Zastanawiam się jaki to ma sens w starym gracie, kiedy tarczo-bębny nie sprawiają żadnych problemów

SkillFakr
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2025, o 02:35
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Chevrolet Lacetti
Silnik: 1.8L F18D3 89kW
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Re: Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Post autor: SkillFakr » 21 sty 2025, o 14:45

Zaciski będą po prostu lepszym i tańszym rozwiązaniem, w dodatku będę w stanie zrobić big brake conversion bo silnik będzie uturbiony w przyszłości.
Jest to moja zabawka która będzie zostawiać w tyle nie jedną m3

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Post autor: etac » 21 sty 2025, o 17:53

chocisz pisze:
21 sty 2025, o 11:30
Zastanawiam się jaki to ma sens w starym gracie, kiedy tarczo-bębny nie sprawiają żadnych problemów
jest jeden - korozja tarczy kotwicznej i brak jej dostępności
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Konwersja zwrotnic/piast/hamulców

Post autor: BeKa » 21 sty 2025, o 19:25

lacetti nie ma nic wspólnego z astra poza silnikiem. nic nie pasuje p&p. z tyłu masz piastę zintegrowana z łożyskiem i impulsatorem abs.ABS nie zgrasz z astry z ABS z Daewoo.
chcesz ręczny w zacisku kup pod tarcze 280/300 m tył, a 320 mm przód 4 łoczek, i rób adaptery pod dane zaciski nie jest to drogi zestaw. i zrób tarcze na zamówienie (np. mikoda) po rozstaw 4x114.3 jest to tańsza alternatywa od np budowy na jakiś standalone do abs/tcs oraz ecu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość