Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Stuka, puka, kapie, cieknie...
krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 18 sie 2024, o 15:37

Gdzie kupić zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia i jaką mają średnicę gwintu? Chodzi mi o te wewnątrz , bo mi chyba tędy czynnik zwiewa . Pojawia się bąbel na niskim.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: sapphir » 24 sie 2024, o 09:04

Same zaworki pewnie gdzieś u Pana chińczyka.
Znalazłem rurki klimatyzacji z zaworkami, możesz zapytać sprzedającego czy ma same zaworki.

https://allegro.pl/oferta/chevrolet-lac ... 5708207868

https://allegro.pl/oferta/chevrolet-lac ... 5708234245

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 24 sie 2024, o 11:01

Zapytam jeszcze z ciekawości . Czy zaworem rozprężnym też może uciekać czynnik ? I gdzie on się znajduje fizycznie?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: sapphir » 24 sie 2024, o 13:07

Może ale tam tylko przez nieszczelne oringii, zawór rozprężny znajduje się na grodzi silnika.

chrobot
Specjalista
Posty: 440
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 40
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: chrobot » 24 sie 2024, o 13:34

a nie ucieka czynnik przez porty ładowania /niski i wysokie/? tam są zaworki a'la do dętki samochodowej .

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 24 sie 2024, o 17:35

Toć o te zaworki mi chodzi :D . Na poniedziałek mam odstawić auto i niech szukają. A o tych zaworkach , że mogą popuszczać , to wyczytałem na forum RU. No ale żeby je wymienić , to potrzeba odessać czynnik i napełnić azotem z kontrastem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: Sebastian » 24 sie 2024, o 23:05

Akurat zaworki serwisowe to każdy ogarnięty serwisant klimy powinien mieć bo są dość standardowe (brat ma 8-) bo nawet kiedyś wymieniał w zielonym).
Po wymianie koniecznie próba ciśnieniowa azotem.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

chrobot
Specjalista
Posty: 440
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 40
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: chrobot » 25 sie 2024, o 02:06

ja te zaworki kupiłem u chinola

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: BeKa » 25 sie 2024, o 11:03


krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 26 sie 2024, o 21:05

Zaworki dobre , auto stoi pod azotem do jutra. Zobaczymy gdzie jest dziurka . Czynnika miałem 100g i sprężarka odpala , ale ziu-ziu nie ma.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: BeKa » 27 sie 2024, o 09:02

100g? w laćku powinno być z tego co pamiętam 650-750g. może dziura jest od miedzy chlodnicami ? ja tka miałem i szukałem tego pol roku :E

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: papieju » 27 sie 2024, o 09:07

640g, na 100g to nie ma opcji na chłodzenie, miałem około 500 i już bardzo słabo chłodziło. Za to jest duża szansa na zatarcie sprężarki

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: sapphir » 27 sie 2024, o 10:12

W pierwszej kolejności jeżeli nie chłodzi wymienił bym zaworek sterujący w sprężarce:

Oczywiście gaz należy odpompować.

https://allegro.pl/oferta/zawor-steruja ... 3kQAvD_BwE

Polecam też obejrzeć ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=5ka3_ogWmss

Jeżeli zatarło kompresor to niestety do wymiany jest też skraplacz i osuszacz, reszta jest do wypłukania:
https://allegro.pl/oferta/urzadzenie-cy ... 6110575381

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 27 sie 2024, o 18:15

Odebrałem auto ,stało pod "gazem 24h , dziury nie ma, bo nie spadło ciśnienie . Klima nabita chłodzi jak diabli , i teraz będziemy jeżdzić i obserwować. Koszt całości ( po znajomości ;) 350.-) Dzięki wszystkim za sugestie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 9 wrz 2024, o 14:19

Już mnie zęby bolą że złosci .Ponownie nie działa klima.Dzisiaj jadę na reklamację.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: Sebastian » 9 wrz 2024, o 14:47

Klimatyzacja automatyczna czy ręczna?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

bodzio204
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
Reputacja: 10
Imię: Bogusław
Samochód: Malibu LTZ AT
Silnik: 2.4
LPG: LPG
Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
Lokalizacja: RPZ
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: bodzio204 » 9 wrz 2024, o 14:50

I nikt ci jej nie uwzględni. Napisałbym coś ale to nie na moje nerwy, część z was uwielbia żyć w iluzji, a reszta milczy. Myślicie że jak wam ktoś nabije klime za 200zł to musi działać. Otóż nie, nie musi i często nie będzie, a koszt naprawy klimatyzacji sięga nieraz 4-5tys.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 9 wrz 2024, o 16:43

Sebastian co ja napisałem powyżej . 24godz stało auto pod ciśnieniem.Odessany czynnik , tzn reszta ok. 100 gram co została. Dla mnie , to musi być gdzieś dziura .Auto idzie na gwarancję zobaczymy ile zwialo. A osuszacz ma coś do tego?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: sapphir » 9 wrz 2024, o 18:00

Najlepiej nabić czynnika z UV i po kilku tygodniach przyświecić lampą UV, wszystko będzie widać gdzie ucieka.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 9 wrz 2024, o 18:16

Sebastian, klima ręczna
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: bubu1769 » 9 wrz 2024, o 19:31

Tylko że kontrast nie jest idealnym rozwiązaniem bo degraduje olej.
Najlepiej jak serwis ma detektor F-gaz-ów.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 9 wrz 2024, o 23:50

Patrzę po rysunkach i nie widzę , gdzie ten zawór rozprężny siedzi :zastanawiasie: Piszą , że trzeba go wymieniać w przedziale od 5-10 lat
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: bubu1769 » 10 wrz 2024, o 07:03

Zawór rozprężny jest na ścianie grodziowej.

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: papieju » 10 wrz 2024, o 07:22

Możesz mieć rozszczelniony kompresor który upuszcza tylko gdy pracuje i nabija ciśnienie.

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: sapphir » 10 wrz 2024, o 09:07

bubu1769 pisze:
9 wrz 2024, o 19:31
Tylko że kontrast nie jest idealnym rozwiązaniem bo degraduje olej.
Najlepiej jak serwis ma detektor F-gaz-ów.
Tego nie wiedziałem że UV degraduje olej, dobrze wiedzieć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość