Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
krzych1b
Fachman
Posty: 3064
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

łożyska mechanizmu różnicowego

Post autor: krzych1b » 5 mar 2024, o 19:16

Jakie numery mają łożyska w mechanizmie różnicowym , bo nigdzie nie mogę znależć do mojego auta?
Pytam na zapas , bo wymieniałem napęd prędkościomierza i łożyska nie bardzo mi się podobają. Mają siwy kolor.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: łożyska mechanizmu różnicowego

Post autor: bubu1769 » 5 mar 2024, o 19:23


krzych1b
Fachman
Posty: 3064
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.

Post autor: krzych1b » 5 mar 2024, o 19:27

Koledzy . Jak ustawić organoleptycznie ( czytaj z wyczuciem) luz łożysk w mechanizmie różnicowym, bez specjalnych narzędzi w Lacetonie?
Kolor oraz konzystencja oleju w skrzyni biegów ,przy przebiegu ponad 200 tyś.km ?
Czy można prosić o numer skrzyni biegów w moim aucie po VIN ? ( ponoć było kilka rodzai) .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.

Post autor: bubu1769 » 5 mar 2024, o 19:31

Skrzynia (MG4) TRANS-MAN,5SPD,CR

krzych1b
Fachman
Posty: 3064
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: łożyska mechanizmu różnicowego

Post autor: krzych1b » 5 mar 2024, o 19:35

Dzięki Bartek. Po zlaniu starego oleju , kolor był dziwnie brudno-szaro -czarny i do tego wodnisty. Natomiast bieżnie łożysk mają kolor szarawy nie błyszczący. Szwagier twierdzi , że do oleju dostała się albo woda , albo płyn chłodzący. Ja podejrzewam to drugie , bo nad reduktorem mam trójniki od parownika i wiecznie mi kapało po impulsatorze . Sam nie wiem co o tym myśleć :ocochodzi: Może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3064
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.

Post autor: krzych1b » 8 mar 2024, o 13:06

Wszystko ok. U mnie idą dwa takie same łożyska . Był problem z odkręceniem nakrętki koronkowej z lewej strony skrzyni , a przyczyną był spuchnięty oring uszczelniający . Podczas skręcania na starym oringu ( moja wina , bo go nie sprawdziłem) było to samo i nie można było ustawić luzu na łożyskach. Po założeniu nowego oringu , nakrętę dokręciłem prawie palcami :) . Do skręcenia i odkręcenia tej nakrętki , użyłem dopasowanego , (prawie 0,5mb) płaskownika .Specjalny klucz kosztuje ok. 300 zł :o .
Skrzynia zalana 75W90 i jest suuuuuuper :tak: Teraz mam pytanka .
Czy luz na łożyskach ustawiamy na wyczucie? I po jakim czasie ( w jaki sposób) należy go sprawdzć
-skorygować ?
P.S. Jako ciekawostkę dodam, że luz na łożyskach był bardzo duży , tak "na oko" ok 4mm . :ocochodzi: :ocochodzi:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość