Jakie numery mają łożyska w mechanizmie różnicowym , bo nigdzie nie mogę znależć do mojego auta?
Pytam na zapas , bo wymieniałem napęd prędkościomierza i łożyska nie bardzo mi się podobają. Mają siwy kolor.
Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.
-
- Fachman
- Posty: 3066
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
łożyska mechanizmu różnicowego
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3066
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.
Koledzy . Jak ustawić organoleptycznie ( czytaj z wyczuciem) luz łożysk w mechanizmie różnicowym, bez specjalnych narzędzi w Lacetonie?
Kolor oraz konzystencja oleju w skrzyni biegów ,przy przebiegu ponad 200 tyś.km ?
Czy można prosić o numer skrzyni biegów w moim aucie po VIN ? ( ponoć było kilka rodzai) .
Kolor oraz konzystencja oleju w skrzyni biegów ,przy przebiegu ponad 200 tyś.km ?
Czy można prosić o numer skrzyni biegów w moim aucie po VIN ? ( ponoć było kilka rodzai) .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.
Skrzynia (MG4) TRANS-MAN,5SPD,CR
-
- Fachman
- Posty: 3066
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: łożyska mechanizmu różnicowego
Dzięki Bartek. Po zlaniu starego oleju , kolor był dziwnie brudno-szaro -czarny i do tego wodnisty. Natomiast bieżnie łożysk mają kolor szarawy nie błyszczący. Szwagier twierdzi , że do oleju dostała się albo woda , albo płyn chłodzący. Ja podejrzewam to drugie , bo nad reduktorem mam trójniki od parownika i wiecznie mi kapało po impulsatorze . Sam nie wiem co o tym myśleć Może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3066
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Mechanizm różnicowy ,plus kilka pytań.
Wszystko ok. U mnie idą dwa takie same łożyska . Był problem z odkręceniem nakrętki koronkowej z lewej strony skrzyni , a przyczyną był spuchnięty oring uszczelniający . Podczas skręcania na starym oringu ( moja wina , bo go nie sprawdziłem) było to samo i nie można było ustawić luzu na łożyskach. Po założeniu nowego oringu , nakrętę dokręciłem prawie palcami . Do skręcenia i odkręcenia tej nakrętki , użyłem dopasowanego , (prawie 0,5mb) płaskownika .Specjalny klucz kosztuje ok. 300 zł .
Skrzynia zalana 75W90 i jest suuuuuuper Teraz mam pytanka .
Czy luz na łożyskach ustawiamy na wyczucie? I po jakim czasie ( w jaki sposób) należy go sprawdzć
-skorygować ?
P.S. Jako ciekawostkę dodam, że luz na łożyskach był bardzo duży , tak "na oko" ok 4mm .
Skrzynia zalana 75W90 i jest suuuuuuper Teraz mam pytanka .
Czy luz na łożyskach ustawiamy na wyczucie? I po jakim czasie ( w jaki sposób) należy go sprawdzć
-skorygować ?
P.S. Jako ciekawostkę dodam, że luz na łożyskach był bardzo duży , tak "na oko" ok 4mm .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości