Błąd P0661

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
arnie3
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Błąd P0661

Post autor: arnie3 » 12 lut 2024, o 10:20

Witam, pojawił się u mnie błąd P0661, czyli jeśli dobrze rozumiem związany z tym ustrojstwem które zaznaczyłem. Jak to się dokładnie nazywa? Jak na razie sprawdziłem przewód bo ruscy twierdzą, że przy wtyczce się psuje, ale u mnie jest ok. Co można jeszcze sprawdzić by nie wymieniać tego czegoś w ciemno? I pytanie drugie przy okazji, czy pasuje to samo od lanosa?
Załączniki
lacetti.jpg

Awatar użytkownika
sapphir
Aktywny
Posty: 78
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Nubira
Silnik: 1,8 F18D3
LPG: LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Błąd P0661

Post autor: sapphir » 22 lut 2024, o 19:43

W pierwszej kolejności to sprawdź czy po odpięciu tej kostki i podaniu napięcia 12 na zawór on działa.
Po drugie po odpięciu kostki sprawdź (przy włączonym silniku) czy pojawia się tam napięcie.
Tu masz schemat:
https://mylacetti.ru/tis/graphic-pool/j ... b15012.png
To ustrojstwo to VGIS, steruje to długością kolektora ssącego a dokładnie otwiera podciśnienie, niestety nie wiem kiedy powinno być otwarte.

Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
https://f16d3.com/vgis-teknologi-lupa/
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, o 20:33 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto dubel

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Błąd P0661

Post autor: lukaslacetti » 23 lut 2024, o 08:57

Razem z tym ustrojstwem do sprawdzenia gruszka taka koloru zlotego przy kolektorze dolotowym po przewodach podcisnieniowych dojdziesz do niej

Jeden przewód podcisnieniowy idzie do kolektora po prawej strony (jak stoisz przodem do samochodu )

Drugi przewód idzie do tej gruszki

Po uruchomieniu silnika gruszka powinna zostac zaciągnięta (i pomimo dociskania ją kciukiem nie powinna glębiej się chować jezeli tak jest to masz nieszczelność) i tak trwać w tej pozycji caly czas do momentu poniesienia obrotów do okolo 4000 lub +200 wyżej wtedy automatycznie powraca do pozycji wyjściowej dokladnie takiej jak przy zgaszonym silniku.


Edit.

Dopiero teraz przeczytalem ten link o tym vigsie
Jest tak jak napisali zbędny bajer
Pod warunkiem że na niskich obrotach bedzie długi kanał ustawiony czyli taka sztuczka jak na koncu strony z opaską zaciskową

Jezeli tego nie zrobisz to duzo sie traci momentu obrotowego na niskich obrotach testowałem juz to
Silnik 1.6 troche stracił a nie mówie juz o 1.4 jezeli by to nie działało

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość