Błąd P0661
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Błąd P0661
Witam, pojawił się u mnie błąd P0661, czyli jeśli dobrze rozumiem związany z tym ustrojstwem które zaznaczyłem. Jak to się dokładnie nazywa? Jak na razie sprawdziłem przewód bo ruscy twierdzą, że przy wtyczce się psuje, ale u mnie jest ok. Co można jeszcze sprawdzić by nie wymieniać tego czegoś w ciemno? I pytanie drugie przy okazji, czy pasuje to samo od lanosa?
- sapphir
- Aktywny
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1,8 F18D3
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Niepołomice
- Kontakt:
Re: Błąd P0661
W pierwszej kolejności to sprawdź czy po odpięciu tej kostki i podaniu napięcia 12 na zawór on działa.
Po drugie po odpięciu kostki sprawdź (przy włączonym silniku) czy pojawia się tam napięcie.
Tu masz schemat:
https://mylacetti.ru/tis/graphic-pool/j ... b15012.png
To ustrojstwo to VGIS, steruje to długością kolektora ssącego a dokładnie otwiera podciśnienie, niestety nie wiem kiedy powinno być otwarte.
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
https://f16d3.com/vgis-teknologi-lupa/
Po drugie po odpięciu kostki sprawdź (przy włączonym silniku) czy pojawia się tam napięcie.
Tu masz schemat:
https://mylacetti.ru/tis/graphic-pool/j ... b15012.png
To ustrojstwo to VGIS, steruje to długością kolektora ssącego a dokładnie otwiera podciśnienie, niestety nie wiem kiedy powinno być otwarte.
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
https://f16d3.com/vgis-teknologi-lupa/
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, o 20:33 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto dubel
Powód: usunięto dubel
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Błąd P0661
Razem z tym ustrojstwem do sprawdzenia gruszka taka koloru zlotego przy kolektorze dolotowym po przewodach podcisnieniowych dojdziesz do niej
Jeden przewód podcisnieniowy idzie do kolektora po prawej strony (jak stoisz przodem do samochodu )
Drugi przewód idzie do tej gruszki
Po uruchomieniu silnika gruszka powinna zostac zaciągnięta (i pomimo dociskania ją kciukiem nie powinna glębiej się chować jezeli tak jest to masz nieszczelność) i tak trwać w tej pozycji caly czas do momentu poniesienia obrotów do okolo 4000 lub +200 wyżej wtedy automatycznie powraca do pozycji wyjściowej dokladnie takiej jak przy zgaszonym silniku.
Edit.
Dopiero teraz przeczytalem ten link o tym vigsie
Jest tak jak napisali zbędny bajer
Pod warunkiem że na niskich obrotach bedzie długi kanał ustawiony czyli taka sztuczka jak na koncu strony z opaską zaciskową
Jezeli tego nie zrobisz to duzo sie traci momentu obrotowego na niskich obrotach testowałem juz to
Silnik 1.6 troche stracił a nie mówie juz o 1.4 jezeli by to nie działało
Jeden przewód podcisnieniowy idzie do kolektora po prawej strony (jak stoisz przodem do samochodu )
Drugi przewód idzie do tej gruszki
Po uruchomieniu silnika gruszka powinna zostac zaciągnięta (i pomimo dociskania ją kciukiem nie powinna glębiej się chować jezeli tak jest to masz nieszczelność) i tak trwać w tej pozycji caly czas do momentu poniesienia obrotów do okolo 4000 lub +200 wyżej wtedy automatycznie powraca do pozycji wyjściowej dokladnie takiej jak przy zgaszonym silniku.
Edit.
Dopiero teraz przeczytalem ten link o tym vigsie
Jest tak jak napisali zbędny bajer
Pod warunkiem że na niskich obrotach bedzie długi kanał ustawiony czyli taka sztuczka jak na koncu strony z opaską zaciskową
Jezeli tego nie zrobisz to duzo sie traci momentu obrotowego na niskich obrotach testowałem juz to
Silnik 1.6 troche stracił a nie mówie juz o 1.4 jezeli by to nie działało
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość