Prędzej wali( śmierdzi spalinami) ale aby nie kontynuować już tego tematu ( bo tylko się sprzeczamy i kłócimy a tego chciałbym uniknąć) na tą chwilę proszę o zamknięcie tego wątku.wszim pisze:Kliszka, piszesz gaz w zbiorniczku. Masz na myśli gaz LPG? Wąchałeś czy śmierdzi gazem? Może to faktycznie tylko reduktor padł.
P.S - na koniec wymienię jeszcze tylko to co zauważyłem :
1. - ubywa płynu w zbiorniczku ( w ciągu ostatniego kwartału dolałem już całe opakowanie 1L DYNAGELU , ostatnio musiałem to robić częściej - mam na myśli grudzień) )
2. - zbiera się masę powietrza/spalin/gazu - czego dokładnie to nie wiem ...ale gazu jednak nie wyczułem choć mogę się mylić ,
3. - grube węże od chłodnicy są bardzo twarde ,nawet po przejechaniu małego odcinka( 8km) , kiedy odkręcę korek - zbiorniczek się odpowietrza i węże robią się miękkie ,
4. - nie ma problemów z odpalaniem ,
5. - kiedy stoję na światłach /w korkach czuć delikatnie falujące obroty ,
6.- po nagłych przygazówkach widać delikatne obłoki jasnych spalin - prędzej jak stoję - bo w trasie przy zmianach biegów tego zjawiska nie zauważyłem albo jest marginalne ,
7.- zbiera się wilgoć na osłonie silnika( prędzej wygląda mi to na skroploną wodę ) pod sprężarką klimatyzacji ,
8. - przy przygazówkach nie zauważyłem widocznego bąbelkowania w zbiorniczku wyrównawczym ale widać że lustro płynu faluje ,drży.
9. - nie ma objawów przegrzewania się silnika ,temperatura jest stała i prawidłowa 78 - 82st.C,
Jak możecie zauważyć symptomy i objawy wymienione przeze mnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce głowicy stąd moje zaniepokojenie . Życzyłbym sobie aby jednak tak nie było lecz na liczniku mam już prawie 220 tys. km a samochód od nowości ( fabrycznie ) ma założoną instalację LPG . Po przeczytaniu znacznej ilości lektury na w/w temat mogę mieć uzasadnione obawy co do wymienionej usterki dlatego na zakończenie prosiłbym Was o przybliżony kosztorys naprawy UPG .