Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 24 paź 2023, o 21:42


krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 25 paź 2023, o 09:33

Jan . Dzięki ci za ten link . Powiem , że płyn mi trochę znika ze zbiorniczka ( zwalałem to na nieszczelności przeróbki LPG) . Przewaliłem dodatkowo podobne tematy z linku i chyba jest światełko w tunelu . :tak: Znalazłem "mój problem z mrugającą lampką alladyna " :zastanawiasie: I jeżeli to prawda , to wszystkiemu jest winna gumka na czujniku oleju :ocochodzi: Rosjanie sami nie wiedzą dlaczego tak się dzieje po remoncie silnika . Też powymieniali tyle gratów jak ja i mieli dalej problem . Do tego dowiedziałem się , że "Maxymalne" minimalne ciśnienie rozgrzanego oleju wynosi ok. 0,7 bar :o - to tyle co u mnie.
Gość napisał dodatkowo , "[ aby lampka zgasła , trzeba przyspieszyć "IWANOWA" , czyli należy przestawić pasek rozrządu o jeden ząbek do przodu , zgodnie ze wskazówkami zegara .."]>Może mi ktoś napisać , narysować , jak te koła przestawić na znakach , przy pomocy blokady , aby co nie zepsuć w razie gdy gumlka zawiedzie :rotfl: ? " https://www.youtube.com/watch?v=w0MsEm4sVs4
Wiem , że dużo pytań mam do was , no ale w końcu trzeba nim zacząć jeździć.
1. Czy jeżeli przestawię rozrząd o jeden ząbek ( tak jak piszą) , to zawory nie spotkają się z tłokami? Nie będzie kolizji ?
2. Jak będzie wtedy pracował silnik, czy zwiększą się wtedy minimalnie obroty i nie będzie nim telepało?
3. Czy to będzie tzw. wyprzedzenie zapłonu ?

P.S. Nie chcę zepsuć auta , ale potraktować go jako experymentalne dziwo :P :D Aby "potomni" mający takie problemy jak ja , wiedzieli co robić a czego nie zrobić na przyszłość :D
Ostatnio zmieniony 25 paź 2023, o 10:09 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

MichaelK
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2023, o 09:41
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Spark
Silnik: 1.4
Lokalizacja: Suchy Las
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: MichaelK » 25 paź 2023, o 09:53

I co, nastąpiło rozwiązanie problemu?

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 25 paź 2023, o 10:15

Zaraz idę pierwsze sprawdzić ciśnienie oleju , a następnie zdejmę gumkę :D do sprawdzenia . Zapomniałem dopisać , że we wtyczce czujnika ( jak piszą rosjanie), jest jakiś chip -taka mała rureczka plastikowa :ocochodzi: I jak ona jak się połamie , to trzeba ją wydłubać i czujnik ma działać ( ...przeczytane na stronie RU..)
Nie wiem czy pytałem , ale zapytam . Co to za jakiś oryginalny czujnik od VAZ-a stosują rosjanie ? To jest od Łady , ARO ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 25 paź 2023, o 13:53

Problem zniknął natychmiast po wyjęciu tej gumki . Tylko wtyczka lata jak ż....d po pustym sklepie.
Ciśnienie na zimnym= 4,5 bar , po 20 min =ok. 3.3 bar , po 30 min.=ok. 1,4 bar , po nast. 30 min. =około 0,65 bar i na rozgrzanym , czyli teraz , jest tak samo.
Na ucho na obrotach powyżej 1000 = około 1,7 bar . Później wkleję zdjęcia z pomiarów, bo teraz ponownie założyłem gumkę i idę sprawdzić co się dzieje.
Co zrobiłem? Przede wszystkim sprawdziłem co siedzi we wtycze i gnieździe czujnika . Poza cieniuteńkimi pinami nie ma nic . Zdjąłem gumkę ;) Przemyłem , przedmuchałem , dogiąłem gniazdo i tyle . U mnie nie ma czegoś takiego jak jakiś chip , o czym piszą rosjanie w silnikach 1/4 i 1/6
Interesuje mnie jeszcze podstawa filtra oleju . Jest tam jakiś haczyk na gwincie , jak się zakręca filtr?
I żeby nie było za wesoło , to hydropopychacze klepią na ciepłym , aż żal ich nie wymienić. na razie"'pa Ka".

Dodano po 2 godzinach 26 minutach 51 sekundach:
Wiadomości z ostatniej chwili . Panika i frustracja zrobiła w mojej głowie spustoszenie :H . Czyli jak mówi stare przysłowie : " nie strzelać z armaty do komara" . :P Alladyn się nie pali i jest OK. Gumka trzyma i ma się dobrze , czyli było brak styku . :ok: Hydro się troszkę uspokoiło i jest w miarę ciszej. Uzupełniłem płyn chłodzący i olej na MAX .Jestem też ciekawy , czy te dwa korki w głowicy , nie powodują ucieczki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego ( mam lpg).
Zastosowałem " Visco Stabil" do świeżego oleju ( 10W40 -A3B4 ), oraz uszczelniacz silnika za parę złoty - chyba niepotrzebnie , bo mam sucho .
Jedyny błąd jaki zrobiłem , to........szybkie składanie auta , czyli moja niecierpliwość ;) ( Kurde , prawie rok się bawiłem :rotfl: ) , oraz nie pomierzenie czopów wału ( kołkowałem się internetem - nie tędy droga) . Teraz jazdy próbne i obserwowanie co się będzie działo . Została mi do nabicia klima ( tu mam lekki dylemat , czy kupić gotowca "dwa w jednym ", czy jechać do "klimiarza" i niech on dopełni czynnik. Wg "internetowego Janusza" Pana Grzegorza D . w starych silnikach zdaje to egzamin. Ja mam nie dopełnianą klimę od kilku lat . W zeszłym roku tuż przed awarią przestała chłodzić . Myślę, że szkoda nowej sprężarki i osuszacza. Z drugiej strony , lata auta robią swoje. To na razie tyle. Będę się dzielił z wami dalszymi spostrzeżeniami z jazd. :witam: :papa:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

BeKa
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: BeKa » 25 paź 2023, o 16:38

chcesz dobic klime popatrz na australie tam uzywaj często czynnnika R600a. u nas masz dwa czynniki które sa oficjalne. a zoabcz tez np lodówki(ktore działają na tej samej zasadzie) na czym dzialaja u nas albo R32 albo R600a

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 25 paź 2023, o 17:32

Dlatego dywaguję . Bo mi już płukanki wypłukały nie silnik , ale kasę z kieszeni. :D
Te czynniki są substytutami ( zamiennikami ) i się łącżą . Nie znam się aż tyle na chemi , chociaż kończyłem technikum , o profilu Chłodniczym :mechanik - energetyk jestem . A za moich czasów używano w lodówkach Freonu i Bromo-litu , a potem propan-butan .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 25 paź 2023, o 18:07

LPG w klimie mam już 4 rok . R600a/R290

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5836
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 25 paź 2023, o 18:28

Jak chcesz to możesz sobie to poczytać:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3461717.html

BeKa
Bywalec
Posty: 150
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: BeKa » 25 paź 2023, o 19:01

Obrazek
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » 27 paź 2023, o 00:21

Jeśli klima była rozszczelniona to przydałoby się zrobić naprawdę porządną próżnię.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 27 paź 2023, o 19:38

https://www.youtube.com/watch?v=40_6Ck9cGrM
kacapy omawiają problem migającej lampy alladyna i gumki na czujniku oleju
datczik- czujnik
masło - olej

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 27 paź 2023, o 22:05

Sebastian , czynnik jest , bo sprawdzałem przez wentyl . Jest go widocznie za mało , bo klima się nie załącza . Albo pewnie ponownie coś we wtyczce nie kontaktuje , albo coś w panelu szwankuje ( kiedyś poprawiałem zimne luty) . Co się tyczy filmiku ,to trafiłem na ten temat , jak oglądałem film od naszego kolegi na temat korków w głowicy . Dwa posty wyżej napisałem co zrobiłem i do dzisiaj jest wszystki cacy . Po prostu było to samo , jak kiedś walczyłem z Map sensorem . Brak dobrego styku po rozgrzaniu. Ale dzięki . Rosjanie będą dalej się zastanawiać nad "magiczną gumką" :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 4 lis 2023, o 21:57

Jednak gumkę zdjąłem bo lampka łypała . Teraz jeżdżę bez niej i nic na razie nie mruga . Czary- mary , sam nie wiem co o tym sądzić? Auto jeszcze niemrawo , sporadycznie stuka zaraz po odpaleniu , czyli wszystko co nowe jeszcze się dociera . Oleju nie pobiera , za to płynu po troszkę , malutko , ale ubywa . I co mnie cieszy , silnik dużo ciszej pracuje niż przed remontem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 5 lis 2023, o 13:09

ta gumka prawdopodobnie pod wpływem ciepła rozszerza się i zmiejsza przekrój otworu przez , który dostaje się olej do czujnika .

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2023, o 21:04

Jan . Tak wygląda wtyk "żenski "i ta żółta gumka . https://allegro.pl/oferta/zlacze-hermet ... 4f69ac7020 To jest tylko uszczelnienie . W gnieździe czujnika jest bolec . A w silnikach 1,4 i 1,6 ruscy coś pisali na temat jakiejś rurki . U mnie nie ma nic takiego , prosty styk. :ocochodzi:
Tu jest podobny czujnik do mojego https://allegro.pl/oferta/febi-czujnik- ... fe8121085b
A taki zakupiłem https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 3014419171
Atu opis jak działa czujnik https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/czujn ... enia-oleju i dlatego jestem zdziwiony dlaczego jak jest gumka , to po pewnym czasie zaczyna smrugać lampka , a jak gumkę usunę , to nie mruga na wolnych. Postaram się kupić oryginalny czujnik zakładany na pierwszy montaż. Może z tą membranką jest coś nie tak w zamiennikach. :zastanawiasie:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 3 gru 2023, o 10:34

Witam po dłuuuugiej przerwie . Laceton jeździ , nawet na Es-ce pojechałem 135km/h . Po odpaleniu , nadal postukuje któraś ze szklanek, ale jak się rozgrzeje to jest cisza . Moja wina przy składaniu , bo nie zalałem olejem, nie odpowietrzyłem i nie sprawdziłem w palcach działania szklanki. Jeżdżę cały czas na lpg , z przerwami między na dotankowanie pije sobie Pb .Spalanie gazu i Pb takie samo jak przed remontem , olej jednak pije i płyn chłodzący trochę znika . Czekam aż się ociepli , bo ziui-ziu w garażu i nie chce mi się dłubać .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 3 gru 2023, o 13:18

dynagel 2000 ma najmniejsze odparowanie

https://www.autoland.pl/plyn-do-chlodnicy-dynagel-2000/

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: zzzz » 3 gru 2023, o 13:36

I myślisz że mu znika płyn bo odparowuje?

krzych1b
Fachman
Posty: 3061
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 3 gru 2023, o 16:11

Cały czas myślę o tych dwóch korkach technologicznych w głowicy , bo ich nie sprawdziłem ( niewiedza) . Dopiero na stronce RU , zobaczyłem , że tu może być problem . Będe zmieniał "puszczające" szklanki , to sprawdzę. No chyba , że gdzieś głowica ma mikroszczelinę. Pożyczę pompkę z korkiem do zbiorniczka , to sprawdzę pod ciśnieniem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości